Celkem 5 AESA radarů a 6 AESA antén s těmi dvěma L-kovejma, z toho 4 AESA radary pracující v pásmu X, a to hlavní obsahující 1526 samostatných přijímacích a vysílacích modulů, dva boční N036B-1-01 AESA radary každý s 358 samostatných přijímacích a vysílacích modulů, a jeden AESA radar zadní polosféry v žihadle (někdo říká že radar zadní polosféry nebude standardní vybavení VVS ale já myslím že si ho tam nechají)arten píše:Koľko má teda T-50 radarov (antén)?
Predný samozrejme, dva L v krídlach/lerxoch, pravdepodobne aj zadný a našiel som ešte informácie o dvoch bočných X radaroch v nosepri hlavnom radare.
čo sa týka optiky - to má byť nejaký aktívny obranný systém? Doteraz som myslel, že sú to detekčné systémy.
ináč tu pekne vidno 10 ročný rozdiel od F-22 s jedným radarom a opt. čidlom...
Dva AESA radary pracující v pásmu L v náběžných hranách křídel, které by měli výrazně usnadnit detekci cílů s malým RCS v pásmu X (stealth letadla, UAV, lodě atd..) ale jak vidno na T-50-5 vypadá to že možná budou čtyři takže by měl 8 AESA radarů (antén) ,což by byl nářez ještě něco šouply do LEVCONu, nebo muže to byt kombinace pásma L s pásmem S, T/R moduly pro S sou ve vývoji, jako možností je mnoho, budeme muset počkat na více informací až něco prosákne ven.
Prototyp bočního N036B-1-01 AESA radaru s 358 T/R moduly

Místo pro boční radary

Čo sa týká optiky? Ano minimálně ten ultrafialový varovný systém 101KS-U co bude hlídat celokruhově okolí letadla a na něho navázaný aktivní laserový směrový rušící systém 101KS-O (ty dvě skleněné koule na T-50-5) které prostě přesvětlí laserovým paprskem IR hlavici a ta mine. Podle mě to ale bude umět více věcí než jen vyslat laserový paprsek určitým směrem a poslat IR naváděnou střelu do věčných lovišť, je vidět že je to derivát optoelektronického sytému OLS-50, teoreticky by to mohlo umět i skenovat celokruhově v infračervené oblastí okolí letadla což by bylo více než zajímavé (dávalo by to více smysl než jen ty ultrafialové senzory) a pokud by to pracovala jak OLS-50 zároveň by to mohlo sloužit k zaměřování laserového paprsku (i OLS-50 obsahuje laser k měření vzdáleností cíle akorát v 101KS-O by musel být asi s trošku větším výkonem) Představuji si že by to mohlo pracovat stylem UV senzory zachytí přilétající střelu, předají směr a azimut a 101KS-O se podle toho nasměruje vyhledá v infračervené oblasti cíl, sleduje ho a zneškodní (díky aerodynamickému ohřevu střely ji zachytí bez větších problému na určité bezpečné vzdálenosti) V podstatě by to pracovalo stejně jak OLS-50 jen by to mělo jiný laser


Přesně jak říkáš tady jde vidět rozdíl jaké možnosti ti dává jeden radar (sice vynikající) F-22 optoelektroniku obdobnou OLS-50 ani F-22 nemá zatím.
A co ti dovolí vymýšlet za systémy tolik jak aktivně tak pasivně na odlišných fyzikálních principech pracujících senzorů pokrývající okolí letadla (ať už větší možnosti detekce cílů s nízkým RCS, varovné systémy, dokonce aktivní obraný systém, nesrovnatelně větší přehled pro pilota co se děje v okolí letadla, a podle toho volba taktiky boje.., fúze dat z těch všech senzorů je alfa a omega všeho) To se zatím bavíme co ti to dovolí v situaci jeden na jednoho ale co ti takový systém dovolí při použití více letadel.. Samozřejmě není vše černobíle vše má svá pro a proti, určitě F-22 není kuli tomu špatné letadlo, ba naopak je to vynikající stroj. Ale jak už řekl někdo předemnou vše se vyvíjí a každý má svůj přistup k dosažení obdobného cíle a není radno ho zatracovat jen protože je jiný.