Re: Mi-24 Hind
Napsal: 11/8/2020, 12:27
Ataman zde nepodal názor, ale informaci z vývoje Mi-24. Nic více, nic méně.
Skelete,skelet píše:Ataman zde nepodal názor, ale informaci z vývoje Mi-24. Nic více, nic méně.
V osmdesátých i devadesátých letech, stále platí toto:zzz píše:...já diskutoval eventualitu domontování USPU-24 na Mi-24V v 90.-tých letech a podívat se na fotky Mi-24VD (vesměs zobrazují tu instalaci spodního zadního střeliště obsluhovaného manuálně, zatímco USPU-24 je dálkově ovládané)?
A na to mi Ataman napsal, že nemožnost USPU-24 pod zadní část trupu už byla prokázána v 80.-tých letech.
...zatímco jako tehdejší problém u dálkově ovládaného USPU-24 v Mi-24VD se v 80.-tých letech obvykle uvádí zaměřování...
u lehký kukaně s kulometem. Co by s tím asi udělala výrazně těžší USPU-24?Zástavba zmíněného střeliště totiž sebou přinesla výrazný posun těžiště, vzrůst již tak vysoké hmotnosti a v neposlední řadě též vzrůst aerodynamického odporu.
Pravdu máš pouze částečně. Ty sice opravdu o jakémsi "voze", jenže já celou dobu o Mi-24.zzz píše:Jinými slovy... Já o "voze", Ataman o "koze"Zopakuji to, já tvrdil o "voze", že možná by to to šlo. A Ataman mi o "voze" napsal že určitě to nejde, protože o "koze"
Nech si to divadýlko, jo? Zejména v kontextu toho, že už si zde několikrát demonstrativně končil, nepůsobí to příliš seriózně.zzz píše:Pokud je můj postoj považován za "urážku" Atamana, tak Ty nebo moderátoři atd. mě můžou teďka hnedka zabanovat atd. Jen do toho.
To asi záleží. Nicméně když člověk zjišťuje např. taktiku "kremelských" v druhé čečenské válce, tak je zhruba tak jak píšeš... Ruské Hipy a Hindy na výsadkové akce ve společné skupině prý létaly v poměru cca 1:2 (např. častá sestava byla: 1 až 2 Hipy + 3 až 4 Hindy).skelet píše:Stálo by to mnoho zdrojů a problém vyřešili "levněji" změnou taktiky.
A létal nějaký Hind se zamontovaným USPU-24 pod zadní částí trupu?skelet píše:poznatky jsou takové, že výsledek z dálkově ovládaného střeliště byl záporny, (...)
No, jo, no.skelet píše:Ne, nedočkáme se ho.
Promiň, ale to se nestalo. Ne, protože bych měl něco proti Atamanově logické úvaze (taky si myslím, že USPU-24 by hodně ovlivnil těžiště, plus faktor, že zrovna u zadních kol je trup Hindu dost blízko země). Akorát, že Ataman reagoval na něco jiného, než jsem napsal.skelet píše:Proč se ho nedočkáme se ti Ataman snaží vysvětlit už nekonečně dlouho. Jenže to by ses nesměl urážet a číst kdo ti co píše.
Nelétal, měl problém létat s lehkou kukaní, natožpak s tímhle. Čemu na tom furt nerozumíš?zzz píše:A létal nějaký Hind se zamontovaným USPU-24 pod zadní částí trupu?
Nikoliv, neboť:zzz píše: Akorát, že Ataman reagoval na něco jiného, než jsem napsal.
Ono to chce totiž vždycky číst celý a ne si z toho vyzobávat jen to, co se mi hodí!Ataman píše:u lehký kukaně s kulometem. Co by s tím asi udělala výrazně těžší USPU-24?.Zástavba zmíněného střeliště totiž sebou přinesla výrazný posun těžiště, vzrůst již tak vysoké hmotnosti a v neposlední řadě též vzrůst aerodynamického odporu.
Ataman píše:A čímpaks přispěls ty?zzz píše:že ničím informačně bohatým jsi sem nepřispěl.
HMOSP a jiné, montoval se dopředu ne? Proč chránit zadní polosféru, protože hrozí druhý Afghánistán nebo Vietnam? Dnes jsou problém spíše rakety. I kdyby to technicky šlo, o čemž tě tady diskutéři přesvědčují, že by bylo značně problematické, tak už to nemá snad ani významzzz píše:Ovšem víme, že už cca v 1998 izraelský IAI měl dodělaný upgrade tak aby Hindy D/E (tj. Mi-24D/V) mohl střílet i v noci. A výslovně se uvádí, že nočním zaměřovačem mohl být ovládán i kulomet (tj. předpokládám, že je řeč o trupovém kulometu ve věžičce USPU-24). Tj. když cca 30-40 kg zobrazovací souprava mohla navádět palbu předním kulometem, tak druhá zobrazovací TV/FLIR stanice pod trupem namířená do zadu, by mohla teoreticky ovládat palbu zadního spodního kulometu v USPU-24.
Ber to tak, že zájemci o zapojení do této větve diskuze v tomto diskuzím vláknu se mohli zamyslet nad neustálými změnami Mi-24, což IMHO se promítalo do těžiště. Tj. pro "procvičení šedých kůrek mozkových" jsem se pokoušel nabídnout myšlenkové cvičení na téma, o kterém literatura vesměs mlčí (tj. že Hindy od verze Mi-24D začal mít problémy s příliš velkým posunem těžiště dopředu = "těžké na čumák").Lord píše:HMOSP a jiné, montoval se dopředu ne? Proč chránit zadní polosféru, protože hrozí druhý Afghánistán nebo Vietnam? (...)I kdyby to technicky šlo, o čemž tě tady diskutéři přesvědčují, že by bylo značně problematické, tak už to nemá snad ani významzzz píše:Ovšem víme, že už cca v 1998 izraelský IAI měl dodělaný upgrade tak aby Hindy D/E (tj. Mi-24D/V) mohl střílet i v noci. A výslovně se uvádí, že nočním zaměřovačem mohl být ovládán i kulomet (tj. předpokládám, že je řeč o trupovém kulometu ve věžičce USPU-24). Tj. když cca 30-40 kg zobrazovací souprava mohla navádět palbu předním kulometem, tak druhá zobrazovací TV/FLIR stanice pod trupem namířená do zadu, by mohla teoreticky ovládat palbu zadního spodního kulometu v USPU-24.
Do té diskuze asi nezasáhnu.Lord píše:Dnes jsou problém spíše rakety.
zzz napiš prosím tě do Ruska konstrukční kanceláři, že tě trápí těžiště Mi-24, aby ti odpověděli, jak to řešili. Tohle jsou fakt detaily a já nevím, jestli na to bude na Palbě znát někdo přesné odpovědi.zzz píše:Ber to tak, že zájemci o zapojení do této větve diskuze v tomto diskuzím vláknu se mohli zamyslet nad neustálými změnami Mi-24, což IMHO se promítalo do těžiště. Tj. pro "procvičení šedých kůrek mozkových" jsem se pokoušel nabídnout myšlenkové cvičení na téma, o kterém literatura vesměs mlčí (tj. že Hindy od verze Mi-24D začal mít problémy s příliš velkým posunem těžiště dopředu = "těžké na čumák").
Zatím podle tvý logiky, zavěsíme zátěž dopředu, tak aby jsme to vyrovnali dáme zátěž (USPU-24) i dozadu, dobrý nozzz píše:Tj. namísto vyrovnácího závaží v zadní části trupu by teoreticky bylo možné zadní část trupu zatížit jinak.
Kdybych řešil odhlečení Mi-24D na tak dlouhém leteckém převozu (a s rizikem prudkých poryvů větru při pouštní bouři nad Saharou... tak v první řadě bych se pokusil o demontáž VR-14/VR-24, popř. Al-9V atd. protože po demontáži křídla, ta tuna hmotnosti umístěná nahoře způsobuje riziko přetočení Hindu "hore nohama"Hektor píše:Nemá ani krídla, rotor vpredu ani vzadu ani zbraň, nejaké odčerpanie paliva je už samozrejmosť.
V pořádku, však pro připomenutí i fotka, a to byl pohyblivý jednohlavňový 12,7 mm kulomet plus váha střelce. USPU-24 by byl sice dálkově ovládaný, ale osazený čtyřhlavňovým kulometem 9A624.redy píše:Nevím, jestli se u Mi-24 někdy zkoušela zadní věžička, testovalo se ale (v roce 1985 na Mi-24V) týlní střeliště s NSVT ovládaným "ručně" střelcem, pro hmotnost a problémy se zplodinami výstřelu se neosvědčilo.
OK, a o jaké váze nevíš ? Dnes máš tolik zařízení, že to můžeš vyrovnat myslím v klidu. U Mil Mi-24D třeba hermetizovaný a filtrovaný interiér kabiny posádky, instalace systému pro přeplňování palivových nádrží inertním plynem, protitankový raketový komplet typu Falanga, prostor a hmotnost prostě využiješ. Ale je to jak píše Ejdou hypotetická debata, která reálně nic moc nepřinese, krom zmatení čtenářů, co se to vlastně řešízzz píše:Vyrovnávací závaží ve formě opravdu "mrtvé váhy" (tj. bez jakéhokoliv využití) je zmiňováno např. u Mi-24PM