Stránka 17 z 24

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 16/4/2022, 11:54
od Saburo
Wasp píše: 15/4/2022, 13:16 MiGy 29 se ukazují v celkem dobrém světle na ukrajině. Jde o ty původní, 9-12 co měla ČSSR a mají polsko a slovensko ?
Na většině fotek jejich Migů byly 9-13, ne ty naše první verze.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 16/4/2022, 16:22
od Wasp
To je pěkné i tak, jde pořád o dnes již dost staré stroje, určitě s velkým náletem. Ukrajina je dokáže udržovat v nějakým stavu tak aby dokázali létat a bojovat. Tedy nevím jestli funguje nějak ukrajinské letectvo ještě dnes, ale fungovalo na MiGách 29 dost dlouho a když se podívám jakou popularitu má MiG 29 na západě, tak jestli mu někde trochu nekřivdili.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 16/4/2022, 16:37
od Juraj Tichý
Wasp: nikto Mig29 nekrivdil. Je to výborné lietadlo, ktoré skončilo na rozvrate ruského hospodárstva po rozpade ZSSR, orientáciu RF na Suchoj a neschopnosti vyrobcu udržať tieto lietadlá vo vzduchu.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 21/4/2022, 19:48
od Wasp
Juraj, krásně si to napsal, vytesat do kamene.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 10/6/2022, 14:27
od Saburo
Článek v odkazu vypadá jako nekrolog nejen za Mig-35.

A jako třešnička na dortu - údržba stávajících Migů bude předána společnosti Suchoj...

https://topwar.ru/197423-mig-35-uletaet ... ostju.html

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 21/2/2023, 22:00
od Wolfhound
Připomínka tajného izraelského programu testování MiGů-29. V dubnu 1997 přilétly do Izraele tři MiGy-29 a byly podrobeny důkladnému zkoumání včetně cvičného boje s izraelskými stíhacími letouny F-15 a F-16. MiGy udělaly na Izraelce výborný dojem.

Stát, který Izraelcům MiGy-29 zapůjčil, dosud nebyl oficiálně zveřejněn, uvádí se, že šlo o Polsko.

Zdroj:
https://www.defenseromania.ro/israelul- ... 21192.html
05690573-8F51-4350-9BC5-C534201599DE.jpeg

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 21/2/2023, 22:32
od niko
Hej, super lietadla su tie Mig-29. Dakonca tak super, ze sa ich zbavuje uz aj Srbsko, ktore ich modernizovanu verziu ziskalo este len pred troma rokmi. Super stroje, darmo. :roll:
https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/ ... lt-rafale/

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 21/2/2023, 22:49
od Wolfhound
niko píše: 21/2/2023, 22:32 Hej, super lietadla su tie Mig-29. Dakonca tak super, ze sa ich zbavuje uz aj Srbsko, ktore ich modernizovanu verziu ziskalo este len pred troma rokmi. Super stroje, darmo. :roll:
https://bulgarianmilitary.com/amp/2023/ ... lt-rafale/
Méně emocí a více faktů. V roce 1997, kdy Izraelci MiG-29A testovali, patřil tento typ ještě ke světové špičce. I Slovensko tehdy provozovalo 24 strojů.

K Srbsku, v tom článku z Bulgarian Military se píše, že:
Serbian President Mr. Aleksandar Vucic announced that servicing the MiG-29 had become impossible. The war in Ukraine between Ukraine and Russia practically prevents almost anything military from being bought from Russia.
Tudíž Srbové chtějí měnit MiGy kvůli obtížnému servisu ruské techniky během války na Ukrajině.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 21/2/2023, 23:00
od Juraj Tichý
V 90tych rokoch mozno ešte boli. Odvtedy to išlo s Migom dolu vodou a nie su schopní tie lietadlá udržať vo vzduchu.
U nás porucha každých 45 minút a to ich servisoval priamo výrobca za desiatky miliónov eur ročne. Bezúspešne.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 00:20
od niko
Wolfhound: Naco ti je zbran, ktoru nedokazes pouzit, lebo je stale pokazena ? Toto nie je o emociach. Mig-29 je krasne lietadlo a v tych verziach, ktore ma Srbsko dokonca este aj dnes velmi ucinne. Lenze ho produkuje firma, ktora sa v podstate pocas celej jeho existencie nedokaze postarat o jeho bezproblemovu prevadzku.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 06:58
od Wasp
However, Serbia is about to give up Soviet fighters. Serbian President Mr. Aleksandar Vucic announced that servicing the MiG-29 had become impossible. The war in Ukraine between Ukraine and Russia practically prevents almost anything military from being bought from Russia.

For this reason, Mr. Vucic announced that Belgrade is moving towards another alternative. French Dassault Rafale fighters are the best option, the Serbian president believes. Therefore, Serbia will send a letter for request [LoR] to France.

Srbsko se však chystá vzdát sovětských stíhaček ( zahraniční média zřejmě moc nedělají rozdíl mezi sovětským a ruským). Srbský prezident Aleksandar Vučić oznámil, že servis letounů MiG-29 se stal nemožným. Válka na Ukrajině mezi Ukrajinou a Ruskem prakticky znemožňuje nákup téměř čehokoli vojenského z Ruska.

Z tohoto důvodu pan Vučič oznámil, že Bělehrad přechází k jiné alternativě. Nejlepší možností jsou francouzské stíhačky Dassault Rafale, domnívá se srbský prezident. Srbsko proto zašle Francii dopis s žádostí [LoR].

Tedy přikláním se k názoru od Wolfhound.

Se správným servisem, je MiG 29 výborný a spolehlivý letoun. Tzn, včetně správného servisu a dodávek dílů od jeho ruské mateřské společnosti.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 07:25
od skelet
Se správným servisem.. brblání proti ruskému servisu se napříč světem ozývalo napříč uživateli, a to ještě před napadením Ukrajiny. Indie, Malajsie, Peru, Slovensko, Alžír (ten je dokonce vrátil) a tak by se dalo pokračovat.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 07:57
od niko
Jeemine, tato nekonecna debata. Keby, keby, keby... Servis RSK Mig je uz na prd 30 rokov, ergo lietadlo je v boji prakticky nepouzitelne uz pekne desiatky rokov. To, ze ho dali Poliaci dokopy a ze fungovalo v Izraeli je sice pekne, ale uplne irelevantne. Aj Armata je asi dobry tank, len funguje iba dva dni do tyzdna. Ergo je nepouzitelna.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:03
od Wasp
Lépe dávat přímo názor názory na provoz od lídí co s ním dělali, nejlepší je jít k jádru pudla.
Jak spolehlivý a snadno udržovatelný je MiG-29 ?

"Jak jsem již řekl, systémy jsou poměrně spolehlivé. Předletový servis a údržba jsou jednoduché. Systém EKRAN zajišťuje předletovou a provozní kontrolou systémů. Spolehlivost systémů se při tomto způsobu servisu zvýšila. Zpočátku jsme však v předletové fázi spálili mnoho systémů a museli jsme kanibalizovat letadla kvůli nedostatku náhradních dílů, což ovlivnilo dostupnost letadla a budoucí spolehlivost systémů. Pravidelný servis je možná častější než u srovnatelných západních letadel, zejména u motorů, ale to vychází z ruské filozofie většího tahu a výkonu s menší životností. Na úrovni letky jsme v prvních dnech, aniž bychom to předtím někdy dělali, provedli výměnu motoru za asi 3 hodiny a další hodina trvala pozemní kontrola. Zpočátku měly motory také problémy s kontrolou kvality při výrobě, byly porouchané lopatky trysek a byly poškozené vnitřních díly. Měli jsme také několik FOD kvůli absenci ochranných krytů příďového kola v původním letadle a poloze příďového kola vzhledem k hlavním vstupům vzduchu, když byly dveře FOD stále otevřené. Problém s FOD jsme překonali změnou běžné techniky přistávací dráhy. Vaše čtenáře může zajímat také příklad spolehlivosti motorů. Jednou po přistání z mise nám technici oznámili, že pravý motor letounu mého wingmana má rozsáhlé poškození. Při prohlídce se zjistilo, že se uvolnil jeden ze šroubů od sání vzduchu a byly do něj poškozeny všechny viditelné lopatky, které byly zcela rozdrceny. Zeptal jsem se svého wingmana, zda během letu neslyšel nějaký hluk a zda si nevšiml, že by potřeboval několik otáček pravého motoru navíc, aby udržel letadlo v trimu při vybočení. K našemu překvapení můj wingman řekl, že nikdy nic neslyšel a že ve skutečnosti potřeboval asi o 2 % více na nepoškozeném levém motoru při cestovním nastavení. Poškozený motor fungoval po celou dobu bez problémů. "

Řekni mi něco co o MiG 29 nevím
Možná nevíte, že díky spolehlivosti a redundanci téměř všech systémů lze s MiG-29 přistát téměř při jakékoli poruše za letu. Za celou dobu, co jsem s MiG-29 pracoval jako velitel letky a později jako velitel základny, jsme neztratili jediný letoun ani pilota."

Jaký je největší mýtus o MiGu-29?

"Že MiG-29 není příliš spolehlivý. S pomocí technických důstojníků jsem osobně provedl studii spolehlivosti 29. letounů. Je to velmi spolehlivý letoun. Při správné údržbě byla MTBF systémů stejně dobrá nebo lepší než u většiny srovnatelných systémů."

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:19
od skelet
Wasp, prostě se smiř, že si prakticky všichni uživatelé MiG-29 a jeho verzí stěžují na to, že dodávky náhradních dílů, servisní podpora, jako i kvalita náhradních dílů a kvalita servisní podpory Migu stojí za starou belu.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:23
od Wolfhound
Nehodnotím MiG nyní, kdy je to opravdu špatné. Ale nesouhlasím s retrospektivní kritikou Migů-29 v 90. letech. Maďarsko a Slovensko si je pořizovaly zbrusu nové v rámci deblokace ruského dluhu, Polsko rádo velmi výhodně získalo ty české a ještě v novém tisíciletí doplnilo počty silně olétanými německými stroji. Sloužily také v Bulharsku a Rumuni dokonce, po dokončení modernizace MiGů-21 na LanceRy, plánovali hloubkově modernizovat i MiGy-29 na Snipery (nakonec vznikl jen prototyp). A mimo Izraele v roce 1997 začali testovat MiG-29 i Američané, poté, co si odkoupili dvacítku strojů z Moldavska. MiG-29 původních verzí byl velmi nebezpečný protivník a až po prozkoumání jeho technologií a se zavedením účinných protiopatření začal velmi rychle zastarávat.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:32
od Wasp
Ono, původě měl MiG 29 verze 9-12 náhradu v podobě MiGu 29 M vyvinutou koncem osumdesátých let. Nebyla zavedena do služby i přes pokročilé a celkem úspěšné plnění vojenských zkoušek. SSSR se rozpadal a tok investovaných peněz na výzbroj se hodně zmenšil. Navíce konkurenční firma Suchoj dokázala být dravější a úspěšnější na úkor MiGu.
Dnes je 9-12 starý a problematický stroj, ale zjednodušovat věci jako skelet nebo Niko neodpovídá zcela pravdě.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:34
od Wasp
USA má MiG 29 a Su 27 zavedené v roli "agresorů" z důvodu věrného cvičení proti těmto typům. Simulují se také vzdušné taktiky jiného státu.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:38
od skelet
Pravdou je, že si na provoz MiG-29 všichni uživatelé stěžují. Ty letadla můžou být sebelepší, ale jejich provoz je problémový, protože ze strany výrobce je nekvalitní servis, náhradní díly a jejich dodávky. To že ty se zaměříš jen na jednu stránku je fajn věc, ale letectvu totálně na dvě věci.
MiG-29 byl kvalitní letoun v letech osmdesátých, devadesátých a začátkem 21.století, ale to už je prostě dávno fuč.
Indie je s Migem tak moc spokojená, že místo nich bude nakupovat raději své nedomrlé Tejas a o dost dražší Tejas. A to jak pro letectvo, tak pro námořnictvo.
Kdo může, tak se Migů rychle zbavuje. Smiř se s tím.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 22/2/2023, 08:43
od Wasp
Skelete, nepopírám že vlivem špatného servisu je typ MiG špatný, to píši mezi řádky. Popírám že MiG 29 je špatně navržený a nedá se sám o sobě dobře udržovat. To jde na vrub výrobce, ne letadla jako takového.
Se s tím smiř.