Společnost Nihon Naineki Kurogane se do této doby zaobírala pouze výrobou a vývojem motorek, maximálně pak tříkolkami. Přes nulové zkušenosti s vývojem automobilů, anebo právě proto, navrhla společnost poměrně moderně řešený automobil. Pan Tetsushi Makita navrhl třímístný kabriolet poháněný vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem (původně z motorky), který svůj výkon přenášel přes čtyřstupňovou převodovku na zadní nápravu. V případě potřeby pak šlo přiřadit i přední nápravu. Přední náprava byla lichoběžníková s dvojicí trojúhelníkových ramen odpružená vinutými pružinami. Zadní náprava pak byla tuhá odpružená půleliptickými listovými pery. Na rámu podvozku byla umístěna třímístná shora otevřená karoserie s dvojicí dveří, které se "moderně" otvíraly dopředu. V případě nepříznivého počasí pak mohla osádka natáhnout plátěnou střechu. Čelní sklo bylo půlené. Zvláštností byly velké blatníky, které ukrývaly velké pneumatiky o rozměru 6x18". Jak již bylo výše uvedeno automobil poháněl vzduchem chlazený dvouválec s rozvodem OHV, obsahem 1399cm3 a o výkonu 33koní při 3300 otáčkách za minutu. Motor měl vrtání 95mm a zdvih 98mm. Během operačního nasazení v Mandžusku si získal pověst spolehlivého a na opravy nenáročného motoru, který nelze "uvařit".
Kombinace podvozku, nízké hmotnosti, motoru a velkých pneumatik propůjčovala vozu dosud nevídanou (v Japonském císařském vojsku) průchodnost terénem, díky níž si vůz získal velkou oblibu u jednotek, kde byl vůz přidělen. Během nasazení se ovšem ukázalo, že krom spojovacích a průzkumných úkolů se k ničemu jinému nehodil a nemohl se stát univerzálním dříčem jako se stali jeho "následovníci" KdF82 Kübelwagen, GAZ 64 a hlavně Jeep Willys. To vše znamenalo, že se od roku 1936 do roku 1944, kdy byla ukončena výroba, vyrobilo pouhých 4800 vozů.
Po ukončení války se mezi vojáky amerických okupačních jednotek stal „Black Metal“, jak byl tento vůz Amíky přezdíván, vyhledávaným suvenýrem.


Rozměry a hmotnosti
Délka x šířka x výška (mm: 3550x1250x1500
Rozvor (mm): 2000
Rozchod přední/zadní (mm): 1250/1250
Světlá výška (mm): 230
Hmotnost (kg): 1060
Velikost pneumatik: 6.00 x 18"
Motor:
Počet válců: 2
Objem (cm3): 1399
Vrtání x zdvih (mm): 95x98
Výkon (k/ot.min-1): 33/3300
Rozvod: OHV
Počet převodových stupňů (vpřed/vzad): 4/1
Výkony:
Max.rychlost (km/h): 75
Dojezd (km): 450
Brodivost (mm): 500
Detailní fotky automobilu najdete na těchto stránkách, jsou velice vhodné pro modeláře
http://www.primeportal.net/trucks/yuri_ ... php?Page=1
Zdroj:
http://www.avtomir.com/
http://kimmzmaazlk.4bb.ru/
http://www.jsae.or.jp/
internet