OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

arten píše:"kdo bude vyrábět?" Však Airbus pochopiteľne. Nemá "výrobky" danej kategórie - siahol by po tom všetkými desiatimi...
To už tu ale jednou bylo, ne? V programu FLA.
A shodou okolností taky a Antonovem - tentokrát An-70, který hlavně Německo prosazovalo jako levnější a výkonnější variantu k připravovanému A400. An-70 prošel v roce 1998 testy u DASA, které potvrdily veškeré předpoklady, včetně schopnosti An-70 být westernalizován. Úpravy a výroba měly rovněž probíhat u Airbusu.
Airbus však tvrdým lobbingem (o úplatcích nejsou důkazy ...) dosáhl toho, že evropské státy hezký zacvakneš vývoj nového A400 a za to dostaly sice dražší, ale méně výkonné letadlo.
Proč by to a An-124 mělo dopadnout jinak?

Jinak s tím nákupem licence jsem to myslel tak, že Evropa (EU?) sice licenci na An-124 koupit může, ale pokud soukromá společnost Airbus nebude souhlasit s výrobou, bude ta licence EU na dvě věci, jak říkala má babička.
"Na hovno, a na nic".
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

V Airbuse som bol presne pred rokom. Nic nenasvecovalo nejakemu zastaveniu vyroby A 380. Objednavky maju este na 100 kusov, co je asi 4 roky roboty a nove objednavky sa nespustaju, lebo sa chysta nova verzia A 380 nieco na styl NEO. Cize v tomto uplne sviatocne suhlasim s artenom. To lietadlo sa bude robit este peknych par rokov.
Skor by som videl kriticky licencnu vyrobu AN 124. Je to lietadlo zo 70 rokov a ked by sa Airbus pustil do modernizacie, tak by to trvalo 10 rokov. To uz by bolo fakt jednoduchsie urobit vojensku verziu A 380 F. Inak A 380 F je po Mrii druhe najväcsie nakladne lietadlo na svete. Problem inak vojenskej divizie Airbusu je kapacitna poddymenzovanost. No kedze A 380 je vlajkova lod a civilna varianta F je uz de facto hotova, myslim ze tu by to mohlo byt celkom rychle. Dat zadne vrata, nadstavec na tankovanie a de facto hotove. Vec penazi.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

Samozřejmě, že se výroba A-380 zatím nezastaví.
Měli by mít objednávky ještě na cca 100 letadel (a opci na 27 dalších) při plánovaných dodávkách 12 letadel ročně (od roku 2018) = ještě 8 let práce :)

Problém je jinde - už 3 roky žádná objednávka. Ani na původní A380, ani na modernizovanou A380neo.
V letošním roce Airbus ohlásil novou variantu A380plus ... tak uvidíme zda se něco změní (vzhledem k vývoji civilní letecké dopravy v posledních 10ti letech => přechod z hubového schématu na point to point si dovolím prognózovat, že se nic zásadního nezmění).

Co se nákladní verze týče tak původně se s ní skutečně počítalo - a Airbus dokonce do roku 2005 přijal objednávky na 27 letadel - ale ty byly do roku 2007 zrušeny a od roku 2015 již Airbus A380F ani nenabízí. Tuto pozici plně obsadil Boeing s typem B-747-8F.
Je potřeba si uvědomit, že koncepce A380 ani není pro "náklaďák" příliš vhodná - letadlo má dvě rovnocenné paluby. B-747-8F má jednu hlavní průběžnou palubu (tu spodní), což je pro náklaďák mnohem výhodnější ... ostatně B747 jako "náklaďák vznikal. Oba typy (A380F i B-747-8F) jsou ale primárně civilními "náklaďáky", které by bylo nutno na vojenský transformovat, Zatímco An-124 a C-5 jsou "náklaďáky" vojenské.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od arten »

Skeptik - hej a je to v tom vlakne o An-70 (neviem preco som pisal "77"). Ano moze to dopadnut rovnako. Ale nemusi, ako som pisal, silne predpoklady tu su.
Niko - westernizovany uz Ruslan bol. Ak by chceli aj "prekopat zelezo" iste by to cas natiahlo, ale 10 rokov je vyvoj noveho, to asi nie...

A380F skoncil prave kvoli tomu, ze nestihaju civilne. Ak bol naozaj rieseny ako dvojpalubovy "nosic kontajnerov" a neda sa urobit ako jednopalubovy - tak to ho vylucuje z dopravy vacsej vojenskej techniky...

EDIT:
tuto nejaké rezy trupom A380:
http://i.imgur.com/KQwMi6t.jpg
https://goo.gl/m2HSb5

Čiže ak sa nedá nejako konštrukčne vyriešiť vypustenie tej hornej paluby, tak A380 ako vojenský transportér môžeme rovno vylúčiť...
Naposledy upravil(a) arten dne 1/9/2017, 14:09, celkem upraveno 1 x.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

A-380 F je absolutne nevhodna, tak ako pise skeptik, su tam vlastne 2 poschodia (paluby) a podpalubie, cize vynikajuce na kontajnery ale uz blbe na prepravu techniky
Okrem toho existuju 2 zakladne problemy tychto cargo civilakov nizko polozene gondoly motorov, nasavanie bordelu na nekvalitnych letiskach (kde taketo lietadlo musia byt jednducho schopne pristat

Za druhe nato aby ste nalozili 747 F alebo A 380F bude potrebovat najprv doviest zazemie, to jest nakladacie plosiny (no celkom dobre si neviem predstavit plosinu na nalozenie taketo Leoparda alebo PZH 2000, (to je zbytocna logistika)


A nalozenie Panduru do AN-124


Ad: k pripomienke, ze Antonov je konstrukcia z prelomu 70-80 rokov, samozrejme povodne ano, ale to sa da povedat o vacsine dopravakov vratane 747, C-130, C-5
Samozrejme Antonov pracuje na jeho priebeznom vylepsovani, pomali 20 rokov ma v sufliku spracovanu dokumentaciu na AN-124 s motormy RR alebo GE a kompletnou zapadnou avionikou, pricom letova hodina AN-124-100 vychadza na cca rovnako ako C-17 a to s D-18T a ziskom

Z mojho pohladu je licencna vyroba westernizovaneho AN-124 omnoho lepsia volba, ako ist do upraveho A-380F, ktory pre podobny ucel nebol konstruovany a dat Airbusu dalsie desiatky miliony EUR za nieco, co skonci ako A-400, jedndochu Airbus nema dostatok know-how na vyrobu taktickych a strategickych vojenskych dopravnych lietadiel a su to utopene peniaze

Mimochodom ci je A-380 vacsi ako AN-124 to je velmy sporne: mozno tak rozmermy

A-380-800F mal mat nostnost 150 ton a maximalny prepravny objem 1135m³
posledna modifikacia AN 124-100M-150 m na nosnost 150 ton a maximalny prepravny objem 1050m³ ale bez zapocitania hornej pasazierskej paluby pre 21 cestujucich a osadku

Inak AN-124 ma stanovenu zivotnost 50.000 hodin 10000 cyklov, alebo 45 rokov, takze nejake dovody na struktualne vylepsenia tam niesu...
prechod na priebeznu udrbu uz bol uskutocneny od cerfikacie AN-124-100, jedia vec je otazka avioniky a motorov pricom, plati to co som napisal hore...
Naposledy upravil(a) klingy dne 1/9/2017, 13:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

Jo, vidíš, tuhle "drobnost" jsem zapomněl uvést - B747F i A380F jsou dolnoplošníky, což je pro civil OK, ale pro Army je hornoplošník s nákladovou rampou nutností.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

ještě jedna drobnost.. výroba 747-8 končí bez náhrady, ze stejného důvodu z jakého je ohrožena budoucnost A380. Prostě nejsou nové objednávky, aerolinky se přiklánějí k typům 787 a A350.
Stran logistiky NATO jste zapomněli ještě na jeden typ, a to 747 Dreamlifter :-?
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

skeptik A 380 neo neexistuje. Myslel som nieco ala neo, cize ako pises verziu plus.
Inak dve paluby ma aj B 747 a pre nosenie kontajnwrov je prisposobene cele civilne cargo. No toto si myslim neje problem zmenit.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:skeptik A 380 neo neexistuje. Myslel som nieco ala neo, cize ako pises verziu plus.
Inak dve paluby ma aj B 747 a pre nosenie kontajnwrov je prisposobene cele civilne cargo. No toto si myslim neje problem zmenit.
A380neo (New Engine Option = Nový Motor) neexistuje, protože o něj nebyl zájem a Airbus se přeorientoval na hlubší modernizaci A380plus
Tady je část článku z Aviation Week:
Airbus To Make A380neo Decision In 2015

Airbus plans to make the decision about whether or not it will launch a re-engined version of the Airbus A380 in 2015, Airbus Chief Commercial Officer Customers John Leahy told Aviation Week at the Farnborough Air Show. Emirates, the aircraft’s most important operator, keeps on pushing Airbus hard to launch the A380neo and Leahy says that “if he [Emirates President Tim Clark] wants it, we need to study it.”
Práce skutečně začaly, ale v roce 2016 byly zastaveny.

Co se kontejnerů na dvou palubách týče - už s B747 mají stávající Trepply (kontejnerové nakladače dost problém) zvednout kontejnery ještě o palubu výš by znamenalo kompletní obměnu pozemní techniky (drahé) nebo výtah na palubě letadla (těžké).
Věř, že A380F je pasé ... a otázkou je, zda nebude odpískán i celý program A380 :(
To letadlo je prostě pro většinu trhu příliš velké a ta část, které vyhovuje, je příliš malá než aby se to rentovalo. Bohužel.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

skeptik: K A 380 neo, no ano, ved som to sam pisal. :lol:

K tym kontajnerom. To, ze svetovy cargo bussiness funguje na kontajneroch sposobilo, ze sa civilne cargo lietadla orientuju iba na ne. To ale neznamena, ze sa nakladny priestor neda upravit ak by bol zaujem.

Ked zacali tie clanky o zruseni A 380, nachadzal som sa zhodou okolnosti v Airbuse v Hamburgu. Sak som to uz pisal. Bola to teda tema cislo jedna, ktora rezonovala. Fazit zo vsetkyh rozhovorov bol asi ten, ze ani len neuvazuju o stopnuti programu. Co dneska koniec koncov dokazuje aj investovanie penazi do A 380 plus. Preco aj, robotu maju na peknych par rokov dopredu. Firme sa dari, tak naco skrtat.Rozpravalo sa ale o reorganizacii vyroby pokial viem. Touluse malo prevzat casti vyroby z Hamburgu. Storry o koncy letistnych hubov je rozpravka. Londyn, Frankfurt, Barcelona, Dubaj, atd. praskaju vo svikoch ako nikdy predtym. Vieden burcuje pre tretiu VPD, lebo nestiha a ak si tento rok letel z nejakeho hubu urcite si zazil/videl ako nestihaju a lietadla meskaju. Nemam pocit, ze by Bratislava, Brno, Ostrava, Kosice naberali desiatky percent vykonu. Viem ale o upravach terminalov pre A 380 vo Viedni akebo Prahe. Proste podciarknute, podpisane o A 380 by som si nerobil starosti.

Skelet kategoria B 787B 777/B 767 vs. A 330/A 350 su skutocne najväcsie bestsellery. A stale boli. Tato situacia ale trva dost dlho. Jedna sa totiz o najbeznejsie wide body lietadlo na svete.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Spät k Slovensku. SIAF 2017 mal aj potesujucu stranku. Mig 29 AS c. 6526 je po dlhsom case opät v sluzbe. Slovensko ma teda v sucasnosti v sluzbe 11 Mig 29. 9 AS a 2 UBS.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Rusi poslali suciastky?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

Ked zacali tie clanky o zruseni A 380, nachadzal som sa zhodou okolnosti v Airbuse v Hamburgu. Sak som to uz pisal. Bola to teda tema cislo jedna, ktora rezonovala. Fazit zo vsetkyh rozhovorov bol asi ten, ze ani len neuvazuju o stopnuti programu. Co dneska koniec koncov dokazuje aj investovanie penazi do A 380 plus. Preco aj, robotu maju na peknych par rokov dopredu. Firme sa dari, tak naco skrtat.Rozpravalo sa ale o reorganizacii vyroby pokial viem. Touluse malo prevzat casti vyroby z Hamburgu. Storry o koncy letistnych hubov je rozpravka. Londyn, Frankfurt, Barcelona, Dubaj, atd. praskaju vo svikoch ako nikdy predtym. Vieden burcuje pre tretiu VPD, lebo nestiha a ak si tento rok letel z nejakeho hubu urcite si zazil/videl ako nestihaju a lietadla meskaju.
Vím, že je to OT, ale zároveň velmi zajímavá diskuze ... takže admini snad prominou :)
Klingy, ta reorganizace výroby je ve skutečnosti její redukce ... z 25 kusů A380 ročně na 12 kusů.
Proč? ... Nejsou objednávky. Ještě jednou, za poslední tři roky ... čistá 0.

Kde jsou objednávky? ... A320neo family (cca 5.000 objednaných) a A350 (cca 750 objednaných). Navíc tato letadla si, na rozdíl od A380) airlines stále objednávají.
Pokud se podíváme k Boeingu, pak:
B747-8 ... konec
B777 ... 430 objednávek, z toho 326 na novou verzi B777X (jen letos +36 ks) která se zatím ani nevyrábí.
B787 ... 700 objednávek (letos 78)

Prostě jednoznačný odklon od letadel kategorie 400+ cestujících k těm menším, která mohou operovat ze středně velkých letišť.
Jinak já nepsal, že huby končí, jen že další rozvoj nejde touto cestou, ale cestou point to point (případně zahušťováním letů).
Mimochodem, to co píšeš Ty, jak HUBy nestíhají je toho důkazem. Pokud by z nich odlétala pouze letadla kategorie A380, významně by klesl počet letů a provoz na letišti by se uklidnil ... ale to by pro PAX znamenalo méně možností a více omezení ... a to lidé nechtějí.

Mimochodem, víš proč Emirates létají s A380 do Prahy?
Právě proto, že špatně odhadly tento vývoj, a těch A380 si nakoupily moc. Nemají s nimi kam létat.
Když se Emirates naplnily i B777-300 zcela vážně uvažovaly o přidání další frekvence - ranní. Všichni to podporovali, protože dnešní odpolední frekvence dorazí do Dubaje vs 20:00 tamního času, právě včas, aby transfeři stihli večerní odletovou špičku z Dubaje - lety na Východ. Ale ti, co leží na Jih, musí čekat cca 12 - 15 hodin na dopolední odletovou špičku ... nikdo nechce dorazit do cílové destinace o půlnoci.
Ale NEBYLO odpovídající letadlo (přidáním ranní frekvence by došlo k přesunu části PAX z té odpolední a B777 by plně postačovala) ... naopak, pro A380 neměly Emirates tolik využití. Tak využily toho, že Letiště Praha připravovalo GATE pro A380 Korea Air (měl začít létat 2015, ale celý projekt Prahy jako hubu pro KAL znemoznila čistka v managementu Českého Aeroholdingu, kterou provedl Agrofert po zmocnění se MF ČR) a nahradil B777-300 právě A380. Pro PRG škoda, druhá frekvence by byla mnohem výhodnější (ale takhle alespoň mohu při obědě koukat na A380 :) ... byť se přiznám, že B747 se mi líbí vic :))

Takže závěrem, ne HUBy nekončí, jen jejich význam pro civilní leteckou dopravu postupně upadá.
Budoucnost je ve středních letištích (kapacita 10 až 25 milionů PAX) jako je Vídeň, Praha, Varšava, Berlín, Hamburg apod.
Spíše než o konci HUBů lze mluvit o útlumu hubového létání, kdy se PAX svezou dálkovými letadly na tato ohromná letiště, a pak se středotraťovými letadly rozváží na malá a střední letiště. Nové, s příchodem ekonomičtějších dálkových letadel a nárůstem počtu PAX, se stále více vozí PAX rovnou na ta střední letiště ... de-facto se jedná o implementaci low-cost konceptu na long haul lety.
Pro tento koncept jsou letadla kategorie A350, B777 a B787 prostě vhodnější než B748 a A380.

Jedinou výjimkou, snad, by mohly být Indie a Čína ... pokud se tak stane letecká doprava dostupnějším proč chudší masy. To by A380 mohlo zachránit.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4275
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Alfik »

Skeptiku, já bych to řekl asi takhle:
Letadla se prosadila právě proto, protože létala z někam až do někam. Podobně jako osobní auto.
Pak přišel úředník, a řekl: Je v tom neregulovaný bordel. Lidi si svobodně a demokraticky jezdí a létají kam se jim zachce, a to je naprosto protiúřednické! Změníme leteckou dopravu na eMHáDé. Uděláme z letadel takové jakési novo-vlaky či novo-autobusy. Budeme mít jakoby-rychlíky co jezdí z okresního města do okresního města, a couráky po vsích.
Jenže lidi, co potřebují z Horní Dolní do Dolní Horní, nebaví dojet z Horní Dolní do Kyselé Prdele, kde přesednou na hub-rychlík, který je dopraví do Prdelní Lhoty, kde zase přesednou a poletí do Dolní Horní... a brání se tomu stejně jako se brání přesedat když jedou z domova do fabriky přes nějaký ten ÚAN.
A to je bída leteckých hubů.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Skeptik »

Alfíku, možná by jsi to tak řekl, ale je to naprosto špatně.
Pravý opak je totiž pravdou.
V letecké dopravě bylo nejprve vše "svázáno úředníky" na bilaterární úrovni. Státy mezi sebou si povolovaly vše, včetně práva průletu vzdušným prostorem. Teprve pak se začala letecká doprava liberalizovat a státy si začaly poskytovat tzv. Svobody (doporučuji si vygůglit, popis by byl zbytečně dlouhý).
Absolutní zlom nastal někdy v polovině 90-tych let a důsledkem je úpadek národních dopravců a rozvoj low-cost dopravců.
V historii nebyla letecká doprava nikdy svobodnější než dnes.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

klingy: neviem. V zasade len viem, ze letectvo rozbehalo dlhodobo nelietane 1 x Mig 29 AS a 1 x L 39 CM Albatros. Posledny dlhodobo odstaveny Albik (4703) by vraj tiez mal prejst GO. Co bude s poslednym odstavenym Mig 29, ktory roky stoji bez motorov a vyrabovany na Sliaci mozeme len hadat. Tak isto ako aj dovod preco letectvo sprevadzkovava lietadla, ktore maju byt o 3 roky vyradene. Ale v zasade je to dobra sprava.

Skeptik myslim, ze je tazko hodnotit situaciu na trhu podla 3 roky trvajuceho trendu. V kazdom pripade je to zaujimava tema. Mozno by nebolo zle k tomu vytvorit diskusne vlakno.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Niko poznamka, nebolo modernizovanych na standard AS len 10 Acok a 2 UBcka?

Moze to mat prakticky dovod do 3 rokov Gripeny nebudu
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Klingy: Ano. 10 je AS, 2 UBS a 2 x A+ 1 UB v rezerve. Z toho nelieta 1 x Mig 29 AS (0619) + komplet rezerva.
Albikov je v sluzbe 8 + jeden caka na GO. Vsetko modernizovane.
Myslim, ze ak nebudu Gripeny do 3 rokov, bebudu uz vobec. SAAB chcel dodavkami pre Bulharsko, Slovensko a Botsvanu preklenut obdobie do rozbehnutia vyroby Gripen verzie E. Nemalo by pre neho zmysel cakat teraz dalsie roky kvoli Slovensku a drzat vyrobnu linku.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

Tak aj keď by bol Gripen vybraný napríklad aj tento týždeň, tak určite chvíľu bude trvať podpis zmluvy a ostatné náležitosti a hlavne výroba nebude trvať pár týždňov. Ďalší čas určite potrvá získanie operačných schopností. Takže MiG 29 si určite na slovenskom nebi polieta nie pár mesiacov ale reálne 2-3 roky určite. Aj keď ku koncu bude určite problém so servisom. Preto sa asi začnú používať všetky letuschopné.
A možne aj VzS chcú ukázať, že naozaj reálne potrebujú tých 12 kusov :D
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Flader »

niko píše: Albikov je v sluzbe 8 + jeden caka na GO. Vsetko modernizovane.
Kedy vlastne bude končiť životnosť Albatrosom?
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“