Stránka 19 z 30

Napsal: 6/12/2010, 11:52
od jersey.se
Okamžitá rychlost otáčení Drakena více než 20st./s, ustálená 12st./s a na křidélkách více než 400st/s. Hodnoty MiGu ani konvéru neznám, má někdo?

Napsal: 6/12/2010, 11:58
od skelet
Za fotku finského Drakenu s Falconem dík. Zatím jsem takovou fotku neviděl, na rozdíl od švédských.
Nebavíme se o Finsku, ale o převaze Drakenů nad všemi verzemi "21" jak jsi zde ze začátku tvrdil. Takže ano, J-35J je už papírově lepší než MiG-21bis, ale ta už byla těsně před vyřazením.

Napsal: 6/12/2010, 12:15
od jersey.se
Hm, a jaký že je přesně rozdíl mezi J 35F a J? Ono je nutné si uvědomit že ve Švédsku byly více než kdekoliv jinde letouny modernizovány průběžně během celé své kariéry. Verze F byly přeznačeny na J po jejich celkových generálkách a došlo i na zesílení struktury křídla, což umožnilo nést přídavné nádrže i pod křídlem, nikoliv jen pod trupem (tuto schopnost měly již dříve průzkumné varianty, které však byly lehčí díky absenci kanonů i střelecké elektroniky).

Napsal: 6/12/2010, 12:19
od skelet
Jiná avionika? :)
A o tu nám přeci ve sporu Draken sestřelí "Draken VŽDY jedenadvacítku "sestřelil" ještě než mohl nějaký manévrový boj začít jde především

Napsal: 6/12/2010, 12:26
od jersey.se
Asi jak čeho, ale markantní rozdíl to před a po přeznačení nebyl - viz. výše. Otázka zněla spíš ve smyslu když uznáš že J 35J by měl nad MiG-21bis navrch, proč odmítáš že by nad ním neměl převahu verze F? Ano, MOŽNÁ je důležité znát období ve kterém bychom proti sobě tyto letouny stavěli. Možná. Ale přeznačení verze F na J se týkalo spíše jejich generálky z mechanického hlediska a přemístění k 10. operační skupině (J je ve švédské abecedě 10. písmeno v pořadí) která nadále Drakeny ve Flygvapnet jako jediná provozovala. Bylo to ve druhé polovině 80tých let.

Napsal: 6/12/2010, 12:41
od skelet
Předpokládám, že PS-011 byl oproti PS-03/A odolnější proti rušení a působit i proti cílům na pozadí země (to odhaduji). Ale určitě měl větší dosah (viz příspěvky předtím) a také umožňoval automatické přepínání ze sledovacího do zaměřovacího módu díky datalinku.
Jako verzi "J" beru modernizované "F", tedy rok 1985. To je minimálně deset let po vývojové smrti řady "21"

Napsal: 6/12/2010, 12:50
od jersey.se
Opakuji, že verze F byla průběžně a modernizována novým elektronickým vybavením po celou dobu své služby. Proto zde nepřipadá v úvahu zásadní zlom v roce 1985, kdy byl letoun přeznačen spíše kvůli mechanickým změnám.

Napsal: 6/12/2010, 13:01
od skelet
Vycházím pouze z toho co je psáno, tedy verze F2 nový autopilot, zdokonalený IRST apod. Verze "J" nové rádio, radiolokátor, navigační systém apod. Jestli to dělali chlapci průběžně netuším. Možná jo, možná ne.

Napsal: 6/12/2010, 13:04
od jersey.se
Zase se opakuji. Znáš konkrétní rozdíly jež by vedla k nadřazenosti verze J nad MiGem, přestože by na něj F nestačila? ;)

Napsal: 6/12/2010, 13:06
od skelet
Jersey ty asi špatně čteš nebo nevíš kudy kam. Přečti si pár příspěvků dozadu, kde píši o RP-21, RP-22, PS-03 a PS-011.

Napsal: 6/12/2010, 13:19
od jersey.se
Dobrá, vzdávám to. Asi špatně čtu, protože žádná konkrétní data jsem neviděl krom jednoho a ne zcela důvěryhodného.

Napsal: 6/12/2010, 13:22
od skelet
Tak to bys měl ty data opravit, když máš ty důvěryhodné :wink:
Souboj MiG-21 všech verzí vs. Draken stylem "21" o Drakenu ani nebude vědět, když půjde k zemi skončila tím, že jsi zde dal do placu čísla o manévrovatelnosti Drakenu a začal ses pídit po manévrovatelnosti "21". Tedy u způsobu boje, o kterém by pilot "21" jistě věděl, že je do něj zapojen.

Napsal: 6/12/2010, 13:34
od jersey.se
Myšleno ten údaj o RL od tebe.
Jak jsem psal, dosahy RL nechci srovnávat suchými čísly, je to nesmysl. Verze F byla vybavena radarem Ericsson PS-01/A a systémem FCS SAAB S37B spolupracujícími s výzbrojí sestávající ze dvou poloaktivních střel Rb27 a dvou infranaváděných Rb24. Rb 27 byla licenční americká střela Falcon. Nebyla to sice žádná výhra, Švédové jí ovšem poněkud doladili narozdíl od US verzí. Systém S37B FCS spolupracoval přes datalink se systémem pozemní kontroly STRIL 60 umožňujícím navádět střely Rb27 i mimo vlastní kompetenci samotného letounu - nosiče.

Na ta data jsem se ptal protože mi všichni tvrdíte, že by k dogfightu došlo (můj názor: nesmysl) a že by šel Draken dolu (to by se dalo vyzkoušet jedině za předpokladu že Draken poletí bez raket a s vypnutou elektronikou). Sorry, ale z tvé strany je tvůj poslední dodatek demagogie mající mne za úkol vytočit :wink:

Napsal: 6/12/2010, 13:36
od skelet
Tos mohl říct hned, že skončíme u JPP. Pákistánci taky říkají, že J-7P(MP)je lepší jak F-16A/B Block 15 :lol:

Napsal: 6/12/2010, 13:40
od jersey.se
Dobře, předložil jsi mi spoustu argumentů, kterým nemohu kontrovat. Vyhrál jsi! ;-)

Vypadla na mě ustálená rychlost otáčení při M0,5 pro MiG-21 (verze?) z izraelských zdrojů: 11,1st/s. Lze s tím souhlasit nebo je to nesmysl?

příspěvky spojil Skelet

Napsal: 6/12/2010, 16:12
od redboy
cover72 11:46 první dva odstavce:
Obtížne to lze napsat lépe.
Snad jen. Pokud ve Finském, letectvu opravdu nedošlo k cvičným manévroým soubojům mezi J35 a MiG-21, o čemž pochybuji, ale nevím, tak se jedná o hrubý nedostatek letové přípravy a výcviku personálu. Každý letoun, bez ohledu na typ a určení, se může do této situace dostat a nemusí v té které situaci zvládnout nepřijmout boj.

Napsal: 6/12/2010, 16:45
od Alchymista
jersey.se
"První namátkový snímek ukazující Drakena s jinou výzbrojí než Sidewndery"
Sidewindery len práve nemá podvesené - pod kanónom je vypúšťacie zariadenie pre Sidewinder. Takže v lepšom prípade je to "obojetník"...
Hm... a celkom by ma zaujímal význam červeného náteru na Rb-27 - bojové rakety sú obvykle biele, takže toto typujem na imitátor/školnú raketu alebo nejaké skúšky.

Napsal: 6/12/2010, 17:03
od Pop
Nejsem znalec elektronické výstroje letadel, ale RP-21 nebyl zase tak špatný, uvážíme-li, že na dvacet kilometrů viděl ve vyhledávacím režimu Mig-21 ze zadní polosféry s minimální zadní siluetou a na desátém km mohl přepnout RL na "ZÁCHVAT".
Zepředu měl Mig-21 velmi malou odrazovou plochu a střelba PLŘS přímo zepředu se příliš nevedla ani strojům F-15 s modernizovanými AIM-7.

Jde-li o možnost stroje Saab J-35 jakékoliv verze zaútočit na Mig-21 zkrytě na jakoukoliv vzdálenost, potom jde o liché naděje. Přeci jen systém varování "SIRENA" určí pilotovi Migu i směr, ze kterého je ozařován střeleckým RL. Pak již stačí dvacetjedničku otočit čelně proti útočníkovi a je po efektivní odrazové ploše pro navedení poloaktivní PLŘS.

Napsal: 6/12/2010, 17:05
od jersey.se
Redboy: Ano, Finové jsou zkrátka národem blbců ;-) Jak jsem psal: Jakékoliv přímé srovnání bylo z politických důvodů přísně zakázáno a u těch několika "incidentů", které se asi na zapřenou odehrály nikdy do stadia manévrového boje nepřerostly. MiG "šel dolu" dřív. To je taky vše co tvrdím.

Alchymista: Asi nerozumím řeči Tvého kmene... já nikdy netvrdil že by Draken byl kdy vybaven pro odpalování JENOM Rb-27. Pochopitelně že od začátku nosil i Sidewindery. Červená barva značí myslím že se jedná o registr, ne ostrou střelu. A má být? Vyloženě makety se snad natíraly na zeleno.

Napsal: 6/12/2010, 19:00
od Alchymista
Fínsky Draken na druhej fotke vypúšťacie zariadenie pre Sidewindery nenesie. toť vsio.