Nejsem němčinář, ale nemělo by se ten výraz přeložit jako jednohlavnové námořní dělo?
Einze je blbost, spíš by pasovalo Einsee, asi se pomíchala spisovná a mluvená němčina.
pancéřový křižník SANKT GEORG
Moderátor: jarl
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: pancéřový křižník SANKT GEORG
Mirku, já myslím, že je to v pořádku tak, jak to uvedl Destroyman. Je to přímo zkopírováno z rakouských stránek, tak snad Rakušané vědí, jak se to píše:-) jukni se na ten odkaz, který tam autor příspěvku uveřejnil. Jsou tam i hezké fotky všech r-u jednotek.



- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: pancéřový křižník SANKT GEORG
Před časem se tu vedla debata zda děla ráže 240 mm pro Sankt Georg dodaly Škodovy závody a nebo Krupp a dnes jsem si přečetl článek o tomto křižníku od německého autora Zvonimira Freivogela, který udává, že je vyrobila plzeňská škodovka a dokonce je tam fotografie věže s děly pořízená přímo u Škody, čímž bych tuhle otázku pokládal za definitivně uzavřenou.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: pancéřový křižník SANKT GEORG
Sank Georg zcela nepochybně Škoda. Kanóny Krupp z dodávek ze zahraničí byla vyzbrojena tato plavidla - třída Monarch, Kaiser Karl VI a dvě řadové lodě. Zbytek řadových lodí byl vyzbrojen kanóny Krupp vyráběnými Škodou v licenci (později byl na ně přezbrojen i Kaiser Karl VI). Všechny novější lodě (Sankt Georg a semi-dreadnoughty) už spadají pod čisté škodovácké konstrukce. Toliko hovoří mé zdroje. Takže souhlasím s Jarlem.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs