OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak ale nikto neocakava L6 ako BVP.

Gerlach s L2 a veľkosťou pre 4 clenov posádky miesto 6, by tiež bol na 11 tonach.
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Tak prečo náš priemysel nedizajnuje aj také vozidlá ? Dobre vie , že pozemáci potrebujú aj ľahšie.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lebo požiadavky OSSR boli iné.
Chceli kapacitu 6 vojakov, chceli lepšiu odolnosť, nie na urovni BMP, ci Panduru.

Uvidíme co im vzide z testov.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Zemakt »

Lynx píše: 9/12/2024, 13:58
Juraj Tichý píše: 9/12/2024, 13:37 Niekto ti ide niečo darovať a ešte budeš ohrnat nosom, ze to chces inak.
O JLTV vlada rozhodla 12.7.2023, za ministrovania Sklenára.
No to bol dar, ze sem poslali za rok od darovania jednu vezu.
Inak na take dary sa pouziva termin "danajske"
Ještě to můžete vrátit.
od pjaro77 » 9/12/2024, 15:36

Však to nie je vozidlo MRAP ani na vozenie vojakov k línii dotyku.
Jeho úloha je prieskum, vozidlo pre špecilov, výsadkárov.
To není ale i Gerlach, viz výše Juraj. Jinak jak jste zmínili onu linii dotyku, tak to je také docela zajímavé téma. V dnešní době, a díky válce na Ukrajině bych si dovolil říct, že linie dotyku není jen o pásmu cca dvou až čtyřech km. Ale o nějakých 30 km na jednu a druhou stranu. Respektive že rozdíl mezi linií dotyku a bojovým pásmem se smazal.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Zemakt: niet co vracat, ked nic neprislo.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Zemakt »

Jedna veža evidentně.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Tak tu rucne ovladanu vezu s jednym gulometom, to im ozaj mozu vratit. No problem.
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Juraj Tichý píše: 9/12/2024, 17:36 Lebo požiadavky OSSR boli iné.
Chceli kapacitu 6 vojakov, chceli lepšiu odolnosť, nie na urovni BMP, ci Panduru.

Uvidíme co im vzide z testov.
Zemakt píše: 9/12/2024, 19:09 To není ale i Gerlach, viz výše Juraj. Jinak jak jste zmínili onu linii dotyku, tak to je také docela zajímavé téma. V dnešní době, a díky válce na Ukrajině bych si dovolil říct, že linie dotyku není jen o pásmu cca dvou až čtyřech km. Ale o nějakých 30 km na jednu a druhou stranu. Respektive že rozdíl mezi linií dotyku a bojovým pásmem se smazal.
Ja to vidím takto, môžem sa ale mýliť. Tie požiadavky boli spísané po návšteve istého Zorka v roli ťahača nitiek za ručičky manažérov MO.
V súvislosti s tým čo píše zemakt si dlhšie myslím, že OT 6x6 by boli vhodnejšie pre presun celého družstva k línii dotyku, ako MRAPy, vozidlá na patroly pretože poskytujú zvýšenú odolnosť (možnosť navešať doplnkovú ochranu) aj nosnosť.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Zemakt »

MRAPY jsou Out Pjaro. Jestliže se dnes používají MRAPY tak to je jen z důvodu amerických přebytků z války v Afganistánu. To o čem píšeš je dnes Sisu, Titus apod. a to je kategorie MRAV. Jenže to je také tak obecný termín, že si tam můžeš dostrčit co chceš. Podstatné jsou kvality toho vozidla.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Asi som sa zle vyjadril. Mám na mysli aby 6x6 bolo aj odolné proti mínam, teda funkčnosť aj ako MRAP/MRAV nie konštrukčný typ vozidla. Samozrejme, že si predstavujem patrie 6x6, pandury 6x6, PIRANHA III 6X6, tadeaš a podobne.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Zemakt »

Aha. Tak dá se předpokládat, že posledních pár let konstruované moderní stroje budou tuto schopnost, získanou de facto v Afranistánu, mít.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Aj na 4x4 sa dajú navesiť kdejaké pláty a rektívny pancier, ale budú preťažené.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Trendom z UA je skor zmensovat vozidla ako ich zvacsovat. Rozumej - decentralizacia, rozptylenie - vacsi pocet mensich strojov
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Zemakt »

No, to si zas tak jistý nejsem. Spíš bych řekl, že trend je bereme všechno a hned.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Vychadzam zo sprav, ktore sa tykali delostrelectva.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od mikojan29 »

6x6 aj mne dáva väčší zmysel ako 4x4 MRAP.
"Alea iacta est"
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

Lynx píše: 9/12/2024, 20:41 Trendom z UA je skor zmensovat vozidla ako ich zvacsovat. Rozumej - decentralizacia, rozptylenie - vacsi pocet mensich strojov
Hovadina. Dron si nájde akékoľvek vozidlo. Potom závisí na jeho odolnosti.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Lynx »

Mas to niecim podlozene?
pjaro77
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1991
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od pjaro77 »

FPV drony aj tie autonomne navigované dokážu sledovať jednotlivé osoby bez problémov. Ak má dron infra kameru, tak je úplne jedno či je vozidlo menšie alebo veľkosti stodoly. Vidí z výšky 100-200-metrov ako na dlani aj ladu.
Danik
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 452
Registrován: 7/2/2024, 16:17

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Příspěvek od Danik »

mikojan29 píše: 24/10/2024, 22:54
Danik píše: 24/10/2024, 01:11
mikojan29 píše: 23/10/2024, 20:14

Myslíš, že tie ostatné dve budú lacnejšie? O tom veľmi pochybujem.
Kapacita síce o 2 ľudí väčšia, ale o koľko ton väčšia hmotnosť? Dosť veľký nepomer. To už radšej 6x6 ako tieto obludy.

Videli ste ich niekedy naživo v porovnaní s JLTV?
Patriot II co začíná na 13,5 tunách má kapacitu 8 lidí... výrazně vyšší užitnou hmotnost. Motáš tu dohromady dvě kategorie vozidel, každá s trochu jinými možnostmi a designovou filozofií. Třeba Poláci z Autosanu jsou z té mašiny a jejích možností nadšení. Jednoduše záleží na potřebách/roli a podle toho se hodí jedna koncepce nebo druhá (platí i o Gerlachu a tom Izraelci)

Naživo jsem viděl oba, v obou jsem byl a oba jsem viděl jezdit, jen aby bylo jasno. A zrovna JLTV (z velké části vinnou řidiče) tolik dojem neudělalo, když šlo o překážky.

Mimochodem, JLTV pro AČR nabízelo STV (taky nabízeli MAN z nějakého důvodu), takže to, že tam nebude bakšiš bokem, zvláště když teď STV na SK koupilo Kerametal a zachytil jsem tu, že STV se snad také má ucházet či co. No, těší mě tvůj optimismus.
Trochu ten Patriot II preceňuješ,, zase netreba veriť všetkému, čo povedia markeťáci a firemní jazdci, tí tie stroje musia vychváliť. Otázka je, ak to dostane bezní voj. vodič, či ten s tým dokáže?
Ja viem, že sú dve kategórie 4x4 ľahšie L-ATV a ťažšie M-ATV, každé sa hodí na inú úlohu a práve preto, keď by to malo byť 4x4, tak preferujem skôr ľahšiu verziu, kvôli jazdným vlastnostiam v reálnom teréne, viď ten Gidrán.
Aj ja som bol v oboch, tiež som ich videl jazdiť, ale podľa toho sa nedá hneď určiť, ktoré je lepšie. Na to treba dlhodobé skúšky a testy v reálnom teréne a pri rôznych poveternostných podmienkach. To JLTV, to bolo skôr o neskusenom vodičovi, nehľadal by som za tým nič senzačné.
Ak treba väčšiu prepravnú kapacitu, tak na inej platforme ako 4x4, 6x6 by si to pýtalo - Patria, Tadeas...
Najtragickejší stroj 4x4 v našich končinách sú všetky verzie Aligátora, myslím, že to ťažko niečo prekoná. :D
Základní dispozice pro obstojnou průchodnost tam jsou. Preference lehčího vozidla není špatně, jen tam zas třeba počítat s menším množstvím přepraveného materiálu a slabší ochranou, což ti zase snižuje možnosti použití v boji a nutnost mít flotilu více kusů.

Pro slovenský prostor, mít pro lehkou pěchotu něco ve stylu Flyeru či MRZR se kterými se skutečně dostanou "skoro všude" (protože i to JLTV v těžkém rozbahněném terénu skončí - podobně jako i ten výrazně lehčí Pandur skončí v úplných sračkách podobně jako ten Boxer) nemusí být špatné, pro nížiny a pohyb okolo cest pak chráněný "universál" a vozidlo co i zvládne nástavbu a něco odnese.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“