Stránka 21 z 24

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 16/3/2023, 21:13
od niko
Tak sa zhodneme na tom, ze sa stale nasiel dovod, preco sa Mig-29 v boji s rovnocennym protivnikom nepresadil za poslednych 40 rokov.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 08:05
od HONZIK11
Ano neprosadil se. To je pravda. Aerodynamicka koncepce ocividne neni vsechno na soudobem valcisti.
Dostane jeste jednu sanci tzv .putovni Migy pujdou zase dal na vychod. Ale co si Ukrajinci na nej povesi aby ziskali vubec sanci byt nad Ruskymi vi Buh.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... vat-227912

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 10:14
od niko
Ukrajina si sama vyraba R-27. Tam maju aj par modernejsich verzii. Zaroven uz vies pod Mig-29 podvesit Harm. Ale ano, proti modernym ruskym lietadlam maju ukrajinske Mig-29 slabe sance.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 10:56
od HONZIK11
https://cnn.iprima.cz/po-polsku-i-slove ... .sznhp.box

Sice je na obrazku Mig21,ale psany text je o tom, ze na Ukrajinu poputujou uzemene stroje Mig29 ze Slovenska.

Za velice peknou sumicku.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 21:02
od Wasp
Sice jste odbočili ale když chcete teda výkony tak je opět třeba rozebrat jeden případ za druhým a kloudně se na ně podívat.
Eritrea měla několik starších MiGů 29 ve verzi A a UB. Eritrejští piloti měli špatný výcvik v rusku a nulové zkušenosti s bojem. Není se čemu divit že ve válce s Ethiopií tahali za velmi krátký provaz, jelikož byli rádi že zvládli základní pilotní úkony.
Letadlo dělá pilot, taktika, zvládnutý provoz a další.
Místo MiGu 29 si dosaďte F-15 a dopadlo by to stejně.

A teď k provozu od kterého pořád odskakujete pryč.
Prvně se zeptám na Nika na názor mechaniků ze Sliače, a pak se zeptám, pokud SK mělo své MiGy 29 asi 1,5 roku venku pod nebem (nebyla jiná možnost ??), jak moc a o kolik to prodražilo a ztížilo servis letadla.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 21:05
od Wasp
Honzik
Aerodynamická koncepce MiGu 29 je zajimavá, ale prakticky nebylo nijak letadlo celkově nadřazené svém tehdejším protějškům na západě. Omezení alfa na 27 stupňů, poměr výkonu a váhy více než 1, to není nic co by nebylo jinde. Tím neříkám že neměl MiG své silné stránky.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 17/3/2023, 22:23
od niko
Wasp to co tvrdis, jednoducho mema oporu v praxi. End of storry.
No a k tomu Sliacu sa ma co pytas ? Jaky mam nazor na nazor mechanika zo Sliaca ? No ziadny. Myslim, ze kazdy, kto tu cita dlhsie moje prispevky vie, slovenske letectvo a rucne zbrane su oblasti, kde mam informacie dost dobre. Viem teda, co pisem.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 00:39
od Wasp
Aha, tak to jo.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 01:06
od niko
Wasp, nic v zlom, ale uz si ako Arthur a T-72. Ten sa porozpraval s posadkou tanku ma Siafe a daval nam tu potom 3 mesiace rozumy. Ty si si pokacal s technikom od migov a mas ten isty problem. Lebo my ostatni sme debili a na tom nasom malom Slovensku sme v zivote nikoho od migov nestretli. Mozno by si mal viac citat slovenske vlakna.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 01:14
od Wasp
Nic ve zlém, ale tvé poslední příspěvky jsou tak strašně zbytečné, protože neobsahují absolutně nic. Budu rád když přispěješ něčím konkrétním aby debata nesklouzla na povrchních věci typu mám rád/ nemám rád a jsem líný hledat. K čemuž ale sklouzává i bez Tebe.
Tedy, jak ?
MiG 29 se dá dobře provozovat - ano, konstrukce letadla je optimalizovaná na dobrý provoz a snáší tvrdé podmínky, viz můj indický příspěvek, rozmluva se slovenským pilotem + odkaz z polska.
Dále říkám že MiG 29 v eritrejsko/ etiopské válce byl na té slabší straně - ano to byl. Eritrea měla méně peněz a eritrejští piloti nebyly moc dobří, a použitá taktika byla špatná ale lépe to asi vzhledem k nezkušenosti nešlo.
Není chyba konstrukce MiGu že byl používán vždy na slabší straně , včetně ukrajiny v dnešní válce - ano, není to chyba MiGu 29.
Dále říkám že firma MiG z různých důvodů, dané rozpadem SSSR a vnitřním bojem s firmou Su, byla do sloučení s firmou Suchoj špatný partner - ano, firma MiG padla koncem osumdesátých let na zem a už se nezvedla. To co se dělo v rusku té doby bylo pro značku MiG katastrofou a odrazilo se to všelijak.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 07:17
od Zemakt
Tak jen technická, zprávy ze Sliače co sem čas od času Niko dává mají úplně stejnou vypovídající hodnotu, jako ten tvůj rozhovor s panem X.

Osobně, jsem pro věcnější typ diskuze. Tak třeba, opravdu lze dobře provozovat letoun, jenž má resurs motoru 400 a pak 1 000 hodin? A není to málo Antone Pavloviči? Opravdu stála servisní smlouva Slováky takovýto bakšiš? Opravdu se dařilo držet letuschopnost pod 50 procenty? Opravdu byly slovenské 29 hangárovány pod širákem několik let?

Pár otázek, nicméně, po jejich zodpovězení posun od dojmů k faktům značný.
Můžem začít tímto:
https://is.muni.cz/th/yr1a6/Konflikt_Et ... 81852_.pdf

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 07:44
od Wasp
Konečně něco.
S bodem jedna souhlasím, co člověk to názor a když pilot po 10 letech u letectva kritizuje slovenský systém provozu MiGu 29 má to stejnou výpovědní hodnotu jako člověk který říká opak a byl stejně dlouho u tohoto typu, ale já takový názor neznám a tak bych poprosil Nika aby napsal zkušenosti " jeho" lidí. Což jsem už dříve po něm kamarádsky a bezelstně chtěl.

Bod dva, souhlas, tohle si musí rozhodnout provozovatel. Na jedné straně máš nízký resurs pro motory, na druhé máš odolnou, výkonou mašinu která snese hrubé zacházení. MiG nabízel modifikace motoru a prodloužení resursu, ale nic z toho nebylo.
Některé země se MiGu zbavili a některé si je přes to ponechali a jsou spokojeni.

Bod tři, jsem rád že ses chytnul a tento rozpor napsal, protože přesně stejnou otázku jsem položil dříve - opravdu šli všechny peníze tam kam měli a nebyla tam nějaká slovenská cesta typu, "Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit "?? Protože něco velmi smrdí na rozporech ve větách - MiG 29 stál slovensko tolik co B-2 a na druhé - slovensko dlouhodobě podfinancovalo provoz MiGu 29. WTF ??

Pilot říkal že MiGy 29 byly 1,5 roku pod nebem a dokázali se udržet v provozu a plnit své povinosti. Já se ptám proč byli venku a kolik to stálo navíc peněz ?

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 08:32
od Juraj Tichý
Wasp píše: 18/3/2023, 07:44 a některé si je přes to ponechali a jsou spokojeni.
Ktoré krajiny su aktuálne spokojné?

Zmluvy s RSK Mig su zverejnené.
Stačí hľadať. A to je len čiastka za servisnú podporu výrobcu. Ďalšie prachy išli na celkovú prevádzku.

O motoroch nemáš pravdu, v lietadlách boli aj motory vo vlastníctve RSK. Nic im nebranilo dať "vylepšené" motory, ak typicky po rusky niečo také neexistuje iba na papieri.

Neviem co je nerelevantne na správe, ze Mig29 servisovany vyrobcom vykazoval poruchu čo 40 minút.
Neviem co je nerelevantne, že nálet sa pohyboval na urovni 50 hodin, čiže asi 4 hodiny mesačne.
Toto je fakt ako u blbeckov na dvore.
Jednoznačne dôkazy, ale mi tu meditujeme "nebolo to náhodou inak?"
Je to marny, marny, marny

(migy mohli byť na vzduchu od času, kedy sa zacala reko Sliacu, čiže v case kedy bolo davno rozhodnuté o ich konci. Rekonštrukcia hal Husar č. 1 až 3 začala v polovici roka 2021.

Ked nie Eritrea, co Srbsko? Srbske Mig-29 si ani neskrtli. Pozrel si si prepisy komunikácie srbských pilotov?

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 09:20
od niko
Wasp: Zemakt s Jurajom to uz celkom dobre vyspetlili. Ja len dodam, ze na Slovensku su zmluvy, pokial nie su utajene, zverejnovane v centralnom registi rmluv. Preto aspon zhruba vieme, co vsetko nas prevadzka Migov stala. K tomu samozrejme statistika OSSR- nalet, cena zmluvy atd.
https://www.crz.gov.sk/2171273-sk/centr ... ter-zmluv/
Zaujimave je, ze slovenske a pokial viem aj bulharske Mig-29 skutocne lietali s pozicanymi agregatmi od RSK Mig. Po pade slovenskeho Mig-29 v roku 2021, museli nase OS zaplatit RSK Mig 2,6 mil. € za znicene komponenty. Podla verejnych informacii prebiehalo totiz vyjednavanie o abonentnej zmluve tradicne stylom "zer, alebo zdochni" a tak sa podpisovali drahe a nevyhodne zmluvy, lebo ina moznost nebola.

Co sa tyka bojovej hodnoty. Wasp, asi nikoho nepresvecis, ze sa za 40 rokov nenasla taka konstalacia hviezd, aby Mig-29 vyhral letecky suboj nad rovnocennym protivnikom. Ved nevyhral ani jeden. To uz je celkom jednoznacna vypoved.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 19:59
od Wasp
Jelikož si každý vede svoje bez ohledu na argumentaci, tak to udělám taky.
Slovensko by se mělo podívat do polska jak se dalo s MiGy 29 nakládat. Ptal bych se co udělalo jinak a proč SK zaplakalo. Proč to šlo v polsku a ne na slovensku. Motory RD-33 pomáhali bulharsku servisovat v polsku, není chyba MiGu 29 že ho SK použivalo jako přechodný typ, a asi si ve SK namastili určité skupiny pěkně kapsu..a podepisovali si nevýhodné smlouvy pro svoji zemi.
No, možná se časem uvidí.
Zaregistroval jsem toto video, že by se časem o stavu MiGu 29 zpětně něco vyšetřovalo ??
https://www.youtube.com/watch?v=MeFVD4LNhaU

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 20:05
od Zemakt
Tím chceš jako říct, že servisování po polsku, tedy na piráta bez souhlasu výrobce, je pro provozování nadzvukové mašiny cajk? Já bych naopak řekl, že to je znouze ctnost tedy. A že to o něčem svědčí.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 18/3/2023, 23:09
od niko
Wasp sorry, ale toto uz je az komicke. Ako spravne spomenul aj Zemakt. Podla teba je to dobre lietadlo, len sme nemali servisovat stroje u vyrobcu, ale nelegalne u Poliakov (ktori nam ich mimochodom servisovat odmietli). Cize kup si kludne Daciu, len ju neservisuj v znackovom autoservise, ale u Aladara v jeho garazi a vsetko bude na poradku. :lol:
Mimochodom nedopadlo to nakoniec tak, ze Poliaci servis bulharskych RD-33 nezvladli a kvoli tomu im to robil RSK Mig za 1 mil. $ za kus ? To len tak na margo.

Inak cital si vobec to CRZ ? Videl si kolko zmluv SR na servis Migov-29, okrem abonentu s RSK uzatvaralo ? Velmi divny FSP (full service packet), ze ?

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 19/3/2023, 22:48
od Wasp
Polský případ je zajimavější než jsem si myslel, ale jednostraný výklad vždy smrdí pánové.
Přidávám video které jsem ještě nezkoukl, ale nadpis mě zaujal protože jeho jméno vyvrací některé Jurajovi a Nikovi dojmy.
Je pár hodin staré a jmenuje se :
Letecký inžinier: Naše MiG-y mohli lietať až do 2033, keby sme do nich riadne investovali
phpBB [video]

Jsem rád že jsem diskuzi v SK předběhl o pár dnů.
Ale jsem jenom kokot s debilním názorem a poslouchám jenom jeden názor pilota MiGu 29, který je taky kokot. A jsem ve svém debilním názoru sám, protože všichni ví že MiG je šit. Zdejší jednostranná a selektivní parto, v diskuzi budeme pokračovat, jenom to chce více projít zdroje. Tedy si dám pohov a pak to zase rozjedeme. Doufám že bude diskuze přínosná.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 19/3/2023, 23:11
od Zemakt
No když už jsi nad sebou zamyslel, myslíš že by jsi se taky mohl zamyslet nad tím “natajmováním” toho videa?

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Napsal: 20/3/2023, 07:43
od jean
Wasp, bolo by dobre si najprv pozriet to video, aby si nebol zase za blba. Ten pan totiz povedal, ze by sme si ho vedeli opravit, keby sme mali ND. Ale na tie sa cakalo pol az 3/4 roka od objednania. A povedal aj to, ze netusi, ci by nam ich dnes rusaci predali. A este povedal aj to, ze nase migy bez modernizacie su zastarale.