Su 39

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Uživatelský avatar
Martan
praporčík
praporčík
Příspěvky: 318
Registrován: 14/6/2005, 00:11
Bydliště: Domašín

Su 39

Příspěvek od Martan »

Su-39

Su-39 je víceúčelový bojový letoun určený pro přímou leteckou podporu pozemních jednotek ( v Rusku je tento druh letounu nazýván „šturmovik“ ). Byl vyvinut na bázi osvědčeného letounu Su-25, zejména je poslední verze Su-25TM. Při vývoji byly uplatněny zkušenosti, získané z nasazení v posledních ozbrojených konfliktech, zejména v Afganistanu. Jeho hlavním úkolem je přesné ničení bodových i plošných cílů ve dne i v noci za všech povětrnostních podmínek. Díky velmi kvalitní výzbroji a skvělé obratnosti dosahuje vynikajících výsledků i v blízkém manévrovém boji se stíhacími letouny.

Základním zařízením pro průzkum a řízení palby je unikátní elektrooptické zařízení ŠKVAL-I-251, které je nainstalováno v přídi letounu. Slučuje televizní kameru LLLTV a laserový dálkoměr/označovač/ozařovač cílů s mimořádně stabilizovaným zrcadlem a systémem automatického sledování pohyblivých cílů, precizní optickou soustavu s teleobjektivem s 23násobným zvětšením a barevný víceúčelový displej pro zobrazení výstupních informací. Po označení cíle přebírá za pilota automatické sledování cíle až na vzdálenost 8 km s přesností 0,5 m. K dispozici jsou dva kanály. Jeden slouží k navedení PTŘS Vichr a druhý pro ozařování cílů laserovým ozařovačem a k navedení dalších zbraní s laserovou naváděcí soustavou. Speciální scaner v průběhu letu snímá povrch před letounem. Jakmile automat zjistí obrněný cíl ( pravděpodobnost 0,8 ), zařízení se automaticky přepne do režimu sledování, letoun změní kurz a navede se do optimální polohy k provedení útoku. Pilot se tak může plně věnovat výběru zbraně a samotnému zničení cíle. Po útoku je možné automaticky útok na stejný cíl. Spojení zařízení ŠKVAL-I-251 s PTŘS Vichr je efektivní i v boji s vrtulníky, kde se uvádí pravděpodobnost zničení cíle 0,9. Při použití ŠKVALu se zvyšuje i přesnost bombardování klasickými pumami z horizontálního letu. Při výšce letu se pravděpodobná kruhová odchylka nepřesahuje 25 metrů.

Dalším zařízením je víceúčelový radiolokátor KOPIO-25 od firmy Fazotron. Využívá řadu komponentů a softwaru z radiolokátoru N-010 Žuk ( MiG-29M ). Maximální dosah je 35 až 57 km v přední polosféře a 25 km v zadní polosféře. Umožňuje využívat způsob aktivní obrany ze zadní polosféry podobně jako letounům Su-27, -34, -37.

Letoun je vybaven mnoha navigačními zařízeními pro přesné určování polohy a podporu přistávání. Letoun obsahuje i zařízení radioelektronického boje pro radioelektronický průzkum, zaměřování aktivní radiolokačních prostředků, rušení, varování apod. Součástí ochrany letounu je i použití „chladných“ motorů což ve spojení s výmetnicemi klamných cílů podstatně snižuje pravděpodobnost zásahu PLŘS IČ naváděcí soustavou.

Ve výzbroji letounu je celá škála vysoce přesné i klasické neřízené munice. To umožňuje efektivní použití letounu k ničení všech druhů cílů. Hlavní výzbrojí je nadzvuková PTŘS Vichr-M ( AT-X-16 ), kterých může nést 16 kusů (po 8mi na dvou podkřídlových závěsnících). Její dosah je 8-10 km a je schopna zasáhnout cíl s přesností 0,6 m. Na cíl je naváděna poloaktivní laserovou naváděcí soustavou. Další hlavní zbraní je dvouhlavňový 30mm kanón NNPU-8M se zásobou munice 200 ks. Z naváděné munice jsou to protizemní ŘS Ch-25ML, Ch-29L, Ch-31A/P, protilodní Ch-35U, protiradioelektronická Ch-58U, PLŘS R-27, R-60, R-77 RVV-AE, řízené pumy KAB apod.

Unikátní je i komplex prostředků bojové bezpečnosti, který chrání pilota a životně důležité součástí letounu. Tvoří jej především pancéřovaná titanová pilotní kabina a přídavný ocelový pancíř za sedačkou pilota, které tak chrání zejména pilota a katapultážní systém jak před střelami až ráže 30mm, tak i před střepinami z PLŘS. Po zásahu jednoho z motorů je údajně možný návrat letounu na leteckou základnu.

Základní takticko-technická data:
Rozpětí křídla........................................14,52 m
Délka...................................................15,33 m
Výška......................................................5,2 m
Plocha křídla...........................................30,1 m2
Vzletová hmotnost
- maximální.........................................21 500 kg
- normální...........................................16 870 kg
- prázdného letounu.............................10 600 kg
Maximální rychlost (2x PLŘS R-73).............950 km/h
Taktický dolet
- maximální.............................................900 km
- s bojovou zátěží 2000 kg........................800 km
- v přízemní výšce....................................450 km
Praktický dostup..................................10 000 m
Maximální přeletová vzdálenost..............2 500 km
Celková únosnost bojové zátěže.............6 000 kg
Maximální povolené přetížení.....................6,5 g
Maximální délka vzletu
- na zpevněné VPD..................................550 m
- na nezpevněné VPD...............................600 m
Maximální délka výběhu po přistání
- na zpevněné VPD...................................600 m
- na nezpevněné VPD................................700 m
Počet závěsníků..........................................11
Osádka........................................................1

Zdroje: ATM 5/1997, internet

Obrázek
ObrázekObrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Kedysi davno, este ked server padol ak si pamatate tu bolo par veci ze to neni zaradene a je to len demonstrator atd.

Tak som sa dopatral k veci ze seriova vyroba Su-25TM (Su-39) zacala v rokoch 1990/1991 8 kusmi a do zaciatku roku 1993 mali VVS uz 25 kusov tohto lietadla. Dalej neviem, kniha je totoz z roku 1993. :D A zaujem vraj prejavili Bulharsko a Slovensko
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Kedysi davno, este ked server padol ak si pamatate tu bolo par veci ze to neni zaradene a je to len demonstrator atd.

Tak som sa dopatral k veci ze seriova vyroba Su-25TM (Su-39) zacala v rokoch 1990/1991 8 kusmi a do zaciatku roku 1993 mali VVS uz 25 kusov tohto lietadla. Dalej neviem, kniha je totoz z roku 1993. Very Happy A zaujem vraj prejavili Bulharsko a Slovensko
V roku 1991 prvý krát vzlietol 1. "prototyp" tohto typu s označením T-8TM-1, za krátky čas ho nasledoval 2. s označením T8TM-2. Obidva vznikli prestavbou zo strojov T8M-1 a T8M-4, čo boli "prototypy" stroja Su-25T. Do roku 1998 sa k nim pridali ešte 2 stroje T8TM-3 a T8TM-4. V rokoch 1999-2000 sa všetky štyri stroje zúčastnili štátnych skúšok.
Napriek tomu, že v Ulan-Udenskom závode sa v tom čase nachádzalo 5 strojov v rôznom štádiu rozpracovania a plánovala sa aj prestavba 12 nedokončených Su-25T, ktoré mali byť prevezené z Tbilisi, žiadny z nich sa nedokončil, neprestaval .
Často sú ako prvé sériové stroje predstavované lietadlá s číslom 20 a 21. ale ide o T8TM-3 a T8TM-4. S najväčšou pravdepodobnosťou sa stroj nikdy, nielenže nedostal do sériovej výroby, ale nebol ani prijatý so výzbroje.
Napriek značnej unikátnosti stroja Su-25TM, ktorý výrazne prevyšoval pôvodnú Su-25, padol jednoducho za obeť deväťdesiatym rokom .

Ešte by som chcel doplniť, že stroj na obrázku s číslom 10 nie je Su-25TM, ale T8M-10 / Su-25T /.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

No teda kazdy tvrdi nieco ine, odkial mas tie informacie?
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

To je z http://www.enemyforces.com/aircraft/su39.htm

The Su-39 is cheapest and effective attack aircraft of its type. Furthermore it is most undemanding.
Tohle je nejlepší:
It can use diesel fuel instead of kerosene and does not require high-skilled maintenance. Pilots of any grade can muster the aircraft.

Je to možný aby letadlo létalo na naftu??
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
wildesau
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 420
Registrován: 5/3/2006, 09:05
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od wildesau »

Jo, motory Su-25 toho byly schopné.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Sturmovik: Je to jak píše rabo, ten projekt je mrtvej, nenašel se zákazník a domácí armáda neměla na Su-25TM peníze.

Mantra: Je to možný, ale jedná se o nouzový režim, kdy potřebuješ nutně odlétnout. Ne že pluky Su-25 fasují cisterny s naftou. Ono to bylo v zadání, takže je to schopný lítat na téměž jakékoli palivo a jejich směsi, ovšem omezenou dobu a asi poté bude nutná údržba, nebo aspoń vypláchnutí palivové soustavy a motorů.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Je to možný aby letadlo létalo na naftu??
Ruský výrobcovia sú špecialisti na "všežravé" prúdové motory. Rovnakú schopnosť má aj GTD-1000 z T-80 - benzín, nafta, kerosín.... V čase vojny by vedeli využiť všetky palivá čo u nepriateľa nájdu.

Jedna pikoška: pre stroj Su-25T sa pôvodne uvažovalo s názvom Su-34, mala to byť pripomienka a asociácia s T-34.
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

U normálního motoru pochopím že po změně nastavení vstřikovacího čerpadla apod. auto jede. Zažil jsem to na vlastní kůži a tatra jela na benzín s olejem(jako motorka) sice krátce ale jela. Ale to jsme furt u aut a na zemi. Jak to turbína pobere? Vždyť nafta má totálně jiné vlastnosti hoření než kerosen.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Toto som nasiel:
Letoun původně označovaný Su-25TM. Jde o zdokonalený letoun Su-25T přičemž za základ je použit modifikovaný prototyp T8-M3. Do letoun jsou zabudované další elektronické systémy určené především pro podporu podvěšené výzbroje a výstroje.
Původní podvěsný kontejner Merkurij je nahrazen v letounu integrovaným systému Chod. Co se dalších kontejnerů týče,letoun může mít podvěšen radiolokační kontejner Kinžal, radiolokační RPLK Kopjo-25, kontejnery pro radioelektronický boj MSP-410 Omul (tyto kontejnery se podvěšují na vnější křídelní závěsníky určené původně pro rakety R-60. Za podvěsné kontejnery lze považovat také bloky B-13L obsahující klamné cíle S-13ALC.
Podvěsná výzbroj odpovídá standartu Su-25T přičemž jediný rozdíl je v možnosti nést na upravených závěsnících protiletadlové řízené střely R-73, R-77, R-27 (R-27R a R-27ER)
Sériová výroba byla zahájena v roce 1991 přičemž první letouny byly do stavu letectva VVS zařazeny v roce 1992. Z finančních důvodů pokračuje sériová výroba jen v omezeném rozsahu. Dle odhadů vlastní v dnešní době letectvo VVS přibližně 150-180 kusů letounu Su-39. Ze zahraničních zákazníků o letoun projevilo zájem Bulharsko, které jimi chce kompenzovat ruský dluh vůči Bulharsku.

Pozriet si to mozete tu: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/756

A este pridavam:
The various and highly effective armamentof the Su-39 used in conjunction with an on-board armament control system,sight/navigation system, ECM devices and combat survivability, constitutea powerful attack system capable of executing a large number of combatmissions assigned to effectively and reliably safeguard the ground, seaand air frontiers of the country. The aircraft was put in series productionin 1995.

http://warfare.ru/?linkid=1612&catid=256

A este aj Wikipedia:
Suchoj Su-39 Strike shield je ruský víceúčelový útočný letoun, který byl vyvinut na bázi stroje Suchoj Su-25. Let prvního prototypu T8M1 se konal 17. srpna 1984. Další prototypy vzlétly v letech 1985 - 1986. Letoun označený jako Su-25TM se účastnil testování již v bojích v Afghánistánu, kde měl přes 6000 bojových vzletů. Su-39, který se začal sériově vyrábět od roku 1995, využívá jednak nové supermoderní technologie, jednak právě zkušeností z nasazení v bojích v Afghánistánu. Letoun Su-39 je vybaven nejmodernějšími elektronickými systémy, které umožňují vysokou efektivitu boje. Má vynikající manévrovací schopnosti, mohutnou výzbroj i dobrou pasívní ochranu, je uzpůsoben k provozu za každého počasí.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-39

No tak co na to hovorite?
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

rabo píše:
Je to možný aby letadlo létalo na naftu??
Ruský výrobcovia sú špecialisti na "všežravé" prúdové motory. Rovnakú schopnosť má aj GTD-1000 z T-80 - benzín, nafta, kerosín.... V čase vojny by vedeli využiť všetky palivá čo u nepriateľa nájdu.

Jedna pikoška: pre stroj Su-25T sa pôvodne uvažovalo s názvom Su-34, mala to byť pripomienka a asociácia s T-34.
No hej da sa do nich naliat vsetko mozne, otazka vsak je, kolko hodin ( mozno minut) vydrzi stroj lietat.

Pokial viem specializovane stroje ako A-10, Su-25, A-6 Intruder su uz zastarale, respektive ich ulohu preberaju univerzalne F-16, F/A-18, takze mozno preto je Su-39 len prototyp. Bohuzial rusko nema seriovo vyrabany stihac filozofie lahky, lacny, univerzalny (Mig-29 su vyradzovane a PAK-FA nie je pripraveny) tak mu neostava nic ine iba ponechat, a modernizovat stare bombery.

http://warfare.ru/?lang=&catid=241&linkid=2180
Na jedinej mne znamej oficialnej stranke ruskych ozbrojenych sil je jasne napisane, ze rusko ziadne Su-39 nema ani v pocte 1 ( slovom jeden) kus. Ma len 225 Su-25 to je vsetko. V 93 bolo rusko v najtazsej hospodarskej krize, 100kam kusov Su-39 vobec neverim.
Za všetko zlo sa môže katolícka cirkev.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Ne, A-10A se naopak modernizují na standard "C". Amíci přišli na to, že na COIN operace se jim stroj schopný obletovat povstalecké ZU-23, pražit je třicítkou kanonem a házet na ně bomby hodí víc, než lehký F-35 schopný hodit 2 PGM ze dvou kilometrů a letět domů pro další.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Su-39. Su-25TM atd atd, označení si vyberte není ve výzbroji letectva Ruské federace. Není to tak a nebude to tak. Pokud to nějaký zdroj tvrdí, je na čase tento zdroj odstranit z oblíbených. Nahoře to psal rabo a je to prostě tak. Důvod proč někdo tvrdí něco jiného neznám, a v podstatě si můžete domýšlet jakýkoli. Je obdivuhodné co vše jde vymyslet.

Podle Janes´s má Rusko ve výzbroji 190 Su-25. Pomalým tempem probíhá modernizace na verzi Su-25SM, což je podobná úroveň modernizace jako známe u Su-27 na Su-27SM. K loňskému roku jich bylo 6, dalších 6 bylo dodáno asi už letos. Jdou už jednotkám. Je hotový první prototyp Su-25UBM, což je dvojmístá verze podobně modernizovaná jako jednomístná SM. Já zaznamenal pojížděcí zkoušky mám dojem v únoru a jestli je zaléznut nevím, podle plánu má být dodaný druhý prototyp teď někdy. V budoucnu začne modernizace podobně jako u Su-25. Podle mě ne dřív jak v roce 2010.

To je o Su-25 zhruba tak všechno, víc ce neděje a v dohledné době dít nebude.
ObrázekObrázek
Novio*
svobodník
svobodník
Příspěvky: 36
Registrován: 13/4/2008, 13:47
Bydliště: Vsetín - CZ

Příspěvek od Novio* »

Ještě poslední dotaz pro redboye: těch 190 Su-25 co je ve výzbroji je převážně původní verze a nebo verze SU-25T, tj. s televizním systémem, možností nést podvěsné kontejnery s elektronikou atd.? ... ono ty Téčka mi i dneska příjdou dobře použitelné, narozdíl od původní verze. Jo a omlouvám se, že se ptám na tak banální věci,ale moc nevím, kde tyto informace objektivně pohledat_Díky
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

Mantra píše:U normálního motoru pochopím že po změně nastavení vstřikovacího čerpadla apod. auto jede. Zažil jsem to na vlastní kůži a tatra jela na benzín s olejem(jako motorka) sice krátce ale jela. Ale to jsme furt u aut a na zemi. Jak to turbína pobere? Vždyť nafta má totálně jiné vlastnosti hoření než kerosen.
Nejsem si jist, zda jsem viděl a zapamatoval si to správně, ale na Su-25 jsem na jedné přehlídce viděl "přepínač", kterým bylo možné "přehodit" typ paliva, které bylo v nádrži. Už je to ale víc něž 10 let, takže kdo ví, co jsem tenkrát viděl
Určitě se tu ale najde někdo povolanější, kdo zná odpověď.

Doplnění: Jestli má paměť nelže, nacházel se přepínač na boku stroje - v dosahu pozemní obsluhy.
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

to Sturmovik: čo sa týka výstroje a výzbroje pre Su-25TM / T-8TM/, ktorú uvádzajú tebou spomínané zdroje viac menej môže sedieť / veľa z toho však nebolo skúšané a často boli len makety zavesené na podvesníkoch / , ale to ostatné je dosť posplietané.


Pokial viem specializovane stroje ako A-10, Su-25, A-6 Intruder su uz zastarale, respektive ich ulohu preberaju univerzalne F-16, F/A-18, takze mozno preto je Su-39 len prototyp. Bohuzial rusko nema seriovo vyrabany stihac filozofie lahky, lacny, univerzalny (Mig-29 su vyradzovane a PAK-FA nie je pripraveny) tak mu neostava nic ine iba ponechat, a modernizovat stare bombery.
Nuž staré, osobne si myslím, že Su-25SM v kombinácii s novou muníciou je ideálny frontový bombardér, pri ktorom vychádza pomer cena ku bojovej efektivite, v rámci úloh pre ktoré je určená, lepšie ako hoci aký iný typ. Niečo obdobné, ako napísal cover pre A-10.

A do budúcna sa veľkou pravdepodobnosťou počíta s bojovou verziou Jak-130.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Novio* píše:Ještě poslední dotaz pro redboye: těch 190 Su-25 co je ve výzbroji je převážně původní verze a nebo verze SU-25T, tj. s televizním systémem, možností nést podvěsné kontejnery s elektronikou atd.? ... ono ty Téčka mi i dneska příjdou dobře použitelné, narozdíl od původní verze. Jo a omlouvám se, že se ptám na tak banální věci,ale moc nevím, kde tyto informace objektivně pohledat_Díky
Novio sorry, sem Tě přehlíd...

Pouze Su-25 původní verze bez přívlastku. Verze T byla dokončena, došlo k ukončení státních zkoušek. Z hlavy nevím jestli byly přijaty do výzbroje (myslím si že ne, že podpis na dekretu nebyl, ale jistej si nejsu). Byla hotová linka v Tbilisi, bylo vyrobeno 8 kusů (4 sou dnes v Rusku ve výzbroji) a byla zahájena výroba 12 kusů. Ty byly z části dokončeny, ale zůstaly v Tbilisi. Gruzie vyhlásila v roce 1991 samostatnost a bylo po žížaklkách. V Rusku nebyly peníze na odkoupení a to byl konec Su-25T. takže v Rusku sou pouze původní Su-25.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Lietanie na naftu a jazdenie na letecké palivo
Obecne je skoro každý naftový diesel schopný bez problémov bežať na letecký petrolej, zvlášť v zime. Rozdiely sú v teplote varu, teplote tuhnutia a teplote horenia - letecké palivo horí pri vyššej teplote. Poznal som dosť ľudí, čo v zime jazdili na zmesku nafty s petrolejom, autá sa ľahšie štartovali.
Čo sa týka turbokompresorových motorov, situácia je podobná - nie je veľký rozdiel medzi naftou a leteckým petrolejom (je ich viac druhov, v Rusku sa používa šesť druhov - http://warfare.ru/?lang=&linkid=2492&catid=241, ale aj nafty existuje niekoľko rôznych druhov). Nafta spravidla obsahuje viac látok, ktoré pri nízkych teplotách ľahko tuhnú, často už pri -20°C - v prúdovom motore by to mohlo spôsobiť zanesenie rôznych filtrov, ktorých je v palivovom systéme celkom dosť, s nepríjemnými následkami v podobe zhasnutia motora. Nafta tiež viac mení viskozitu, rýchlejšie "hustne".

Motory Su-25 smeli urobiť na naftu maximálne 10 hodín, potom museli dostať zasa na nejaký čas letecký petrolej, nejak to súviselo s mazaním a čerpadlami paliva. Nafta nemohla byť "hocijaká", druh nafty bol pomerne presne vymedzený, rovnako ako podmienky, za akých sa smie použiť.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Altaj píše:Pokial viem specializovane stroje ako A-10, Su-25, A-6 Intruder su uz zastarale, respektive ich ulohu preberaju univerzalne F-16, F/A-18, takze mozno preto je Su-39 len prototyp. Bohuzial rusko nema seriovo vyrabany stihac filozofie lahky, lacny, univerzalny (Mig-29 su vyradzovane a PAK-FA nie je pripraveny) tak mu neostava nic ine iba ponechat, a modernizovat stare bombery.
No pokial viem zastaraly je jedine Intruder ktory uz dosluzil, Modernizovane A-10C este 10-15 rokov vydrzia a to nehovorim o Su-25, tam sa da toho modernizovat dost (prikladom je Su-39), takze tie tiez tak rychlo neskoncia. No neviem ako moze F-16 prebrat ulohu A-10, Thunderbolt unesie viac municie aj viac druhou ako F-16 a to nehovorim o pancierovani...A-10 a Su-25 su lietadla blizkej vzdusnej podpory a typy ako F-16 ich ucinne nenahradia.

A co sa tyka Ruska Mig-29 sa tak rychlo nevyradia a modernizovane Su-27SM dokazu utocit na pozemne ciele..tym myslim inteligentnu municiu, ,,hlupou,, to dokaze kadekto. No a medzi tie lepsie patria Su-32FN a Su-34, aj ked niesu prave najlacnejsie...A na pozemne ciele je aj Mig-27, ale tu uz asi vyradili..

A tak ma napada ked je Su-39 odpisany, co robil na MAKSE 2007?
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

A tak ma napada ked je Su-39 odpisany, co robil na MAKSE 2007?
Reklamu...
Ale vážnejšie: Rusom musí byť zrejmé, že stroj triedy Su-25 potrebujú, rovnako ako ho potrebujú iné armády a že v pôvodnej podobe už dlho prestáva stačiť. Takže skôr či neskôr príde na rad poriadna modernizácia alebo stavba nových strojov. Su-39 môže byť odpísaný v pôvodnej podobe z roku 1994, ale myšlienka modernizácie odpísaná určite nebude.
Záujemcov o stroj podobnej triedy je vo svete relatívne dosť, "protipartizánske" stroje sú pomerne žiadaný artikel napríklad v Južnej Amerike. Pritom modernizovaný Su-25 by prevyšoval v súčastnosti dostupné turbovrtulové stroje najmenej o triedu v nosnosti a sortimente výzbroje i v palubnom vybavení a nemal by žiadne problémy ani v úlohe "ťažkej stíhačky" napríklad pri zásahoch proti lietadlám pašerákov drog. V tejto úlohe ho myslím použili v Peru.
No a medzi tie lepsie patria Su-32FN a Su-34, aj ked niesu prave najlacnejsie...
To je práve ten dôvod, prečo myšlienka modernizácie Su-25 prežíva. Stále je potrebný stroj rýchlejší a s väčšou nosnosťou ako vrtuľník, schopný ničiť plošné i bodové ciele v bezprostrednej blízkosti čiary dotyku a taktickej hĺbke, pritom dostatočne odolný, aby sa nemusel vyhýbať každému maníkovi s niečím silnejším ako gumipuškou, nenáročný na obsluhu a pristávacie plochy. A tiež relatívne lacný a nenáročný na výrobu, prevádzku a opravy po bojovom poškodení.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“