F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tak Gripen určitě není letadlo s kterým můžeme aspirovat na větší úlohu při ochraně východního křídla. Stačí se podívat na to co nese náš Gripen při konfiguraci s dvěmi přídavnými nádržemi. 2x AMRAAM a 2x AIM-9. To je celkem chabá AA konfigurace. Jasně Gripen E je na tom zase o trochu líp, ale ten není o mnoho levnější než F-35.
Upřímně řečeno mnohem větší vyhazování peněz by bylo kupovat letoun včasné výstrahy. Ten můžete koupit vy když ušetříte na nákupu F-16 a rekonstrukci letiště.
Upřímně řečeno mnohem větší vyhazování peněz by bylo kupovat letoun včasné výstrahy. Ten můžete koupit vy když ušetříte na nákupu F-16 a rekonstrukci letiště.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Lietadlo včasnej výstrahy SR nepotrebuje. OSSR "vidia" dostatočne ďaleko.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Koukám že se Juraji pomalu připravuješ na Ficovo vítězství. No, o to víc bude modernizace Čáslavi důležitá.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Gripen C/E je pro vyztužení vzdušného prostoru letadlo s malou přidanou hodnotou. Na to se hodí F-35 nebo missile-truck. Ani jedno z toho Gripen není.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Oproti ruským strojom je gripen s raketami Meteor viac ako adekvátny. Ja normálne až netuším, kde sa vzali všetci tí až nekriticki podporovatelia F35.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Gripen C využije Meteor až po modernizaci nebo spíš kompletní výměně radaru. Ovšem stále tam zůstává problém že buď to letadlo bude mít výzbroj a omezený dolet nebo ponese nádrže a velice omezenou výzbroj. Nad ČR ten problém samozřejmě není, ale už létání nad SR si vyžádalo nesení dvou nádrží pod křídly.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
To mas samozrejme pravdu. Ale ja neporovnavam gripen vs F35. Aj vo Fínsku súťažila kombinácia gripen +AWACS, no tam si vybrali KONTINUITU amerických strojov. Vy, v ČR, žiadnu kontinuitu nevolite, ani v delostrelectve, ani v letectve. Radšej budete všetko budovať na zelenej lúke, odznova, aj to je možnosť..
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ne, tam si prostě vybrali lepší stroj. O kontinuitě mezi F-18 a F-35 nelze moc hovořit. Přestavba infrastruktury pro ně bude patrně stejně náročná jako pro nás.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Na Ficovi víťazstvo sa netreba pripravovať, to je isté.
To ze OSSR nepotrebujú lietadlo včasnej výstrahy a využívajú na túto službu relief krajiny, je myslím celkom znama vec.
Ostatné je take typicke preceňovanie vlastnej dôležitosti. Obrana Európy bez ČR, SR bude v pohode možná. Bez Polska, Rumunska nie.
Proste sme maličkí (alebo maly a maličký ) aj ked si to odmietate priznať.
A aj ked v médiách snažia vytvárať dojem o budúcom ruskom útoku na nás, tak to skôr pristanú ti mimozemšťania alebo v Amerike zverejnia Epsteinov zoznam.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Heh, kebyže sa mi chce (co sa mi nie), tak vyhľadam príspevky z 2018, keď sme vybrali F-16, tvrdili tu to isté a boli za debilov, ze sme si nevybrali najlepšie lietadlo na svete, Gripen.Scotty87 píše: ↑9/8/2023, 17:05 Gripen C využije Meteor až po modernizaci nebo spíš kompletní výměně radaru. Ovšem stále tam zůstává problém že buď to letadlo bude mít výzbroj a omezený dolet nebo ponese nádrže a velice omezenou výzbroj. Nad ČR ten problém samozřejmě není, ale už létání nad SR si vyžádalo nesení dvou nádrží pod křídly.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ne, to není přecenovani vlastní důležitosti, ale je to poskytnutí kvalitního zázemí spojencům.
Slovensko je hraniční země, tedy nároky na dolet jsou trošku jiné, než pro stát, který tento hraniční stát bude podporovat. Pokud si budeme hrát na vlastním písečku, tak Gripen je zcela dostačující.
Slovensko je hraniční země, tedy nároky na dolet jsou trošku jiné, než pro stát, který tento hraniční stát bude podporovat. Pokud si budeme hrát na vlastním písečku, tak Gripen je zcela dostačující.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Příspěvky z roku 2018 nereflektovaly dění posledních dvou let. V roce 2018 představa, že si AČR bude zcela vážně pohrávat s myšlenkou pořízení F-35 byla pro mnohé fantasmagorická. Jakožto tvá představa letounu včasné výstrahy. Ty to moc dobře víš, nejsi hloupý, jen hloupě trolíš Juraji.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ako sa da odporovať si v jednom príspevku.
Na jednej strane podpora spojencom, napríklad pri Suwalskom koridore, na druhej strane stačí maly dolet lietadiel pre SVK.
A ved dobre
Zemakt: aj v roku 2018 mal Gripen malý dolet.
Netrolim, OSSR nepotrebujú lietadlo včasnej výstrahy.
Polsko ako europska mocnosť nechce spoliehať na spojencov a keďže okrem Tatier su uplne placaty, nemajú na vyber.
Na jednej strane podpora spojencom, napríklad pri Suwalskom koridore, na druhej strane stačí maly dolet lietadiel pre SVK.
A ved dobre
Zemakt: aj v roku 2018 mal Gripen malý dolet.
Netrolim, OSSR nepotrebujú lietadlo včasnej výstrahy.
Polsko ako europska mocnosť nechce spoliehať na spojencov a keďže okrem Tatier su uplne placaty, nemajú na vyber.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Odporovat? Nikoliv. Pokud máme podporovat Slovensko, tak z velkou pravděpodobností budou naše letadla působit na vzdálenost větší jak 600km, přičemž musí mít i adekvátní výzbroj.
Tato přeletová vzdálenost u Slovenska nehrozí, respektive ne, pokud by Ukrajina nebyla na naší (NATO) straně.
Pro air policing je Gripen takřka ideální.
Tato přeletová vzdálenost u Slovenska nehrozí, respektive ne, pokud by Ukrajina nebyla na naší (NATO) straně.
Pro air policing je Gripen takřka ideální.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
A my sme od začiatku hovorili, ze sa vzs nebuduju na airpolicing.
Stíhač by mohol vo vzduchu vydržať trošku dlhšie, keďže okrem bojov sa vykonávajú aj hliadky napríklad. Je fajn, keď nemusia po hodine dole.
Stíhač by mohol vo vzduchu vydržať trošku dlhšie, keďže okrem bojov sa vykonávajú aj hliadky napríklad. Je fajn, keď nemusia po hodine dole.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
No brzo zjistíte, že těch 14letadel stačí jen na to
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Ono je trochu rozdíl když se volí mezi Gripenem a F-16 nebo Gripenem (F-16) a F-35.Juraj Tichý píše: ↑9/8/2023, 18:07 Heh, kebyže sa mi chce (co sa mi nie), tak vyhľadam príspevky z 2018, keď sme vybrali F-16, tvrdili tu to isté a boli za debilov, ze sme si nevybrali najlepšie lietadlo na svete, Gripen.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Pokud dojde na něco ostřejšího tak vaše letadla budou bránit vzdušný prostor Slovenska. Mít větší ambice s jednou letkou je nesmysl.Juraj Tichý píše: ↑9/8/2023, 18:46 Ako sa da odporovať si v jednom príspevku.
Na jednej strane podpora spojencom, napríklad pri Suwalskom koridore, na druhej strane stačí maly dolet lietadiel pre SVK.
A ved dobre
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
Tak je jasné, že keby išlo o ohrozenie z východu, základne v HU, RU a PL by boli kľúčové. A ci je to Keckemet, alebo Papa v HU, alebo veľké základne v PL, tak Sliač bude skôr len záloha. A z hľadiska nato, omnoho väčší význam ako Caslav bude mať logistický hub v Ostrave, ak teda vznikne.
Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR
On tady někdo dělá z Čáslavi strategický významnou základnu? Asi ne ..