Kamov Ka-50 a Ka-52

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

a koncepčne je Mil Mi-28 obratnejší,
Myslíš si, že zadný vyrovnávací rotor mu dáva lepšie predpoklady na vyššie manévrovacie schopnosti? http://www.youtube.com/watch?v=NQier6Fi ... ed&search=
Uživatelský avatar
Foxbat
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 289
Registrován: 30/3/2006, 20:36

Příspěvek od Foxbat »

Myslím na pomer, hmotnosti oboch motorov a stredovej koncepcie rotorov..predsa len to sprevodovanie..hm, no odozva na otočenie.Ale môžem a asi sa myliť. Sú niekde testy a porovnanie oboch strojov? Rád by som si to pozrel. Taktiež treba brať v úvahu aj hmotnosť nesenej výzbroje a výstroje
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ka-50 je považován za obratnější, především v rychlosti v bočním letu a "couvání", ovšem řekl bych, že obě koncepce mají něco. Ka-50 je háklivější na režimy, kde hrozí setkání listů protiběžných rotorů (výkrut a přemet ve vysokých přetíženích), což stálo život Borise Varabjova. Pokud přetížení přesáhne krajní hodnoty, je to možné, na straně druhé, v normálních bojových situacích je to vysoce nepravděpodobné.

Nepřítomnost vyrovnávacího rotoru má i jiné výhody. Jednak o něho nelze přijít a jednak se výkon nespotřebovává na vyrovnání a celý lze využít na vertikální sílu. Na straně druhé jednomístná koncepce je nevýhoda, nikoli výhoda, ale za cenu hmotnosti. Katapultáž také není jednoznačná výhoda. Odstřelení listů je zásadní problém pro druhý stroj ve formaci.

Pokud se nepletu, tak Mi-28N je objednán pro armádu a Kamov pouze Ka-52 pro speciální jednotky MVD, nikoli armádu (jestli se nepletu 12ks letos).
Naposledy upravil(a) redboy dne 22/10/2010, 16:39, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

V čase príchodu Ka-50 sa dosť zápalisto diskutovalo čo je lepšie jeden, alebo dvaja členovia posádky. Zástancovia dvoch argumentovali prílišnou záťažou na jedného člena a "jednočlenný" argumentovali, že aj stíhacie lietadlá ovláda jeden človek a dokonca aj fronťákov Su-25/39 a zvláda to. Vlastne aj pilot v Ka-50 to zvláda a to je stroj z rokov 80tych.

Katapultovnie pilota nie je zlé, no tie listy môžu byť naozaj problém. Otázkou však je ,ako ďaleko odletujú a ako blízko sa smie nachádzať druhé Ka . Je možne aby sa ,v prípade ohlásenia katapultu, ďalší stroj formácie / nepoškodený / , zdvihol do vyššej výšky prípadne spravil "odval". Listy vrtuľníka sú nebezpečné, či sú samé, alebo na neovládanom vrtuľníku. V tom druhom prípade je vlastne nebezpečný celý vrtuľník ,ktorému sa je, teoreticky, ťažšie vyhnúť, lebo už letí nepredvídateľne, zatiaľ čo listy a aj vrtuľník bez vrtuľových listov ide rovno dole.


V udernej sile bol predstavovaný záchranný systém v Mi-28. Ak si dobre pamätám tak po pyrotechnickom odstrelení dverí sa pilot po boku skĺzol na automaticky nafúknutej šúchačke mimo vrtuľníka. Celé to trvalo veľmi krátko. Vyzeralo to jednoduché a dosť efektívne. / nechce sa mi vŕtať v DVDčkach. /
Zaujímavé tam boli aj testy odolnosti Mi-28. Ak sa vravelo, že Ka-50 je vlkodlak a dostať sa dá len striebornou strelou / ťažšou raketou/ tak v tom prípade je Mi-28 asi nepriestrelná. Zo vzdialenosti niekoľko metrov strieľali do trupu a časti pre posádku 30mm a okrem skla to úplne v pohode celý . vykryla
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Obrázek
Tak ten kanonový kontejner je UPK-23-250 s dvojkanónem GŠ-23L ráže 23mm. Navíc existují ještě dva kontejnery: GUV s granátometem 9-A-669 (r.30mmstejná munice jako u granátometu AGS-17 jen s údajně větší prachovou náplní)nebo s dvojicí kulometů 9-A-622 r. 7,62 mm a jedním kulometem 9-A-624 r.12,7mm.V obou případech jde o rotační kulomety.
Obrázek
V tomto případě budu spíš hádat, ale nejde náhodou o submuniční kontejnery? Něco ve stylu KMGU?Je možné že jde o nějakou novou verzi,klasické KMGU může Ka-50 nosit 4ks. Viz: http://www.military.cz/russia/air/weapo ... luster.htm
Cituji"Hlavními zbraněmi proti tankům jsou ruské naváděné střely ZT-3 Vichr/AT-9 - jenže tady se vytvořil malý nedostatek a to že Ka-50 nmá pomocné systémy které umožňují vlastní zaměření cíle pro tyto střely a pilot je tak závislý na zaměření od pěchoty,nebo od leteckých návodčích."
Opatrně, raketa ZT-3 je Jihoafrická protitanková! Rozhodně ne Vichr nebo Ataka. A pokud jde o navádění všechny verze Ka-50 MAJÍ laserový značkovač/ozařovač cílů. I ty nejstarší mají malé okénko v přídi trupu, ozařovač pracuje po zaměření automaticky, tj.sleduje cíl a tím i navádí raketu bez zásahu pilota. Něco podobného(nebo to samo) je i na Su-39.
Ještě perlička: Na západě si dost dlouho mysleli že Ka-50 je speciální protivrtulníková stíhačka. Parametry na to má...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

V tomto případě budu spíš hádat, ale nejde náhodou o submuniční kontejnery? Něco ve stylu KMGU?Je možné že jde o nějakou novou verzi,klasické KMGU může Ka-50 nosit 4ks.
V prípade Ka-50/52 sa píše o možnosti niesť až 4 kusy KMGU-2, ale to čo je na obrázku sú prídavné nádrže.



Obrázek






Na tomto obrázku je Ka-52 osadená 2 typmi radaru "Arbalet"


Obrázek

ten čo nie je vidieť / skrytý v "nose" / je Arbalet-E a jeho úlohy sú:

vyhľadávanie vzdušných a pozemných cieľov, mapovanie terénu, navádzanie rakiet a kanónu,
let v prízemnej výške / elektrické drôty zachytí na 400m / a funguje aj ako meteo senzor. Sú dva typy:
jeden s klasickou anténou - určený na export a s fázovanou anténou - pre RuAF.
Nad rotorom sa nachádza Arbalet-l - ktorého úloha je, ceľokruhové vyhľadávanie "nebezpečenstva" - rakiet, lietadiel a vrtuľníkov. Momentálne je nástupcom Arbaletu -L novší Arbalet-D.

Ešte k tým nádržiam. Obdobné má aj Mi-28:

Obrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Prosím, vkládejte obrázky s rozumem. I kydž mám širokoúhlej monitor, je to trochu přespříliš. Berte na vědomí, že sou lidi s rozlišením 1024. Upravil sem to já.


Na fotografiích nejsou zbrańové kontejnery ani přídavné palivové nádtže. Jde o kontejnery s s aparatůrou používané v době závodních i státních zkoušek. Jsou univerzální, takové skříně se zdrojem energie do nichž si mohou podle potřeby vkládat aparaturu firmy provádějící zkoušky jednotlivých systémů pro sběr dat, telemetrii.....

Ka-50 je v podtsatě mrtvý, Ka-52 jsou objednány jen v malé sérii pro speciální složky. Do VVS a armády nepůjdou. Tendr vyhrál Mi-28N a ani ten asi nepůjde ve velké sérii a teprve až po dokončení Mi-28M který ho nahradí.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Na fotografiích nejsou zbrańové kontejnery ani přídavné palivové nádtže. Jde o kontejnery s s aparatůrou používané v době závodních i státních zkoušek. Jsou univerzální, takové skříně se zdrojem energie do nichž si mohou podle potřeby vkládat aparaturu firmy provádějící zkoušky jednotlivých systémů pro sběr dat, telemetrii.....
Fu, tak to som dosť prestrelil. Dvakrát meraj a raz rež. Samozrejme, že ide o zariadenia k testovaniu. Bolo to bežnou súčasťou skoro každého letu V-80. Prídavné nádrže pre Ka ak Mil sú rovnakého typu, ako pri Mi-24. / Ka-50 Polygon Aviacionnaja serija /

Ka-50 je v podtsatě mrtvý, Ka-52 jsou objednány jen v malé sérii pro speciální složky.
Podľa "Moscow Defens brief" kúpila minulý rok armáda 1 kus Ka-52 a 3 kusy Ka-50 http://mdb.cast.ru/mdb/2-2007/item1/item2/

Mi-28M miesto Mi-28N? Do roku 2015 sa plánuje zaviesť cca 55 kusov Mi-28N / pôvodný plán bol 60 kusov do 2010 /. Čo nie je samozrejme nejako ohromné číslo, ale je predpoklad, že by sa ročná výroba mohla ustáliť na 10-15 kusov, ale nikde som sa nedozvedel od kedy.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ka-50 bylo objednaných 12 (mimo prototypů). Už kdysi dávno z důvodu státních a především vojskových zkoušek. Ještě před rozhodnutím o výrobě. Podle loňského Janes World Air Forces jich bylo 8. Pokud se moc nemejlím tak jeden prototyp byl odepsanej po havárii. Všechny byly ve výcvikové jednotce na zkouškách. Sériová výroba se neplánuje, i když čas od času prolétnou zprávy ve smyslu dodat Ka-50 jako bojové-průzkumné stroje, ale je to spíš přání Kamovců, kteří se stroj snaží protlačit. Pravda, i na MO RF mají zastánce. Pravdou ale je, že těch 12 zatím pokračovatele nemá....
Důvod je nedostatečné výbava pro noční operace a jednomístná koncepce.

Ka-52 si objednala vojska ministerstva vnitra, Objednávka na 12 kusů je z loňska. Nejde o akci armády a VVS. Mají sloužit při "speciálních operacích" (zozuměj Kavkaz).

Mi-28N loni ukončil loni druhou etapu státních zkoušek a poté byl podepsán protokol o zařazení do výzbroje. Má to být jediný sériově vyráběný bojový vrtulník pro VVS.
Výroba má probíhat sériově (první dva kusy byly předány 22.ledna 2008) a má probíhat do okamžiku ukončení zkoušek a přijmutí do výzbroje Mi-28M. Toho se staví prototyp a podle generálního ředitele MVZ by zkoušky měly začít v roce 2009. Po přijetí Mi-28M má přejít výroba na tuto verzi.

Má mít novou příď s novými dvěmi optoelektronickámi soustavami (GEOS z Jekatěrinburgu) jak pro pilota tak operátora. Optoelektronický výstražný systém (na Mi-28N není), výmetnice klamných cílů (na Mi-28N nejsou), radar N025 v pouzdře nad rotorem (na Mi-28N není), nový systém REB, nové motory VK-2500, nový nosný rotor.
Většina systémů již byla vyzkoušena v rámci zkoušek na prototypech Mi-28N. Exportní varianta má být opět trochu variabilnější Mi-28EM.
Naposledy upravil(a) redboy dne 25/3/2008, 18:56, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Ka-50 bylo objednaných 12 (mimo prototypů). Už kdysi dávno z důvodu státních a především vojskových zkoušek. Ještě před rozhodnutím o výrobě. Podle loňského Janes World Air Forces jich bylo 8. Pokud se moc nemejlím tak jeden prototyp byl odepsanej po havárii. Všechny byly ve výcvikové jednotce na zkouškách. Sériová výroba se neplánuje, i když čas od času prolétnou zprávy ve smyslu dodat Ka-50 jako bojové-průzkumné stroje, ale je to spíš přání Kamovců, kteří se stroj snaží protlačit. Pravda, i na MO RF mají zastánce. Pravdou ale je, že těch 12 zatím pokračovatele nemá....
Důvod je nedostatečné výbava pro noční operace a jednomístná koncepce.

Ka-52 si objednala vojska ministerstva vnitra, Objednávka na 12 kusů je z loňska. Nejde o akci armády a VVS. Mají sloužit při "speciálních operacích" (zozuměj Kavkaz).
Počty zavádzaných zbraní v Rusku vždy troška "lietajú" a nedá sa opierať ani o oficiálne zdroje, lebo tie v tomto smere nie sú. Áno. Armáda dala oficiálne prednosť Mi-28 pred Ka-50, ale v tomto prípade by som ešte chvíľu počkal, skutočne medzným rokom, aspoň podľa Rus. min. obrany, je rok 2009.

Mi-28N a Mi-28M. Od začiatku bol Mi-28N navrhovaný s radarom od firmy Almaz / staršia verzia tohto radaru má mierne pretiahnutý tvar krytu /, práve to to v dosť veľkej miere zavážilo v prospech Mi-28 a samostatnými optickými prístrojmi pre pilota a strelca, až neskôr prišla, nová zjednodušená, verzia - bez radaru, ktorá bola tento rok zavedená do výzbroje, ale tiež s názvom Mi-28N. Posledne na Makse predstavená verzia Mi-28N, by viac menej spĺňala Tebou popísané zmeny - http://www.rusarmy.com/photo/users/aero ... 5/mi28.jpg

- radar, nová "optika", výmetnice IČ rušičov / to je však štandardne už aj v Mi-28 - sú na konci krídel / o motore VK- 2500 sa uvažuje aj pre Mi-24, Ka-52, Mi-17. V prípade Mi-28N sa o inom motore ani nerozpráva. VK-2500 - Ide o Ukrajinský produkt - Motor Sič, ktorý bol licenčne predaný do Klimovskému závodu a ten je zhruba od roku 2001 pripravený na jeho výrobu, ale ... je prekvapivé, že v prípade prvých Mi-28N, zavádzaných do armády sa píše o motoroch z Ukrajiny.

Skôr mi to s tými názvami smeruje k troška komplikovaniu, ako v prípade Su v polke 90. rokov.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pro to, aby se nějaký stroj dostal do výzbroje jednotek musí hold projít výběrem, zkouškami a být podepsaný protokol o přijetí. Tak to prostě je. Ka-50 takový papír nemá. To sice nevylučuje možnost ho později získat, ale vláda řekla jasně, že tříštit prostředky nebude. Jestli někdo, včetně výrobce, vojáků, novinářů tvrdí něco jiného, je to možná jeho přání, ale to je tak zhruba vše. Okolo toho výběru se dohaduje od 80tých let. Jedni druhé obviňují z politického vlivu, finanční hry a já nevím z čeho všeho... Ale prostě jedna věc je pro součastný stav jistá. Ka-50 výběrem neprošel (i když zkouškami ano), Ruská armáda má v podobě modernizovaných Mi-24 modernější stroje jak je on. Zdaleka neodpovídá možnostem dnešním požadavkům. Vrtulníků ma poletování ve dne mají v Rusku dost.
Ano výrobce se snaží vrtulník prosadit, nabízí modernizace, nabízí avioniku podobnou Mi-28N, nabízí dvoumístnou verzi....... nic víc.



S Mi-28N nemáš pravdu. To že někdo někde píše, že stroj bude mít, má, může mít to či ono, nic neznamená.

Vše záleží na tom, co vlastně je vrtulník Mi-28N který armáda do výzbroje přijala. Pouze tento stroj nese takové označení, pouze takový stroj prošel zkouškami. Zase sme u "zaručených" zpráv o tom, či onom. Ale pravda je prosčí.

Toho co se nazývá Mi-28N bylo vyrobeno 10 kusů.
Dva prototypy: čísla 014 a 024. Jsou v majetku výrobce, zkoušelo, zkouší a bude zkoušet se na nich lecos. Několikrát byly přestavěny a upraveny... prostě prototypy (do zkoušek se ale zapojily i původní stroje Mi-28/A)
Šest předsériových strojů: čísla 32 – 37. Ty sloužily k vojskovým a státním zkouškám. I na nich se lecos měnilo, ale odpovídají sériovým strojům. V té podobě prošli zkouškami.
Dva sériové stroje: čísla 41 a 41 Pouze tohle sou stroje sou přijaté Mi-28N, nic jiného.



Obrázek
Tady je fotka jednoho předsériového stroje. V téhle podobě probíhal zkouškami. Všimni si Tebou jmenovaných věcí… jsou tam? Radar.. výmetnice… krom toho věř, že tam jsou motory TV3-117VMA.

A tady máš fotku sériového stroje, pouze takový stroj bude u jednotek. Jen to je Mi-28N. Pokud stroj vypadá jinak a má něco jiného je to úprava pro zkoušky modernizace Mi-28N........, nikoli Mi-28N:

Obrázek
Vidíš? A tohle je Mi-28N. Fotka je ze zmíněného 22.ledna.

No a tady máš kresbu budoucí verze Mi-28M :
Obrázek


Ještě bych tak dodal: Ne všechno se zdá být tím čím je. Například s jmenovaným radarem se stroj „024“ zvedl poprvé až 16.2.07. To co tam bylo předtím byla prázdná piksle pro zkoušky aerodynamiky a zavěšení, ne nějaký „jiný“ radar….

Kdy už se konečně přestabou stavět vzdušné zámky? Kdy přestanou Su-37, Su-47 a podobné zhýralosti. Kdy konečně lidé nebudou číst, ale studovat, nebo číst, ale to co tam je, ne to co tam chtějí číst, kdy konečně se přestane čerpat z novin? Kdy konečně se do časopisů typu ATM přestanou cpát rádoby odborníci na (např S-300)……… Kdy přestanou komentovat věci lidé, kteří znají zdroje jen z internetu a beletrie, lidé kteří si myslí, že všude byly, všecko znaj. Kby přestanou do problematiky mluvit lidé, kteří tu problematiku teprve nyní objevili. Kteří teprve dnes něco přečetli poprvé a dělají závěry……

Je mi z toho smutno….

PS: rabo Ty víš, že jsme se spolu bavili nedávno soukromě a viš, že nemyslím Tebe.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Díky redboy za podrobné vysvetlenie ohľadne Mi-28/Ka50.
Prečo však nepočkajú na snáď už definitívnu verziu Mi-28M, a spúšťajú výrobu "dočasného" Mi-28N? Nestačili by na preklenutie modernizované Mi-24PN?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Mi-28N a Mi-28M.

Už od prvého predstavenia modelu upravenej verzie Mi-28, pre použitie v noci a s radarom, niekedy v polke 90. rokov, so všetkými spomínanými komponentmi, sa o nej rozpráva, ako o verzii Mi-28N a pod tým názvom sa mala zavádzať aj do výzbroje. Dokonca aj v katalógu Rosobornoexportu je stále vedená, ako Mi-28NE a aj na stránke Rus. ministerstva tak bola do nedávna uvádzaná , ale tu zrazu nastáva nový Ruský fenomén - Rusi zaviedli mierne vylepšenú Mi-28 a tej dali meno Mi-28N. S tým, že do budúcna zavedú plnohodnotnú, pôvodne výrobcom volanú Mi-28N / možno podľa obrázku od Piotra Butowského aj mierne vylepšenú / a tej dajú názov Mi-28M.

Nešlo by o prvý prípad. Zavedená S-400, je pôvodná S-300PMU
-2. Po zavedení nového prehľadového radaru a nových rakiet, ktoré mali byť už súčasťou pôvodného návrhu pre S-400, dostane názov možno S-400M,alebo ešte skôr S-500, ktorý bol pôvodne určený pre iný typ. BMD-4 - pôvodný návrh rátal s inou korbou a motorom. Do výzbroje sa však zaviedla pod názvom BMD-4 - korba s BMD-3 a veža Bachša U a pôvodná BMD-4 sa má príjmať, vraj, ako BMD-4M. A obdobné to je aj s novou atómovou ponorkou Jurij Dlougorukij, kde sa zaviedol tiež len "osekánek" a fregatou Stereguší.

O čo ide ? Ide len o mätenie, najprv sa niečo predstavuje pod určitým názvom a potom sa pod tým názvom zavedie "lacnejšia" verzia a pôvodná verzia sa zavedie neskôr, buď s príponou M,alebo s novým názvom.



Čo sa týka K-50 a noc. Už od začiatku disponovala, v systéme "Škval" ,kamerou pre slabé osvetlenie -LLLTV. Neskôr, ale ešte stále skôr, ako bol Mi-28 "Nočným poľovníkom", bol na Ka-50 skúšaný podves Sapsan / v tejto podobe bol ponúkaný aj pre Slovensko / a zhruba v rovnakom čase, ako prvý krát lietal prototyp Mi-28N / november 96 /, tak lietal aj prototyp Ka-50N / prvý vzlet 3.marec 97 /. Ka-50 mal iný problém, ako to, že nebola nočná. Koncepcia jeden človek budila značné obavy a ani katapult nevzbudil záujem. V kuloároch sa však rozpráva o silnej anti kampani zo strany hegemonistického Milu a o neistote či Kamov ešte zostane Ruský, lebo to by bol tiež dosť veľký problém.

Dekrét o prijatí Ka-50 do výzbroje bol podpísaný v auguste 1993, vtedajším prezidentom B.Jelcinom
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

S Mi-28N nemáš pravdu. To že někdo někde píše, že stroj bude mít, má, může mít to či ono, nic neznamená.

Vše záleží na tom, co vlastně je vrtulník Mi-28N který armáda do výzbroje přijala. Pouze tento stroj nese takové označení, pouze takový stroj prošel zkouškami. Zase sme u "zaručených" zpráv o tom, či onom. Ale pravda je prosčí.
Ten stroj, ktorý bol predstavený, ako oficiálny Mi-28N , ešte nemusí byť jeho konečná podoba. V tejto verzii vlastne ani nevieš čo má a čo nemá, okrem viditeľných znakov.
Nakoľko mu chýbajú také základné veci, ako výmetnice flérov, je dosť pravdepodobné, že dôjde k jeho splnohodnotneniu. V tej to podobe vyzerá len, ako jeden z prototypov, ktorý bol na rýchlo predvedený, ako oficiálny.
Nie lenže postráda výmetnice, ale z najväčšou pravdepodobnosťou aj optické čidlá, pre strelca od firmy "Krasnogorský závod S.A.Zvereva" neboli zatiaľ implementované s prototypov ich mal s najväčšou pravdepodobnosťou len č.35 / firma má už dlhšiu dobu finančné problémy a nemám informácie či ešte vôbec funguje /.




krom toho věř, že tam jsou motory TV3-117VMA.
Je to možné, ale podľa minuloročného importu vojensk. technológií, malo byť dodaných 5 motorov zo Síču do Rosvertolu, ako účel bol uvádzaný Mi-28N, ale je možné že išli v ničom na export / Mi-17 /.



Ještě bych tak dodal: Ne všechno se zdá být tím čím je. Například s jmenovaným radarem se stroj „024“ zvedl poprvé až 16.2.07. To co tam bylo předtím byla prázdná piksle pro zkoušky aerodynamiky a zavěšení, ne nějaký „jiný“ radar….
S tým dátumom si ma prekvapil,lebo 24 s novou pikslou bol už aj na MAKSe-2005. Viem, že s ním boli problémy a ešte začiatkom roku 2005 sa nachádzal len v štádiu laboratórnych skúšok, čo je cca 8-9 rokov od začiatku vývoja. Dokonca boli správy, že už ho ani nerieši Almaz, ale Rjazanský príborný závod. Podľa dĺžky vývoja, až po Tebou uvádzaný prvý vzlet, tam asi naozaj došlo k zmene firmy. Možno preto tá zmena podoby krytu.
Kdy už se konečně přestabou stavět vzdušné zámky? Kdy přestanou Su-37, Su-47 a podobné zhýralosti. Kdy konečně lidé nebudou číst, ale studovat, nebo číst, ale to co tam je, ne to co tam chtějí číst, kdy konečně se přestane čerpat z novin? Kdy konečně se do časopisů typu ATM přestanou cpát rádoby odborníci na (např S-300)……… Kdy přestanou komentovat věci lidé, kteří znají zdroje jen z internetu a beletrie, lidé kteří si myslí, že všude byly, všecko znaj. Kby přestanou do problematiky mluvit lidé, kteří tu problematiku teprve nyní objevili. Kteří teprve dnes něco přečetli poprvé a dělají závěry……
To bolo dosť kritické. Ale súvisí to z úrovňou médií, ako takých. V tom to smere sa celosvetovo kvalitné vojensko-technické časopisy dajú zrátať na prstoch jednej ruky. ATOM tam kedysi určite patril, ale teraz je to len hŕba balastu. Úroveň mu vo veľkej miere dvíhajú už len články od Miroslav Gyürösi, ktorého vo svojom osobnom rebríčku odborníkov na východnú techniku, radím na 1. miesto. / rád by som bol, ak by sa mi raz od neho podarilo získať súhlas na prepis niektorých jeho článkov - tak podrobný popis rodiny rušičiek radarov ANDOGA od Aviakonversije, ktoré som objavil v čísle 8/2008 sa mi nepodarilo nikde zohnať a s najväčšou pravdepodobnosťou sú výsledkom jeho osobného stretnutia s ľuďmi z tade /
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Julesak: Je těžké se pouštět do rozborů proč, pak se dostávám na tenkej led a dělám přesně co kritizuji. Ono to souvisí s celým vývojem v Sovětském svazu a později v Rusku. Ono totiž rozhodnutí, tehdy ještě vlády, respektive výboru ministrů SSSR o vývoji Mi-28 a Ka-50 (V-80) bylo podepsáno 16.prosince 1976, to je před 40ti lety!!. A původní Milova koncepce by šla vysledovat do 60tých let!! První prototyp vzlétl v roce 1982. Ten stroj měl být ve výzbroji v druhé polovině 80tých let.
A od toho bys musel sledovat vývoj, vnější i vnitřní vlivy a došels bys do toho 22.ledna 2008. To je ale na dlouho, na článek o Mi-28 a to se mi nechce. Je třeba si uvědomit, že v 80tých letech se začal Sovětský svaz ekonomicky rozkládat (on už teda dřív, ale…..). Ta situace byla horší, než si většina lidí uvědomuje. V roce 1990 se začal Sojuz rozpadat a začalo delirium. Pro konstruktéry, zaměstnance, vojáky…. Katastrofa. Vznik Ruské federace, tápání co dál. Pak Jelcinovo období, naprostý a úplný rozpad infrastruktury. Na armádu nešli ani prostředky na výstroj, ne to výzbroj. Jelcinovo období bylo ve většině podniků a konstrukčních kanceláří katastrofa. Aby získali prostředky (ne na výplaty, ne na modernizaci, ne na vývoj a nákup technologií, ale na energie, vodu a jiné základy) začali prodávat co šlo. Prototypové dílny prodávaly obráběcí stroje, budovy, zbytek chátral, to nemělo precedens. Nikde a nikdy. Kdo nevyráběl na export byl před koncem, definitivním. I největší jména sovětské konstrukční školy prostě sháněli jídlo!! A že jich bylo. Zcela bez prostředků. Prostě to nikoho nezajímalo. V Komsomolsku KNAAPO začalo péct chleba, shánět pro zaměstnance maso, nakupovat potraviny za prostředky z prodejů letadel. Výplaty se nevyplácely (v tehdejší inflaci to ani nemělo smysl a stejně za to nebylo co koupit) a za vnitřní „bumažky“ se rozdávalo pracujícím v dílnách. Takhle vznikaly prototypy které se v 90tých letech obdivoval svět na leteckých dnech. A to je ten lepší stav. Nebudu se to rozpatlávat o válkách na Kavkaze, politických krizích…….. Mezi tím co se střílelo z tankových kanonů do parlamentu a bojovalo v Grozném vznikla koncepce rozvoje ozbrojených sil podepsaná prezidentem Borisem Jelcinem. No to byla snůška blábolů… to stojí za přečtení. Divoká „privatizace“ (čti rozdání) majetku včetně firem vyrábějícím vojenské komponenty. Jako spásu podepsal výnos o zakládání „společných podniků“, takhle byly odprodány technologie. Známý je například projekt Jak-Lockheed Martin a nebo Mil-Sikorsky. Mil prostě zbankrotoval, definitivně. Výrobní závody se osamostatnily…..
A v této situaci se pochopitelně vývoj všeho zastavil. Dá se říci, a to zcela bez nadsázky, že mezi lety 1986 a dejme tomu 2003 se všechno zastavilo. Nemusím tu rozvádět co znamená zastavení na bezmála 20 let a v praxi i o něco déle.
Ruská armáda žila z toho co měla, i když si každý uvědomoval, že to takhle prostě nejde. Proto po nástupu na post presidenta RF podepsal Putin jako svůj druhý výnos „Vojenskou doktrínu“, v dějinách SSSR a RF zcela revoluční, ale to sem nepatří. Zkrátka po tom všem (k loňskému roku) zůstalo ve výzbroji 500 Mi-24. Většinou olétané, GO se neprováděly. Netuším jaká je životnost draků, ale asi nic moc. To co se provádí na export se s tím nesmí zaměňovat. To spolu nesouvisí. Představa zahájení zkoušek, nějakého modernizovaného Mi-24 pro VVS, se splněním podmínek zavedení, zkoušek…. Je podle mě scifi. Na to je pozdě, to mělo smyslu v 90tých letech, ale ne teď. Pokud se podniky mají udržet, vydělávat peníze a platit daně, je potřeba jim dát práci a to je Mi-28. Armáda potřebuje nové stroje. A dokončený vývoj a to co je Mi-28N prostě bylo v šuplíku. Mi-28/A byl nepostačující a tohle je v podstatě přesně co armáda potřebuje. Ono by nebylo na čem létat a Mi-28 v přijaté podobě představuje slušný standard. Mi-28N bych nenazýval „dočastným“, on splňuje co se po něm chtělo. Technicky se mi to nechce rozebírat, ale je to tak. Čekat není na co, rozběhne se výroba a jestli budou peníze…… tento stav je poměrně dobrý a když se podíváš 10 let z5, tak v podstatě dokonalý.

Rabo:
Neber co je v „katalogu“ To je nepodstatné. Rosobornoexport nabízí do Venezuely a Alžíru Mi-28NE v podobě sériového stroje a co bude chtít zákazník navíc to dostane. Za peníze v Praze dům. To co vidíš v katalogu je buď ve vývoji (spíš zkouškách) a nebo hotovo, ale na export. To není „nový Ruský fenomén“, to zcela jistě ne!! To je jen nepochopení toho co vidíš v katalozích a výstavách.

Prvně si musíme říci, co se vlastně stane, když nejakou zbraň, systém, věc dostane punc „zařazeno do výzbroje armády RF“. To není nic jednoduchého a je to ve všech armádách, které mají vývoj a výrobu nové věci. V Rusku zůstal (i když ne zcela) systém původního Sovětského svazu (funguje to, nehrab na to). Nejprve je zadání VPK. Armáda si řekne co chce. Pak se najdou výrobci a řeknou kde sou jejich možnosti. Z toho VPK vybere a začne se stavět. Zaplatí se (někdy) prototypy a ty projdou závodními zkouškami. Po nich se vybere výrobce, který to bude dělat (pokud je to možné výběr proběhne předem). Závodní zkoušky skončí nějakým výsledkem. Pokud je kladný (obvykle sou připomínky) a splní zadání sou objednány předsériové kusy. Zaplatí se (někdy) a začnou státní zkoušky. Jakmile skončí jejich první etapa (rok a něco) je většinou rozhodnuto o podobě sériového stroje (věci) a začne příprava výroby. Musí být splněny podmínky zákona a norem. Velmi složitě se například vyjednává vyjímka o tom, že jakýkoli díl není vyráběn na území RF. Obvykle takovou Výjimku dodavatel nedostane. To je problém, spousta se dělalo za sojuzu jinde (třeba S-400 má takovou vyjímku na podvozky z Běloruska a to kvůli tomu byl rozruch), (Například R-77 ji nedostala, je z Ukrajiny, část, a tudiž přijetím do výzbroje neprošla). Pokud jsou zajištěny dodavatelem smluvně dodávky jsou splněny podmínky zahájení výroby. V té době probíhá druhá etapa státních zkoušek, životnostní testy, testy spolehlivosti, výzbroje….. a souběžně s tím zkoušky vojskové (způsob zajištění, logistiky, nasazení, taktiky a použití výzbroje, vznikají manuály…..). Po skončení státních zkoušek (druhá etapa cca rok) a sou odstraněny všechny nedostatky je teprve podána žádost VPK na vládu o přijetí do výzbroje. Vláda usnesením rozhodne, vyčlení peníze (někdy) a je vyhráno. Výrobek se začne vyrábět a začne se používat. Nic víc nic míň. Připomínám, toto je výrobek pro armádu RF. O něm nic nevíš, není k katalozích, není úvolněn na export, materiály jsou tajné, v nejlepším v úrovni „pouze pro služební potřebu“. To je Mi-28N. (Ty časy sem si cucal z prstu, státní zkoušky můžou trvat 3 roky a nebo měsíc, pokud jde o trakař. Tohle je tak zhruba na vrtulník, odhad)

Tak a teď si řeknem jak se dostanou věci do katalogů co známe. To je zcela jiná věc. Katalogy sou veřejné, propagační materiál, například na vývoz prostředku. Dejme tomu třeba Mi-28N. MVZ Mila vyvíjela vrtulník, chce ho prodat. V nějaké podobě. Požádá tedy vládu o možnosti prodeje. K tomu předloží dokumentaci. VPK, MO, složka které se to týká …. podá vyjádření. Ano pokud souhlasí s odtajněním. Ne pokud je to tajné a ohrožovalo by to zájmy někoho zúčastněného. Jsou vyjmuty cekly které nesmí ven, jsou například dány omezení ve výkonech (například z důvodu mezinárodních smluv… a nebo třeba národní bezpečnosti). To je dost kontroverzní, vojáci chtějí utajit i stoupání závitu a vláda a výrobce chce vydělat prodejem. Na základě dodané dokumentace sou povoleny celky, které jde prodávat (dřív se nesmělo prodávat, co se líbilo armádě a uvažovala o zavedení, dnes je to fuk, pokud to neublíží). V okamžiku kdy výrobce dostane kladné vyjádření, je výrobek označen indexem „E“ a je možno o něm vytisknout materiály co čteme. (ještě jiná věc je u věcí, které se již nevyrábí a sou vyřazeny, ty se odtajní a na žádost se mohou také publikovat, ale to je jiná věc)
Pouze věc s indexem „E“ je možné zveřejnit a nabízet. Nevznikají žádné potřeby zkoušek. Je to věc výrobce a vývozce. Jeho ostuda pokud to nefunguje, nebo to nestihne. Jde tam namontovat cokoli co se hodí. Jakákoli zahraniční komponenta, co si odběratel objedná, co si dodá své, je to potom zcela na libovůli dodavatele. Pochopitelně pokud je montováno ze zahraničních komponent na území RF (letadla, tanky…) na export a je tam cizí komponenta z objednávky zákazníka, nakoupí se (obvykle Rosobornoexport, a nebo kdo má vládní licenci na obchod se zbraněmi) a nákup i prodej schvaluje vláda, z důvodu například státních smluv……
Tam prostě není problém v níčem, tam může mít Mi-28NE třeba 18 radarů a šest motorů. Jen to musí mít štempl. Za vytisknutí a poskytnutí propagačních materiálů na věci které neměli schválení padaly vysoké tresty (to ste si asi všimli i v tisku.. sem tam). I když to byla formalita…. To je špionáž…

Proto S-400 není S-300PMU, má komponenty, v tomhle případě raketu, která se vyvážet zatím nesmí. S-400 se index armády RF a S-300PMU-2 je exportní. Pokud se bude vyvážet S-400E tak se napřed schválí co jo, co ne…. Paradoxně může nastat situace, a taky už mockrát nastala, že se vyváží technicky vyspělejší zařízení, než je ve výzbroji armády RF. To je hold daň za nedostatečné financování a snaha výrobců. Problém v tom ale není, prostě to tak je. Pak se stává, že se věc, která ve výzbroji není a je lepší podává (jak píšeš) jako modernizace, někdy v situaci, kdy je již v nabídce do zahraničí. Ano, tak to je.. pokud má armáda zájem, vláda to schválí, projde zkouškami.. proč ne. Někdy se zdá, že o hodne později. Ano, i to tak je, Zkoušky trvají dlouho, roky, životnostní testy třeba motorů i řadu let. Potom nastane třeba situace s motory, kdy ven můžou, ale armáda je nepřijme, dokud zkoušky nesplní. Armáda a vláda je zákazník a má své požadavky a podmínky.

Ptáš se jestli jde o matení… obvykle ne, obvykle za tím je snaha prodat. Ale velmi často je to jen otázka nepochopení, neznalosti. Nedávno tu kdosi v souvislosti se Sýrií napsal „to se Syrské Panciry moc nevyznamenaly“. To pobaví, to je dikobraz. Pisateli nedošlo, že se žádný Pancir ještě nevyráběl, tudiž ho Sýrie pochopitelně nemá. Nemůže. To že je řadu let v katalozích nic neznamená, to znamená jen to, že se (až se dodělá) může vyvážet. Armáda o něj zájem má, ale probíhají zkoušky. Bude ale jiný, než ten pro Sýrii a nebo SAE. To není matení, to jen někdo čte co nechápe, neví, nebo tam napsáno není a co je pooooodstatně horší, někdy totéž i píše. A nejsou to jen pisálci z iDnes.

Dekret o zařazení do výzbroje Ka-50 byl podepsán jak píšeš… ovšem v té původní podobě a o tu není zájem. Respektive nesplňuje součastné požadavky armády. Ale zase já nechci a nemohu předjímat co se stane a možná stalo a já (my ) o tom nevíme. To co je dnes nabízeno je ale něco jiného a to přijato nebylo. Na to ostatní si odpovíš sám po přečtení toho nahoře.

Neberte vše úplně doslova, mohl sem se v procedurách lehce zmýlit a je dost vyjímek a změn.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

rabo píše: Ten stroj, ktorý bol predstavený, ako oficiálny Mi-28N , ešte nemusí byť jeho konečná podoba. V tejto verzii vlastne ani nevieš čo má a čo nemá, okrem viditeľných znakov.
Nakoľko mu chýbajú také základné veci, ako výmetnice flérov, je dosť pravdepodobné, že dôjde k jeho splnohodnotneniu. V tej to podobe vyzerá len, ako jeden z prototypov, ktorý bol na rýchlo predvedený, ako oficiálny.
Nie lenže postráda výmetnice, ale z najväčšou pravdepodobnosťou aj optické čidlá, pre strelca od firmy "Krasnogorský závod S.A.Zvereva" neboli zatiaľ implementované s prototypov ich mal s najväčšou pravdepodobnosťou len č.35 / firma má už dlhšiu dobu finančné problémy a nemám informácie či ešte vôbec funguje /.
To je jeho konečná podoba. To je jeho podoba v součastné době v jaké byl přijat do výzbroje. To nevylučuje jeho modernizaci, ale ta přijata nebyla. Mi-28N je to co dostává armáda a co prošlo přijetím. Ne není to "prototyp" oba, "41" "42" jsou sériová stroje z první série v podobě v jaké byly přijaty, vyrobené nové kusy. To zcela jistě. Já ale nedokáži říci, jestli teď neprobíhají zkoušky například s oněmi výmetnicemi. To nevím. To nevylučuje možnost, že se začnou vyrábět třeba od xté série a budou přijaty. Nyní, tedy loni při podpisu nebyly, proto je nemají sériová stroje.


rabo píše:Je to možné, ale podľa minuloročného importu vojensk. technológií, malo byť dodaných 5 motorov zo Síču do Rosvertolu, ako účel bol uvádzaný Mi-28N, ale je možné že išli v ničom na export / Mi-17 /.
To netuším, ale s pravděpodobností blízkou jistotě jdou do původních prototypů (prototypu) a zbyten na stend pro státní životnostní zkoušky.

rabo píše:S tým dátumom si ma prekvapil,lebo 24 s novou pikslou bol už aj na MAKSe-2005. Viem, že s ním boli problémy a ešte začiatkom roku 2005 sa nachádzal len v štádiu laboratórnych skúšok, čo je cca 8-9 rokov od začiatku vývoja. Dokonca boli správy, že už ho ani nerieši Almaz, ale Rjazanský príborný závod. Podľa dĺžky vývoja, až po Tebou uvádzaný prvý vzlet, tam asi naozaj došlo k zmene firmy. Možno preto tá zmena podoby krytu.
Nechce se mi pátrat po tom radaru. Důvod je to, že dokud nebude ve výrobě je to vaření z vody. Nevím to. Ale ani já, ani Ty nevíme, jestli ten radar armáda vůbec chce, nebo chtěla, nebo bude chtít, i když to asi ano. My neznáme zadání VPK a MO na Mi-28N. Teda aspoň já ne. Ty ano?

rabo píše: To bolo dosť kritické.
Ano, je. Já to tak ale vidím. Bohužel. Věř mi, raději bych se pletl.
rabo píše:Ale súvisí to z úrovňou médií, ako takých. V tom to smere sa celosvetovo kvalitné vojensko-technické časopisy dajú zrátať na prstoch jednej ruky. ATOM tam kedysi určite patril, ale teraz je to len hŕba balastu. Úroveň mu vo veľkej miere dvíhajú už len články od Miroslav Gyürösi, ktorého vo svojom osobnom rebríčku odborníkov na východnú techniku, radím na 1. miesto. / rád by som bol, ak by sa mi raz od neho podarilo získať súhlas na prepis niektorých jeho článkov - tak podrobný popis rodiny rušičiek radarov ANDOGA od Aviakonversije, ktoré som objavil v čísle 8/2008 sa mi nepodarilo nikde zohnať a s najväčšou pravdepodobnosťou sú výsledkom jeho osobného stretnutia s ľuďmi z tade

Nemyslím si, že by se dali spočítat na prstech ruky. Zajdi někdy do AVISu jsou tam a jistě ne všechny, jen nejdou koupit v trafice. Bohužel, pak zbývá ATM. Víš, i starý "komunistický" ATOM měl větší úroveň, o problamatice psali lidé, kteří ji nemají jako koníček, ale zaměstnání, měli vzdělání a informace. Pokud bude na téma, které je dost zajímavé psát člověk, který je starosta obce (já proti němu osobně pochopitelně nic nemám), samozvaný odborník, čerpající pouze z internetu (viz jeho zdroje), je to brutální úpadek. Pro takové lidi je třeba Palba, to jsme my, ale neměl by pro ně být časopis, rádoby nazvaný odborný.

Já nechci jmenovat, koho ano a koho ne, to bych se dotkl lidí kterých si opravdu vážím. Určitě bych na někoho zapoměl. Bohužel, oni tam přestávají prát, čest vyjímkám. Nechci být osobní. Já si prostě v časopise alespoň průměrné úrovně nějak neumím představit "zbraně z Hvězdných válek", to opravdu ne. Můj známý od nového roku zrušil předplatné. ATM bral celou jeho existenci, ještě když se jmenoval Vojenská technika. Já v té době nebyl na světě. Nemůžu a nechci ho zde jmenovat, nepatří k nám co čmáráme zde.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

No pospájalo sa nám tu viac vecí : k tomu označeniu a mäteniu. Možno sa nevyjadrím úplne presne, ale som presvedčený, že je to súčasť určitého plánu. A hneď to vysvetlím. napr. O S-300PMU-2 sa vedelo dosť podrobne, konfigurácia, rakety atď. O S-400 sa púšťali len čiastočné fámy a fámy , ale ani náhodou sa ten typ nedával do kopy s S-300PMU-2. Mal mať iné rakety, iný radar atď. Malo ísť o výrazný kvalitatívny krok vpred. A tento mýtus podporovali všetci od výrobcu, cez armádu až po úplných amatérov a používali sa na to aj "slušné" média. A zrazu prišiel deň D a S-400 bola zaradená do výzbroje, ale jednalo sa o niečo iné, ako to, čí sme boli celý čas kŕmený. Žiadny kvalitatívny zlom, "len" pokračovateľ S-300. Ale to, že ide o niečo iné, "lacnejšie", sa už nikde tak výrazne neprezentuje. Stále je to pre obrovskú skupinu ľudí neprekonateľná S-400. Vieme, aký humbuk to bol, keď sa prijímala a aké išli o tom systéme správy. Bežne sa písalo o použití rakiet, ktoré sú možno ešte len u výrobcu.

Už sa nechcem opakovať, ale celé mi to s týmto novými zbraň. systémami tak pripadá - kvantum superlatívov medzi ľudí, čo to vie a čo to dokáže a nakoniec, len mierna úprava niečoho starého s názvom niečoho, čo malo prezentované iné schopnosti, ale masová verejnosť o tom už nevie. Je to lacné zavádzanie niečoho drahého. K tej S-400 už len jednu vec, má mať nové výkonné rakety, ale zatiaľ som nikde nezachytil info o tom, že by tam bolo niečo iné, ako v starších S-300PMU a niečo iné, ako v ich exportovaných verziách. / o rakete s dosahom 400km pochybujem, lebo na to im ešte stále chýba prehľadový radar 92N2, nahrádza ho E verzia 96L6 /

Či taká reklama pomáha aj predaju, je to pravdepodobné, ale na druhej strane, niektoré super zbrane sa nepredávajú a naopak. Teraz hýbu svetom zbraní offsety, určite sú to aj miestne testy a možno hlavne neoficiálne formy podpory predaja.


Áno, vo všeobecnosti sa rozpráva,že to čo čo sa zavádza do armády je neznáme, ale ani to už tak neplatí. Pri nedostatku financií, ktoré Ruská armáda má, si napr. u Mi-28N, nemyslím, že sa robili paralelné skúšky viacerých druhov elektroniky-jednu na export a jednu do armády. Na to by tých 10 prototypov nestačilo.
A o testovaných komponentoch na pôvodnej Mi-28N sa toho vie v celku dosť. / Butowský mal o tom dosť rozsiahli článok / . Jednoducho z toho, čo sa skúšalo sa zaviedla osekaná, lacnejšia verzia. Dokonca, ak sa k tomu pristupovalo, ako k S-400, ta tam kľudne môžu byť ešte aj E deriváty. / zas tá S-400, ale ona je dokonalý príklad. Na MAKSe bola na krátko v prvý deň predstavená armádna verzia, pár novinárov sa však k nej dostali a všetky nimi popisované komponenty boli vraj E verzie.
Neber co je v „katalogu“ To je nepodstatné. Rosobornoexport nabízí do Venezuely a Alžíru Mi-28NE v podobě sériového stroje a co bude chtít zákazník navíc to dostane.
Áno a ak ho zavedú vo verzii, ktorá nebola odskúšaná a budú tam chcieť iné veci, tak to už bude asi Mi-28NVE, alebo Mi-28NAE. Katalóg som uviedol len ako ďalší príklad, v rámci ktorého sa bežne používalo označenie Mi-28NE, ako hlavný by som skôr bral ten, že tak to bolo uvedené aj na stránke MO. Tam bol prezentovaný obrázok "plnej" verzie a pri ňom bol názov Mi-28N. / teraz ho už síce stiahli a umiestnili tam fotku základnej Mi-28A / To vlastne poukazuje na mojou domnienkou, že aj MO, oficiálne na svojom webe, podporuje fámy - "mätenie" .


To je jeho konečná podoba. To je jeho podoba v součastné době v jaké byl přijat do výzbroje. To nevylučuje jeho modernizaci, ale ta přijata nebyla. Mi-28N je to co dostává armáda a co prošlo přijetím. Ne není to "prototyp" oba, "41" "42" jsou sériová stroje z první série v podobě v jaké byly přijaty, vyrobené nové kusy. To zcela jistě. Já ale nedokáži říci, jestli teď neprobíhají zkoušky například s oněmi výmetnicemi. To nevím. To nevylučuje možnost, že se začnou vyrábět třeba od xté série a budou přijaty. Nyní, tedy loni při podpisu nebyly, proto je nemají sériová stroje.
Určite sú nové. Aj ja som videl zábery zo závodu keď ich montovali. Ale, keď sa človek na tie stroje pozrie, tak ich modernizácia od X-tej série je istá. Ako som už raz písal, mám pochybnosti či sú tam vôbec čidlá pre strelca a či sa tam naozaj nebudú dávať od UOMZ.
Nechce se mi pátrat po tom radaru. Důvod je to, že dokud nebude ve výrobě je to vaření z vody. Nevím to. Ale ani já, ani Ty nevíme, jestli ten radar armáda vůbec chce, nebo chtěla, nebo bude chtít, i když to asi ano. My neznáme zadání VPK a MO na Mi-28N. Teda aspoň já ne. Ty ano?
No celého tu asi ťažko od citujem, lebo sa jedná o dosť starý údaja a kompletné znenie ani nebolo predstavené, išlo o výňatok zo zadanie MO, bolo to uvedené práve v súvislosti s radarom Arbalet, ale mám pocit, že aj pri predstavovaní modelu Mi-28N, jeden zo základných podmienok pre nový vrtuľník, bol radar. Na jeho vývoj dokonca dala armáda aj nejaké peniaze a dostal ich aj NIIP aj Almaz. V jednej aj v druhej spoločnosti však k tomu pristúpili iným spôsobom. NIIP však má aspoň výsledky.
Nemyslím si, že by se dali spočítat na prstech ruky.
To je obrazné povedanie pre, nie sú ich až také zástupy. A pre oblasť o ktorú mám ja záujem ich je naozaj celosvetovo len pár dobrých.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

rabo píše:No pospájalo sa nám tu viac vecí : k tomu označeniu a mäteniu. Možno sa nevyjadrím úplne presne, ale som presvedčený, že je to súčasť určitého plánu. A hneď to vysvetlím. napr. O S-300PMU-2 sa vedelo dosť podrobne, konfigurácia, rakety atď. O S-400 sa púšťali len čiastočné fámy a fámy , ale ani náhodou sa ten typ nedával do kopy s S-300PMU-2. Mal mať iné rakety, iný radar atď. Malo ísť o výrazný kvalitatívny krok vpred. A tento mýtus podporovali všetci od výrobcu, cez armádu až po úplných amatérov a používali sa na to aj "slušné" média. A zrazu prišiel deň D a S-400 bola zaradená do výzbroje, ale jednalo sa o niečo iné, ako to, čí sme boli celý čas kŕmený. Žiadny kvalitatívny zlom, "len" pokračovateľ S-300. Ale to, že ide o niečo iné, "lacnejšie", sa už nikde tak výrazne neprezentuje. Stále je to pre obrovskú skupinu ľudí neprekonateľná S-400. Vieme, aký humbuk to bol, keď sa prijímala a aké išli o tom systéme správy. Bežne sa písalo o použití rakiet, ktoré sú možno ešte len u výrobcu.
Ano, je to součát globálního spiknutí zelenejch mužíčků (mám pro ně slabost).

Jistě že je o S-300xxx známo spousta informací, a proč ne, šak se to prodává, nabízí…. O S-400 ne, a proč taky? Dokud se neobjeví na exportním seznamu (2009), tak taky nebude a to nebude to co přijala armáda RF. Proč by Ti to někdo říkal? Že nevíš nic o raketách, krom doletu, možná označení (40N6 (?)) a nebo radaru (91N6). Proč by Ti to někdo říkal? Pokud něco získá dvojnásobný dosah, dvojnásobnou kapacitu jde o kvalitativní posun. Mýty vytváří Ti co neví a ne výrobce.
Od roku 1986, od zadání byl pokračovatelem S-300. To byl jeden ze základních požadavků, zpětná kompatibilita a OZ. Verze S-300 byly jen cesta k němu a S-300PMU-2 byla na koci 90tých let armádě nabízena, ta o ni ale neprojevila zájem, teda dost možná na to neměla. O jakém humbuku mluvíš, kdo dělal humbuk? Ti co psali o divizích? K smíchu. Jak víš, jaké rakety jsou kde?
rabo píše: K tej S-400 už len jednu vec, má mať nové výkonné rakety, ale zatiaľ som nikde nezachytil info o tom, že by tam bolo niečo iné, ako v starších S-300PMU a niečo iné, ako v ich exportovaných verziách. / o rakete s dosahom 400km pochybujem, lebo na to im ešte stále chýba prehľadový radar 92N2, nahrádza ho E verzia 96L6 /
A kde bys chtěl zachytit informace? Co čekáš, že Ti ty rakety někdo předvede? Natiskne do „katalogu“? 96L6 nijak ( a je jedno jestli v E verzi nebo ne) nenahrazuje 92N6. To je nesmysl. Ten ho na úrovni oddílu doplňuje. Každý je na něco jiného. Nemáš v tom trochu (dost) zmatek?
rabo píše: Áno, vo všeobecnosti sa rozpráva,že to čo čo sa zavádza do armády je neznáme, ale ani to už tak neplatí. Pri nedostatku financií, ktoré Ruská armáda má, si napr. u Mi-28N, nemyslím, že sa robili paralelné skúšky viacerých druhov elektroniky-jednu na export a jednu do armády. Na to by tých 10 prototypov nestačilo.
A o testovaných komponentoch na pôvodnej Mi-28N sa toho vie v celku dosť. / Butowský mal o tom dosť rozsiahli článok / . Jednoducho z toho, čo sa skúšalo sa zaviedla osekaná, lacnejšia verzia.
Kdo tu mluví o paralelních zkouškách? To je opět nesmysl. Nic co by bylo dvakrát. Státní zkoušky byly jedny a jejich výsledek je v předsériových a sériových strojích. Přečti si pomalu znovu co sem tu včera psal. Mě se to opakovat nechce. Jakých 10 prototypů. Jsou 2, slovy dva a nemají se státníma a vojskovýma zkouškami nic společného….. já už netuším jak to napsat srozumitelněji.
rabo píše: Dokonca, ak sa k tomu pristupovalo, ako k S-400, ta tam kľudne môžu byť ešte aj E deriváty. / zas tá S-400, ale ona je dokonalý príklad. Na MAKSe bola na krátko v prvý deň predstavená armádna verzia, pár novinárov sa však k nej dostali a všetky nimi popisované komponenty boli vraj E verzie.
Jistě že byly Ečkové verze. To je naprosto jasné. Není to překvapující. Co jiného by tam taky mělo bejt?
rabo píše: Áno a ak ho zavedú vo verzii, ktorá nebola odskúšaná a budú tam chcieť iné veci, tak to už bude asi Mi-28NVE, alebo Mi-28NAE.
Tohle zas nechápu já. O jakých zkouškách tu mluvíš? Exportní verze sem netahej. To opravdu může být Mi-28 NVE a nebo třeba Mi-28ЮЭЗЩ. To sem nepatří. U Su-30 taky není divné že je Su-30 MK, MKM, MKI, MKK MKjá nevím na co sem zapoměl. To je normální.
rabo píše: Katalóg som uviedol len ako ďalší príklad, v rámci ktorého sa bežne používalo označenie Mi-28NE, ako hlavný by som skôr bral ten, že tak to bolo uvedené aj na stránke MO. Tam bol prezentovaný obrázok "plnej" verzie a pri ňom bol názov Mi-28N. / teraz ho už síce stiahli a umiestnili tam fotku základnej Mi-28A / To vlastne poukazuje na mojou domnienkou, že aj MO, oficiálne na svojom webe, podporuje fámy - "mätenie" .
Já sice netuším co maj na stránkách MO, ale co je mi po tom? Co je tobě po tom? To je přesně o tom, že na internetu postavené informace sou nesmysl. Vzpomínáš na obrázek kreslíře na stránkách Saturnu (PAK-FA)? Zelení mužíčci?
rabo píše: Určite sú nové. Aj ja som videl zábery zo závodu keď ich montovali. Ale, keď sa človek na tie stroje pozrie, tak ich modernizácia od X-tej série je istá. Ako som už raz písal, mám pochybnosti či sú tam vôbec čidlá pre strelca a či sa tam naozaj nebudú dávať od UOMZ.
Já nevím jak ty, ale vidím tam obě. Pochop konečně, že se jedná o vyráběný stroj. Já si naopak nemyslím že ke změně dojde, ale to ukáže čas. Možné je vše, ale nevím jaký máš k takové představě důvod, krom toho, že si to myslíš.
rabo píše: No celého tu asi ťažko od citujem, lebo sa jedná o dosť starý údaja a kompletné znenie ani nebolo predstavené, išlo o výňatok zo zadanie MO, bolo to uvedené práve v súvislosti s radarom Arbalet, ale mám pocit, že aj pri predstavovaní modelu Mi-28N, jeden zo základných podmienok pre nový vrtuľník, bol radar. Na jeho vývoj dokonca dala armáda aj nejaké peniaze a dostal ich aj NIIP aj Almaz. V jednej aj v druhej spoločnosti však k tomu pristúpili iným spôsobom. NIIP však má aspoň výsledky.
Pokud máš zadání VPK nebo MO si dobrý. Já nic takového neviděl a sem si skoro jistý že neuvidím. Pokud to v zadání bylo a budu spoléhat na „mám pocit“ tak to tak klidně bejt může. Třeba ho nedodali, třeba to nefunguje. Třeba nesplnil závodní zkoušky (na státních nebyl!!!!), třeba se jim nelíbí, třeba ho nepotřebují, třeba ho nechtějí, třeba je zelenej, třeba ho někdo zesabotoval, třeba já nevím co. Proč se prostě staví na vodě? Nestačí prostě vzít jednoznačný a nesporný stav jako fakt:
Index Mi-28N nese vrtulník, jenž ve své předsériové a sériové podobě pro armádu RF vypadá takhle:
ObrázekObrázek
Nemá moc smyslu vést tuhle planou diskusi.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

redboy: ďakujem za odpoveď. Zarazila ma však veta o tom, že R-77 sa do výzbroje nedostala. Čo teda vlastne VVS používa v tejto kategórii RS? R-27?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Julesak píše:redboy: ďakujem za odpoveď. Zarazila ma však veta o tom, že R-77 sa do výzbroje nedostala. Čo teda vlastne VVS používa v tejto kategórii RS? R-27?
I když je to tu OT a s rabem už sme tu to zaneřádili až až tak zkrácená verze:

Není to tak úplně pravda. Raketu izd. 170 (R-77) z konstruce Vympelu měl ( a začal) vyrábět v závod Artiom v Kyjevě v roce 1989/90, ale nestihlo se ji přijmout do výzbroje do rozpadu Sojuzu. Co se ale stihlo, bylo vytvořit linku v Moskvě. Tam se ale rozjela výroba izd. 190, což je exportní varianta zámá pod indexem RVV-AE. Ta původní izd. 170 se ale do výzbroje dostala, v roce 1994 a to v té původní Ukrajinské podobě, ale výroba v Moskvě nikdy nezačala a armáda o ni ztratila zájem, jelikož ve výzbroji nebyl jediný nosič, který by ji mohl použít. Běžela (a běží) výroba RVV-AE pro exportní cíle (Indie, Čína.... prostě kam jdou Su a Mig které ji mohou nosit).

Když se začala armáda RF o raketu zajímat, musela projít státními zkouškami, jelikož to byla jiná raketa a ty neprošly, jelikož spousta dílů je vyráběna na Ukrajině a je tam i komerční součástková základna z venku. nestálo za to dělat úpravy, jelikož nebylo na co. Jedinými nosiči v VVS RF je modernizovaný Su-27SM a nové Su-34 a pro ně byly objednány tyto exportní izd.190, ovšem bez dektetu jako nouzovka jen v omezeném počtu dodávek palebného průměru dodaných zmíněných strojů a těch je asi 30+4. Definitivní bude až izd. 180 což je nedokončená původní "R-77M", ale modernizovaná do součastného standardu. Na té se dělá a opravdu nevím jaký je stav teď, dost možná, že je ve zkouškách, je "rusifikovaná" a neměl by s ní být problém, ale požád platí, že není moc na co.

Ano, jsou používány rakety řady R-27, těch bylo dost a může je nosit cokoli. Probíhá i jejich výroba a to na Ukrajině!!! V původních specifikacích a Rusko je nakupuje v rámci zahraničního obchodu, ale asi v minimálních počtech. Měly dost velkou životnost a byly toho plné sklady.

Intezivně (a to bez nadsázky) se dělá na nové rodině raket , už pro PAK-FA a zpětně i pro výše zmíněné stroje. Mezi nimi je i izd. 180.
ObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“