Stránka 3 z 13

Napsal: 29/1/2009, 17:46
od Hans S.
To možná tak protipancéřový granát, ale explozivním stačí k inicializaci nálože plátno.

Napsal: 29/1/2009, 18:14
od Jose

Napsal: 8/5/2009, 00:35
od kacermiroslav
Jak už bylo v úvodním článku řečeno, Avie byla vyráběna v řadě různých verzí. Jednou z následujících verzí pak měla být Avia B-634.

Avia B-634
tato verze vycházela logicky z Avie B-534 a poprvé nová verze vzlétla 9.7.1936. Letoun měl samonosné podvozkové nohy a další aerodynamická zlepšení. Jeho výzbroj byla dvakulomety vz.30 nad motorem ráže 7,92 mm a kanon Hispano 402 ráže 20mm střílející dutou hřídelí vrtule. Od výkonu se očekávalo více, než se nakonec dosáhlo. Rychlost prototypu byla cca 410 km/h oproti 3. a 4.verze B-534, která měla maximálnu kolem 380km/h. Tyto nepatrně zlepšené výkony se však nevyplatily, aby byla změněna na výrobní lince. Letoun později dostal novou krytou kabinu, stejnou jako 4.verze Avie B-534.

Napsal: 8/5/2009, 00:52
od kacermiroslav
IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu

Nejslavnější erou pro Avii B-534 byla léta předválečná. Od roku 1922 se totiž ve Švýcarsku každých 5 let konalo mzinárodní klání letecké techniky, kde soutěžili jak vojenští, tak i sportovní letci z celé Evropy. Ve dnech 23.července až 1.srpna 1937 se konal v Curychu již čtvrtý ročník této náročné soutěže. Do Švýcarska byli vysláni i čeští piloti, kteří se na toto klání důkladně připravovali právě na Aviích B-534 již od května 1937 u Lp č.4. MNO se rozhodlo vyslat do Curychu celkem 16 letců a 12 letadel. Osm bylo akrobatických Avii Ba-122 a čtyři Avie B-534. Pro dosažení co nejnižší hmotnosti bylo z Avii vymontováno vše nepotřebné, jako výzbroj, munice atd. Piloty pro Avii byli vybrání kapitán Stanislav Engler, poručík Jaroslav Hlaďo, rotmistr Jaroslav Šnobl a četař František Peřina (ano ten Peřina, který je znám z Bitvy o Británii). Všichni tito piloti spolu s piloty na akrobatických Ba-122 a s doprovodným Fokkerem F-IX odlétli do Curychu 19.července (přistáli na letišti Dubendorf nedaleko Curychu). Na tomto letišti se sešlo celkem 310 pilotů ze 14 evropských zemí.

Naši piloti se na Aviích B-534 zúčastnily alpského okružního závodu jednotlivců a tříčlenných rojů, dále pak v závodě smrti, což byl rychlý výstup do 3,00 metrů a následný střemhlavý let. Na alpském okruhu skončili naši piloti na 2., 3., a 4.místě v pořadí Hlaďo, Šnobl, Peřina. Vítězem se stal německý major Seidemann na Me Bf-109 V8. Stejní piloti pak obsadili stříbrnou příčku při alpském letu tříčlenným rojem. V závodě "smrti" pak obsadili vynikající 3.,4. a 5.místo v pořadí Peřina, Hlaďo a Šnobl za vítěznými němci Franckem (Bf-109 V13) a Schurfeldem (Henschel Hs-123 V5). To byl pro naše piloty světový úspěch, který ještě svými výkony podtrhli akrobati na svých Ba-122. Celekm tedy naši piloti na IV. mezinárodním leteckém mítinku v Curychu získali 3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile, k tomu ještě 4x čtvrté místo a 1x paté. Po návratu do Prahy 3.srpna 1937 je přivítal nadšemý dav a jejich letadla byla vystavena (1x Avia B-122, 1x Avia B-534) na Staroměstském náměstí.

Napsal: 8/5/2009, 16:52
od alibaba
kacermiroslav píše:IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu

Nejslavnější erou pro Avii B-534 byla léta předválečná. Od roku 1922 se totiž ve Švýcarsku každých 5 let konalo mzinárodní klání letecké techniky, kde soutěžili jak vojenští, tak i sportovní letci z celé Evropy. Ve dnech 23.července až 1.srpna 1937 se konal v Curychu již čtvrtý ročník této náročné soutěže. Do Švýcarska byli vysláni i čeští piloti, kteří se na toto klání důkladně připravovali právě na Aviích B-534 již od května 1937 u Lp č.4. MNO se rozhodlo vyslat do Curychu celkem 16 letců a 12 letadel. Osm bylo akrobatických Avii Ba-122 a čtyři Avie B-534. Pro dosažení co nejnižší hmotnosti bylo z Avii vymontováno vše nepotřebné, jako výzbroj, munice atd. Piloty pro Avii byli vybrání kapitán Stanislav Engler, poručík Jaroslav Hlaďo, rotmistr Jaroslav Šnobl a četař František Peřina (ano ten Peřina, který je znám z Bitvy o Británii). Všichni tito piloti spolu s piloty na akrobatických Ba-122 a s doprovodným Fokkerem F-IX odlétli do Curychu 19.července (přistáli na letišti Dubendorf nedaleko Curychu). Na tomto letišti se sešlo celkem 310 pilotů ze 14 evropských zemí.

Naši piloti se na Aviích B-534 zúčastnily alpského okružního závodu jednotlivců a tříčlenných rojů, dále pak v závodě smrti, což byl rychlý výstup do 3,00 metrů a následný střemhlavý let. Na alpském okruhu skončili naši piloti na 2., 3., a 4.místě v pořadí Hlaďo, Šnobl, Peřina. Vítězem se stal německý major Seidemann na Me Bf-109 V8. Stejní piloti pak obsadili stříbrnou příčku při alpském letu tříčlenným rojem. V závodě "smrti" pak obsadili vynikající 3.,4. a 5.místo v pořadí Peřina, Hlaďo a Šnobl za vítěznými němci Franckem (Bf-109 V13) a Schurfeldem (Henschel Hs-123 V5). To byl pro naše piloty světový úspěch, který ještě svými výkony podtrhli akrobati na svých Ba-122. Celekm tedy naši piloti na IV. mezinárodním leteckém mítinku v Curychu získali 3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile, k tomu ještě 4x čtvrté místo a 1x paté. Po návratu do Prahy 3.srpna 1937 je přivítal nadšemý dav a jejich letadla byla vystavena (1x Avia B-122, 1x Avia B-534) na Staroměstském náměstí.
Pekne dobove zabery a neco malo povidani o tomto uspechu nasich letcu, bylo videt v historickem magazinu.
Kdo nemel sanci to zhlednout, je mozne to napravit:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... y-magazin/

Napsal: 22/7/2009, 00:38
od Fortunatus
Dobry den,

v nasem studiu jsme meli tu cest vypracovavat vizualizace Avie B-534. Prikladam obrazek, pokud se sem jeste nekdo diva.

Obrázek

poznamka: polovina napisu neni autenticka a byla pridana jen pro efekt a detaily. Zverejneny obrazek je nas prezentacni a nesnazili jsme se o 100% presnost a realitu.

Obrazek s autentickou formaci avii bohuzel jeste nemuzeme zverejnit nebot kniha, pro kterou tato vizualizace byla vytvarena jeste nebyla uvedena do obchodu.

Budu rad za jakekoliv komentare a pripominky.

P.

Napsal: 22/7/2009, 16:03
od Tempik
No je škoda, že když už se s tím děláte, tak se nedržíte přesně předlohy. Ale vypadá to velmi hezky. Mít to rozumnější rozlišení, tak se to hodí na plochu.

Napsal: 22/7/2009, 18:28
od Fortunatus
Ilustrace na knize se předlohy drží mnohem více a po vydání knihy ji zveřejníme volně ke stažení.

Děkujeme za komentář:)

Napsal: 22/7/2009, 19:24
od lkala
Moc pěkný obrázek. Kdy má ta kniha vyjít a čeho se bude týkat?

Napsal: 22/7/2009, 19:26
od Tempik
Už je na ploše.
Mimochodem pipboy mě překvapil a ikdyž tam nemá co dělat, tak se mi tam líbí ;-)

Napsal: 22/7/2009, 19:42
od hydrostar
No mně se tam nelíbí jedna věc. JU TY KOKOT. Nevím, to už je trošku moc divoká fantazie.

Napsal: 23/7/2009, 02:13
od Fortunatus
lkala: datum vydani knihy bohuzel neznam, zkusim se poptat a pripadne doplnit vice informaci.

tempik: cely obrazek je pojaty trochu volneji a do falloutovskeho ladeni

hydrostar: omlouvam se pokud ty napisy nekoho pohorsuji, na ilustraci pro knihu nic takoveho nenajdete.

Casem zverejnime A2 plakat volne ke stazeni a pokud by nekomu nedal spat nektery z napisu, tak je mozne domluvit se a udelame i variantu na které je odstraníme.

Napsal: 23/7/2009, 12:29
od Fortunatus
Ikala: onformace o knize, ktere se mi podarilo ziskat - Knizka se jmenuje na Zrazenenm nebi, o čs. letectvu v dobe castacne a podzimni mobilizace

Napsal: 23/7/2009, 13:07
od Rosomak
To jsem nevěděl, že B-534 létala na elektromotor.
Také stín horního křídla je nějak moc dlouhý.
Zase spodní křídlo není osvětlené.
Úhly stínů nekorespondují s krajinou - krom toho ta je v přílišném oparu vzhledem k výšce letu - cca 500 m.
Přijde mi, že letoun je posazen nad obec Nižný Sliač u Ružomberoka se směrováním na severovýchod (v pozadí Západní Tatry.

Napsal: 25/8/2009, 14:00
od kacermiroslav
Neví někdo pořizovací cenu Avie B-534 pro naše letectvo? Já jsem dohledal, že "pětsettřicetčtyřky" byly prodány Bulharsku v roce 1939 za 40% z původní ceny a tak by mě zajímala ta původní cena.

Napsal: 25/8/2009, 14:09
od Hektor
Kačer:
Avia B-534 IV stála 757000 Kč z toho 443000 motor.

Zdroj HPM monografia o Š-231

Pre zaujímavosť:
Š-231 stála 592000 Kč (ale využívala deficitné materiály).
a prieskumná
Š-328 326 000 Kč (prototyp)

Napsal: 25/8/2009, 15:30
od sa58
E-231? Asi myslíš Šmolíkův Letov Š-231

Napsal: 25/8/2009, 16:56
od Ramon
K těm cenám - podle výzbrojního programu na léta 1938 a 1939 se náklady předpokládaly následovně:
drak ... 380 000 Kč
motor Ydrs ... 346 000 Kč
2cm kanon (pro Bk-534) ... 190 000 Kč
kulomet vz.30 ... 11 000 Kč

Podle knížky J.Vraného pak stály první objednané Avie 275 000 za kus a stroje z poslední objednávky 306 000.

Napsal: 25/8/2009, 17:03
od Hektor
RAMON: ved práve taký bol predpoklad. To čo som napísal bol výpočet továrne. Možno to išlo dolu na tvoje hodnoty. Ale vieš ako to chodí bussienes its bussines.

Napsal: 25/8/2009, 17:19
od Ramon
No jo, já si nevšiml, že si ten příspěvek upravil. Ale aspoň jde vidět, že jsme se sešli na podobných cenách :D