OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Tak ale nikto neocakava L6 ako BVP.
Gerlach s L2 a veľkosťou pre 4 clenov posádky miesto 6, by tiež bol na 11 tonach.
Gerlach s L2 a veľkosťou pre 4 clenov posádky miesto 6, by tiež bol na 11 tonach.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Tak prečo náš priemysel nedizajnuje aj také vozidlá ? Dobre vie , že pozemáci potrebujú aj ľahšie.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Lebo požiadavky OSSR boli iné.
Chceli kapacitu 6 vojakov, chceli lepšiu odolnosť, nie na urovni BMP, ci Panduru.
Uvidíme co im vzide z testov.
Chceli kapacitu 6 vojakov, chceli lepšiu odolnosť, nie na urovni BMP, ci Panduru.
Uvidíme co im vzide z testov.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Ještě to můžete vrátit.Lynx píše: ↑9/12/2024, 13:58No to bol dar, ze sem poslali za rok od darovania jednu vezu.Juraj Tichý píše: ↑9/12/2024, 13:37 Niekto ti ide niečo darovať a ešte budeš ohrnat nosom, ze to chces inak.
O JLTV vlada rozhodla 12.7.2023, za ministrovania Sklenára.
Inak na take dary sa pouziva termin "danajske"
To není ale i Gerlach, viz výše Juraj. Jinak jak jste zmínili onu linii dotyku, tak to je také docela zajímavé téma. V dnešní době, a díky válce na Ukrajině bych si dovolil říct, že linie dotyku není jen o pásmu cca dvou až čtyřech km. Ale o nějakých 30 km na jednu a druhou stranu. Respektive že rozdíl mezi linií dotyku a bojovým pásmem se smazal.od pjaro77 » 9/12/2024, 15:36
Však to nie je vozidlo MRAP ani na vozenie vojakov k línii dotyku.
Jeho úloha je prieskum, vozidlo pre špecilov, výsadkárov.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Zemakt: niet co vracat, ked nic neprislo.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Jedna veža evidentně.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Tak tu rucne ovladanu vezu s jednym gulometom, to im ozaj mozu vratit. No problem.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Juraj Tichý píše: ↑9/12/2024, 17:36 Lebo požiadavky OSSR boli iné.
Chceli kapacitu 6 vojakov, chceli lepšiu odolnosť, nie na urovni BMP, ci Panduru.
Uvidíme co im vzide z testov.
Ja to vidím takto, môžem sa ale mýliť. Tie požiadavky boli spísané po návšteve istého Zorka v roli ťahača nitiek za ručičky manažérov MO.Zemakt píše: ↑9/12/2024, 19:09 To není ale i Gerlach, viz výše Juraj. Jinak jak jste zmínili onu linii dotyku, tak to je také docela zajímavé téma. V dnešní době, a díky válce na Ukrajině bych si dovolil říct, že linie dotyku není jen o pásmu cca dvou až čtyřech km. Ale o nějakých 30 km na jednu a druhou stranu. Respektive že rozdíl mezi linií dotyku a bojovým pásmem se smazal.
V súvislosti s tým čo píše zemakt si dlhšie myslím, že OT 6x6 by boli vhodnejšie pre presun celého družstva k línii dotyku, ako MRAPy, vozidlá na patroly pretože poskytujú zvýšenú odolnosť (možnosť navešať doplnkovú ochranu) aj nosnosť.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
MRAPY jsou Out Pjaro. Jestliže se dnes používají MRAPY tak to je jen z důvodu amerických přebytků z války v Afganistánu. To o čem píšeš je dnes Sisu, Titus apod. a to je kategorie MRAV. Jenže to je také tak obecný termín, že si tam můžeš dostrčit co chceš. Podstatné jsou kvality toho vozidla.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Asi som sa zle vyjadril. Mám na mysli aby 6x6 bolo aj odolné proti mínam, teda funkčnosť aj ako MRAP/MRAV nie konštrukčný typ vozidla. Samozrejme, že si predstavujem patrie 6x6, pandury 6x6, PIRANHA III 6X6, tadeaš a podobne.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Aha. Tak dá se předpokládat, že posledních pár let konstruované moderní stroje budou tuto schopnost, získanou de facto v Afranistánu, mít.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Aj na 4x4 sa dajú navesiť kdejaké pláty a rektívny pancier, ale budú preťažené.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Trendom z UA je skor zmensovat vozidla ako ich zvacsovat. Rozumej - decentralizacia, rozptylenie - vacsi pocet mensich strojov
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
No, to si zas tak jistý nejsem. Spíš bych řekl, že trend je bereme všechno a hned.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Vychadzam zo sprav, ktore sa tykali delostrelectva.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
6x6 aj mne dáva väčší zmysel ako 4x4 MRAP.
"Alea iacta est"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Mas to niecim podlozene?
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
FPV drony aj tie autonomne navigované dokážu sledovať jednotlivé osoby bez problémov. Ak má dron infra kameru, tak je úplne jedno či je vozidlo menšie alebo veľkosti stodoly. Vidí z výšky 100-200-metrov ako na dlani aj ladu.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Základní dispozice pro obstojnou průchodnost tam jsou. Preference lehčího vozidla není špatně, jen tam zas třeba počítat s menším množstvím přepraveného materiálu a slabší ochranou, což ti zase snižuje možnosti použití v boji a nutnost mít flotilu více kusů.mikojan29 píše: ↑24/10/2024, 22:54Trochu ten Patriot II preceňuješ,, zase netreba veriť všetkému, čo povedia markeťáci a firemní jazdci, tí tie stroje musia vychváliť. Otázka je, ak to dostane bezní voj. vodič, či ten s tým dokáže?Danik píše: ↑24/10/2024, 01:11Patriot II co začíná na 13,5 tunách má kapacitu 8 lidí... výrazně vyšší užitnou hmotnost. Motáš tu dohromady dvě kategorie vozidel, každá s trochu jinými možnostmi a designovou filozofií. Třeba Poláci z Autosanu jsou z té mašiny a jejích možností nadšení. Jednoduše záleží na potřebách/roli a podle toho se hodí jedna koncepce nebo druhá (platí i o Gerlachu a tom Izraelci)
Naživo jsem viděl oba, v obou jsem byl a oba jsem viděl jezdit, jen aby bylo jasno. A zrovna JLTV (z velké části vinnou řidiče) tolik dojem neudělalo, když šlo o překážky.
Mimochodem, JLTV pro AČR nabízelo STV (taky nabízeli MAN z nějakého důvodu), takže to, že tam nebude bakšiš bokem, zvláště když teď STV na SK koupilo Kerametal a zachytil jsem tu, že STV se snad také má ucházet či co. No, těší mě tvůj optimismus.
Ja viem, že sú dve kategórie 4x4 ľahšie L-ATV a ťažšie M-ATV, každé sa hodí na inú úlohu a práve preto, keď by to malo byť 4x4, tak preferujem skôr ľahšiu verziu, kvôli jazdným vlastnostiam v reálnom teréne, viď ten Gidrán.
Aj ja som bol v oboch, tiež som ich videl jazdiť, ale podľa toho sa nedá hneď určiť, ktoré je lepšie. Na to treba dlhodobé skúšky a testy v reálnom teréne a pri rôznych poveternostných podmienkach. To JLTV, to bolo skôr o neskusenom vodičovi, nehľadal by som za tým nič senzačné.
Ak treba väčšiu prepravnú kapacitu, tak na inej platforme ako 4x4, 6x6 by si to pýtalo - Patria, Tadeas...
Najtragickejší stroj 4x4 v našich končinách sú všetky verzie Aligátora, myslím, že to ťažko niečo prekoná.![]()
Pro slovenský prostor, mít pro lehkou pěchotu něco ve stylu Flyeru či MRZR se kterými se skutečně dostanou "skoro všude" (protože i to JLTV v těžkém rozbahněném terénu skončí - podobně jako i ten výrazně lehčí Pandur skončí v úplných sračkách podobně jako ten Boxer) nemusí být špatné, pro nížiny a pohyb okolo cest pak chráněný "universál" a vozidlo co i zvládne nástavbu a něco odnese.