Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 12/9/2023, 21:38
To víš snad Ty, expert na F-35 jseš tady ty. Měl F-35 v požadavcích čas na výměnu motoru ?
Mluvis snad o F15 ne? Jestli je u F35A prumerna doba 8h, tak je to zcela dostacujici a vzhledem k tem poctum nahradnich motoru, melo by ti byt jasne, jak casto je to potreba...
No v tomto pripade by byl vysledek stejny, mechanici by asi museli delat trochu pres cas.Wasp píše: ↑13/9/2023, 17:35Představ že tam bude místo F-15, Tlustá Ejmy.Tady mas ukazku jak to probiha ve skutecnem svete:
https://breakingdefense.com/2023/08/agi ... ll-island/
Okamžitě kontaktovali Iwakuni, svou hlavní základnu, a podařilo se jim naložit motor na C-130. Nákladní let se dostal na Iwo-To a údržbáři motor vyložili. "Během půl hodiny připravovali zařízení, aby mohli starý motor ze Strike Eaglu vytáhnout a nahradit ho novým," říká White. "Pracovali v podstatě až do konce svého pracovního dne, druhý den brzy ráno vstali, aby to dokončili, motor spustili a měli ho připravený k letu asi do 12 hodin od přistání C-130."
Pomineme to že by po poruše motoru nejspíše spadla. Výměna motoru činí 8 hodin, pokud jde vše hladce, jinak se mluví i o 36 hodinách ( zeptám se Tě, proč to trvalo v průměru 36 hodin a proč se dnes dá dostat na 8 hodin, v čem je rozdíl).
Výměna motoru u F-15 se dá zvládnout za 30 minut, OK tento čas budeme ignorovat a půjdeme na pěkný čas 2,5-3 hodiny i s nutnýma zkouškama, prostě komplet. A nic se nám nekazí.
Odečtu teda 3 hodiny z 12 a výjde 9 hodin, tak dlouho trvalo vše připravit, a dosadím Bitevního tučňáka. 9+8 je 17 hodin, pokud vše půjde snadno, tedy 5 hodin rozdíl. 5 hodin je hodně dlouhá doba.
Toto je ale výjimečný případ. Snad je jasné že v době války je nutné aby letadlo létalo, ne sedělo na zemi.
Shanio, našel jsem tento obrázek s uvedenýma časama na výměnu motoru, jde o původní požadavky, nebo o něco jiného ?
f-135 change time.jpg
Takze tady mas tech 8h, cozale neni oficialni informace...Reducing cure times for parts’ adhesives on the F-35 “from a 24-hour period to 8 or less has really improved the maintenance man hours per flight hour and improved the availability of the aircraft,” Brady said.
Zkrácení doby vytvrzování lepidel na letounech F-35 "z 24 hodin na 8 nebo méně hodin skutečně zlepšilo počet hodin údržby na letovou hodinu a zlepšilo dostupnost letounu," řekl Brady.
Doporucuju ti doucit se jak casto stihacky litaji, bylo to i v tom rozhovoru, kteremu neveris,Výměna motoru u F-15 se dá zvládnout za 30 minut, OK tento čas budeme ignorovat a půjdeme na pěkný čas 2,5-3 hodiny i s nutnýma zkouškama, prostě komplet. A nic se nám nekazí.
Odečtu teda 3 hodiny z 12 a výjde 9 hodin, tak dlouho trvalo vše připravit, a dosadím Bitevního tučňáka. 9+8 je 17 hodin, pokud vše půjde snadno, tedy 5 hodin rozdíl. 5 hodin je hodně dlouhá doba.
Toto je ale výjimečný případ. Snad je jasné že v době války je nutné aby letadlo létalo, ne sedělo na zemi.
tak tady je to podstatne detajlnejsi...Zpracovával jsem analýzu intenzivních konfliktů, jako třeba první fáze války v Zálivu. V průměru měli na jedno letadlo okolo jednoho vzletu denně. Od 0,5 do 0,9, nejvíc to vycházelo třeba 1,36. Zkušenosti z konfliktů posledních 30 let říkají, že letadlo letí jednou denně, někdy dvakrát.
https://command.matrixgames.com/?page_i ... %2C%20etc.Moderní taktické úderné letouny obvykle létají maximálně 2,0 - 2,1 úderných letů denně během nárazových operací a 0,7 - 1,1 denně během trvalých operací za normálních podmínek - standardní počet pilotů, reálné vzdálenosti k cíli, běžné potřeby údržby atd.
30min dolu a 30min nahoru s tim ze, kdyz se netrefi na cep, muze to byt o 30-60min delsi. Tady se motor spousti dolu, takze nakonec mozna musi demontovat vic panelu nez u F-35. Tam se motor vysouva dozadu a je potreba pristup pres panely k odpojeni potrubi a kabelaze. Motor je ale dalko vetsi a je tam podstatne min mista.
O jake strance to mluvis?
Najdi originalni report prosim, neni jasne jestli se to vztahuje na GAO report, tam jsme to nenasel a nebo nejaky report od whellera.Výměna motoru trvá v průměru 52 hodin místo stanovených dvou hodin.
My ale nevime, ze to trva ted 8h, nebo mas snad nejake oficialni informace o tom jak dlouho to trva?Tedy dnes je to 8 hodin ( tradičně odtud https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=56&t=54854), to je ale docela pěkný protože z 52 hodin se dostat na 8 je fakt dobrý postup. I když je to celkově hrozný. Protože se za mořem vrátili do konce padesátých let, kdy Létající kovadlina měla podobně dlouhý čas na výměnu motoru.
Tohle je dle meho nazoru uplne jasne, ze se jedna o nutnost reaplikace RAM po uzavreni panelu neurcenych pro beznou udrzbu.Zkrácení doby vytvrzování lepidel na letounech F-35 "z 24 hodin na 8 nebo méně hodin skutečně zlepšilo počet hodin údržby na letovou hodinu a zlepšilo dostupnost letounu," řekl Brady.
Ok, ale ten pozadavek je z pohledu toho jak se ty stroje pouzivali ve vsech konfliktech naprosto irelevantni. Problem by byl, pokud by vymena trvala 24-36-56h ciste prace mechaniku a ti by pak nemohli delat neco jineho, ne ze se prace udela a pak se to necha par hodin schnout...F-15 a 30 minut na výměnu motoru.
Ano, to byl požadavek. Demonstrovalo se to za 19 minut. V praxi se vším, tedy odkrytování, vyndání motoru, nadnání nového, kontroly a testy, celkově to trvá podle sehranosti obsluhy v průměru asi 3 hodiny. V zálivu ( 1991 Válka v Perském zálivu) se dají najít i časy kolem těch 30 minut čistě pro výměnu motoru, tedy u bojové jednotky. V nutnosti nepředpokládám průběh pozemních zkoušek motoru tak jako za mírového času. Tedy přivázat letadlo řetězy, motory na AB a speciální extrní sledovací zařízení.
Pro přehlednost, výměna motoru u F-18 Hornet, F-16 a MiG 29 má podobné časy jako F-15.
Dvě hodiny jsou tedy ústupek, který se nepodařilo splnit.
Shania píše: ↑15/9/2023, 10:16
Ok, ale ten pozadavek je z pohledu toho jak se ty stroje pouzivali ve vsech konfliktech naprosto irelevantni. Problem by byl, pokud by vymena trvala 24-36-56h ciste prace mechaniku a ti by pak nemohli delat neco jineho, ne ze se prace udela a pak se to necha par hodin schnout...
A vzhledem k poctu motoru bude nejvetsi problem cekani na nahradni motor a nebo jakykoliv jiny dil nez samotna prace mechaniku...
Cokoliv co se musi udrzovat pod panely, ktere nejsou urcene pro beznou udrzbu bude trvat u F-35 dele, nez u jinych stroju, kvuli reaplikaci RAM tesneni, nutne neznamena, ze na tom bude vic prace...
Samozdrejme uvitam, pokud neko ma lepsi informace anebo nasel lepsi fotky vymeny motoru...
No pokud to bude takova krizovka, jak píšeš, tak ty éra půjdou nahoru i bez nátěru. Sice ztratí část stealth vlastností, ale bojovat můžou.Wasp píše: ↑17/9/2023, 01:32Shania píše: ↑15/9/2023, 10:16
Ok, ale ten pozadavek je z pohledu toho jak se ty stroje pouzivali ve vsech konfliktech naprosto irelevantni. Problem by byl, pokud by vymena trvala 24-36-56h ciste prace mechaniku a ti by pak nemohli delat neco jineho, ne ze se prace udela a pak se to necha par hodin schnout...
A vzhledem k poctu motoru bude nejvetsi problem cekani na nahradni motor a nebo jakykoliv jiny dil nez samotna prace mechaniku...
Cokoliv co se musi udrzovat pod panely, ktere nejsou urcene pro beznou udrzbu bude trvat u F-35 dele, nez u jinych stroju, kvuli reaplikaci RAM tesneni, nutne neznamena, ze na tom bude vic prace...
Samozdrejme uvitam, pokud neko ma lepsi informace anebo nasel lepsi fotky vymeny motoru...
Myslím si že to moc zlehčuješ. Je veliký rozdíl mezi tím že jedno letadlo je schopné odstartovat po 4 hodinách a druhé po minimálně 8 hodinách co čekalo na uschnutí RAM materiálu ( čas může být delší, může být i kratší, ale nejmenší čas co se podařilo najít je těch 8 hodin). To může být velmi limitující faktor pro schopnost létat více misí.
Asi budeš oponovat zprávou jednoho pilota z Čáslavi který to počítal.
Ale jedna věc je statistika ( nekontroloval jsem čísla války v zálivu a sortie rate u jednotlivých letadel) a druhá je realita. Realitou myslím konkrétně to že jedna věc je létat na mnoha hodinové mise kvůli přeletům a druhá je když je země v obraně a létá se " nad hlavou", tedy že nepřítel je blízko. Jsou to dvě rozdílně věci s rozdílným počtem misí za den.
Myslím si že čistě výměna motoru u F-35 bud odpovídat starším letadlům. Rozdíl v čase je dán nutností používat zvláštní postupy pro Stealth vlastnosti letadla.