Stránka 1 z 2

Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Napsal: 24/7/2024, 13:22
od Zemakt
452114042_346493698499080_6300261417327630112_n.jpg
?

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 14:14
od parmezano
90682.jpg
Nejspíš její sestra 01 v Drážďanech

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 14:24
od Zemakt
Můžeš k tomu napsat něco více Parmezano, já z toho pohonu nejsem moc moudrý.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 14:52
od Ataman
parmezano píše: 24/7/2024, 14:14 90682.jpg
Nejspíš její sestra 01 v Drážďanech
To právě není, koukni na nápravy.
Je to tahle mašina:Obrázek
https://en.wikipedia.org/wiki/DRB_Class_19.10
Zemakt píše: 24/7/2024, 14:24já z toho pohonu nejsem moc moudrý.
Z čeho konkrétně?

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:02
od parmezano

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:27
od Ataman
parmezano píše: 24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:35
od parmezano
To je pro Zemakta

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:41
od Zemakt
:D v poho šlo mi o ty čtyři parní stroje, jeden kotel, jeden topič a čtyři rozvody. Asi dost komplikované.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:42
od Ataman
parmezano píše: 24/7/2024, 15:35 To je pro Zemakta
Já vím. A myslím si, že Zemaktovi je princip "klasické" parní mašiny jasný a jde mu tady o tuhle specialitu. Uvidíme, jak se k tomu vyjádří.

Edit - pozdě, ale přece.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:47
od Ataman
Zemakt píše: 24/7/2024, 15:41 :D v poho šlo mi o ty čtyři parní stroje, jeden kotel, jeden topič a čtyři rozvody. Asi dost komplikované.
Ale kdeže, třeba tohle známe?Obrázek

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:48
od seabee
Ataman píše: 24/7/2024, 15:27
parmezano píše: 24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).
Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:49
od parmezano
Class_A4_4468_Mallard.jpg
Nejrychlejší parní lokomotiva na světě Dne 4. července 1938 dosáhla při zkušební jízdě lokomotiva 4468 Mallard (kachna divoká) podle údajů naměřených rychloměrem v dynamometrickém voze po dobu zhruba 5 sekund okamžité rychlosti 125,88 mph (202,58 km/h). Běžně bývá uváděna zaokrouhlená hodnota 126 mil za hodinu, což je patrné z odlévané pamětní tabulky na boku válcového kotle na lokomotivě.[2] Rekord byl dosažen trati z Londýna do Yorku na klesání 5 ‰ nedaleko Peterboroughu mezi traťovými body Little Bytham a Essendine. Je dosud nepřekonaný a platný, ačkoliv bývá občas z důvodu klesání na trati
CCI_000033.jpg
Druhá nejrychlejí Německá 05002 2004,km/hod,11.5, 1936 mezi Berlínem a Hamburkem

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:50
od Ataman
Nebo obrácenou párovku a přec "uhlím" dozadu:Obrázek

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 15:59
od Ataman
seabee píše: 24/7/2024, 15:48Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.
Samozřejmě, že měla - bavíme se o hnacích nápravách (a zejmána pak o tom, že nešlo o klasické spřažené), nikoli běhounech. Parmezzano to ví, Zemaktovi to došlo, tak nepindej.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 16:03
od seabee
Ataman píše: 24/7/2024, 15:59
seabee píše: 24/7/2024, 15:48Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.
Samozřejmě, že měla - bavíme se o hnacích nápravách (a zejmána pak o tom, že nešlo o klasické spřažené), nikoli běhounech. Parmezzano to ví, Zemaktovi to došlo, tak nepindej.
Nevím o čem se vy bavíte, ale každá je každá, aspoň česky.

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 16:08
od Ataman
seabee píše: 24/7/2024, 16:03Nevím o čem se vy bavíte
Tím se vše vysvětluje.

Ale abych nebyl zbytečně vošklivej a trochu ti to osvětlil, týhle mašině se říká pětikolák:
Obrázek
Týhle zase čtyřkolák:
Obrázek
I tříkoláka máme:Obrázek
Pročpak asi?

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 17:00
od seabee
Ataman píše: 24/7/2024, 15:27
parmezano píše: 24/7/2024, 15:02 https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiv ... 3%AD_stroj
tu je to vysvětlený
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).
Aha, už jsi mi to vysvětlil. Každou, la la la každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací :D :D :D .

A navíc, měla každou ze čtyř hnacích náprav poháněnou, ale ne samostatným parním strojem - ten byl jenom u každého vozíku se dvěma hnanými nápravami. Tak když už se bavíte, tak přesně, prosím!

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 17:14
od Ataman
seabee píše: 24/7/2024, 17:00Aha, už jsi mi to vysvětlil. Každou, la la la každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací :D :D :D .
Jo, jenže seš natvrdlej. Takže zpátky na začátek - přestaň pindat a dej si to do kontextu - začni tady:
Zemakt píše: 24/7/2024, 14:24já z toho pohonu nejsem moc moudrý.
seabee píše: 24/7/2024, 17:00A navíc, měla každou ze čtyř hnacích náprav poháněnou, ale ne samostatným parním strojem - ten byl jenom u každého vozíku se dvěma hnanými nápravami.
Ne:
https://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/
Obrázek

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 17:21
od seabee
No děkuju, na výkresu je to jasně vidět - dva dvouválcové PS! A osobní poznámky si nech - svědčí o tom, že fakticky jsi v koncích. A za pětikolák děkuji, Má pět poháněných náprav ze všech sedmi - co jako má být?

Re: Raritní a zajímavé fotografie

Napsal: 24/7/2024, 17:38
od Ataman
seabee píše: 24/7/2024, 17:21No děkuju, na výkresu je to jasně vidět - dva dvouválcové PS!
Na výkresu jsou jasně vidět čtyři, tadyhttps://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/ je naspaný (a i na výkresu je vidět), jak byly uspořádaný.
Dva na každý straně:
Obrázek
Obrázek
Nápravy nebyly spřažený.
seabee píše: 24/7/2024, 17:21A osobní poznámky si nech - svědčí o tom, že fakticky jsi v koncích.
Myslíš osobní poznámky typu:
seabee píše: 24/7/2024, 17:00Každou, la la la každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací :D :D :D .
Jo, to svědčí.
seabee píše: 24/7/2024, 17:21A za pětikolák děkuji, Má pět poháněných náprav ze všech sedmi - co jako má být?
Protože podle tvojí palogiky by to měl být sedmikolák. No, není.