že modernizované BVP nie je pre ťažkú mechanizovanú brigádu.
Aha, zřejmě jsi nepostřehl pro jakou brigádu se chystáme pořizovat nové BVP. No, budeš překvapen pro 7. mechanizovanou brigádu. Která by měla býti později cerifikovaná jako těžká.
Nemôžete z hľadiska rizika porovnávať hasičov a policajtov voči vojakom to Vám vysvetlí každý poisťovák to máte asi ako cestná doprava na nehody vs letecká. Ale vôbec sa nechcem púšťať do týchto fundamentálnych a kultúrnych tém.
Jasně jsem ti napsal proč můžu a proč má toto porovnání k sobě nejblíž. Jedná se o profese s nasazením vlastního života. A to nejen v ostré akci, ale i výcviku. Bližší příklad neznám. Princip ochrany života a zdraví funguje pro každého stejně. Tedy, alespoň by měl. A to je fundamentální princip. Arthure o nákupu Defendru v SR nic nevím, nicméně vím, že v AČR už kroutí druhou desítku let. A rovněž vím, jaké je to vézt se, či řídit v moderním pickupu a UAZU. Rovněž vím z vlastní zkušenosti, jaké mají oba vozy jízdní vlastnosti, výkonností limity, pasivní a aktivní bezpečnost. UAZ není špatné auto. Nicméně píše se rok 2020! Je zkrátka poplatný své době. Jukni na to co kupují Poláci.
A teraz sa vrátim byť nechtiac k Vašej pôvodnej otázke vo vzťahu k riziku (poisťovníctvo) a tj. kde je vyššia pravdepodobnosť nehody, ublíženia na zdraví atď. a BVP alebo dennodennom využivaní LR pri presunoch z miesta A do B? (nemusíte odpovedať).
Ale co bych nemusel, já ti odpovím. To že se soused rozvedl se starou hnusnou ženou, s bradavicí a chlupem na nose, přece neznamená, že až párkrát uzří prázdnou lednici, tak si jí vezme znovu. Vy nemusíte dělat stejnou chybu dvakrát

. Takže při denodenním využívání LR z bodu A do bodu B, samozřejmě. A proto je třeba zakoupit odpovídající vůz. Jakožto BVP, kterému hrozí v případě konfliktu, mise, výcviku (viz případ u nás) rovněž nemalé riziko. S tím rozdílem, že v něm sedí o drobet více otců od rodin, či synů.