OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca. Čo, že Nám môže darovať to čo nenavrhujeme a nevyrábame alebo nebodaj máme v Dlhodobom pláne obrany do 2035 schválenom len minulý rok v lete ruku v ruke s tým, že akútne potrebujeme vlastnú PVO, ktorú sme správne darovali tam kde ju trebalo. A prečo voči Nám náš americký partner neaplikuje rovnaký meter aj vzhľadom na naše potreby a možnosti je mi diplomatický povedané záhadou...
EDIT: Po nelogickom začiatku vlákna Zemakta - presúvam hlavný príspevok na začiatok vlákna.
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca. Čo, že Nám môže darovať to čo nenavrhujeme a nevyrábame alebo nebodaj máme v Dlhodobom pláne obrany do 2035 schválenom len minulý rok v lete ruku v ruke s tým, že akútne potrebujeme vlastnú PVO, ktorú sme správne darovali tam kde ju trebalo. A prečo voči Nám náš americký partner neaplikuje rovnaký meter aj vzhľadom na naše potreby a možnosti je mi diplomatický povedané záhadou...
EDIT: Po nelogickom začiatku vlákna Zemakta - presúvam hlavný príspevok na začiatok vlákna.
Naposledy upravil(a) Arthur dne 30/3/2023, 09:46, celkem upraveno 2 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Ťažko niečo objednávať od fy Z Kollára keď ho táto vláda dala do basy.
Len Arthur netuším, kto by tých pár sto kusov aj reálne vyrobil..?
Len Arthur netuším, kto by tých pár sto kusov aj reálne vyrobil..?
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
EDIT: Ospravedlňujem sa - netradil som vlákno (presúvam)
Naposledy upravil(a) Arthur dne 28/3/2023, 22:37, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
No a kto by to teda vedel a chcel vyrobiť? Lebo ten projekt Gerlach je na predaj - producentovi.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Dovoľte mi jednu technickú otázku, teda, dve.:
Ako je možné sviniť vlákno hovnometmi o JLTV, keďže je to vlákno o novom bojovom vozidle pechoty pre OSSR? Čo z vlákna spľňa JLTV, porovnávacími skúškami na Záhorí najslabší Aligátor Master II a súkromná aktivita Zetoru so samotným názvom vlákna?
Hovnomety
Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
vs
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo?
Takže USA má podporiť Zetor či MSM, či koho
Pýtam sa len, že akosi sa začínam strácať v tom, čo je na military portáli OK a čo nie, čo je dovolené a ako si pár dezolátov tu robí z logiky, dobrých mravov a štábnej kultúry doslova prdel.
Ďakujem a ospravedlňujem za rovnaký sračkový offtopic. Bohužiaľ , prestáva to tu byť pútavé pre čítanie...
Ako je možné sviniť vlákno hovnometmi o JLTV, keďže je to vlákno o novom bojovom vozidle pechoty pre OSSR? Čo z vlákna spľňa JLTV, porovnávacími skúškami na Záhorí najslabší Aligátor Master II a súkromná aktivita Zetoru so samotným názvom vlákna?
Hovnomety
Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
vs
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo?
Takže USA má podporiť Zetor či MSM, či koho

Pýtam sa len, že akosi sa začínam strácať v tom, čo je na military portáli OK a čo nie, čo je dovolené a ako si pár dezolátov tu robí z logiky, dobrých mravov a štábnej kultúry doslova prdel.
Ďakujem a ospravedlňujem za rovnaký sračkový offtopic. Bohužiaľ , prestáva to tu byť pútavé pre čítanie...
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Zdar, troufám si říct, že se nikomu řešit Vaše vlákna moc nechce. Že si to nějak ukočírujete mezi sebou. Nicméně, máš minimálně v prvním bodě pravdu. Zítra to dám do cajku.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Brizolit suhlas.
Arthur, Vestly a Satko si tu so slovenskych vlakien robia posledne dni dezolatne cirkusove sapito.
Zemakt dik za zasah. Uz ich ani ja nevladzem citat.

Zemakt dik za zasah. Uz ich ani ja nevladzem citat.

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Aligátor : vývoj zaplatila fy Kerametal a následne ten projekt najskôr predali MSM LandSystem. To ze sa javil pri prezentácii ako najslabší je svojim spôsobom fakt. Tiež ale vyzerá skôr ako osobne auto ako pancierovany nákladiak 4x4.
Na jednej výstave výrobca nukal Gerlach ako náhradu BOV 8x8, argumentami ze je 2x Gerlach (2x 400 000eur)sú citeľne lacnejšie ako jedna Patria (1x 5mil eur) . Ako vidieť neúspešne, počul som od insidera, že Zetor Engineering citeľne zmenšil personálne stavy, ale verím, že keby do projektu vstúpila silná spoločnosť typu Matador, ešte by sa z toho dalo co-to zachrániť. Radikálne prepracovať.
Na jednej výstave výrobca nukal Gerlach ako náhradu BOV 8x8, argumentami ze je 2x Gerlach (2x 400 000eur)sú citeľne lacnejšie ako jedna Patria (1x 5mil eur) . Ako vidieť neúspešne, počul som od insidera, že Zetor Engineering citeľne zmenšil personálne stavy, ale verím, že keby do projektu vstúpila silná spoločnosť typu Matador, ešte by sa z toho dalo co-to zachrániť. Radikálne prepracovať.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 28/3/2023, 22:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
EDIT: Príspevok presunutý na začiatok vlákna po nelogickom začiatku vlákna Zemakta - presúvam hlavný príspevok na začiatok vlákna.
Naposledy upravil(a) Arthur dne 30/3/2023, 09:48, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Zaujímavé, že pre Indonéziu ich dokázali ALIGÁTOR MASTER II 4x4 vyrobiť cca 2ks a prihodili ešte TATRAPAN 6x6.
Ale podľa Lynx-a a MO nochsledov by určite povedali na vyše 180ks fujky my do toho určite nejdeme.
Naozaj nepochopiteľné... nepochopiteľné...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR
Tak 180 vozidiel 4x4 pre OSSR urcite nebude stacit. Budu sa nakupivat aj dalsie. Mozno s toho Gerlachu este aj nieco bude.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Inak keď si spomenul Tatrapan, ruský Kamaz Typhoon - ako keby Rusi kopírovali Tatrapan.
OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Z jiných vláken sesumarizováno. Dále bych upozornil přispěvovatele ze Slovenska, aby se pokud možno vyvarovali předvolební agitky a dávali jenom věcné příspěvky. Díky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Nákupcom karpatských podnikateľov praská žilka..prepáč Zemakt. Z cca 200 kusov pôjde značná časť do štruktúr ŤMB čo nám výrazne pomôže k jej vytvoreniu podľa Nato štandartov takže si už len treba postrážiť náklady na prevádzku a vyjednať čo najlepšie podmienky na servis a logistiku!
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Než budeš znova kňúrať nad úžasnmi výrobkami made in Slovakia, tak sa pozri na špecifikácie Gerlachu a Aligatora 2.Arthur píše: ↑28/3/2023, 22:38 Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca....
Obrovské a ťažké vozidlá, v prípade Gerlachu s poddimenzovanou nosnosťou.
1. V prvom rade sa musí uvažovať , na aké účely sa použije. Majú to byť vozidlá aj pre 52. výsadkový alebo 65. prieskumny ? Ak ano, potom zabudnime na mastodonty typu Gerlach.
Bude sa používať pre PVO alebo nosič PTRS ? Potom musí mať nosnosť nad 1 tonu na streche.
Bude sa vozidlo používať v horách ? Prejazdnosť 10 a viac ton v horách na mokrých lesných cestách rozjazených na kašu je mizerná.
Má sa prepravovať lietadlami, ktoré máme/budeme mať ?
Aká má byť odolnosť STANAG ?
Bude sa používať ako MRAP ? Potom je naopak potrebný silný pancier a z toho vyplýva veľká hmotnosť.
2. Z usecase vyplývajú špecifikácie ako rozmery, hmotnosť , počet sedadiel.
Až potom môžeme uvažovať nad konkrétnymi vozidlami.
Naďove uvažovanie je samozrjeme ohnuté možnosťou daru. Avšak ak sa ukáže , že ten dar spôsobilosti splňa , tak žiaden problém nemám.
Pripomeniem ti článok a diskusiu https://www.armadninoviny.cz/slovenska- ... c3974.html, kde Sgt Murphy správne podotkol, že vtedajšie vedenie na MOSR si dalo do tendra sr@cky , len aby im z toho vyšlo to správne vozidlo. Tvoje uvažovanie je je úplne drbnuté Arthur. Pre armádu sú najdôležitejšie parametre techniky, ktorú má používať a nie podpora hladových dolín. Ekonomickú stránku riešia veci ako licenčná výroba, offsety.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Mne sa projekt Gerlach páči. Ale ak sa objektívne zamyslím, bolo by vlastne kde tie vozidlá ešte vyrábať bez toho, aby sa muselo čakať niekoľko rokov na rozbeh výroby? Projekt by zrejme zastrešovala Konštrukta a tá má dodávateľov naplno vyťažených. Náš obranný priemysel (jeho strojárska časť) v tomto období začína výrobu BOV 8x8, rozbieha sa výroba nových BVP, určite sa budú musieť nakupovať ďalšie Boženy ako náhrady za tie poslané na Ukrajinu, vo výrobe sú už teraz objednané húfnice... Plus nás čakajú ešte aj nákladné autá, tie určite bude chcieť Slovensko aspoň čiastočne vyrábať doma.
Problém hladných dolín je ten, že tam tak či tak firmy, ktoré by participovali na obrannom priemysle už nie sú. A ak ešte sú, je problém s kvalifikovaným personálom. Minule som tu čítal sny o obnovení veľkej zbrojárskej výroby v Martine. Kto by tam pracoval? Už teraz tam firmy márne hľadajú vyššie desiatky zváračov a CNC obrábačov.
Problém hladných dolín je ten, že tam tak či tak firmy, ktoré by participovali na obrannom priemysle už nie sú. A ak ešte sú, je problém s kvalifikovaným personálom. Minule som tu čítal sny o obnovení veľkej zbrojárskej výroby v Martine. Kto by tam pracoval? Už teraz tam firmy márne hľadajú vyššie desiatky zváračov a CNC obrábačov.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Ja by som to z tejto osobnej roviny trochu posunul k faktickej.
JLTV je 4miestne vozidlo. Gerlach (a ine) 6 miestne. 6miestne je vyvinuté podľa požiadaviek OSSR. Zmenili sa? JLTV bude treba o 33% viac kusov, pre zabezpečenie prepravy rovnakého počtu personálu.
Užitočná nosnosť JLTV(4dverovej verzie) a Gerlachu ne rovnaká, 1,5tony.
JLTV ako vozidlo prehralo v USA tender, mali by prejsť na iné vozidlá rovnakej kategórie.
Maximálna hmotnosť Gerlachu je 14ton. Gudran 4x4, hmotnostne mmax 18t, mal problém s prejazdnostnou na Lešti.
JLTV je 4miestne vozidlo. Gerlach (a ine) 6 miestne. 6miestne je vyvinuté podľa požiadaviek OSSR. Zmenili sa? JLTV bude treba o 33% viac kusov, pre zabezpečenie prepravy rovnakého počtu personálu.
Užitočná nosnosť JLTV(4dverovej verzie) a Gerlachu ne rovnaká, 1,5tony.
JLTV ako vozidlo prehralo v USA tender, mali by prejsť na iné vozidlá rovnakej kategórie.
Maximálna hmotnosť Gerlachu je 14ton. Gudran 4x4, hmotnostne mmax 18t, mal problém s prejazdnostnou na Lešti.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
O tom som práve písal, MOSR nech určí aký má byť primárny účel vozidla.
Ak má slúžiť ako nosič výsadku pre brigádu do boja , potrebuje odolnosť, nosnosť a počet sedačiek. Ja som si doteraz myslel, že na výsadok majú byť BOV 8x8 a nové BVP.
Pre nosič ťažkého guľometu, granátometu, PVO a PTRS je dôležitá nosnosť strechy.
Ak má slúžiť pre SOF, vyžaduje iné parametre, viď český tender tažkého 4X4. Prieskum vyžaduje prejazdnosť ťažkým terénom.
Ak má slúžiť ako nosič výsadku pre brigádu do boja , potrebuje odolnosť, nosnosť a počet sedačiek. Ja som si doteraz myslel, že na výsadok majú byť BOV 8x8 a nové BVP.
Pre nosič ťažkého guľometu, granátometu, PVO a PTRS je dôležitá nosnosť strechy.
Ak má slúžiť pre SOF, vyžaduje iné parametre, viď český tender tažkého 4X4. Prieskum vyžaduje prejazdnosť ťažkým terénom.
Naposledy upravil(a) pjaro77 dne 30/3/2023, 07:45, celkem upraveno 3 x.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Veď práve, na to aký je Gerlach ťažký má slabú nosnosť. Aligator Master 2 mal o tonu väčšiu.Juraj Tichý píše: ↑30/3/2023, 06:49 ...
Užitočná nosnosť JLTV(4dverovej verzie) a Gerlachu ne rovnaká, 1,5tony.
JLTV ako vozidlo prehralo v USA tender, mali by prejsť na iné vozidlá rovnakej kategórie.
...
Tender na aký účel prehralo ?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Tender na vozidlo 4x4 pre americkú armádu.
Ale ak vadí nízka nosnosť pri Gerlachu, lebo sa tvrdí že 1,5t je nedostatočných, tak nám nemôže stačiť aj pri JLTV.
Mobilitu 4x4 potrebuje ako výsadkový prápor, 5.pšu, tak prápor ISTAR, prieskum delostreleckého pluku, RCHBO, veliteľské vozidla.
Ale ak vadí nízka nosnosť pri Gerlachu, lebo sa tvrdí že 1,5t je nedostatočných, tak nám nemôže stačiť aj pri JLTV.
Mobilitu 4x4 potrebuje ako výsadkový prápor, 5.pšu, tak prápor ISTAR, prieskum delostreleckého pluku, RCHBO, veliteľské vozidla.