Stránka 12 z 34

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 17/9/2014, 08:44
od mepu
rabo píše:Vieme z akého roku je táto fotka ? Má na sebe niečo čo vyzerá ako hlavné prvky ochrany vrtuľníka a aj niečo čo má podobu optických zariadení pre strelca a pilota.
Jo z letošního > http://russianplanes.net/id144156, zkrácená křídla, někdo píše v debatě, že je podezření že je to přestavba na Ka-52K, to si ale nemyslím, by měl mít skládací.
--
Spíš bych řekl že to budou nějaké vysokorychlostní kamery na snímání konců rotorů podle směrů kam to míří - možná zkouší něco nového.
Obrázek

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 17/9/2014, 23:35
od rabo
Že ide o niečo skúšané je veľmi pravdepodobné. Má to zavesený kontajnér s testovacou aparatúrou a tie kamery. Kĺudne by to mohlo súvisieť aj s tou Ka-52K. Je pravda, že v maketách bola prezentovaná so sklápacím krídlom, ale možno menšia dĺžka krídla a znížený počet závesných bodov umožnia väčšie zaťaženie na ostávajúcich. Možno je pre ne plánovaná ťažšia munícia, ako pre pozemné verzie.To samozrejme len hádam.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 17/9/2014, 23:55
od Alchymista
Minimálne protilodné strely triedy Ch-35 (3M24 / Uran) s hmotnosťou okolo 600kg pri odpálení sa predpokladať dajú... A podobne aj niečo z rodiny rakiet Ch-25, s hmotnosťou do 350kg, tiež.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 11/10/2014, 11:50
od absik
Dzin vo vlákne T-99 a Armata napísal:
....Navíc mají úžasnou schopnost tyto prpostředky kombinovat a mnohdy jim chybí racionalizace zavádění výzbroje. Klasický příklad je Ka-52 - Mi-28(N/MN). Rozhodně by bylo bývalo prospěšnější zavrhnout Mi-28 a vrhnout se na vývoj Ka-50/52, protože v současné době disponují toliko vynikajícím Ka-52, zatímco Mi-28 provázejí značné potíže. Ovšem díky nejasné podpoře programu Ka-52 se i na něj přenesli, takže třeba v současné době stále naní pro něj zaveden PTŘS Vichr a pro Ataky nedisponuje integrací nosníků z Mi-28 pro nesení 8 střel (Když přišla řeč na ATM, i o tomhzle v něm informovali).
Neviem o nijakých "potížích" pre Mi-28N. Je to štandartdný bojový vrtuľník ako AH-64 Longbow Apache. Naviac má už aj vo verzii NE exportné úspechy. Ako som písal o 8-násobných nosníkoch Ataka-M sa ustupuje z jednod. dôvodu - 6-násobné z Ka-52 sú z logistického hľadiska výhodnejšie - dajú sa prebíjať ručne. Dosť dobre si neviem predstaviť vo frontových podmienkach z nezpevnenej trávovej čistinky ako tam "pojíždí ještěrka" s 8 násobným nosičom. U Mi-28 bude treba akurát 6-násobné nosiče prehodiť z vonkajších na vnútorné. Aj tak bude nosiť 8 - 12 PTRS voči 6 u Ka-52. Zavedenie 28-čiek je práve vhodnou alternatívou ku Ka-52: Ka-52 je lietajúcim velit. stanovišťom s veľkými prieskumnými schopnosťami, je dobrý vo vertikále a v uhlovej zmene azimutu ale v priečnej rovine práve k vôli súosovému rotoru sa nehodí k bojovým zátačkam, tie su práve špecialitou Mi-28.
Ataka vs. Igla: v čom je Vichr lepší od poslednej Ataky(podotýkam že navádzacie systémy sú rovnaké) ? Akurát v dolete až na 10 km ktorý je pri útoku z poza terénnej vyvýšeniny nadbytočný. Vichr-K je práve vhodný k nasadeniu na strážnych člnoch kde ten dolet skôr využije.
Navyše voláš po unifikácii: nie je výhodnejšie pri obmedzených výrobných kapacitách mať jeden typ strely v letectve a jeden v námorníctve? A je to výhodné aj z logistického hľadiska, takto v poľných skladoch držíš jednotnú PTRS pre rôzne vrtuľníky.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 11/10/2014, 12:24
od Dzin
Potíže jsem uř tu psal. Hlavní je z (ne)unifikací vybavení a (ne)integrací radaru. Tole vše má řešit až upgrade na verzi Mi-28MN. Rozhodně verze Mi-28N není standartní vrtulník srovnatelný s AH-64D z výše zmíněných důvodů.

To o 6ti násobném odpalovači jsem nenaznamenal. Považuji to za nevýhodu hlavně proto, že Ataka v porovnání s moderními PTŘS zaostává v průbojnosti resp. schopnosti ničit těžce obrněná vozidla a tak by bylo lepší, jich mýt k dispozici více pro možnost napadnou nepřítele více rakety.
Jaké exportní úspěchy máš na mysli? Zatím je to Keňa, Irák, Alžírsko a Venezuela. Přičemž jediná země, kde už jsou v operační službě je Keňa. Pod pojmem "úspěch" si představuji něco trochu jiného.

Ka-52 není velitelským strojen, jeho nasazení v rámci ozbrojených sil RF má být spíše na úrovni OH-64D v rámci amerických OS. Případně jeho námořní verze má být obdobou AH-1. To si právě myslím, že je špatně, protože tento stroj je v současné chvíli jednoznačně lepší, než Mi-28. Ten by mohl být jeho doplňkem, ale v současné chvíli je to obráceně a Mi-28 má být nosná bitevní verze.

Jistě, ale Ataka rozhodně není typ PTŘS, která by v současné době byla na vrcholu vývoje. A to ani nejmodernější verze.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 12/10/2014, 13:51
od mepu
Střelby na Aviadarts 2014

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 00:47
od rabo
Raketa Vichr je rýchlejšia. Ako tu bude s Ka-52 a Mil-28N v OS RF je ešte asi predčasné písať, ešte sa na ne len učia. Zatiaľ nebolo zaznamenané ich prepojenie v podobe spoločného pôsobenia. Pri početnosti už zavedených Mi-28N a početnosti objednaných Ka-52 to asi nebude - nosič a navodčík. Chce to čas a ukáže sa čo vlastne s nimi chcú robiť a ako ich spolu používať , ak vôbec spolu používať a nerozdelia každého inde.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 07:41
od Skeptik
rabo píše:Raketa Vichr je rýchlejšia. Ako tu bude s Ka-52 a Mil-28N v OS RF je ešte asi predčasné písať, ešte sa na ne len učia. Zatiaľ nebolo zaznamenané ich prepojenie v podobe spoločného pôsobenia. Pri početnosti už zavedených Mi-28N a početnosti objednaných Ka-52 to asi nebude - nosič a navodčík. Chce to čas a ukáže sa čo vlastne s nimi chcú robiť a ako ich spolu používať , ak vôbec spolu používať a nerozdelia každého inde.
Řekl bych "až nadzvuková" :)
Jinak dle kusých vyjádření představitelů MO RF by základním armádním typem měl být Mi-28.
Ka-52 by měl být určen pro speciální operace a námořnictvo - tedy všude tam, kde není možné nasadit kvantitu a nedostatek kvantity je nutné nahrazovat kvalitou. Proč "nechtějí" všude tu nejvyšší kvalitu? No protože CENA.
Dle dostupných údajů je Ka-52 cca 2x dražší než Mi-28N.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 09:51
od absik
...
Řekl bych "až nadzvuková"
Ataka V 550+- m/s. hmotnosť 49,5 kg dĺžka v trubici cca 2 m , prieraznosť min.800 mm homog. panc.
Vichr M 600 - 650 m/s. je síce o pár kg ľahšia (o 4 - 5) ale o meter dlhšia, - " - cca 1000 mm - " -
Vichr existuje asi v stovkách ks ale Ataka v tisíckach( min. 2000)

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 19:48
od Dzin
Skeptik píše:
Ka-52 a Mil-28. Prečo dva vrtuľníky ? No tiež nechápem , ale asi vedia prečo. Možno cena, možno export, možno... To, že nemajú pre ne plnohodnotnú muníciu je pravda, ale aj bez nej sú dobré. Naučia sa ich ovládať a tá munícia príde.
Nejpravděpodobnějším důvodem bude cena.
Mi-28N ... nejčastěji se uvádí 410 miliónů rublů (cena pro armádu RF)
Ka-52 ... v roce 2012 zakoupeno 140 kusů za 120 miliard rublů = jednotková cena 857 miliónů rublů.

Dle vyjádření MO RF je základním typem Mi-28, ale Ka-52 je nutný pro speciální operace a námořnictvo.
Já tomu rozumím tak, že Ka 52 je výkonnější, ale dražší, a tak se uplatní tam, kde si nemohu dovolit kvantitu. Pro Mi 28 platí opak.
Rozumné a ekonomické.
Skeptik: Jenže tvoje vývody, ač logické, mají trhlinu v tom, kolik bylo objednáno kusů. Ka-52 je ve výzbroji v počtu 63 kusů a dalších 114 (140) je objednáno, Mi-28 slouží 89 kusů a objednáno je toliko dalších 8 kusů (0). Jen pro porovnání, Mi-24 slouží celkem 298 a dalších 34 je v modifikaci Mi-35M a 15 dalších se staví (620 z toho 34 - 49 Mi-35M, v závorkách jsou uvedeny alternativní počty). Z toho to spíše vypadá, že Mi-28 je jen doplněk, ale samozřejmě v budoucnu může dojít k navýšení jeho počtů, ovšem už asi ve verzi Mi-28NM(Nm). Což by ale znamenalo modernizovat současnou flotilu. Nevím z hlavy, jak moc je to možno provést, mám dojem, že jsme někde zaznamenal, že to nejde, protože nová verze má mít duplicitní ovládací systémy, což nelze v původních Mi-28 realizovat,

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 20:03
od Julesak
Duplicitné systémy má cvično-bojovy variant Mi-28UB.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 21:23
od absik
Duplicitné systémy, aspoň čo sa týka riadenia, mal už prvotný Mi-28. Teraz by to mala byť 28 UNB alebo NUB, neviem presne.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 13/10/2014, 23:25
od Skeptik
To Dzin: A možná to jen znamená, že Mi-28N nesplnil (zatím) všechna očekávání, a tak byl jejich nákup pozastaven až do příchodu modernizované verze (Mi-28NM), jak správně píšeš.
Ka-52 asi očekávání naplnil a tak byla původní objednávka 140 ks nejen potvrzena, ale i navýšena o 39? ks pro námořnictvo (původně byla ve hře i varianta, že ty námořní budou součástí těch 140 ks).
Nechme se překvapit.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 14/10/2014, 17:46
od Dzin
Pokud vím, Mi-28N zařazený v současné době do výzbroje duplicitní řízení nemá (nebavím se o cvičných verzích) a právě proto bude nahrazován. Navíc se jedná stále o dost neunifikované stroje a bez integrace radiolokátoru. To je jeden z důvodů, proč Mi-28N nesplnil veškerá očekávání, jak poznamenává Skeptik.
Jde ale o to, zda je možno Mi-28N už postavené předělat na Mi-28NM či je levnější postavit rovnou nový stroj. Bohužel, nemám to po ruce, ale jak jsme psal, co si tak vybavuji, nemělo by to být možné a pokud to tedy bude pravda, současně provozované standartní verze Mi-28N budou muset být vyřazeny z provozu. Nebo budou dál provozovány, ale to bude znamenat značnou logistickou zátěž.
Vše výše zmíněné mi prostě nepřijde, že by bylo něja výhodné pro RF provozovat tento stroj a spíše je to jen klasický případ "zpolitizování" zbrojní zakázky. Ka-52 navíc ukazuje dostatečnou efektivitu. Přijde mi, že by bylo pro RF lepší, aby se soustředila na modernizace Mi-24 na verzi 35M, tím by zajistila "přežití" milovy kanceláře, je doplnila Ka-52 jako moderním bitevním vrtulníkem a Milova konstrukční kancelář by se mohla vrhnout na vývoj moderního bitevního vrtulníku další generace. Byť i zde mi přijde, že by Kamov mohl mít lepší pozici. Celkově mi nějak přijde, že Mil se svými konstrukcemi usnul po úspěchu Mi-24 na vavřínech. Když se objevim Mi-28A a Ka-50 jednalo se zhruba o výkonostně podobné vrtulníky. Ale postupným vývojem jednoznačně Ka-52 dospěl do fáze výborného moderního bitevníku, zatímco Mi-28 se k němu teprve blíží.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 15/10/2014, 10:54
od absik
Vrtuľník Ka-52 má značný náskok v rokoch prijatia a začatia sériovej výroby, Mi-28N sa oficiálne začal robiť len v lete t.r. Inak asi vyslyšali tvoje poznámky a z 10 nových vrtuľníkov je 6 Mi-35M a (len) 4 Mi-28 N. Tá nová verzia z dvojitým riadením nesie označenie Mi-28 NE kde E už neznamená eksportnyj ale z anglického E-ducation, čiže výučbový. Má dvojité hydro-mechanické riadenie a zachováva si všetky bojové možnosti 28N. Ešte k dvojitému riadeniu: dvojité riadenie mala len prvá séria Mi-28 A, pričom riadene v prednej kabíne navigátora-strelca bolo len pomocné (nemal rovnaké pístrojové vybavenie pre úplnú pilotáž. Ďalšie série Mi-28 A i tých pár ks 28N malo riadenie len vzadu a prerobiť ich na dvojité riadenie by asi bolo značne problematické.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 16/10/2014, 01:36
od rabo
Na Mi-28N sa netreba "pozerať cez prsty" je to špičkový bojový vrtuľník. Oproti Ka.52 má dve nezávislé optické čidlá. Nosnosť až 16 rakiet plus raketnice. Do budúcna sa počíta so zlepšením v oblasti prieskumu. Rusko si nechá aj jeden aj druhý. Prečo nie ? Lebo to bude náročné pre logistiku ? Až tak nie a pomôže to predaju.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 16/10/2014, 07:40
od absik
Logistiky sa nebojím, Mi-28 potrebuje necelých 40% hodín proti široko zavedeným Mi-24, Ka-52 už má nejakú autodiagnostiku (len ti povie na čo sa máš pozrieť a kde treba niečo doliať/pritiahnuť). O pôvodnom Ka-50 nie je o čom, bol náročnejší na údržbu a Kamov sa opäť zamýšľa nad koncepciou Ka-50-2 (známy ako Erdogan z ponuky pre TR).

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 18/10/2014, 09:50
od redy
absik píše:Kamov sa opäť zamýšľa nad koncepciou Ka-50-2 (známy ako Erdogan z ponuky pre TR).
Nějaké podrobnější informace? Kamov v minulosti uvažoval o vývoji verze s tandemovým uspořádáním sedadel vycházející z exportní Ka-50-2, údajně měla mít označení Ka-54, tyto plány se ale nerealizovaly.

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 18/10/2014, 12:37
od absik
Indícia je len jedna - Kamov si objednával u Klimova Petrohrad, ktorý teraz dodáva vrtuľn. motory miesto ukrajinského Motor-Sič a do špecifikácií uviedol pre: Ka-29(tie isté aj pre verzie Ka-27xx, Ka-30), Ka - 50-2 a celú sériu pre Ka - 52. Pretože osobitne v správe menoval Ka - 50-2 tak ide niečo robiť s touto modifikáciou/ možná predstavba na vrt. 5.generácie podľa konceptu OVK?
(ruský orig. môžem pohľadať)

Re: Kamov Ka-50 Hokum

Napsal: 30/11/2014, 14:47
od skflanker_
Fotoblog z 27.11.2014 - výrobná linka Ka-52
http://smitsmitty.livejournal.com/166758.html