Stránka 1 z 2
Raritní a zajímavé fotografie - železnice
Napsal: 24/7/2024, 13:22
od Zemakt
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 14:14
od parmezano
Nejspíš její sestra 01 v Drážďanech
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 14:24
od Zemakt
Můžeš k tomu napsat něco více Parmezano, já z toho pohonu nejsem moc moudrý.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 14:52
od Ataman
parmezano píše: ↑24/7/2024, 14:14
90682.jpg
Nejspíš její sestra 01 v Drážďanech
To právě není, koukni na nápravy.
Je to tahle mašina:
https://en.wikipedia.org/wiki/DRB_Class_19.10
Zemakt píše: ↑24/7/2024, 14:24já z toho pohonu nejsem moc moudrý.
Z čeho konkrétně?
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:02
od parmezano
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:27
od Ataman
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:35
od parmezano
To je pro Zemakta
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:41
od Zemakt

v poho šlo mi o ty čtyři parní stroje, jeden kotel, jeden topič a čtyři rozvody. Asi dost komplikované.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:42
od Ataman
parmezano píše: ↑24/7/2024, 15:35
To je pro Zemakta
Já vím. A myslím si, že Zemaktovi je princip "klasické" parní mašiny jasný a jde mu tady o tuhle specialitu. Uvidíme, jak se k tomu vyjádří.
Edit - pozdě, ale přece.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:47
od Ataman
Zemakt píše: ↑24/7/2024, 15:41

v poho šlo mi o ty čtyři parní stroje, jeden kotel, jeden topič a čtyři rozvody. Asi dost komplikované.
Ale kdeže, třeba tohle známe?

Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:48
od seabee
Ataman píše: ↑24/7/2024, 15:27
No není. Ta mašina měla každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).
Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:49
od parmezano
Nejrychlejší parní lokomotiva na světě Dne 4. července 1938 dosáhla při zkušební jízdě lokomotiva 4468 Mallard (kachna divoká) podle údajů naměřených rychloměrem v dynamometrickém voze po dobu zhruba 5 sekund okamžité rychlosti 125,88 mph (202,58 km/h). Běžně bývá uváděna zaokrouhlená hodnota 126 mil za hodinu, což je patrné z odlévané pamětní tabulky na boku válcového kotle na lokomotivě.[2] Rekord byl dosažen trati z Londýna do Yorku na klesání 5 ‰ nedaleko Peterboroughu mezi traťovými body Little Bytham a Essendine. Je dosud nepřekonaný a platný, ačkoliv bývá občas z důvodu klesání na trati
Druhá nejrychlejí Německá 05002 2004,km/hod,11.5, 1936 mezi Berlínem a Hamburkem
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:50
od Ataman
Nebo obrácenou párovku a přec "uhlím" dozadu:

Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 15:59
od Ataman
seabee píše: ↑24/7/2024, 15:48Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.
Samozřejmě, že měla - bavíme se o hnacích nápravách (a zejmána pak o tom, že nešlo o klasické spřažené), nikoli běhounech. Parmezzano to ví, Zemaktovi to došlo, tak nepindej.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 16:03
od seabee
Ataman píše: ↑24/7/2024, 15:59
seabee píše: ↑24/7/2024, 15:48Neměla, měla poháněné jenom čtyři nápravy ve dvou vnitřních vozících. Viz UIC klasifikace pohonů.
Samozřejmě, že měla - bavíme se o hnacích nápravách (a zejmána pak o tom, že nešlo o klasické spřažené), nikoli běhounech. Parmezzano to ví, Zemaktovi to došlo, tak nepindej.
Nevím o čem se vy bavíte, ale každá je každá, aspoň česky.
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 16:08
od Ataman
seabee píše: ↑24/7/2024, 16:03Nevím o čem se vy bavíte
Tím se vše vysvětluje.
Ale abych nebyl zbytečně vošklivej a trochu ti to osvětlil, týhle mašině se říká pětikolák:

Týhle zase čtyřkolák:

I tříkoláka máme:

Pročpak asi?
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 17:00
od seabee
Ataman píše: ↑24/7/2024, 15:27
No není. Ta mašina měla
každou nápravu poháněnou samostatným parním strojem (v podst. "stejně", jako "dneska" trakčáky).
Aha, už jsi mi to vysvětlil.
Každou, la la la
každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací

.
A navíc, měla každou ze čtyř hnacích náprav poháněnou, ale ne samostatným parním strojem - ten byl jenom u každého vozíku se dvěma hnanými nápravami. Tak když už se bavíte, tak přesně, prosím!
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 17:14
od Ataman
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:00Aha, už jsi mi to vysvětlil.
Každou, la la la
každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací

.
Jo, jenže seš natvrdlej. Takže zpátky na začátek - přestaň pindat a dej si to do kontextu - začni tady:
Zemakt píše: ↑24/7/2024, 14:24já z toho pohonu nejsem moc moudrý.
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:00A navíc, měla každou ze čtyř hnacích náprav poháněnou, ale ne samostatným parním strojem - ten byl jenom u každého vozíku se dvěma hnanými nápravami.
Ne:
https://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/

Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 17:21
od seabee
No děkuju, na výkresu je to jasně vidět - dva dvouválcové PS! A osobní poznámky si nech - svědčí o tom, že fakticky jsi v koncích. A za pětikolák děkuji, Má pět poháněných náprav ze všech sedmi - co jako má být?
Re: Raritní a zajímavé fotografie
Napsal: 24/7/2024, 17:38
od Ataman
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:21No děkuju, na výkresu je to jasně vidět - dva dvouválcové PS!
Na výkresu jsou jasně vidět čtyři,
tadyhttps://forums.sassnet.com/index.php?/t ... lass-1910/ je naspaný (a i na výkresu je vidět), jak byly uspořádaný.
Dva na každý straně:

Nápravy nebyly spřažený.
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:21A osobní poznámky si nech - svědčí o tom, že fakticky jsi v koncích.
Myslíš osobní poznámky typu:
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:00Každou, la la la
každou. Neboli v noci je každá kráva černá - ne, jenom ta hnací

.
Jo, to svědčí.
seabee píše: ↑24/7/2024, 17:21A za pětikolák děkuji, Má pět poháněných náprav ze všech sedmi - co jako má být?
Protože podle tvojí palogiky by to měl být sedmikolák. No, není.