Stránka 23 z 34
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 18:05
od Lord
Válka je jedna velká a nejlepší testovací střelnice pro zbraně
Boje na Ukrajině odhalily konstrukční problém ruského vrtulníku.
Stroje se údajně potýkají s vážnými technickými nedostatky vyvolanými silnými vibracemi.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahr ... iku-202803
Prostě vrtule dostávají pořádný záhul
Reálný provoz ukázal, že vrtulník Ka-52 je náchylný k nadměrným vibracím, které vedou k mechanickým poruchám a v konečném důsledku i ke ztrátě stroje. Otřesy mohou mít vliv i na celkovou stabilitu a na elektronické systémy, které řídí například zaměřování nebo navigaci.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 19:24
od seabee
Lord píše: ↑18/5/2022, 18:05
Prostě vrtule dostávají pořádný záhul
Spíš to vypadá na problémy v reduktoru/převodovce. Ta je u všech vrtulníků s turbohřídelovými motory hodně složitá (vodorovný motor x svislá vrtule), natož o protiběžných vrtulí. U Mi-24 je to kotel odhadem tak 1,5m x 1m. Vždycky mě fascinovalo, jak to sovětští inženýři zvládli o řady Tu-114/20/95 o kterých nevím, že by se jim tam nějak výrazně reduktory porouchávaly. A to má ten motůrek dneska 11 000 kW.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 19:42
od Zemakt
Jako že se netestovalo za reálného provozu? To snad ne. Tyto problémy měl Mil ale Kamov?
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 21:28
od seabee
Zemakt píše: ↑18/5/2022, 19:42
Jako že se netestovalo za reálného provozu? To snad ne. Tyto problémy měl Mil ale Kamov?
Tak možná testovaly a neprošly, takže čekaly na opravu. A v nouzi je Rusové vytáhli z kopřiv a teď hrdinsky zkouší, co vydrží.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 21:35
od bat
Sovětští inženýři to zvládli možná proto, že tam měli německé kolegy
https://airpages.ru/eng/ru/troph3.shtml a pak se to knowhow vytrácelo a vytrácelo, až zbylo to co vidíme teď (nemyslím kanál Zvezda a reklamní prospekty).
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 18/5/2022, 22:22
od Lord
ONO se občas něco, jako nemusí to bejt masový jev. JEN to novináři třeba jen zveličuji, každá technika vyžaduje údržbu.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 19/5/2022, 09:21
od Alfik
Lord píše: ↑18/5/2022, 22:22
ONO se občas něco, jako nemusí to bejt masový jev. JEN to novináři třeba jen zveličuji, každá technika vyžaduje údržbu.
Přesně tak. Mohlo se to projevit u několika strojů, což je dejme tomu procento ze všech vyrobených, a mohla to být závada či výrobní nepřesnost která se v běžném provozu neměla čas vyjevit.
A taky to může být pilotní chyba, viz můj příspěvek v jiném vláknu o fenoménu LFV - nízkofrekvenčních vibrací u vrtulníků v sestupné fázi, např. při přistání.
Válka je větší záhul a tak se projeví i závady které jindy nebyly neviděny.
Na druhou stranu, v tomto případě lze najít pro novináře omluvu - sice to je asi blbost, a typ zprávy "přání otcem myšlenky", ale opodstatněná "držením bojové morálky"
Btw: U am. vrtulníků s dvoulistými rotory se projevuje jev, vzniklý chybou pilota, zvaný "nárazové ulomení osy rotoru". Trvalo fůru let, snad okolo deseti, než přišli na to, co je příčinou!
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 30/5/2022, 19:58
od Julesak
Piloti Ka-52 sa bavia:
https://t.me/swodki/106532
Podľa zdroja v
Alčevsku.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 09:44
od Alfik
Hezký ošplouch

Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 09:52
od niko
Klasicky rusky bordel. Piloti na milionovych strojoch nahanaju pre zabavu rybarov.

Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 10:14
od Alfik
Všichni jsme byli mladí, hezcí a blbí.
Teď už nejsme ani mladí, ani hezcí, ale blbí jsme furt stejně... Piloti dělají občas voloviny všude.

Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 20:43
od Dzin
Alfik píše: ↑31/5/2022, 10:14 Piloti dělají občas voloviny všude.
Dneska jsem byl u pilotů LZS (za cca 2h měli dva vzlety) a zkus jim tohle říci.

Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 20:46
od skelet
LZS asi nebude to pravé měřítko, že..
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 31/5/2022, 21:03
od niko
Ja by som povedal, ze dnes, na rozdiel od minulosti, uz v nasich koncinach letecka nekazen u profesionalnych pilotov nie je vobec casta. Skor zriedkava. Samozrejme PPL su kategoria sama o sebe.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 15/6/2022, 18:14
od Julesak
Lietanie nízko prináša isté komplikácie...
https://t.me/milinfolive/85135
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 16/6/2022, 10:27
od Alfik
Rozkaz zněl jasně: "Tak nízko, abys brnkal o stromy!"

Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 11/1/2023, 21:32
od Rase
Dvě fotografie zveřejněné na oficiálních stránkách Ministerstva obrany Ruské federace:
- horní foto - Ka-52 v roce 2016 při cvičení "Kavkaz 2016".
- spodní foto - Ka-52 označené Zetkem při "podpoře" tzv Speciální operace.
Číslo RF-91112 viditelné na horní fotografii umožňuje identifikovat tento stroj jako ztracený během bojů o letiště Hostomel u Kyjeva.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 11/1/2023, 21:41
od Dzin
Jsou vlastně nějaké novější zprávy o tom, jak si "káčka" na Ukrajině vedou? Prvních pár měsíců se to docela řešilo, ale teď mi přijde, jako by nelítali.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 11/1/2023, 21:56
od Flader
Ono ej aj otázne, koľko ich je teraz funkčných. Mali relatívne veľké straty k ich počtu, tak zvyšné stroje musia byť už aj slušne zodrané.
Re: Kamov Ka-50 a Ka-52
Napsal: 11/1/2023, 22:01
od Martin.K
Rase píše: ↑11/1/2023, 21:32
Dvě fotografie zveřejněné na oficiálních stránkách Ministerstva obrany Ruské federace:
- horní foto - Ka-52 v roce 2016 při cvičení "Kavkaz 2016".
- spodní foto - Ka-52 označené Zetkem při "podpoře" tzv Speciální operace.
Ta spodní fotka je fejk, to musel byt super fotograf když se mu povedlo zachytit stejnou polohu rotorů, dýmu, záblesky a dokonce i vypadávající nábojnice. Moloděc
