Německé představy a možnosti při útoku na čs. opevnění 1938
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
mno a ja si k tomu jeste prihodim jednu vec ... moc se mi nechce verit ze by nase Avie ktere v Curychu byly nebyly vubec, ale vubec postelovany k lepsim vykonum ... prece jenom je rok 1937, napeti mezi RCS a Treti risi je dost hmatatelny a tak nejak se me nechce verit ze nasi pradedeckove by na soutez, kde je i disciplina ve stoupani - tedy disciplina, kde se daj zjistit docela zajimavy informace k danemu letounu ktere jsou pro pripadny pozdejsi konflikt i docela dost dulezity - poslali standardni stroj od polni letky ... ze by se je vubec nesnazili upravit aby meli lepsi vykony ale stale je vydavali za standard ... zpravodajsky hratky se hrali uz tenkrat a z pradedecku bych zase uplny kreteny nedelal
ad katastrofální finanční situace Německa v roce 1938: říká Ti něco pojem měna krytá zlatem?
Aneb něco lehčího - z čeho platí v současnosti Řecko svůj dluh?
Flugzeugbeschaffungs-Programm - sakra, takový odborník na LW a nezná hlavní dokument o stavu výzbroje letectva?
Třeba http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=33800#33800
ad Curych 1937 - jedna BF-109 B1, dva prototypy V-7, V-9, Jumo 210 G, a dva prototypy V-13 a V-14 (oficiálně 950 Hp, ve skutečnosti přes 1600 a 1500 Hp), z nichž se V-13 zúčastnila překonání rychlostního rekordu o pár týdnů později - ale podvodem (typ letounu a výkon motoru). Lišily se např. tím, že měly na některých místech proveden potah z vysokoleštěné kůže.
Při rekordu (let v měřeném úseku 17s ve výšce 35m, protože měl namontován automobilový závodní motor a ne letecký) měl letoun povolenou zatáčku v tak málo stupních, že se málem při obratu nevešel do časového limitu pro absolvování závodu.
Aneb znáš toto sériové letadlo Bf 109 R?

Jinak - které německé letouny se zúčastnily akrobatické části - sólové a skupinové? Bf nějak chybí... Co třeba let ve spirále?
Jo, německá propaganda je živá i tak dlouho po válce...
Její zpravodajství z dané doby je překládáno a udáváno jako hlavní zdroj...
A Němci? Generálmajor Udet atp....
Aneb něco lehčího - z čeho platí v současnosti Řecko svůj dluh?
Flugzeugbeschaffungs-Programm - sakra, takový odborník na LW a nezná hlavní dokument o stavu výzbroje letectva?
Třeba http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=33800#33800
ad Curych 1937 - jedna BF-109 B1, dva prototypy V-7, V-9, Jumo 210 G, a dva prototypy V-13 a V-14 (oficiálně 950 Hp, ve skutečnosti přes 1600 a 1500 Hp), z nichž se V-13 zúčastnila překonání rychlostního rekordu o pár týdnů později - ale podvodem (typ letounu a výkon motoru). Lišily se např. tím, že měly na některých místech proveden potah z vysokoleštěné kůže.
Při rekordu (let v měřeném úseku 17s ve výšce 35m, protože měl namontován automobilový závodní motor a ne letecký) měl letoun povolenou zatáčku v tak málo stupních, že se málem při obratu nevešel do časového limitu pro absolvování závodu.
Aneb znáš toto sériové letadlo Bf 109 R?

Jinak - které německé letouny se zúčastnily akrobatické části - sólové a skupinové? Bf nějak chybí... Co třeba let ve spirále?
Jo, německá propaganda je živá i tak dlouho po válce...
Její zpravodajství z dané doby je překládáno a udáváno jako hlavní zdroj...
No, co jsem slyšel Peřinu jak o tom hovořil v jednom pořadu, dostali rozkaz a letěli... Vymontovali pouze zbraně a radiostanici.VGR_j4ck41 píše:mno a ja si k tomu jeste prihodim jednu vec ... moc se mi nechce verit ze by nase Avie ktere v Curychu byly nebyly vubec, ale vubec postelovany k lepsim vykonum ... prece jenom je rok 1937, napeti mezi RCS a Treti risi je dost hmatatelny a tak nejak se me nechce verit ze nasi pradedeckove by na soutez, kde je i disciplina ve stoupani - tedy disciplina, kde se daj zjistit docela zajimavy informace k danemu letounu ktere jsou pro pripadny pozdejsi konflikt i docela dost dulezity - poslali standardni stroj od polni letky ... ze by se je vubec nesnazili upravit aby meli lepsi vykony ale stale je vydavali za standard ... zpravodajsky hratky se hrali uz tenkrat a z pradedecku bych zase uplny kreteny nedelal
A Němci? Generálmajor Udet atp....
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
vsak ja taky polskym letcum zadny uspechy neupiram ... s tim co meli dokazali hodne, ale presto furt tahali za ten nejkratsi konec provazu a byli postupne vybijeni ... podobnej scenar by pak byl i u nas ... Avie by kousali a urcite by si pripsali nejakej ten sestrel Befka apod. ale v te dobe rychle zastaravajici vybavdni i takticka priprava pilotu by se mela projevit a priklonit se k postupne dominanci LW nad bojistemkopapaka píše:Takhle to zní dobře, ale bylo by dobré dodat, že na začátku války Polsko disponovalo cca 130 ks letounů PZL-11 ...VGR_j4ck41 píše:Polsko - 327 letadel z 435 zniceno. 98 preletlo do Rumunska
Treti rise - zniceno nebo poskozeno celkem 697 (polske letectvo narokovalo 137 znicenych letadel)
EDIT:ještě dodám, že šlo jediné stíhačky první linie které Poláci měli, několik sestřelů dosáhly i letouny PZL-7 i když trochu nechápu jak ...
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle by asi posoudila jen alternativní historie, co dokáže akrobatickej výcvik u našich pilotů. Plus potřeby fronty, jaké by byly, jaké role by byly po našem letectvu požadovány.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
a ktere ceske? pokud je mi znamo byli to Avie Ba-122 coz byl akro special .... nejak nevidim relevanci k Bf-109Rosomak píše:
Jinak - které německé letouny se zúčastnily akrobatické části - sólové a skupinové? Bf nějak chybí... Co třeba let ve spirále?
Jo, německá propaganda je živá i tak dlouho po válce...
Její zpravodajství z dané doby je překládáno a udáváno jako hlavní zdroj...
hovoris-li o letu ve spirale - asi mas na mysl stoupani s naslednym vyklesanim, tak tam B-534 skoncili za nemcema ... konkretni vysledky i s typama nemeckych letounu uvadi tyto stranky ... konkretne spiralu mel vyhrat Bf-109V13 a alpsky okruh Bf-109V8
jo jasne, takze si to predstavujes zhruba tak, ze okolo 20. cervence 1937 najednou dostali rozkaz ze poletej do Curychu, sedli do nejblizsi volny Avie a leteli?No, co jsem slyšel Peřinu jak o tom hovořil v jednom pořadu, dostali rozkaz a letěli... Vymontovali pouze zbraně a radiostanici.VGR_j4ck41 píše:mno a ja si k tomu jeste prihodim jednu vec ... moc se mi nechce verit ze by nase Avie ktere v Curychu byly nebyly vubec, ale vubec postelovany k lepsim vykonum ... prece jenom je rok 1937, napeti mezi RCS a Treti risi je dost hmatatelny a tak nejak se me nechce verit ze nasi pradedeckove by na soutez, kde je i disciplina ve stoupani - tedy disciplina, kde se daj zjistit docela zajimavy informace k danemu letounu ktere jsou pro pripadny pozdejsi konflikt i docela dost dulezity - poslali standardni stroj od polni letky ... ze by se je vubec nesnazili upravit aby meli lepsi vykony ale stale je vydavali za standard ... zpravodajsky hratky se hrali uz tenkrat a z pradedecku bych zase uplny kreteny nedelal
A Němci? Generálmajor Udet atp....
EDIT: nehlede na to proc by museli vymontovavat radiostanici kvuli Curychu, kdyz by stacilo jim predelit masinu jaka radiostanici nemela - kdyz to teda byly standardni masiny od letek
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
k tomu akrobatickemu vycviku nepotrebujes alternativni historii ... ta akrobacie ti urcite pomuze kdyz uz jses v souboji ... ale pokud je tvuj protivnik na takove technologicke urovni, ze si muze svobodne diktovat kdy a zda vubec do souboje vstoupi a dale ma moznost souboj kdykoliv bezpecne prerusit - tak v tu chvili ti je akrobaticky vycvik tak trosku k nicemu protoze ani nemas sanci ho uplatnit a jenom cekas na to jestli tvuj protivnik udela chybuvencour píše:Tohle by asi posoudila jen alternativní historie, co dokáže akrobatickej výcvik u našich pilotů. Plus potřeby fronty, jaké by byly, jaké role by byly po našem letectvu požadovány.
Naposledy upravil(a) VGR_j4ck41 dne 22/8/2011, 15:27, celkem upraveno 1 x.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Co pamatuju, tak tady ... na Československé vojenské letectvo - Mračna se stahují 1/3 (jsou to celkem 3 části) o Curychu něco bylo.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Z čeho platí Řecko svůj dluh netuším a už vůbec netuším, z čeho ho chce platit. Stejně to zase odnesou boys pod Angelou Merkel a Nicolasem SarkozymRosomak píše:ad katastrofální finanční situace Německa v roce 1938: říká Ti něco pojem měna krytá zlatem?
Aneb něco lehčího - z čeho platí v současnosti Řecko svůj dluh?

Hele tohle jsem pochopil už jen z názvu toho dokumentuFlugzeugbeschaffungs-Programm - sakra, takový odborník na LW a nezná hlavní dokument o stavu výzbroje letectva?
Třeba http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=33800#33800

V-13 a V-14 jsou ty dva speciály. Je mi celkem jedno, jaký měly motorad Curych 1937 - jedna BF-109 B1, dva prototypy V-7, V-9, Jumo 210 G, a dva prototypy V-13 a V-14 (oficiálně 950 Hp, ve skutečnosti přes 1600 a 1500 Hp), z nichž se V-13 zúčastnila překonání rychlostního rekordu o pár týdnů později - ale podvodem (typ letounu a výkon motoru). Lišily se např. tím, že měly na některých místech proveden potah z vysokoleštěné kůže.

Což určitě nebylo kvůli tomu, že stroj v zatáčce ztrácí rychlost (proč by nám to mělo při překonání rekordu vadit, že?), ale určitě tím, že by se letoun rozpadl, co?Při rekordu (let v měřeném úseku 17s ve výšce 35m, protože měl namontován automobilový závodní motor a ne letecký) měl letoun povolenou zatáčku v tak málo stupních, že se málem při obratu nevešel do časového limitu pro absolvování závodu.

Mě ty rekordy zase až tolik nezajímají. Ty rekordní speciály sice používaly letecké motory (ne automobilové), ale byly značně upravené. Létaly myslím na čistý alkohol a měly životnost v řádu desítek minut, maximálně jednotek hodin. Pokud je mi známo, tak žádný takovýto motor v Curychu nebyl. Všechno to byly obyčejné letecké motory, byť samozřejmě poladěné.
B-534 taky chybíJinak - které německé letouny se zúčastnily akrobatické části - sólové a skupinové? Bf nějak chybí... Co třeba let ve spirále?

Klidně si mysli, že to tam Avia těm ošklivým klukům s Hakenkreuzíčky nandalaJo, německá propaganda je živá i tak dlouho po válce...
Její zpravodajství z dané doby je překládáno a udáváno jako hlavní zdroj...


Jak znám Udeta, tak si účast vydupalA Němci? Generálmajor Udet atp....


Klasický případ - P-47, nepříliš velká manévrovatelnost, vysoká rychlost - letěl okolo 700 km/h, co se mu dostalo do zaměřovače, tak svojí silnou výzbrojí sundal, do manévrového boje se nepouštěl a když jich měli amíci dost, tak mimo jiné působil v pro piloty rekreační roli "kotláře".VGR_j4ck41 píše:k tomu akrobatickemu vycviku nepotrebujes alternativni historii ... ta akrobacie ti urcite pomuze kdyz uz jses v souboji ... ale pokud je tvuj protivnik na takove technologicke urovni, ze si muze svobodne diktovat kdy a zda vubec do souboje vstoupi a dale ma moznost souboj kdykoliv bezpecne prerusit - tak v tu chvili ti je akrobaticky vycvik tak trosku k nicemu protoze ani nemas sanci ho uplatnit a jenom cekas na to jestli tvuj protivnik udela chybuvencour píše:Tohle by asi posoudila jen alternativní historie, co dokáže akrobatickej výcvik u našich pilotů. Plus potřeby fronty, jaké by byly, jaké role by byly po našem letectvu požadovány.
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
mno ja mel spis na mysli Bf v B-534 kdyz jsme v tomhle tematu ... nehlede na to ze P-47 se do role bitevniku dostal ne kdyz jich bylo dost, ale pote co ho z pozice doprovodneho stihace ho velmi uspesne vytlacil MustangVladimír píše:Klasický případ - P-47, nepříliš velká manévrovatelnost, vysoká rychlost - letěl okolo 700 km/h, co se mu dostalo do zaměřovače, tak svojí silnou výzbrojí sundal, do manévrového boje se nepouštěl a když jich měli amíci dost, tak mimo jiné působil v pro piloty rekreační roli "kotláře".VGR_j4ck41 píše:k tomu akrobatickemu vycviku nepotrebujes alternativni historii ... ta akrobacie ti urcite pomuze kdyz uz jses v souboji ... ale pokud je tvuj protivnik na takove technologicke urovni, ze si muze svobodne diktovat kdy a zda vubec do souboje vstoupi a dale ma moznost souboj kdykoliv bezpecne prerusit - tak v tu chvili ti je akrobaticky vycvik tak trosku k nicemu protoze ani nemas sanci ho uplatnit a jenom cekas na to jestli tvuj protivnik udela chybuvencour píše:Tohle by asi posoudila jen alternativní historie, co dokáže akrobatickej výcvik u našich pilotů. Plus potřeby fronty, jaké by byly, jaké role by byly po našem letectvu požadovány.
Říšská ekonomika:
Kolik by mu to letělo v 3.500 m?
3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile + 1x čtvrté a 1x páté místo)
Jak dopadli Němci v těchto disciplinách?
Nebo to německé tiskoviny nezmiňují?
Kolik z těch přihlášených německých letadel, když máš tak nastudováno, v daných soutěžích doletělo i přes veškerou možnou předstartovní péči?
rotmistr Jaroslav Šnobl
rotmistr František Peřina
poručík Jaroslav Hlaďo
kapitán Stanislav Engler
byli piloti od leteckých útvarů, kteří se danou soutěž připravovali dokonce necelé tři měsíce předem a to na strojích, které byly u letky, ne u výrobce laděné v hangáru...
Ale ti tehdy nebyli ani narozeni... Tak kdo by Německu tehdy půjčil?Hans S. píše:Z čeho platí Řecko svůj dluh netuším a už vůbec netuším, z čeho ho chce platit. Stejně to zase odnesou boys pod Angelou Merkel a Nicolasem Sarkozym
V něm ne, ale počty jsou převážně brány z jiných zdrojů, především v počátku.Hans S. píše:Flugzeugbeschaffungs-Programm
Hele tohle jsem pochopil už jen z názvu toho dokumentuMě spíš zajímá, jak jsou v něm falšovány údaje?
Máš pravdu, prototypy v té době byly v Německu brány jako sériové stroje, tak je zbytečné o nich takto hovořit. Série o více než 10 ks to už bylo něco.Hans S. píše: ad Curych 1937
V-13 a V-14 jsou ty dva speciály. Je mi celkem jedno, jaký měly motor
Kolik ztratí rychlosti při zatáčce o průměru 1 km a 20 km? Není jednodušší pak provést obrat dále, než mít problémy při navrácení z obratu a ohrozit tak čas pokusu? Nezapomeň, vše fungovalo vizuálně. nebo s doprovodnými letouny.Hans S. píše: Což určitě nebylo kvůli tomu, že stroj v zatáčce ztrácí rychlost (proč by nám to mělo při překonání rekordu vadit, že?), ale určitě tím, že by se letoun rozpadl, co?
Aha, proto měl maximálku v 35 metrech nad zemí.Hans S. píše: Všechno to byly obyčejné letecké motory, byť samozřejmě poladěné.
Kolik by mu to letělo v 3.500 m?
Ano, máš pravdu byly to Avie Ba-122 co udělaly tento výsledek.Hans S. píše: Akrobatická část
B-534 taky chybí
3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile + 1x čtvrté a 1x páté místo)
Jak dopadli Němci v těchto disciplinách?
Nebo to německé tiskoviny nezmiňují?
Proč bych si to myslel? Píše se - německá letadla vyhrála všechny soutěže. Ale pouze ty, do kterých byla přihlášena a která doletěla...Hans S. píše: Klidně si mysli, že to tam Avia těm ošklivým klukům s Hakenkreuzíčky nandala. My, kteří techniku sledujeme, si budeme myslet své
Kolik z těch přihlášených německých letadel, když máš tak nastudováno, v daných soutěžích doletělo i přes veškerou možnou předstartovní péči?
Ano, zatím co naši pilotiHans S. píše: Jak znám Udeta, tak si účast vydupalByl to přední světový meziválečný aviatik. Na leteckých show předváděl věci, které se neodvážil nikdo jiný na světě. Jeden čas například předváděl sbírání kapesníčků koncem křídla
. Byl světoznámý a velmi velmi velmi dobrý. On tam nejel z propagandistických důvodů, on tam jel proto, že miloval létání a měl dostatečně silné paže, aby se do týmu prosadil. Navíc si byli s Göringem v téhle době stále velice blízcí, dalo by se říci téměř až přátelé.
rotmistr Jaroslav Šnobl
rotmistr František Peřina
poručík Jaroslav Hlaďo
kapitán Stanislav Engler
byli piloti od leteckých útvarů, kteří se danou soutěž připravovali dokonce necelé tři měsíce předem a to na strojích, které byly u letky, ne u výrobce laděné v hangáru...
- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
mno jak asi dopadli? dostali pred drzku ... ale opetovne ... nevidim nikde zadnou relevanci k vysledkum souteze akrobatickych specialu a porovnavani B-534 a Bf-109, zvlast kdyz jsme se dohodli ze ani jedno letadlo se akrobatickych soutezi nezucastniloRosomak píše: Ano, máš pravdu byly to Avie Ba-122 co udělaly tento výsledek.
3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile + 1x čtvrté a 1x páté místo)
Jak dopadli Němci v těchto disciplinách?
Nebo to německé tiskoviny nezmiňují?
btw. Perina byl cetar
Naposledy upravil(a) VGR_j4ck41 dne 22/8/2011, 17:32, celkem upraveno 1 x.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, kdo tehdy Německu půjčoval a jak jsem naznačil: Nezajímá mě to, neboť je to velice daleko mimo můj obor.Rosomak píše:Říšská ekonomika:
...
Ale ti tehdy nebyli ani narozeni... Tak kdo by Německu tehdy půjčil?
Tak jaký pramen mi tedy uvedeš na téma falšování stavů, když ne tento?Rosomak píše: V něm ne, ale počty jsou převážně brány z jiných zdrojů, především v počátku.

Spíše jsem to myslel, tak, že ty prototypy odpovídaly sériovým letounům, nebo se lišily pouze zcela minimálně. Například Bf 109 V-4 zcela odpovídal verzi Bf 109 B-1. V-13 a V-14 jsou samozřejmě speciály, které s klasickými stroji u Luftwaffe neměly mnoho společného.Rosomak píše: Máš pravdu, prototypy v té době byly v Německu brány jako sériové stroje, tak je zbytečné o nich takto hovořit. Série o více než 10 ks to už bylo něco.
Ztrátu rychlosti bych musel propočítat, ale poloměr 500 m není tak velký, aby ztráta rychlosti nebyla znát. Podrobnosti rekordu ani měření neznám a ani mě nezajímají. Jen narážím na tvou demagogii s "povolenou zatáčkou". Když už něco, tak nejde o stupně, ale o přetížení, jakému je stroj vystaven.Hans S. píše: Kolik ztratí rychlosti při zatáčce o průměru 1 km a 20 km? Není jednodušší pak provést obrat dále, než mít problémy při navrácení z obratu a ohrozit tak čas pokusu? Nezapomeň, vše fungovalo vizuálně. nebo s doprovodnými letouny.
Takže automobilový motor je takový, který má výkon u země a letecký motor takový, který ho podává ve výšce?Rosomak píše: Aha, proto měl maximálku v 35 metrech nad zemí.
Kolik by mu to letělo v 3.500 m?

GratulujiRosomak píše: Ano, máš pravdu byly to Avie Ba-122 co udělaly tento výsledek.
3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile + 1x čtvrté a 1x páté místo)
Jak dopadli Němci v těchto disciplinách?
Nebo to německé tiskoviny nezmiňují?


V Curychu mám za to, že Udet spadl a snad ještě jedna mašina měla technické potíže. Ale víc nevím.Hans S. píše: Proč bych si to myslel? Píše se - německá letadla vyhrála všechny soutěže. Ale pouze ty, do kterých byla přihlášena a která doletěla...
Kolik z těch přihlášených německých letadel, když máš tak nastudováno, v daných soutěžích doletělo i přes veškerou možnou předstartovní péči?
Mě ta jména krom Františka Peřiny mnoho neříkajíRosomak píše: Ano, zatím co naši piloti
rotmistr Jaroslav Šnobl
rotmistr František Peřina
poručík Jaroslav Hlaďo
kapitán Stanislav Engler
byli piloti od leteckých útvarů, kteří se danou soutěž připravovali dokonce necelé tři měsíce předem a to na strojích, které byly u letky, ne u výrobce laděné v hangáru...

- VGR_j4ck41
- nadpraporčík
- Příspěvky: 448
- Registrován: 1/9/2010, 10:23
mno Rosomaku jeste jedna perlicka ... zatimco se tady ohanis technickejma potizema Udeta, vis o tom ze Perina se zminuje o tom, ze Udet se nabidnul patrat po cs. letci, ktery se ztratil v prubehu soutezniho preletu Alp? zdalipak se toto dostalo do Kinozurnalu?Hans S. píše:V Curychu mám za to, že Udet spadl a snad ještě jedna mašina měla technické potíže. Ale víc nevím.Rosomak píše: Proč bych si to myslel? Píše se - německá letadla vyhrála všechny soutěže. Ale pouze ty, do kterých byla přihlášena a která doletěla...
Kolik z těch přihlášených německých letadel, když máš tak nastudováno, v daných soutěžích doletělo i přes veškerou možnou předstartovní péči?
zdroj