L159 ALCA a její předchůdci
Re: L159 ALCA a její předchůdci
No to jistě, ale dvě letky nadzvuků je sci-fi.
Na 95% zůstanou stávající Gripeny (možná s updatovaným radarem) dalších 15 až 20 let.
Pokud vůbec zůstane všech 14
Na 95% zůstanou stávající Gripeny (možná s updatovaným radarem) dalších 15 až 20 let.
Pokud vůbec zůstane všech 14
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Plně souhlasím. Bude to nejefektivnejsi varianta. A jelikož přibývají i piloti, další 4 asi se s nima i počítá do budoucna.
Zádné vyblbovani se s výběrem novych F16 V, nic nepřinese, nemáme zavedené vysavače na letištích. Nadhodnotu ve formě F35 neufinancujeme, leda, že by Američani přišli s novým Marshallovym plánem.
A oletance jsme nikdy neporizovali, kromě úvahy o jedné variantě pro vládní letku a než jsme se rozhodli, tak už byla fuč.A ty taky kromě dvou motoru nic moc.
Takže za mě jednoznačně Gripous CD s co nejlepší zbranovy systémem, vytuneny k dokonalosti.
Gripen C/D bude u švédskýho Flygvapnetu funkční ještě dalších 15-20 let. EF je u nich chápán jako přechodový model na další 5.generaci.
Zádné vyblbovani se s výběrem novych F16 V, nic nepřinese, nemáme zavedené vysavače na letištích. Nadhodnotu ve formě F35 neufinancujeme, leda, že by Američani přišli s novým Marshallovym plánem.
A oletance jsme nikdy neporizovali, kromě úvahy o jedné variantě pro vládní letku a než jsme se rozhodli, tak už byla fuč.A ty taky kromě dvou motoru nic moc.
Takže za mě jednoznačně Gripous CD s co nejlepší zbranovy systémem, vytuneny k dokonalosti.
Gripen C/D bude u švédskýho Flygvapnetu funkční ještě dalších 15-20 let. EF je u nich chápán jako přechodový model na další 5.generaci.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Takže, L39ng. L159 MODERNA, GRIPEN C/D MODERNA. Dokonalá kombinace.
K tomu trojvrsva protiletecka obrana skrytá pod radarovou kopuli Izraelských systému . A jsme v klidu.
K tomu trojvrsva protiletecka obrana skrytá pod radarovou kopuli Izraelských systému . A jsme v klidu.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Tak nová kamufláž už je na světě.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Aero dodalo VS AČR první L 159A po periodické prohlídce/opravě PP 16. Zároveň byla provedena určitá vylepšení, např. úprava pro použití brýlí nočního vidění NVG, či instalace záložního elektronického zobrazovače ESIS.
https://www.vydavatelstvo-mps.sk/letect ... l-159.html
https://www.vydavatelstvo-mps.sk/letect ... l-159.html
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Krom jiného i některé instalační prvky tankovacího zařízení za letu.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5160
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Ty kokso, 1,6miliardy za opravu 16ks L-159A?
Čiže 100mil za opravu jedného kusu. Cenová politika ako Poliaci so Sokolmi?
Ak také pálky budú pýtať aj za periodické práce na L-39NG, tak to rozhodne nebude lacne lietadlo.
Ten digital sa vydaril
Čiže 100mil za opravu jedného kusu. Cenová politika ako Poliaci so Sokolmi?
Ak také pálky budú pýtať aj za periodické práce na L-39NG, tak to rozhodne nebude lacne lietadlo.
To tam nepíšu. Čo konkrétne sa inštalovalo?Zemakt píše:Krom jiného i některé instalační prvky tankovacího zařízení za letu.
Ten digital sa vydaril
Re: L159 ALCA a její předchůdci
http://czechairforce.com/news/armada-za ... rave-pp16/Jinou a už méně viditelnou změnou po PP16 je zesílení části trupu v oblasti pod čelním štítkem na pravé straně, kde se nachází kování pro pozdější možné uchycení tankovacího nástavce. Toto zesílení trupu již mají všechny nově vyrobené trupy dvoumístných strojů L-159T1/T2 a výrobce společně s armádou pravděpodobně věří, že se tento modernizační program podaří v budoucnu realizovat.
Tak on ten rozsah prací je samozřejmě o dost větší než v Nesherem uvedeném linku, už jen prodloužení životnosti z 25 na 40 let tu cenovou pálku dost ospravedlňuje (pominuli porovnání vrtulníku a LCA).
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 18/9/2020, 09:54, celkem upraveno 1 x.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
21. základna taktického letectva Čáslav - "Zvolenská" ... a na vocase zase SpitfireScotty87 píše:Tak nová kamufláž už je na světě.
No, jo, já vím ... 211. taktická letka „genmjr. Františka Peřiny“
No tak co třeba JAS-39 Gripen s La-5FN na ocase ... když ta 211. taktická letka „generála Františka Chábery“
... ostatně Gripen je taky lepší stíhačka než Alca, stejně jako La-5FN byl lepší stíhačka než Spitfire Mk.IX
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L159 ALCA a její předchůdci
JOJO, vše je poplatné své době. Jedinou omluvou je, že se Spitfire na ocase nevyskytoval 50let. A ti kluci z něho a Hurikánu na Lavočky přešli.
A přtom fotek z onoho září bylo a je ještě dost.
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... _valce.jpg
Co se částky za opravu týká. Vždy je taková smlouva dojednávana předem , tady v již v roce 2019. A obsahuje taktéž servisní podporu výrobku po sjednanou dobu.V ní se vykonavatel zavazuje plně dodávat vše potřebné a servisovat vše co se je třeba po dobu třeba i desetiletí. Takže není to jen cena za teď vykonanou práci.
A přtom fotek z onoho září bylo a je ještě dost.
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... _valce.jpg
Co se částky za opravu týká. Vždy je taková smlouva dojednávana předem , tady v již v roce 2019. A obsahuje taktéž servisní podporu výrobku po sjednanou dobu.V ní se vykonavatel zavazuje plně dodávat vše potřebné a servisovat vše co se je třeba po dobu třeba i desetiletí. Takže není to jen cena za teď vykonanou práci.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Přitom ta Cháberova La-5FN je tam také :HONZIK11 píše:JOJO, vše je poplatné své době. Jedinou omluvou je, že se Spitfire na ocase nevyskytoval 50let. A ti kluci z něho a Hurikánu na Lavočky přešli.
A přitom fotek z onoho září bylo a je ještě dost.
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... _valce.jpg
Jinak s to "nevyskytování se Spitfiru 50 let" či popírání účasti čs. letců v Bitvě o Británii je oblíbené "fake news" dnešní doby.
Tedy nevím, jak tomu bylo před rokem 1977 (tak daleko mé vzpomínky již nesahají), ale co pamatuji, mluvilo se, a v L&K i psalo, o západních letcích naprosto normálně.
Například na střední škole, v roce 1986, kdy jsme probírali v dějepisu 2. sv. válku jsme měli se spolužákem sérii referátů o letecké bitvě o Francii a o BoB (naše učitelka o WWII věděla "kulové" a nebála se to přiznat).
Pozn. O letectví se zajímám cca 40 let a začínal jsem, jak jinak účastí našich letců v Polsku, Francii, Velké Británii a SSSR. Sovětské letectvo mne tenkrát moc nezajímalo, protože toho bylo všude plno a vše na jedno brdo. Začalo mne zajímat až někdy kolem roku 1987, kdy se začaly objevovat publikace z tehdejšího "pěrestrojkového" SSSR, které ukazovali, že vše bylo trochu jinak. Jinak než se psalo v sovětských propagačních publikacích, ale zároveň i jinak, než se psalo v anglických propagačních publikacích.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Spitfire je prostě legenda a takový symbol stíhacího letadla druhé světové války. Docela chápu že piloti zrovna nehoří touhou dát si na své letadlo sovětský Lavočkin. Tedy letadlo které je mino okruh nadšenců v podstatě neznámé a veskrze nezajímavé.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
U mě to bylo jinak. Asi v devíti letech jsem začal chodit do kroužku letecké modelařiny . Tehdy upoutaný letecký model jsem chtěl po čase stavět ZERO . No neprošlo . Pak P-40E Warhawk neprošel.Pak oba Angličany neprošli.
Prošel jenom Dewoitinen, Lavočka a Jak. Ale tech bylo všude plno a mě se zdály okoukané.
Nakonec jsem mohl ze svazarmovského materialu postavil Zlin 50.Ten se mi libil. Tenkráte jsem se prvně setkal s tím , že jsou nějaká,, stranická kriteria,, a požadavky. Prostě , řekni tatovi ať ti koupi balzu a motor Mvvs z vlasniho a stavěj si co chceš, jinak ne.
No a dnes jsme naraženi opět o jiny mantinel.
Prošel jenom Dewoitinen, Lavočka a Jak. Ale tech bylo všude plno a mě se zdály okoukané.
Nakonec jsem mohl ze svazarmovského materialu postavil Zlin 50.Ten se mi libil. Tenkráte jsem se prvně setkal s tím , že jsou nějaká,, stranická kriteria,, a požadavky. Prostě , řekni tatovi ať ti koupi balzu a motor Mvvs z vlasniho a stavěj si co chceš, jinak ne.
No a dnes jsme naraženi opět o jiny mantinel.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Neznámé a nezajímavé ? Možná okoukané, ale to má úplně jiný smysl. V tomto duchu byl i obdobny názor na ... Su-15 označovaný v kódu NATO , Flagon ,odpověď na B 52 a U2,,,Scotty87 píše:Spitfire je prostě legenda a takový symbol stíhacího letadla druhé světové války. Docela chápu že piloti zrovna nehoří touhou dát si na své letadlo sovětský Lavočkin. Tedy letadlo které je mino okruh nadšenců v podstatě neznámé a veskrze nezajímavé.
myslel jsem si že SU 15 byl tank -
Wasp píše:Neměl to být původně tank ?
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 18/9/2020, 15:51, celkem upraveno 1 x.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Když oslovíš náhodný vzorek lidí a ukážeš jim Spitfire a La-5 s tém aby řekli co je to za letadlo, tak rozhodně víc lidí pozná Spitfire. Takže ano, je to naznáme letadlo stejně jako v podstatě všechny druhoválečné sovětské stíhačky. U tanků by to bylo zase obráceně a většina by identifikovala T-34 proti jakémukoli anglickému tanku. Pokud je nějaké známé sovětské letadlo a na L-159 by dávalo smysl tak jen Il-2 Šturmovik.
Nejsem si jistý že bych psal cokoli o Su-15.
Nejsem si jistý že bych psal cokoli o Su-15.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Omlouvam se. Už jsem to napravil . Byl to ,,F15 Wasp,,.Scotty87 píše:Když oslovíš náhodný vzorek lidí a ukážeš jim Spitfire a La-5 s tém aby řekli co je to za letadlo, tak rozhodně víc lidí pozná Spitfire. Takže ano, je to naznáme letadlo stejně jako v podstatě všechny druhoválečné sovětské stíhačky. U tanků by to bylo zase obráceně a většina by identifikovala T-34 proti jakémukoli anglickému tanku. Pokud je nějaké známé sovětské letadlo a na L-159 by dávalo smysl tak jen Il-2 Šturmovik.
Nejsem si jistý že bych psal cokoli o Su-15.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Můžete navrhnout, ať 211 dostane k nějakému výročí kamufláž s Lavočkou, Peřina neměl s Lavočkou společného vůbec nic.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
A bylo to ve vtipu.
...
...
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Zacalo to tím, zeskelet píše:Můžete navrhnout, ať 211 dostane k nějakému výročí kamufláž s Lavočkou, Peřina neměl s Lavočkou společného vůbec nic.
21. základna taktického letectva s čestným názvem Zvolenska, chystá letoun se Slovenskou digitální kauflazi k výročí SNP, ktery pak jistě pronajme na Slovensko. No a pak to celé krapet ujelo bokem.
Wasp, jen aby.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Mohu potvrdit (v r. 89 mi bylo 25 let), že v 70. a 80. letech byla účast našich letců v BoB součástí výuky dějepisu na zákl. škole a každý rok, byly nejméně jednou, při různých výročích, uvedeny filmy jako Bitva o Británii, Nebeští jezdci, apod.Skeptik píše: Jinak s to "nevyskytování se Spitfiru 50 let" či popírání účasti čs. letců v Bitvě o Británii je oblíbené "fake news" dnešní doby.
Tedy nevím, jak tomu bylo před rokem 1977 (tak daleko mé vzpomínky již nesahají), ale co pamatuji, mluvilo se, a v L&K i psalo, o západních letcích naprosto normálně.
Například na střední škole, v roce 1986, kdy jsme probírali v dějepisu 2. sv. válku jsme měli se spolužákem sérii referátů o letecké bitvě o Francii a o BoB (naše učitelka o WWII věděla "kulové" a nebála se to přiznat).
Pozn. O letectví se zajímám cca 40 let a začínal jsem, jak jinak účastí našich letců v Polsku, Francii, Velké Británii a SSSR. Sovětské letectvo mne tenkrát moc nezajímalo, protože toho bylo všude plno a vše na jedno brdo. Začalo mne zajímat až někdy kolem roku 1987, kdy se začaly objevovat publikace z tehdejšího "pěrestrojkového" SSSR, které ukazovali, že vše bylo trochu jinak. Jinak než se psalo v sovětských propagačních publikacích, ale zároveň i jinak, než se psalo v anglických propagačních publikacích.
Na všechny ty "slavné májové dny" nebylo dost filmů ze SSSR, pokud nechtěli příliš často uvádět fakt (filmařsky i politicky) zastaralé kusy jako Nebe nad Leningradem, či Polární letci
Jediné dvě věci, které se opravdu zamlčovaly, byly:
1) že nemálo letců bylo po válce persekuovaných. Na druhou stranu, ono se nemluvilo ani o žádných jiných persekuovaných. Letci na tom nebyli hůř než třeba pozavíraní živnostníci či statkáři.
2) že Slovensko spolu s Německem napadlo 1.9.39. Polsko, a že se Slov. letci účastnili i tažení do SSSR. Ve výuce i v TV to vypadalo, jako by byl pro Němce akorát Tiso a ostatní Slováci byli zarputilí Čechoslovakisti kterým to ten Tiso akorát překazil
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus