Stránka 191 z 243
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 15:28
od skelet
Já se celou dobu bavím o EU. Svět a o tom jak všichni fičí na EV jsi sem začal tahat ty.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 15:56
od Zemakt
Toliko k tomu světu
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/593 ... -nuly.html
V podstatě to je buď o nejbohatších státech a Číně která dotuje ze zcela zřejmých pohnutek
Ta Moje má třeba z Norska auto a já z Dánska.. No, jen tak dál kabrňáci

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 16:17
od stirling
Zase výhled do budoucna kde je závěr, že růst dále bude výrazný tak nevím kde je potvrzeno to tvoje vyjádření cituji:
"Prodeje nevzrůstají, klesají. To je holý fakt."
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 17:08
od skelet
Stagnace Evropy
Na druhé straně Zeměkoule vykazuje evropský trh spíše smíšené výsledky. V říjnu bylo v Evropě prodáno 260 tisíc elektromobilů, což představuje pouze 1% meziroční nárůst, ale zároveň 14% pokles oproti září. Celkové prodeje v roce 2024 zatím zaostávají o 3 % za rokem 2023.
Existují však výjimky. Například Dánsko zaznamenalo meziroční nárůst o 31 %, Velká Británie o 14 % a Portugalsko o 11 %. Naproti tomu Německo, které bývalo tahounem trhu, vykazuje meziroční pokles o 18 %. Tento pokles odráží nejen ekonomickou stagnaci Německa, ale také vyšší ceny evropských elektromobilů ve srovnání s globální konkurencí.
https://www.evmagazin.cz/celosvetovy-tr ... a-zaostava
furt a stále dokola
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 18:13
od Zemakt
Mimochodem tohle mne fakt pobavilo
Evropské automobilky čelí těžké výzvě. Snižování cen elektromobilů a podpora lokální výroby baterií by mohly pomoci obnovit jejich konkurenceschopnost. Dalším krokem by mohlo být zlepšení nabíjecí infrastruktury a nabídka modelů zaměřených na širší publikum, včetně dostupnějších vozů. Možná místo cel, podpořit domácí výrobce formou nabídek dotací Evropanům na evropská auta. Případně se vyhnout zásahům a nechat trh rozhodnout. Evropskému trhu chybí širší nabídka elektromobilů, konkurence mezi výrobci a volnější trh bez zbytečné regulace.
Jedno je jisté: zatímco globální trh elektromobilů pokračuje v růstu, Evropa musí přehodnotit svou strategii, pokud nechce zaostávat.
Dotovat, dotovat a zase jen dotovat. Prdět na to, že to nedává smysl. Sranda je, že i ten článek si protiřečí, prý globální růst. Pche. Opravdu si dal autor článku třeba tu práci s globálním růstem trhu tčeba v Indii? Hovno. Kecy v kleci.
Pravda je jen jedna, a ta současná je, že se čeká na tu správnou baterku. Je to úplně prosté a jednoduché. Jakmile bude na světě baterie konkurenceschopná jak cenou, životností tak výkonem. Bude vymalováno. A ze je v podstatě celý zakopaný pes. Dodnes se tak nestalo. Proto to jde také s těmi fantasmagorickými plány elektromobility do kelu. Jenže to by si taky musel někdo vyndat hlavu z prdele.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 20:01
od jean
Cenou akumulátory konkurovať nikdy nebudú moct. Jedine, že sa zahrnie do klasického auta cena spaľovacieho motora. Jaksi plechová bandaska na benzín bude vždy lacnejšia, ako high-tech technologia plná vzácnych kovov. Životnosť a výkon už roky problém nie je. LTO akumulátory majú životnosť prakticky neobmedzenú, reálne 20-30 rokov denného používania. Výkon dokážu moderné aku cez tisíc kW, koľko potrebuješ?

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 21:17
od Zemakt
Cenou akumulátory konkurovať nikdy nebudú moct.
Takže jde jen o rétorické cvičení, no neva. Mne nafta nesmrdí

Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 21:46
od Juraj Tichý
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 14/1/2025, 22:40
od Zemakt
Lež doběhne každého.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 00:43
od pjaro77
Tie klamstvá skôr šírili Fico, Blaha a Danko , nie ?
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 07:04
od jean
Pelle povedal, ze zastavi vojnu a Korcok nas posle na Ukrajinu.
Zemakt, k comu by sa podla teba mala dorovnat cena aku, aby konkurovala? A nafta patri do kamen, dnesne benziny zeru prd. Sam mam diesel, co zere o liter viac ako benzinovy motor, co som kupil zene na vianoce.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 07:34
od Zemakt
Čemu, no právě tomu spalovacímu motoru a klidně i na benzín. Prostě tak, aby si to vozidlo mohl dovolit i vesničan s platem traktoristy a vlastnictvím auta jako životní nutností. Cena elektroauta je jeden ze dvou, tří kamenů úrazu. Jinak u normálních aut rovněž preferuji benzín.
Co si pamatuji, tak Pelegriny také strašil jako kráva. Lhal, můžou si podat ruce všichni.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 07:59
od pjaro77
Jean, pozri sem
https://dennikn.sk/minuta/3230048/
Politici Smeru na tlačovej konferencii dali znovu najavo, že témou predvolebnej kampane bude strašenie mobilizáciou a zavlečením Slovenska do vojny. Fico prišiel s konšpiračnou teóriou, že premiér Heger, minister Naď a prezidentka Čaputová, ktorých označil za „bláznov“, možno vyhlásia vojnový stav, aby zrušili septembrové voľby.
Na Fica nadviazal Ľuboš Blaha rozvíjaním poplašnej správy, ktorá sa už týždne šíri sociálnymi sieťami, že na Slovensku vraj hrozí mobilizácia.
Divákom podsúval, že slovenských mužov môžu posielať na ukrajinské bojisko „bojovať po boku banderovcov“. „Toto reálne hrozí. Rodiny prídu o svojich synov, ženy o svojich mužov,“ povedal Blaha a dodal, že toto bude aj témou volebnej kampane.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:10
od jean
Zemakt, sak spalovaci motor je drahsi ako akumulator s elektromotorom.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:20
od pjaro77
Nejde o motor, ale o baterie. To je najdrahšia položka.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:26
od jean
Najdrahsia polozka je vyvoj. Pri sucasnej cene litiovych bateriek uz by mohli byt spalovaky a elektro na podobnej cene. Akurat je blbost tlacit elektro na dojazd cez 300 km.
Auta predrazuju nesmysle nariadene eu. Mam moznost jazdit s niekolkymi novymi autami a tie asistenty v ziadnom nefunguju tak, aby sa na ne dalo spolahnut. K hovnu mi je taky system, ked nefunguje. Jedine, co zatial v ziadnom aute (v octavii zlyhalo , ale skodovky nepovazujem za auta) nezlyhalo, je adaptivny tempomat.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:28
od Zemakt
No, ale nejsou, že. Takže kde je tedy problém?
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:30
od jean
Ze sa musi zaplatit vyvoj tych aut. Pri spalovakoch ide speavidla o evoluciu vymysleneho. Pri elektre sa islo zo zelenej luky.
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:48
od Alfik
Lynx píše: ↑14/1/2025, 10:11
Alfik - musis uznat aj nesporne vyhody elektromobilov.
Ve skutečnosti jsem jejich velkým fandou. Pro mnoho použití je elektromobil lepší. Pro silniční dopravu na krátké vzdálenosti, řekněme po městě, apod.
To ostatní, s tím olovem v benzínu, je mlácení černochů. Sice pro tebe dobrý, ale... šak víš
PS: Víš vůbec kolik jezdí el. dopravních vozíků, vysokozdvihů, postrků, jeřábů i jeřábků, a podobných dopravních zařízení, všude po fabrikách, nádražích, a já nevím kde všude, celou tu dobu co elektromobily existují???
Re: Česko-Slovenské "Techtlemechtle"
Napsal: 15/1/2025, 09:54
od Alfik
Scotty87 píše: ↑14/1/2025, 10:47
Alfik píše: ↑14/1/2025, 09:54
1) Z dvojice elektromobil x spalovák, je ten podernější spalovák. Objevil se podstatně později.
Rok 1835 vs. 1886 u mě tedy není podstatně později.
2) Spalovák vyhrál ve všech sledovatelných parametrech, kromě politického zblbnutí. Skončí-li politický idiotismus, vrátíme se k tomu lepšímu a modernějšímu.
Že vyhrál v době kdy bylo i zavedení elektrického světla do domu bráno jako luxus asi není překvapení. Nemluvě o možnostech dnešních a tehdejších baterií.
1) Padesát let je ti málo? A kolik je tobě? Třeba u mě 50 let dělá 5/6 mého celého života... a podívej se na časovou osu co bylo vynalezeno a užito před 50. lety a co dřív.
Pro extra blbé - před padesáti lety se psal rok 1974... a já chodil do čtvrté třídy. Vlastivěda a tak podobně.
(-_Q)
2) Viz mou předchozí odpověď Lynxovi. Prostě nejsem fanatik ani jednoho. Někdo by třeba i řekl - nejsem debil z vlastního rozhodnutí.