

http://theaviationist.com/2014/05/11/ir ... on-rq-170/
A víš kde má základ tahle blbina s přirovnáváním k F-18? Prostě ocasní plochy...stačí změnit ocasní plochy aby se podobaly F-18 a trošičku změnit křídla a abrakadabra, z vylepšené kopie staré F-5 je derivát F-18. Koukám, že tuhle koninu z médií, blogů a amatérských stránek už přebrali i východní "analytici". Takže až Íránci na nějaký svůj nový stroj, třeba na bázi F-4, připlácnou malé kachní plošky, tak budou mít patrně derivát Rafale nebo Eurofighteru a rázem opět poskočí v kvalitě...absik píše:a to tak že Východní analytyci ju hodnotia ako derivát F-18
Nevím jak to bylo myšleno, ale pro jistotu - Saeqeh-80 je základní označení (dle roku v islámském kalendáři) a navíc opuštěné, ne označení nejmodernější verze.absik píše:Poslednú(najvyššiu) verziu Saegah-80 ohlásil koncom 2013 v prototype a teraz táto verzia ide do veľkosériovky.
Motory ... J85 by v Iránu sháněli asi obtížně. Nejpravděpodobnější bude použití dvojice RD-33 po 50 kN každý (83 kN na forsáži), stejně jako předcházející verze Azarakhsh. Vzhledem k výkonu J85 který je 2x v F-5E (2x23 kN) a F404 který je jeden v F-20 (82 kN) ... je 2x83 kN poměrně zajímavý nárůst výkonu.skelet píše:Názor žádných analytiků hledat nemusíš.. tohle letadlo je další verzí F-5, kterou všichni známe a máme rádi, ale .. aby se F-5G/F-20 dostala o level výše musely být nahrazeny dva motory J85 za jeden motor F404. Nic takového se tu iránské verze nestalo a z 90% jej pohání opět J85. Takže jediné čím se může dostat na úroveň moderních letounů je avionika, respektive radar. F-20 dostala AN/APG-67, MiG-21 Bizon dostal Kopyo. Ale co má tahle iránská stíhačka? Má něco moderního nebo AN/APG-159?
... změněné ocasní plochy "alá Hornet" ... a to odpovídá - skutečně jsou zdvojené
Ono to tak úplné ztracení v překladu není. Protože sami Íránci to halasně přirovnávali výkony k F/A-18. Rozumnější servery atp. se samozřejmě přidržují popisné varianty, tj. že to má prvky ala F/A-18, ale ty méně rozumné a neseriózní papouškovací vytrubovaly do světa to výkonové přirovnání.Skeptik píše:Jinak, co se týče toho přitovnání k F/A-18 ... pravděpodobně "ztraceno v překladu".
Írán ti už dneska dokáže zkopčit ledajaké věci. Což ale A) neznamená, že je skopčí v totožné kvalitě a B) i pokud tak učiní, případně je vylepší, tak to automaticky neznamená, že je to na úrovni doby. Tohle není o podceňování íránského průmyslu, tohle je čistě o tom brát to s chladnou hlavou a íránská prohlášení a úspěchy/"úspěchy" nekompromisně filtrovat. Ne nadarmo jsem kdysi, když jsem smolil tyhle články, použil přirovnání "pohádky tisíc a jedné noci".absik píše:No pre mňa to znamená že Irán bude treba brať do úvahy už aj kvôli tým skopčeným dronom...
Myslíš té maketě, co předváděli na prezentacích (a byly to zaručeně ale zaručeně reálné fungující stroje) a té létající maketě (co je také zaručeně ale zaručeně reálná....a nejen to, je to výrazně vylepšený letounek, co spotřebuje méně paliva, doletí dále a dokonce v konstrukci jeho trupu eliminovali kovy...plus samozřejmě ten íránský je i vyzbrojený)....ach joabsik píše:aj kvôli tým skopčeným dronom
Ono asi takhle...už z pohledu na ten stroj je jasné, že pokud používá RD-33, tak maximálně v 1 ks, protože to by museli tu F-5 převorat a ne tomu jen nasadit parohy, pardon, ocasní plochy. I na jeden RD-33 by to ovšem museli překopat a z vnějšku by to vypadalo jinak. Navíc je 100% jasné, že ty letouny žádné RD-33 nepoužívají, ale jedou na starých dobrých J-85. Proč na 100%? Protože existuje video, které má popisovat vývoj a "výrobu" Saeqeh, kde má odmontovanou prdelku a kde mu koukají, světe div se, právě dva motory k nerozeznání podobné J-85Skeptik píše:Motory ... J85 by v Iránu sháněli asi obtížně. Nejpravděpodobnější bude použití dvojice RD-33 po 50 kN každý (83 kN na forsáži), stejně jako předcházející verze Azarakhsh. Vzhledem k výkonu J85 který je 2x v F-5E (2x23 kN) a F404 který je jeden v F-20 (82 kN) ... je 2x83 kN poměrně zajímavý nárůst výkonu.
Ale zábery sú na motory ktoré sú zabudované v trupe s jednou smerovkou.Takže to asi nebol Saequeh ale keď už,tak to bol Azarakhsh.Polarfox píše:...
4:13 - motor
4:18 - jasný detail motoru - a ať se na to dívám jak se dívám, tak to vypadá jako J-85..tečka
Jistě, souhlasímskelet píše:Problém je v tom, že většina zdrojů zmiňuje rozměry a lá F-5E, takže se v tom vyznej![]()
A v případě Iránu budu skeptik
edit: abych to doplnil a nebyl tak stručný. To samé se totiž tvrdilo i o předchůdci Azarakhsh. Tedy o letounu, v němž jsou jasně vidět dva motory J85, i když bylo tvrzeno, že používá RD33
In March 2000 Jane's Defense weekly reported that Iran's indigenous Azarakhsh (lightning) fighter was a scaled-up U.S. Northrop Grumman F-5f Tiger, incorporating Russian avionics. The two-seater multirole aircraft was previously believed to have been an assembly of an existing Russian or Chinese fighter with modifications. Quoting Iranian sources, Jane's suggested that the resulting derivative was about 10 to 15 per cent larger than an F-5F and was intended primarily for air-to-ground operations. Iran, it said, had yet to publicly release photos of the fighter, which so far had only been shown at a distance on Iranian television. The weekly believed that only four examples of the Azarakhsh may be in existence and that series production may not start until 2001.
In 2001 the Azarakhsh (Lightning) fighter was reported to resembles a 10-20% scaled-up version of the two-seat Northrop F-5F Tiger II with an 8,000kg (17,700lb) maximum take-off weight. It was thought to be powered by two Klimov RD33 engines (the same as the RSK MiG-29 Fulcrum, which is in Iranian service) and equipped with Russian systems and avionics including the Phazotron Topaz radar.
Dle téhož Jane's Defence Weekly byla 6.srpna 2007 veřejně představena verze Azarakhsh s dvojitými ocasními plochami ... pravděpodobně předstupeň k Saeqeh ... a ani v tomto případě Jane's nerozporoval, že se jedná o zvětšeninu F-5ky.V březnu 2000 Jane ‘s Defense týdně oznámil, že původní íránský stíhací letoun Azarakhsh (blesk), je zvětšený americký Northrop Grumman F-5F Tiger, který má integrovánu ruskou avioniku. Před tím se věřilo, že dvoumístný víceúčelový letoun je upravenou verzí nějaké ruské nebo čínské stíhačky. Citujíc z íránských zdrojů, Jane ‘s uvedl, že výsledný derivát je asi o 10 až 15 procent větší než F-5F a je určen především pro operace vzduch-země. Írán, uvedl Jane ‘s, měl zveřejnit fotky Azarakhsh, který zatím byl zobrazen jen z dálky v íránské televizi. Jane ‘s věřil, že mohou existovat pouze čtyři kusy Azarakhsh, a že sériová výroba nebude spuštěna dříve než v roce 2001.
V roce 2001 bylo hlášeno, že stíhací letoun Azarakhsh (Blesk) se podobá o 10-20% zvětšené verzi dvoumístných Northrop F-5F Tiger II s 8000 kg (17700 librami) maximální vzletové hmotnosti. Předpokládá se, že je poháněn dvěma motory Klimov RD33 (stejnými jako MiG-29 Fulcrum, které má Irán provozuje) a jsou vybaveny s ruskými systémy a avionikou, včetně radaru Fazotron Topaz.