Stránka 3 z 11
Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 11:04
od kenavf
A Tupolev aj niečo z od toho Mjasiščeva použil?
Myslím že aj v USA sa stalo,že návrh urobil jeden výrobca a výrobu potom realizovala "konkurencia".(samozrejme to asi bolo nejako zmluvne a finančne ošetrené).
Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 14:15
od skelet
Už jen při letmém pohledu na projekt Mjasiščeva a projekt Tupoleva, respektive sériový Tu-160 je zřejmé, že podobnost s M-18 nebude náhodná

Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 17:54
od Skeptik
skelet píše:Už jen při letmém pohledu na projekt Mjasiščeva a projekt Tupoleva, respektive sériový Tu-160 je zřejmé, že podobnost s M-18 nebude náhodná

Až na to, že M-18 odpovídá spíše Rockwellu B-1
Délka trupu ............ M-18 ___ 44 m ........ Tu-160 ___ 54 m .......... B-1 ___ 44,5 m
Rozpětí ................. M-18 ___ 42 m ........ Tu-160 ___ 55,7 m ....... B-1 ___ 41,8 m
Vzletová hmotnost ... M-18 ___ 150 tun ..... Tu-160 __ 267,6 tun ...... B-1 __ 148 tun
Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 17:56
od skelet
Však já nepsal o tom, že Tu-160 je M-18, ale že M-18 je prvotní návrh Tu-160. Což je dost podstatný rozdíl

Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 22:22
od josefg
Wikipedie sice není nejpřesnější zdroj informací, ale někdy je dobré si přečíst co píše, aby se dalo napsat například toto:
Vikipedie a některé ruské zdroje říkají
cituji:
"Do konkurzu se přihlásily konstrukční kanceláře Tupolev s projektem „135“, Jakovlevův typ Jak-33 a Suchoj T-4. Vítězem byl vyhlášen projekt Pavla Suchoje." citát cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_T-4
Nebo: cituji:
Posledním hřebíčkem do rakve nadějného stroje byla zákulisní jednání mezi velením sovětského letectva a konstrukční kanceláří Tupolev, která chtěla uplatnit svůj typ Tu-22M a připravit cestu pro nově připravovaný Tu-160 (kód NATO: „Blackjack“). citát cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_T-4
Pak můžu článek doplnit, třeba takto volně : "
např já ale psal o úplně jiném konkurzu jehož "první etapy se chtěl účastnit Pavel Suchoj se svým T-4MS a Vladimír Mjasiščev se strojem M-20. Jak výsledek dopadl je jasné…. Takových parametrů by nebylo možné dosáhnout snad ani dnes, ne to v roce 1970. V roce 1971 tedy vojáci slevili a vybíralo se znovu. Suchoj už se nezúčastnil a soustředil se na stíhací letouny ... citováno z článku TU 160 Palba Redboj, a je vymalováno
uvádí
http://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_T-4
Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 23:11
od skelet
A? Nikdo tady neříká, že Tupolevův (Mjasiščevův) koncept byl lepší/horší, než ten Suchojův

edit: mimochodem je třeba odlišovat dva koncepty Suchojeva - vysokorychlostní, výškový T-4, a pak relativně nekonvenční koncept T-4MS. Ten třeba mohl mít lepší výkony, než nabízela konkurence, ale Suchojev v oné době měl zkušenosti leda se Su-20, ale určitě neměl zkušenosti se stavbou takových to obrů. A to jak Tupolev, tak i Mjasiščev měli. Proto je logické, že poměrně vždy konzervativní vojáci se přiklonili k osvědčenému výrobci (Tupolev) a relativně odzkoušenému konceptu (M-18)
Re: Tu-160
Napsal: 7/11/2013, 23:31
od kenavf
To že Ukrajina na základe zmluvy s USA zničila tých 10ks TU-160 bolo pre ňu nejako finančne výhodné(dostali za to niečo od USA?).Rusi im za to ponúkali zemný plyn, ale zdalo sa im málo,tak ich radšej rozrezali

Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 08:45
od Ejdou Rotacak
Téhle interpretaci, pokud je doslovná, také nerozumím. Nějak mi selskym rozumem nejde do hlavy, proč bych na vlastní náklady ničil cokoli, co můžu rozhodně s daleko větším profitem prodat. I kdyby rozřezání do šrotu financovala třetí strana, tak stejně z toho majitel bude mít ho*no. Pravděpodobně v týhle konkrétní situaci hrála roli politická situace ve světě, protože pokud ne, tak by byli Ukrajinci stokrát větší tupci, než mi s Mig-29 za Sokoly. Asi v tom byl nějakej háček, nebo jejich počínání usměrňovala třetí strana
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 09:28
od kenavf
Rusi im po ponúkali za jeden TU-160 plyn v hodnote 25 milionov USD.Ukrajinci to neprijali a 10ks zošrotovali.Za 8ks TU-160 a 3ks TU-95 a 600ks okrýdlených rakiet, ktoré rusom predali,dostali 285 milionov USD.
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 10:01
od Skeptik
josefg píše:Do konkurzu se přihlásily konstrukční kanceláře Tupolev s projektem „135“, Jakovlevův typ Jak-33 a Suchoj T-4. Vítězem byl vyhlášen projekt Pavla Suchoje.
Posledním hřebíčkem do rakve nadějného stroje byla zákulisní jednání mezi velením sovětského letectva a konstrukční kanceláří Tupolev, která chtěla uplatnit svůj typ Tu-22M a připravit cestu pro nově připravovaný Tu-160 (kód NATO: „Blackjack“).
skelet píše:A? Nikdo tady neříká, že Tupolevův (Mjasiščevův) koncept byl lepší/horší, než ten Suchojův

edit: mimochodem je třeba odlišovat dva koncepty Suchojeva - vysokorychlostní, výškový T-4, a pak relativně nekonvenční koncept T-4MS. Ten třeba mohl mít lepší výkony, než nabízela konkurence, ale Suchojev v oné době měl zkušenosti leda se Su-20, ale určitě neměl zkušenosti se stavbou takových to obrů. A to jak Tupolev, tak i Mjasiščev měli. Proto je logické, že poměrně vždy konzervativní vojáci se přiklonili k osvědčenému výrobci (Tupolev) a relativně odzkoušenému konceptu (M-18)
Opětovně upozorňuji, míchají se hrušky s jabkami.
Tu-135; T-4 a Jak-33 se účastnili konkurzu na "
stihač letadlových lodí" tj. letadlo s cestovní rychlostí 3.000 km/h, doletem cca 6.000 km při nadzvuku a 10.000 při podzvuku a vzletovou hmotností cca 150 - 200 tun, nesoucí velké protilodní střely.
Ke stejnému účelu byl vytvořen Tu-22M (byť s nižšími výkony), který měl ale tu výhodu, že byl do výzbroje zaveden ve stejném roce, ve kterém T-4 vzlétla ke svému prvnímu letu.
Projekt T-4 tedy nebyl zrušen proto, že "Tupolev chtěl uplatnit svůj typ Tu-22M", protože ten již uplatněn byl, ale proto, že se potřeby VVS změnily na STRATEGICKÝ bombardér.
Ten vytvořilo OKB Tupoleva, s využitím experimentálních prací Mjasiščeva (M-18 ani nelétal, ani nebyl postaven ba dokonce ani nebyl vyprojektován). Výsledek Tu-160 je větší, o více než 100 tun těžší, cestovní rychlost je podzvuková a dolet bez plnění paliva je cca 13.000 km (s výzbrojí).
Tedy letadlo ZCELA jiné kategorie.
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 10:24
od skelet
Ano..
1) prvotní T-4 byl vysokorychlostní, výškový bombardér, který byl technologicky náročný, z toho důvodu drahý a vývoj raketových systémů PVOS naznačoval, že by jeho výkony na překonání PVOS nemusely stačit (střely Standard a letadlové PLŘS AIM-54 Phoenix). Proto se logicky přistoupilo k "modernizaci" Tu-22 (než na mě zase někdo vybafne, že Tu-22M není modernizace Tu-22, tak o tom pochopitelně vím. Ale tehdejší vedení SSSR o tom, na rozdíl od Tupoleva, nevědělo), která nabízela za levnější peníz podobnou muziku.
2) Návrh T-4MS byl de facto stejný příběh - novátorská, technologicky náročná konstrukce, a proti nim víceméně běžné konstrukce, které nabízely obdobné výkony za menší peníze + Suchoj neměl zkušenosti s takto velkými letadly (když tak mě opravte)
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 15:58
od Hektor
Stále som jeleň z toho koľko sa ich vlastne vyrobilo a koľko sa ich prevádzkuje a koľko sa zničilo (10 ukrjina + 1 múzeum + 1 spadol v Rusku?)
Môžete mi to vysvetliť? + Novovýroba.
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 17:15
od kenavf
Hektor píše:Stále som jeleň z toho koľko sa ich vlastne vyrobilo a koľko sa ich prevádzkuje a koľko sa zničilo (10 ukrjina + 1 múzeum + 1 spadol v Rusku?)
Môžete mi to vysvetliť? + Novovýroba.
Vyzerá to tak,že bolo vyrobených 35kusov(27 sériových +8 prototypov).Po rozpade SSSR zostalo na ukrajine 19 kusov.Z toho Ukrajina dala 1kus do muzea,8 predali Rusku a 10ks zošrotovala.
Teraz má Rusko v stave 16ks.
Havaroval jeden prototyp a jeden sériový mal katastrofu.
Ostatné prototypy sú asi v Rusku u výrobcu a v múzeách?
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 19:17
od Julesak
Prototypy boli pokiaľ viem len 2 + kus na statické skúšky, ostatné kusy už boli sériové. Kde skončili porotypy neviem, konštrukčná kancelária myslím používa(la) 2 sériové kusy pre ďalší vývoj, 1 je myslím v odstavený v Žukovskom, 2 havarovali (jeden - druhý sériový kus- v roku 1987? a druhý - asi prvý vyrobený priamo pre VVS RF - v roku 2003?), 1 je na Ukrajine (v múzeu), 10 zo základne Priluky bolo zošrotovaných podľa odzbrojovacích zmlúv (bez peňazí na údržbu na tom neboli najlepšie), 8 ex-ukrajinských v najlepšom stave prevzalo Rusko, 6 bolo na základne Engels ešte z pôvodnej výroby,2 boli dokončené po roku 2000. V každom prípade dnes patrí VVS 16 kusov (8 ex ukrajinských a 8 vyrobených už pre VVS RF), plus sú ešte v Rusku nejaké kusy (1-2) u Tupoleva, jeden už zmienený v Žukovskom, plus nejaké nedokončené kusy budú v závode v Kazani, ale dokončené už podľa mňa nebudú nikdy. Pred časom sa objavila správa že z tých 16 patriacich letectvu je cca 10 v bojovej pohotovosti, zbytok na údržbe, modernizácii resp. vo výcviku.
Už dlhší čas sa hovorí o ich modernizácii na Tu-160M(nové RS typu CH-102 + moderná konvenčná výzbroj, vylepšená elektronika), ale ako je to s realizáciou neviem - v každom prípade modernizačný program prebieha tempom 1-2 ks ročne, akurát neviem čo vlastne táto modernizácia obsahuje.
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 20:11
od Alchymista
ex-ukrajinské sú naopak "najstaršie", pri likvidácii začali "najnovšími" strojmi.
Re: Tu-160
Napsal: 8/11/2013, 22:11
od Skeptik
Hektor píše:Stále som jeleň z toho koľko sa ich vlastne vyrobilo a koľko sa ich prevádzkuje a koľko sa zničilo (10 ukrjina + 1 múzeum + 1 spadol v Rusku?)
Môžete mi to vysvetliť? + Novovýroba.
Ona ta Wiki není tak špatná.
3 prototypy (z toho 2 letové) + 33 sériových kusů.
Více ZDE:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%83-160
Re: Tu-160
Napsal: 9/11/2013, 15:49
od Julesak
Alchymista píše:ex-ukrajinské sú naopak "najstaršie", pri likvidácii začali "najnovšími" strojmi.
Zaujímavé, to som nevedel - čo ich k tomu viedlo?
Re: Tu-160
Napsal: 9/11/2013, 22:24
od Alchymista
Platili to američania...
Re: Tu-160
Napsal: 10/11/2013, 00:32
od Franz Trubka
Tohle tucko je nadherne ero, dokonce doleti do jizni ameriky a pravdepodobne i zpatky
Ovsem pri mnozstvi /16?/, kterym RF disponuje me to prijde jako velmi draha hracka, spis ukazka toho, ze rusko dokaze vyrobit a provozovat takhle slozity stroj. Pokud ma dopravit a odpalit RS mimo dosah protivnikovi PO, tak to by s trochou nadsazky dokazal i mirne upraveny IL 18. Je to proste artefakt studene valky, stejne jako B-1B, kterych ovsem byla vyrobena stovka.
Letci a znalci , jake vidite uplatneni TU 160 v dnesni dobe?
Re: Tu-160
Napsal: 10/11/2013, 05:07
od Nalivaj
Franz: nejsem odborník, spíš fanda ale využití vidím spíš jako odstrašující sílu. Při nedostatku peněz na cokoli a známé kvalitě Ruské údržby moc akční asi nebudou:-)