Dzin píše:
BVP-2 má odolnost dle STANAG 4569 úroveň 3 čelně a úroveň 2 z boku a zádi (byť se dá narazit i na tvrzení o úrovni 1). Co se týká protiminové ochrany, tak tu má dle téže normy úroveň 2a pod pásem a úroveň 1 pod podlahou korby, byť se dá opět narazit na údaj úroveň 1 kompletně.
Čo som našiel informácie z Afganistanu a Čečenska, tak čelo odolávalo 12,7mm z prednej polosfery, ale aj zo zadnej, ak boli dverné nádrže naplnené pieskom.
Čo sa týka boku, tak zo vzdialenosti 30-50m 7,62 AP niekedy prerazili.
Ak je pravdou info od Opaty, potvrdené Tomášom, že predok by mal vydržať 23mm spredu. Tak vpredu je BVP Stanag 4 (skoro 5), Zboku medzi 2 a 3 a zozadu tiež 2-3, aj keď ju vieme primitívne zvýšiť na L4.
Zároveň však platí, že čo sa odolnosti vozidiel BMP týka, je veľký rozdiel v tom, kde boli vyrobené. Neviem posúdiť, aká kvalitná oceľ bola používaná v ČSSR.
Pri 23mm spredu, predpokladám, že zosilnením predku sa Fíni snažili dostať nad 25mm, aby dosiahli stannag 5.
Pri odolnosti proti mínam, je problem lavý pás. Tam to vodič a častokrát aj veliteľ odniesli. Pri výbuchu pod pravým pásom, tento problém nie je. Na čo sa samozrejme nedá spoliehať. Preto, po skusenostiach v Afganistane, BMP dostali pridavny ocelový plát pod vodičom a veliteľom. Spolu s používaním vyorávača KTM-10.
Keď to tak čítam, pre strednú brigádu (dosiahnutie L3 celokruhovo, možno dokonca L4 (?!) a pre L5 spredu) nemôže byť pri moderných materiáloch problém. Aj ked to bude znamenať rozrezanie vozidla a následné privarenie tenších plátov a nane priprevnenie terbars toho CAMACu. (Ak sa to teda nebude robiť na kolene, lebo veď 35 kusov, ale objedná sa nejaká väčšia séria, čo zaplatí aj trebars zvaracieho robota.) To by zlepsilo aj protiminovu ochranu vodiča a veliteľa.
Veľmi otázna je samozrejme cena takejto prerábky. Keď BVP-M stálo 1,5mil€ a nová Vydra mala stáť 3,3mil€. Za mňa však pásy vyhrávajú nad kolesami

Otázna je cena pri objednávke 100ks.
Priestor osádky je tiež dôležitý, ale čím bude väčší, tým je vozidlo väčšie, tým viac trčí nad terén, tým viac m2 je to pre radary. Tu tiež osobne preferujem radšej 4 vozidla s 6 členným rojom, ako 3 vozidlá s 8 členným rojom. Majú k dispozícii o jednu 30tku viac a takáto čata aj pokryje väčší priestor.
A čisto brainstormovo, aké by boli možnosti novo výroby BMP (SR predpokladám licenciu stále vlastníme) s novými materiálmi, spomínaný CAMAC

Trebars novovýroba Šakala, ktorý by tým potom už nemal 18t, ale klasických 13-14t.
Prosím vráťme sa k názvu vlákna. A to k racionálnej modernizácii BVP1/2. Nie k budovaniu ťažkej brigády AČR pomocou týchto vozidiel. To jednoducho možné nie je.