Stránka 3 z 10

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 16:57
od Hall
@ simader
Neodpovedal sí na moju otázku. Ale ak by bola kapacita výroby 155 mm hlavní v ZTS hoci aj 1/4 oproti Rheinmetallu, prečo kvôli tomu musí ísť BIA do múzea?

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 17:08
od Juraj Tichý
Lebo v tejto chvíli je ZTS už určená na vyrobu hlavní pre CSG a pre ostatných je to zakázané.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 17:19
od Hall
Všimli ste si, že BIA na kabíne nesie logo Konštrukty? Nie, že by to niečo znamenalo, samozrejme..
https://www.mosr.sk/53282-sk/konstrukta ... fnicu-bia/

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 17:23
od skelet
Neznamená to nic. Caesar 8x8 má taky na kabině logo Nexteru.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 17:36
od Juraj Tichý
Hall píše: 13/9/2023, 17:19 Všimli ste si, že BIA na kabíne nesie logo Konštrukty? Nie, že by to niečo znamenalo, samozrejme..
https://www.mosr.sk/53282-sk/konstrukta ... fnicu-bia/
Do pol roka tam je nova kabina od Matadoru a potom sa uvidí.
Matador vyrába automatické roboticke linky pre automotive, vyrábajú ich v Dubnici nad Vahom.
Uvidíme s kym co upecu. Ich rollup vedľa Konstruktackeho vedľa BIA nebol náhodou.
Skelet mohol trafit, rozvoj Aktisu sa uplne ponúka. S investovaním do automatizácie výroby dosiahnu aj potrebnu kapacitu a automotive je na Slovensku tak rozšírený, ze zabezpečia aj producentov súčasti. Od pneumatik po prevodovky.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 18:17
od Rase
Juraj Tichý:
Pokud nabízí tu houfnici BIA do Brazílie, tak v případě úspěchu bude mít tatrovácký podvozek i s pohonem a pancéřovou kabinu od místní společnosti Avibras. Mají to tak u každé techniky tohoto typu. Spolupráce mezi Tatrou a brazilským Avibrasem sahají až do roku 2008. Následujícího roku automobilka dodala do Brazílie prototyp podvozku 6×6 a následně druhý prototyp 4×4. Oba podvozky byly vybaveny tatrováckým vzduchem chlazeným motorem a převodovkou. Tedy pokud chcete někde dodávat vlastní kabiny nebo podvozky, tak do Brazílie to nebude.

https://www.armadninoviny.cz/uspechy-vo ... zilii.html

astros_ii_2.jpg
tatra_avibras.jpg

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 18:38
od Juraj Tichý
Rase: myslíš, že to riešim kvoli 24 hufniciam? 😃 😉

BIA nebola vyvinutá pre Braziliu. Tam Konstrukta ponuka podľa vlastných slov Zuzanu a Evu. Brazília ma záujem o 36 kusov a nie spomínaných 24.

Konštrukta hovori o prejavenom zaujme v roku 2021.
Ak by som si mal tipnúť, zákazníkom bude Fínsko. V tom čase sa riešil nakup Patrii. Tlak na co najnižšiu hmotnosť dáva tušiť, ze ide o merny tlak na pôdu, ked vo Finsku práve nemrzne...

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 18:40
od skelet
Je logické, že to bude chtít Finsko na Sisu. I když s Tatrami mají své zkušenosti, takže kdo ví ..

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 19:24
od Juraj Tichý
Tatra môže simulovať podvozok Sisu (rozmery, nosnosť, priechodnosť) pre vojskove skúšky.
Ked prejde, bude sa riešiť integrácia na vhodný podvozok. Osadenie na veniec nie je jadrová fyzika.

A ešte by to mohlo byt Lotyšsko, ked tak nad tým rozmýšľam.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 20:15
od Lynx
Neraz sa spomínal záujem Malajzie.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 20:19
od Juraj Tichý
Ti ale chceli 16-19 kusov.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 20:24
od skelet
Tatra nemůže simulovat Sisu, protože Sisu je jiný podvozek, a proto se chová jinak.
Malajsie ? Ta bude chtít buď Man nebo Tatru. Na oba podvozky jsou zvyklí.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:18
od simader
Hall píše: 13/9/2023, 16:57 @ simader
Neodpovedal sí na moju otázku. Ale ak by bola kapacita výroby 155 mm hlavní v ZTS hoci aj 1/4 oproti Rheinmetallu, prečo kvôli tomu musí ísť BIA do múzea?
protože ty hlavne jsou naobjednany pro vyrobu a opravy.Pokud nekdo nevytahne penize a nenakoupi technologiii ta BIA nebude mit z ceho strílet.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:19
od Zemakt
Za mne je těch 20 granátů zklamání, myslel jsem, že oproti Evě 8x8 AČR se to drobet posune. Ale budiž.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:21
od simader
Rase píše: 13/9/2023, 18:17 Juraj Tichý:
Pokud nabízí tu houfnici BIA do Brazílie, tak v případě úspěchu bude mít tatrovácký podvozek i s pohonem a pancéřovou kabinu od místní společnosti Avibras. Mají to tak u každé techniky tohoto typu. Spolupráce mezi Tatrou a brazilským Avibrasem sahají až do roku 2008. Následujícího roku automobilka dodala do Brazílie prototyp podvozku 6×6 a následně druhý prototyp 4×4. Oba podvozky byly vybaveny tatrováckým vzduchem chlazeným motorem a převodovkou. Tedy pokud chcete někde dodávat vlastní kabiny nebo podvozky, tak do Brazílie to nebude.

https://www.armadninoviny.cz/uspechy-vo ... zilii.html


astros_ii_2.jpg
tatra_avibras.jpg


Tatra uz tam ma montazní zavod takze uz montuje a prodává

https://www.tatra.com.br/defesa

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:23
od Lynx
Zemakt píše: 13/9/2023, 21:19 Za mne je těch 20 granátů zklamání, myslel jsem, že oproti Evě 8x8 AČR se to drobet posune. Ale budiž.
Ta mala v zásobníku len 12, teraz BIA 20.

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:24
od Juraj Tichý
simader píše: 13/9/2023, 21:18
Hall píše: 13/9/2023, 16:57 @ simader
Neodpovedal sí na moju otázku. Ale ak by bola kapacita výroby 155 mm hlavní v ZTS hoci aj 1/4 oproti Rheinmetallu, prečo kvôli tomu musí ísť BIA do múzea?
protože ty hlavne jsou naobjednany pro vyrobu a opravy.Pokud nekdo nevytahne penize a nenakoupi technologiii ta BIA nebude mit z ceho strílet.
Ako? :D

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:27
od Zemakt

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:28
od simader
Juraj Tichý píše: 13/9/2023, 17:36
Hall píše: 13/9/2023, 17:19 Všimli ste si, že BIA na kabíne nesie logo Konštrukty? Nie, že by to niečo znamenalo, samozrejme..
https://www.mosr.sk/53282-sk/konstrukta ... fnicu-bia/
Do pol roka tam je nova kabina od Matadoru a potom sa uvidí.
Matador vyrába automatické roboticke linky pre automotive, vyrábajú ich v Dubnici nad Vahom.
Uvidíme s kym co upecu. Ich rollup vedľa Konstruktackeho vedľa BIA nebol náhodou.
Skelet mohol trafit, rozvoj Aktisu sa uplne ponúka. S investovaním do automatizácie výroby dosiahnu aj potrebnu kapacitu a automotive je na Slovensku tak rozšírený, ze zabezpečia aj producentov súčasti. Od pneumatik po prevodovky.
Matador nema technologii pro tuto vyrobu.A navic ani nema strojni park pro tuto vyrobu.Oni maji horizontky a karusely ale nic produktivniho.Na takovou vyrobu potrebujete portalove frezky.To co na portalu udelate za 12 hodin budete na horizontce delat 36 hodin .

Re: Houfnice BIA

Napsal: 13/9/2023, 21:30
od Lynx
Tak ale hádam automobilové kabíny sa nefrezuju, vsakze, ako to nemá byť ultra drahé..
Btw Matador je celkom veľký závod..