Přípravy na rekonstrukci roku 1938
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nechci, aby to vypadalo, že Ti kecam do tréninku. Snad 100% špičkovejch fotbalistů (například) trénuje s týmem i sami, dřou víc, než ostatní. Taky chci dohonit tu dobu, kdy jsem nelítal, co to jde. Víc v tom, prosím, nehledej, v mých otázkách. Stejně tak je minimálně jeden člověk, co se na tréninky nedostane tak často a tohle by mu mohlo taky pomoct, kdyby si moh něco procvičovat off-line.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Tak to jo. Jaká je tam namodelovaná munice netuším. Předpokládal bych, že to bude mix. Jinak by byla volba. Rozdíl je také v tom, jestli se útočí na pohybující se cíle, nebo stojící. Já útočil na pohybující. Ve specce asi budou statické, předpokládám. Zkušenosti s pohybujícími se cílemi mám v poslední době jen ze Serveru Spit vs. Bf. Tam na některých mapách jsou. Toto jsou jen moje takové drobné postřehy, které na SVK ani nepíšuFarky píše:Nezapoměl jsem, střílel jsem v Avii samozřejmě jen ze dvou kulometů, ne ze čtyř. Šmolďase jsem popravdě nezkoušel, počkám si až na zveřejnění balíčku "akce 1938". Moje poznámka byla o munici, ne o ráži zbraní. Avie i Š-328 měli stejné zbraně, šmolďas by měl mít dokonce větší zásobu střeliva na zbraň. Jde mi o to, jestli má Š-328 taky průbojnou a zápalnou munici jako Avie, nebo jen normální. Já to nevím. A ptám se proto, že stejný případ je třeba u Ju 87G a podvěsu pro Bf 110 - stejný 37 mm kanón, jiná munice. Takže zatímco se Stukou se dají louskat téčka, s Bf 110 v podstatě vůbec (snad nekecám, dlouho jsem tyhle éra neletěl).
Rozhodně nechci tvrdit, že likvidovat cíle Avií nebo Š-328 je snadný a naprosto souhlasím že těma malejma bombama nenaděláš velkou škodu. Ale já myslím, že většina "bitevníků" ČSL budou zkušení borci a že s tím dokážete zázraky. Ti méně zkušení (a úplní nováčci) se předpokládám pohrnou spíš do Avií, to bude pro ně asi atraktivnější.

BP_Olde 

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Vencour: ti, kteří trénovali v rámci StG byli již v době nástupu k jednotce velice zkušení piloti. Jiříček podobným způsobem úkoloval i stíhací piloty v rámci své 7. Staffel, které velel. Snad se nikdo nebude zlobit, že jednu z těchto čistě interních věcí uveřejním:
Situace na frontě si vyžaduje použití výjimečných prostředků výcviku, v tomto případě nepopulárního (naštěstí veskrze ojediněle přikazovaného) off-line tréninku. Domácí úkoly se týkají všech členů 7. Staffel, kteří se nadále hodlají aktivně zapojovat do bojů na AFW a budou nutnou podmínkou možnosti se AFW účastnit. Termín prvního ze dvou úkolů pro v tuto chvíli aktivní piloty (***vyjmenováni***, pozn. Hans) je pondělí (tzn. do pondělí). Ostatní piloti Staffel úkol splní, jakmile se rozhodnou na bojích AFW podílet.
Úkolem prvního tréninku bude útok v Bf109G-14 na čtveřici bombardérů B25J na úrovni ACE (nutná podmínka). Úkoj je považován za splněný, pokud nastane jedna z následujících možností:
- zničíte všechny nepřátelské stroje bez vlastního poškození a pošlete mi track s tímto letem
- po 60 minutách se vám nepodařilo splnit předchozí podmínku a napíšete sem do tohoto vlákna váš komentář a doplníte o své nabyté zkušenosti. Zejména poznatky, při kterých úhlech, rychlostech a vzdálenostech jste byli/nebyli zasaženi, při kterých úhlech, rychlostech a vzdálenostech jste byli úspěšní/neúspěšní při střelbě, na kolik náletů jste průměrně bombardér sestřelili a při kolikátém náletu průměrně jste byli poškozeni.
Svůj track na důkaz toho, že se neflákám, pošlu na požádání po splnění úkolu z vaší strany. Úkol číslo dvě bude následovat po splěnní prvního. A ještě bych poprosil, aby se piloti, kteří úkol neabsolvovali, zdrželi rad a komentářů. Je mým záměrem přinutit angažované udělat si vlastní zkušenost. Díky
======================
Ve skrytém vlákně na SVK (vznikne dnes) se budete formovat už přímo do letek. V rámci letek budete moci trénovat dále do hloubky už přímo s piloty, se kterými poletíte i v ostré akci.
Situace na frontě si vyžaduje použití výjimečných prostředků výcviku, v tomto případě nepopulárního (naštěstí veskrze ojediněle přikazovaného) off-line tréninku. Domácí úkoly se týkají všech členů 7. Staffel, kteří se nadále hodlají aktivně zapojovat do bojů na AFW a budou nutnou podmínkou možnosti se AFW účastnit. Termín prvního ze dvou úkolů pro v tuto chvíli aktivní piloty (***vyjmenováni***, pozn. Hans) je pondělí (tzn. do pondělí). Ostatní piloti Staffel úkol splní, jakmile se rozhodnou na bojích AFW podílet.
Úkolem prvního tréninku bude útok v Bf109G-14 na čtveřici bombardérů B25J na úrovni ACE (nutná podmínka). Úkoj je považován za splněný, pokud nastane jedna z následujících možností:
- zničíte všechny nepřátelské stroje bez vlastního poškození a pošlete mi track s tímto letem
- po 60 minutách se vám nepodařilo splnit předchozí podmínku a napíšete sem do tohoto vlákna váš komentář a doplníte o své nabyté zkušenosti. Zejména poznatky, při kterých úhlech, rychlostech a vzdálenostech jste byli/nebyli zasaženi, při kterých úhlech, rychlostech a vzdálenostech jste byli úspěšní/neúspěšní při střelbě, na kolik náletů jste průměrně bombardér sestřelili a při kolikátém náletu průměrně jste byli poškozeni.
Svůj track na důkaz toho, že se neflákám, pošlu na požádání po splnění úkolu z vaší strany. Úkol číslo dvě bude následovat po splěnní prvního. A ještě bych poprosil, aby se piloti, kteří úkol neabsolvovali, zdrželi rad a komentářů. Je mým záměrem přinutit angažované udělat si vlastní zkušenost. Díky
======================
Ve skrytém vlákně na SVK (vznikne dnes) se budete formovat už přímo do letek. V rámci letek budete moci trénovat dále do hloubky už přímo s piloty, se kterými poletíte i v ostré akci.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hansi, kdyby to bylo to, co si představuju, cvičení stejných situací, opakování, pozdějš třeba nacvičení všeho tak, aby se minimalizoval čas letu, ztráty apod. ... kdyby šlo udělat zadání "odlet z letiště, přelet do čtverce X, nějaký boj, návrat" ... a pokud by k tomu byl i let s AI, tak by mohl být doplněk tréninku i pro začátečníky? A na tréninku by se jen zkontrolovaly nějaké chyby, zda jsou návyky optimální.
Čas utíká docela rychle.
Další věc: šlo by otestovat připojení na konfiguraci ostrého serveru? Aby se všichni mohli připojit, dejme tomu jednou za 14 dnů? Třeba jen na připojení, bez hry/létání? Nebo přijde vám to už odladěné a zbytečné připojení zkoušet?
EDIT jaké všechny pozice se budou nabírat pro celou akci? Piloti, někdo k mapě, spojař, kdo dál? Když už jsou novináři k dispozici, tak budou působit jen jako "hlásné trouby" a budou sedět ve štábu, bez kontaktu s kýmkoliv "venku na bojišti"?
Čas utíká docela rychle.
Další věc: šlo by otestovat připojení na konfiguraci ostrého serveru? Aby se všichni mohli připojit, dejme tomu jednou za 14 dnů? Třeba jen na připojení, bez hry/létání? Nebo přijde vám to už odladěné a zbytečné připojení zkoušet?
EDIT jaké všechny pozice se budou nabírat pro celou akci? Piloti, někdo k mapě, spojař, kdo dál? Když už jsou novináři k dispozici, tak budou působit jen jako "hlásné trouby" a budou sedět ve štábu, bez kontaktu s kýmkoliv "venku na bojišti"?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Vencoure, dej si prostě proti sobě 2x Bf 109B, sedni do Avie a snaž se je sestřelit. Potrénuješ střelbu a taky dostaneš éro víc do ruky. Základy navigace myslím už znáš, stejně ji při akci bude mít spíš na starosti tvůj vedoucí (to neznamená, že nemusíš alespoň přibližně vědět kde jsi).
A nebo ještě jinak - rozjeď si offline kampaň. Tam lítáš "odlet z letiště, přelet do čtverce X, nějaký boj, návrat". Malinký problém je v tom, že offline kampaň pro Avii ve šturmoviku není. Ale můžeš zvolit nějakou jinou (třeba za SSSR v I-16), jde o princip, ne o konkrétní letadlo. Tak můžeš potrénovat i lítání ve formaci.
Btw - "lítání ve formaci" neznamená držet se vedoucího a mít na něm přilepený oči, ale rozhlížení se a hlídání velitelovi "šestky". Tohle je především potřeba se naučit, jinak je dvojka k ničemu.
A nebo ještě jinak - rozjeď si offline kampaň. Tam lítáš "odlet z letiště, přelet do čtverce X, nějaký boj, návrat". Malinký problém je v tom, že offline kampaň pro Avii ve šturmoviku není. Ale můžeš zvolit nějakou jinou (třeba za SSSR v I-16), jde o princip, ne o konkrétní letadlo. Tak můžeš potrénovat i lítání ve formaci.
Btw - "lítání ve formaci" neznamená držet se vedoucího a mít na něm přilepený oči, ale rozhlížení se a hlídání velitelovi "šestky". Tohle je především potřeba se naučit, jinak je dvojka k ničemu.
Jak píše Farky. Drtivá většina dnešních virtuálních pilotů začínala sama na offline kampani. To že se scházíme na online trénincích má jen urychlit zapojení nováčků. Přece jen je lepší, když někdo nováčkovi řekně jak se letadlo ovládá, jak se s ním má přistávat. Ušetří to spousty času, který by byl jinak ztracený pokusy omyly. Ale samozřejmě když si chcete tkusit i něco jiného, tak to jde i v offline. Nemusíte čekat na online.
Berte to jako dálkové studium. Jednou za čas se uvidíme online, něco zkusíme a vy se to musíte pak doučit sami. Nasbírat si otázky a na ty se pak optat.
Ani sebelepší učitel vás nenaučí odhadu, který nacvičíte jen a jen lítáním. Je to jak s ježděním v autě. V autoškole vám taky jen vysvětlí co a jak a ten odhad na parkování, předjíždění atd získáte až praxí.
Berte to jako dálkové studium. Jednou za čas se uvidíme online, něco zkusíme a vy se to musíte pak doučit sami. Nasbírat si otázky a na ty se pak optat.
Ani sebelepší učitel vás nenaučí odhadu, který nacvičíte jen a jen lítáním. Je to jak s ježděním v autě. V autoškole vám taky jen vysvětlí co a jak a ten odhad na parkování, předjíždění atd získáte až praxí.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Farky: jde o zastupitelnost ve formaci? Vzájemné krytí zad? Orientaci v prostoru, pohyb a vykrývání pravděpodobně slabých míst skupiny pro případ napadení ... to bych si pod tim tréninkem představil.
Zatim jsem zkusil jen finskou a slovenskou kampaň. Zkusim tedy i další. Dík za příspěvek.
(Mam pocit, že ve výběru dvě Bfka 109B nemam ... krom toho i Junkersy jsou docela rychlý na pronásledování, ty s rokem výroby do r. 1939 ... kouknu večer)
Zatim jsem zkusil jen finskou a slovenskou kampaň. Zkusim tedy i další. Dík za příspěvek.
(Mam pocit, že ve výběru dvě Bfka 109B nemam ... krom toho i Junkersy jsou docela rychlý na pronásledování, ty s rokem výroby do r. 1939 ... kouknu večer)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Kmpaň s Aviema existuje. SVZ v SSSR. A proti I-16 dobrý trénink. Vencoure v Quick Mission Builderu s imůžeš nastavit který chceš letadlo ty a který má mít nepřítel i počty. Jsou ovšem limitovány. Max. je tuším šestnáct. Ale proti dvoum v pohodě
Ve Full Mission Builderu si jich můžeš dát teoreticky kolik chceš 


BP_Olde 

Ti méně zkušení nebudou na akci dost připravení aby mohli lítat vedoucího. To znamená, že by ses měl plně soustředit na to abys byl alespoň trochu spolehlivý wingman (číslo). V podstatě jediný úkol čísla je krytí vedoucího, on útočí, ty ho hlídáš aby ho někdo nepřekvapil. Případně mu odháníš nepřítele ze "šestky". V boji se ho musíš držet a k tomu se rozhlížet co to jde jestli na vás někdo neútočí. Tohle všechno se dá vyzkoušet a naučit v offline kampani. A klidně i za Slováky, nemusíš zkoušet jinou (navíc budeš rozumět hláškám). A buď poctivý (nastavená plná realita), jinak to děláš vlastně zbytečně.
Nejlepší rada co ti můžu dát - lítej, lítej, lítej. A když tě z toho začne bolet pazoura, lítej dál.
Nejlepší rada co ti můžu dát - lítej, lítej, lítej. A když tě z toho začne bolet pazoura, lítej dál.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Řikat Vencourovi, aby byl poctivej ... čeho já se ještě dožiju :-(
Rozumim, děkuju. Na Slovensku mi přišlo že je málo letišť ... ani nevim, jakou jsem to zkoušel mapu.
Rozumim, děkuju. Na Slovensku mi přišlo že je málo letišť ... ani nevim, jakou jsem to zkoušel mapu.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jedna otázka: prý hodně pilotů mělo akrobatický výcvik. Projevilo by se to v Ilovi taky? Je rozdíl letadel v Ilovi takový, aby mělo smysl, když se projeví nějaké takové schopnosti, umění akrobacie?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
No. No něco o akrobacii vědět a umět není nikdy k zahození. V boji některé figury použiješ. Rozdíl je v tom, že u počítače na tebe nepůsobí ty vlivy, které působí na pilota v reálu. Něco málo v ILu nasimulováno je. No spíše skoro nic. Jen záporné a kladné Gčka. A to údajně mizerně. Dle těch, kteří s tím mají zkušenosti v reálu. A to já nemám. Bohužel nebo bohudík. Těžko říci 

BP_Olde 

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě, že se to projeví. Záleží na tom, jak na hraně dokážeš letoun pilotovat a může ti to pomoci strhnout výsledek na svou stranu. Nicméně manévrovací schopnosti Bf 109 B/C/D a B-534 jsou od sebe natolik vzdálené, že ani velký veterán v Bf 109 v manévrech nejspíše na nováčka v B-534 nebude stačit. Zkušenosti mohou zvrátit misky vah u podobnějších letadel, třeba Fw 190 vs. Spitfire..apod.
Jinak letecký boj není o akrobatických prvcích, tak jak jsou obecně představovány. Je to spíše sled promyšlených manévrů s ohledem na energetické možnosti letadla a jeho manévrové schopnosti - ovšem s přihlédnutím k možnostem nepřítele i vlastních letadel ve formaci.
Jinak letecký boj není o akrobatických prvcích, tak jak jsou obecně představovány. Je to spíše sled promyšlených manévrů s ohledem na energetické možnosti letadla a jeho manévrové schopnosti - ovšem s přihlédnutím k možnostem nepřítele i vlastních letadel ve formaci.
- CZS_Scharck
- Příspěvky: 7
- Registrován: 9/9/2010, 14:25
Krása ..... ani se mi po těch našich nádherných érech nebude chtít střílet.
Pošli další.
>> Svítá <<
>> Tmavomodrý svět <<

Pošli další.

>> Svítá <<
>> Tmavomodrý svět <<

CSL - Česká Stíhací Letka
Scharck
Blau 59
Scharck
Blau 59
Vypadá to, že Teamspeak bude brzy ve verzi 3. Zatím beta_28/29...
http://www.teamspeak.com/?page=downloads
Takže při kompatibilitě se musí myslet i na toto.
http://www.teamspeak.com/?page=downloads
Takže při kompatibilitě se musí myslet i na toto.
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23