Stránka 366 z 486
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:01
od skelet
tož vezmeme si popcorn a budeme sledovat počínání AČR, PČR a HZS

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:07
od Juraj Tichý
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:13
od skelet
A proč by se vlastně měla kupovat americká verze evropského stroje? Nějaký racionální důvod?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:20
od Scotty87
Jo. B s pětilistým rotorem je v podstatě nový H145M.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:35
od KOLT
Jestli koupíme UH-60, bude to v kombinaci s UH-1 u tak malé armády jako AČR fakt raritní kombinace velikostně podobných vrtulníků

Nebylo by v takovém případě lepší rozšířit flotilu Venomů?
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:49
od Zemakt
Samozřejmě.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:53
od KOLT
Zemakt píše: ↑31/1/2024, 21:57
Zato o poruchovosti H-145 se už něco šuškáš že.
Neříkej, že to bude další NH-90
Jinak, primární snad bude definovat, k čemu ty vrtulníky budeme potřebovat, podle toho má teprv smysl vybírat typ. Jestli má Bell podobně velké vrtulníky jako H-145M můžeme debatovat. Má o něco málo menší a pak spíš velikosti toho Sokola. Stejně tak má slušný výběr Leonardo. Čili vybírat z čeho je.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 13:57
od KOLT
Mmchd, kdyby šlo jen o kurýrní službu, můžeme koupit Little Birdy. Šestka, 102. a výsadkáři budou nadšení

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 14:38
od Scotty87
KOLT píše: ↑1/2/2024, 13:53
Neříkej, že to bude další NH-90

Spolu s H135 komerčně nejúspěšnější řada Aurbusu? Jasně že ne
KOLT píše: ↑1/2/2024, 13:53
Jinak, primární snad bude definovat, k čemu ty vrtulníky budeme potřebovat, podle toho má teprv smysl vybírat typ.
Vzhledem k tomu že od vyřazení Mi-2 armádě chybí opravdu lehký vrtulník je doplnění v téhle kategorii víc ceklem logické.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 14:56
od Dzin
Protože jsem se s ní osobně setkal a mám pro ní velkou slabost. Zkrátka se mi moc líbí.

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 15:02
od Scotty87
Dzin píše: ↑1/2/2024, 14:56
Protože jsem se s ní osobně setkal a mám pro ní velkou slabost. Zkrátka se mi moc líbí.
Tak to je jiná.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 15:06
od Nesher
skelet píše: ↑1/2/2024, 11:28
a s většími vrtulníky budeš lítat monitoring/pátračku? Asi ne ..
jestli ty UH-60 pořídí je otázkou, ale tahle otázka prostě je na stole. Sokoly jsou mrtvé a potřebuješ nahradit deset kousků.
pro provoz LZS potřebuješ dva vrtulníky (zde by byl nejlepší H145)
Sokoly pak ještě u nás dělají (C)SAR, a na to se hodí UH-60 v jakékoliv verzi lépe. Navíc se zvyšuje tlak na nahrazení Mi-171š, jejichž provoz se bude prodražovat, a preferované Chinooky nemůžou nahradit Mi-171š v poměru 1:1 (počítá se šesti kousky), takže .. takže je UH-60 z druhé ruky ve hře.
Už jen i kvůli tomu, že jsou k dispozici prakticky hned, což je vzhledem k blížícím se volbám taky aktuální.
LZS za 4 roky v podání VS skončí a zbyde tak SAR (CSAR bude vždy dělat Náměšť), VIP, podpora IZS atp. Tedy silně pochybuji, že se W3A budou měnit kus za kus, na to výše uvedené bude stačit jakýkoliv, v podstatě civilní, stroj o velikosti H 145 , nebo o něco větší v počtu cca 6 kusů.
Což mě přivádí na myšlenku, kdybych to chtěl trochu rozvinout, zda jsou k tomu potřeba Kbely. Zda by se to nedalo dělat levněji a přitom efektivněji odjinud. Ale to už je zase jiný příběh.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 18:08
od Zemakt
Nesher. Jako za jiné kostalace, před pár lety, by mne to bylo vcelku šuma fuk. A koukal bych na ekonomickou stránku věci. Takové to klasické civilní myšlení. Ale dnes je situace diametrálně jiná. Říká se, ...doufej v nejlepší, ale připravuj se na nejhorší. Navážu tedy na tu naši diskuzi se Scottym viz výše.
Vzhledem k těm svým "chabým" argumentům co jsem již předeslal (nyní si k tomu přičti i H-1), s ohledem na velikost našeho vrtulníkového letectva (pár desítek strojů) a rusáka ťukajícího na dveře mi prostě selským rozumem dává smysl něco takovéhleto
https://www.bellflight.com/products/spe ... /bell-412m . Jo, je to větší (taky výkonnější). Ale je to v podstatě "domácí" mašina, umíme ji většinově a v případě potřeby ti bude u bojových letech suplovat tandem H-1.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:22
od Nesher
Zemakt píše: ↑1/2/2024, 18:08
Nesher. Jako za jiné kostalace, před pár lety, by mne to bylo vcelku šuma fuk. A koukal bych na ekonomickou stránku věci. Takové to klasické civilní myšlení. Ale dnes je situace diametrálně jiná. Říká se, ...doufej v nejlepší, ale připravuj se na nejhorší. Navážu tedy na tu naši diskuzi se Scottym viz výše.
Vzhledem k těm svým "chabým" argumentům co jsem již předeslal (nyní si k tomu přičti i H-1), s ohledem na velikost našeho vrtulníkového letectva (pár desítek strojů) a rusáka ťukajícího na dveře mi prostě selským rozumem dává smysl něco takovéhleto
https://www.bellflight.com/products/spe ... /bell-412m . Jo, je to větší (taky výkonnější). Ale je to v podstatě "domácí" mašina, umíme ji většinově a v případě potřeby ti bude u bojových letech suplovat tandem H-1.
Já se s tebou nepřu, ten H 145 jsem použil jen jako příklad, v podstatě minimum co se velikosti týče. Pouze nevěřím na výměnu kus za kus.
Ale jinak, ekonomické hledisko tu bude vždy, v míru budou ty 2% maximum možného. Takže klidně méně strojů ve Kbelích (případně jinde, pokud by se usoudilo, že Kbely nejsou potřeba, jakože nejsou) a více munice, strojů........ v Náměšti, Přerově nebo Čáslavi.
Ostatně pro příklad, že i 2% nejsou žádná hitparáda a mnohy to nestačí, nemusíme chodit daleko. Stačí na Slovensko, provozuschopnost napříč letectvem je pod 50%. Přitom 2% dosáhli dříve než my.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:30
od Lynx
No letectvo mate prevadzkyschopne najma vdaka zmluve so SWE ohladne prevadzky Gripenov.
Az na to vsetko budete sami, potom sa uvidi.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:34
od Nesher
Lynx píše: ↑1/2/2024, 19:30
No letectvo mate prevadzkyschopne najma vdaka zmluve so SWE ohladne prevadzky Gripenov.
Az na to vsetko budete sami, potom sa uvidi.
Vážně? L 159 jsou rozhodně nad 50%, vrtulníky dtto, dopravní stroje taky. A nevšiml jsem si, že by je nějak řešil Saab.
A nemusíš se hned ozývat, byl to jen příklad, že ani relativně dost peněz nemusí být někdy dost. Vy hejslováci jste vážně vztahovačnejší než staré báby.

Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:38
od Lynx
L159 su nad 50% najma vdaka tomu, ze z ich oprav a modernizacii sa drzalo Aero nad vodou po skonceni programov kabin pre Uh60 a toho druheho, vacsieho vrtulniku.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:39
od Wolfhound
A na tom je něco špatně? Aero je přeci výrobce.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:44
od skelet
Letuschopnost L-159 by byla vyšší, pokud by Aero reagovalo pružněji na servisní dodávky.
Jinak co se týče Kbel, tak na jejich zrušení jsou stále větší vnitřní, ale i vnější tlaky. Ty vnějsi tlaky jsou developerské, ty vnitřní se týkají zbytečných přeletů do Pardubic.
Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 1/2/2024, 19:44
od Scotty87
Nechápu proč by to měl být zrovna B 412, který má všechny nevýhody staré koncepce vrtulníku, ale zato žádné výhody UH-1Y. Pokud by to mělo být něco většího (k čemu nevidím žádný důvod) je tu koncepčně velice moderní H160M. Ovšem jsem si poměrně jistý že v naší armádě není místo pro dva střední vrtulníky (což se týká i historických UH-60).