Výsadková samohybná děla

Obrněná a tanková technika

Moderátoři: Julesak, sa58

Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Výsadková samohybná děla

Příspěvek od kopapaka »

VÝSADKOVÁ SAMOHYBNÁ DĚLA ASU-76, 57, 85


Obrázek

Článek o ASU-85 najdete tady

Po druhé světové válce se v Sovětském svazu rozběhl poměrně intenzivní vývoj nových typů zbraní a techniky. Tento vývoj probíhal ve všech oblastech, ale poměrně vyjímečné postavení v něm zaujímaly výsadková vojska. Zatímco všechny ostatní druhy vojsk v podstatě je pokračovaly v nepřerušeném vývoji, rozběhnutém už v průběhu války,u výsadkových vojsk byla situace poněkud jiná . Hlavní důvod tohoto stavu je poměrně zřejmý, Sovětští výsadkáři byly v průběhu války, kromě několika operací na jejím začátku, nasazováni především jako "lehká pěchota", případně jako partyzáni. Jistou vyjímkou bylo pouze nasazení proti Japonsku na úplném konci války. V něčem se sice dalo navázat na předválečný vývoj, ale mezera způsobená válkou byla značná. Naštěstí se dalo využít zkušeností odjinud. Zkušenosti jak od Anglo-Amerických výsadkářů, tak i vlastních průzkumných jednotek které používaly hlavní uvažovanou oporu výsadkových jednotek, lehký tank, byly poměrně jasné. Totiž, že není možné vyvinout lehký tank, který by byl dostatečně účinný a přitom přepravitelný výsadkovými kluzáky. Částečné řešení se nabízelo v podobě protitankových kanónů, ale ty se ani ve verzích vybavených pomocným motorem nedaly použít na přepravu výsadkářů,což byl vedle protitankové obrany jeden s největších problémů výsadkářů.
Dá se říct, že jediným řešením byla samohybná děla. Jediné SD ( samohybné dělo ) které alespoň částečně odpovídalo požadavku výsadkářů, byl SU-76. Tedy kromě hmotnosti, SU-76 totiž váží přes 10 t a nejsilnější připravovaný kluzák, Il-32 měl nosnost 7 t. Proto byl v roce 1946 zahájen vývoj nového SD, určeného pro výsadkové jednotky.

ASU-76

Jako výzbroj nového SD byl logicky zvolen kanon ráže 76mm, který byl schopný nejen boje proti tankům, ale i palebné podpory výsadkářům. Jednalo se typ, D-56s z větší části shodný s typem D-56T z tanku PT-76. Maximální dostřel činil 11 800 m, 4 000 m přímou PALBOU. Průbojnost ve vzdálenosti 2 000 m - 60 mm pancíře skloněného 60° ( později až 75 mm ) . Zkoušky čtyř prototypů proběhly v roce 1949 a ASU-76 bylo 17.12.1949 zavedeno do výzbroje.

Obrázek Obrázek

Korba vozidla vyrobená z 6-13 mm pancéřových plechů je zhora otevřená a poskytuje ochranu proti puškovým nábojům a střepinám dělostřeleckých granátů. Uprostřed SD je lafetovaný kanón D-56s, vlevo od něj je místo střelce a v pravo poněkud netypicky místo řidiče. Nabíječ má místo za střelcem a na pravo od něj vyplňuje zbytek vozidla motorový prostor. Do SD se nastupuje dvířky vlevo vzadu, nebo přes horní hranu korby. Vzhledem k absenci střechy vozidlo není vybaveno pozorovacími přístroji, jediným výhledem je kromě zaměřovače kanónu, průzor řdiče.

Obrázek Obrázek

Podvozek má na každé straně čtyři pojezdová kola odpružená torzními tyčemi, vepředu hnací nápravu a dvě opěrné kladky.
Po začátku výroby bylo vyrobeno jen několik málo kusů a hlavním důvodem pro kompletní ukončení v roce 1953 byla příliš vysoká hmotnost. Plánovaný kluzák Il-32 s požadovanou nosností nakonec nebyl zařazen do výzbroje a další kluzák, Jak-14 unesl s přetížením jeden mnohem lehčí ASU-57...

Obrázek

TTD ASU-76:
Ráže -------------------------------- 76 mm
Osádka ----------------------------- 3 os.
Rychlost PALBY---------------------12 r.m.
Náměr----------------------------- -17° / +17°
Odměr----------------------------- -5 +12
Hmotnost----------------------------5,8 t
Délka--------------------------------4.67 m
Šířka---------------------------------2.34 m
Výška--------------------------------1.6 m
Motor---------------------------------6-válec GAZ-51E
Max. rychlost------------------------45 km/h
Dojezd-------------------------------220-250 km

ASU-57

Už v době přípravy návrhu samochodky ASU-76 bylo jasné že vzniká sice poměrně solidně vyzbrojený stroj, ale výsadková vojska požadovala ještě větší mobilitu a navýšení schopností boje s tanky i za cenu snížení odolnosti a poměrně značného omezení využitelnosti zbraně pro palebnou podporu. Příprava projektu byla zahájena v roce 1948 a jako výzbroj byl zvolen protitankový kanón ráže 57 mm. Tažené kanóny této ráže byly zavedeny jak ve výzbroji armády, tak i výsadkářů a především v případě použití podkaliberních nábojů byly schopny ničit většinu zavedených tanků i při PALBĚ na čelo věže.

ASU-57,první pokus

Tento stroj byl vyroben jen v jednom prototypu, dá se říct že svým provedením navazoval na válečné stroje SU-85/100. Vzhledem k nutnosti udržet velikost a hlavně hmotnost v přijatelných mezích byla osádka omezena na dva vojáky. Jako výzbroj byl použit automatický ( pravděpodobně pouze samonabíjecí...) kanón 11ZP r.57 mm se zásobou 51 nábojů. Zbraň měla bohužel jen velmi omezenou možnost pohybu-odměr -/+ 7 ° i náměr 8 ° což v podstatě neumožňovalo zaměřování.
Pohonná jednotka GAZ-M byla spolu s převodovkou umístěna v zadní části SD a umožňovala dosažení rychlosti až 40km/hod. Další údaje jsou , alespoň pro mne nedostupné a nemůžu než se přiznat, že ještě včera jsem o tomto SD neměl ani tušení...

Obrázek

ASU-57 K-73

Projektů byl řešeno více, ale do prototypové podoby se podařilo dotáhnout dva. Začnu nezavedeným K-73, v tomto případě se jednalo dokonce o plovoucí SD. Výzbroj tvořil samozřejmě kanón r.57 mm CH-51 se zásobou 30ti nábojů a dva kulomety r 7,62 mm. SD sice splňovalo TTD soutěže, ale při jízdních zkouškách došlo k problémům, způsobeným nedostatečnou pevností podvozku. Byla to daň za plavební schopnost a způsobilo to vítězství neplovoucího ASU-57.

Obrázek

ASU-57 ( "objekt 572" )

ASU-57 ( "objekt 572" ) byl testován armádou v roce 1949, k zavedení došlo o dva roky později současně s náběhem sériové výroby ( závod MMZ ). Veřejnost si, tak jak bylo u Sovětské techniky zvykem, musela ještě pár let počkat, na Rudém náměstí se ASU-57 ukázali až v roce 1957.
Rabo:
" Za úspěšné zvládnutí prác na tomto stroji bola OKB-40 / konštruktéri / a závodu MMZ / výroba / udelená Štátna cena ZSSR."
Obrázek

Jedinou výzbroj ASU-57 tvořil již zmíněný protitankový kanón CH-51 r.57 mm poloautomatickým blokovým závěrem. Dosahovaná rychlost PALBY činila 6-10 ran za minutu při odměru + / - 8 ° a náměru - 5 až + 12 °. Maximální dostřel je až 6 000 m z toho přímou PALBOU 3 400 m.
SD ASU-57 vezlo 30 ks nábojů:
Tříštivo-trhavé: hmotnost střely 3,75 kg a náboje 6,79 kg
Průbojné: hmotnost střely 3,14 kg a náboje 6,61 kg. Probíjí 85 mm pancíř ve vzdálenosti 1 000 m.
Podkaliberní: hmotnost střely 2,4 kg a náboje 5,94 kg. Probíjí 100 ( 72 ) mm pancíř ve vzdálenosti 1 000 ( 2 000 ) m.
Jako doplňková výzbroj byl zpočátku přidělován kulomet, později AK-47 ( AKM ), světlicová pistole s 20ti náboji a 20 kusů ručních granátů.

Obrázek

Nízké hmotnosti SD bylo dosaženo použitím slitin na bázi hliníku na méně exponované části korby, na více namáhané části pancéřová ocel. Část pancéřování mohlo být sklopeno pro snížení přepravní výšky.
Jako pohonná jednotka byl použit čtyřválcový motor F-20E o výkonu 37/50 kW/HP při 3 600 ot-min ( stejný motor jako GAZ-69 ) umístěný v předu napravo. Motor s převodovkou je spojený do jednoho montážního bloku, chladič vody a oleje je vlevo. Podvozek je stejného typu jako u ASU-76 a má na každé straně čtyři pojezdová kola odpružená torzními tyčemi, vepředu hnací nápravu a dvě opěrné kladky.
ASU-57 vzhledem k absenci střechy nedisponuje pozorovacími přístroji, kromě zaměřovače kanónu OP2-50 a průzorů před řidičem i střelcem. Vzhledem k době vzniku se v SD nenachází příliš elektroniky, kromě radiostanice 10RT-12 a tankohovorného zařízení TPU-47 se třemi přípojkami. Rádiová stanice se nachází u sedadla střelce a umožňuje použití antény o délce 1-4 m. U vozidel vyrobených po roce 1961 ( a v případě modernizací ) byla radiostanice nahrazena typem R-113 s dosahem 20 km a tankohovorné zařízení typem TPU-R 120 a navíc byl doplněn infračervený systém nočního vidění pro řidiče. Další modernizací bylo zavedení kanónu CH-51m v roce 1954, zbraň se od původního typu lišila novou úsťovou brzdou a poloautomatem závěru.

Obrázek

Dá se říct, že konstruktéři typem ASU-57 vyřešili problém trvající ( aspoň v SSSR ) již od poloviny třicátých let a to získání malého, mobilního vozidla s palebnou silou dostačující k ničení běžných tanků protivníka pro výsadkáře. Do vozidla se při přesunech běžně nasoukalo 4-6 dalších výsadkářů, ale v tomto případě se rozhodně nedá mluvit o funkci obrněného transportéru, ale jde o Sovětskou klasiku, tankový výsadek...

Obrázek

TTD ASU-57:
Ráže -------------------------------- 57 mm
Osádka ----------------------------- 3 + 4-6 výsadek
Rychlost PALBY---------------------6-10 r.m.
Náměr----------------------------- + / - 8 °
Odměr----------------------------- - 5 až + 12 °
Pancéřování----------------------- 4 - 6 mm
Hmotnost----------------------------3,6 t
Délka--------------------------------4,99 m
Šířka---------------------------------2,08 m
Výška--------------------------------1.46 m
Motor---------------------------------4-válec F-20E 37/50 kW/HP při 3 600 ot-min
Max. rychlost------------------------45 km/h
Dojezd-------------------------------250 km

Obrázek

ASU-57P ( objekt 574 )
V roce 1951 došlo k dalšímu pokusu o vývoj plovoucí varianty ASU-57. Vývoj byl zjednodušen použitím některých celků z ASU-57, první prototyp byl dokončen v dalším roce. Do konce roku 1954 probíhaly testy , ke kterým se průběžně přidaly další čtyři prototypy. Oproti původnímu ASU-57 byl v přední části prodloužen trup pro zvýšení výtlaku, u pohonné jednotky se podařilo zvýšit výkon až na 60 HP.
Kanón byl pužit o něco modernější CH-51P.

Obrázek

Pro plavbu byly původně požity dva lodní šrouby, každý z nich byl poháněn od jednoho pásu. Toto řešení sice umožnilo dosáhnout velké obratnosti na vodě, ale vzhledem k nemožnosti vypnutí šroubů za pohybu se z výjezdu na břeh stala noční můra. Problémy nastávali v případě, kdy SD při nájezdu začalo stoupat do svahu v době kdy lodní šrouby ještě neopustili vodu. Toto řešení bylo nakonec zavrhnuto a další prototypy měly řešení z lehkého tanku T-40 tj. jeden šroub, částečně krytým tunelem.
V roce 1955 se začalo uvažovat o zavedení do výzbroje, k rozběhu výroby ale nakonec nedošlo, protože padlo rozhodnutí počkat na výkonnější SD.

Obrázek

Další experimentální vozidlo vzniklo montáž 107mm bezzákluzového kanónu B-11. Při zkouškách toto SD dopadlo poměrně dobře, účinek 107mm kumulativních nábojů byl poměrně na výši a dokázal zneškodnit jakýkoli tehdejší tank. Problémem naopak bylo malé množství vezené munice a demaskující efekty při střelbě.
Malá část podvozků byla přestavěna na velitelská vozidla vyzbrojená kulometem nad demontovanou lafetou kanónu, jiná zase na tahače.

Obrázek

Přeprava

Obrázek Obrázek

U ASU-57 bylo zkoušeno několik způsobů vysazování a dopravy na místo určení. Původní využíval těžký nákladní kluzák Jak-14, ale při vývoji musel nastat nějaký problém, protože k transportu připravená ASU-57 je o 100kg těžší kolik dělá nosnost Jaku-14. Problém vyřešila až nová verze Jaku-14M, která konečně měla nosnost 3 600kg. Přes úspěch se zavedením Jaku-14M bylo jasné, že do budoucna bude potřeba vyřešit nové způsoby transportu, protože vlek kluzáku měl několik poměrně dost nevýhod, mezi ty hlavní patřila nízká rychlost a značná zranitelnost vleku.
Při dalších pokusech byly mimo jiné využity letouny Tu-4D ( 1953, plošina P-98M, následně využívaná jen 85mm SD-44 ), Tu-107 ( 1958, vojenská verze Tu-104, pouze přistávací výsadky ) a konečně An-12.

Obrázek

Obrázek

An-12 znamenal ( alespoň pro SSSR ) přelom, umožňoval dopravu a vysazení výsadku v dostatečném množství a v případě použití přistávacích výsadků i dopravu materiálu a techniky kterou nešlo shazovat pomocí padáků.
SD ASU-57 samozřejmě mohlo být dopravováno i na padáku, nejdříve pomocí plošiny PP-128-500 ( An-12B ), později na plošině P-7 ( An-12B, An-22 a IL-76 ). Další přelom potom znamenalo zavedení vrtulníku Mi-6.

Obrázek Obrázek

ZDROJE:

БОЕВЫЕ МАШИНЫ ДЕСАНТА: М.Барятинский ( «МОДЕЛИСТ-КОНСТРУКТОР» )
http://www.russianwarrior.com/STMMain.h ... SU57.htm&1
http://legion.wplus.net/guide/army/ar/asu-57.shtml
http://topgun.rin.ru/index_e.html
http://desantura.ru/
http://home.tiscali.cz/ca275164/ruzne/azbuka.htm
www.army.lv/?id=346&s=740 - 31k

http://ru.youtube.com/watch?v=A53TSrsWwJM ASU57 Russian Airborne
http://ru.youtube.com/watch?v=kWQl4GtJr ... re=related VDV jumping
http://ru.youtube.com/watch?v=xVbWjFQnN ... re=related ВДВ
Obrázek
Přílohy
ASU 57_1-32.ZIP
(2.15 MiB) Staženo 201 x
Naposledy upravil(a) kopapaka dne 6/6/2011, 15:14, celkem upraveno 14 x.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Sgt.Pierro
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 232
Registrován: 21/10/2008, 12:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sgt.Pierro »

Velice zajímavé téma. O tomhle vozidle jsem doposud nevěděl zhola nic. Tušíš kolik těhle samochodek nakonec vzniklo?? A fotky jsou udkud, z Kubinky??
Veni, vidi, vici...
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Dočkal se tento stroj nějakého bojového nasazení? Předpokládám, že pokud ano, tak jej na místo nepřivezli původně plánované kluzáky, ale jiný typ letounu. V každém případě se jedná o zajímavou myšlenku na 40-léta.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18384
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Jednu samohybku jsem tuším zahlédl během bratrské pomoci v ´68.
ObrázekObrázekObrázek
Sgt.Pierro
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 232
Registrován: 21/10/2008, 12:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sgt.Pierro »

Skelete myslíš že vydrželi ve výzbroji až do roku 1968???
Veni, vidi, vici...
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

Na konkurenčním serveru je jedna hezká fotka s vykládáním ASU-57 z kluzáku Jak-14:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/54106
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18384
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Sgt.Pierro píše:Skelete myslíš že vydrželi ve výzbroji až do roku 1968???
ASU-85 určitě http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... hp?t=42908
Ale to jsem trochl předběhl Kopapakův článek :oops:
Naposledy upravil(a) skelet dne 11/12/2008, 10:27, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázekObrázek
Sgt.Pierro
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 232
Registrován: 21/10/2008, 12:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sgt.Pierro »

Zajímavé fotky. zkusím k tomuhle tématu taky něco dohledat.
Veni, vidi, vici...
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

kacermiroslav píše:Dočkal se tento stroj nějakého bojového nasazení? Předpokládám, že pokud ano, tak jej na místo nepřivezli původně plánované kluzáky, ale jiný typ letounu. V každém případě se jedná o zajímavou myšlenku na 40-léta.
Když někde byl, tak bych to tipl na An 12, 22 a Il 76 které ho mohly dovézt do ČSSR a pak možná i do Afghánistánu. Byly tam nasazeny?
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Uživatelský avatar
Mantra
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1018
Registrován: 19/2/2008, 08:57
Bydliště: Platan

Příspěvek od Mantra »

Odpovím si sám byly.
viz:

Критическим днем было 27 декабря 1979г. В то время как части высадившейся 105-й дивизии въезжали на своих БМД в Кабул и занимали узловые стратегические точки, другие части на танках АСУ – 85, окружили дворец Даруломан южнее Кабула.
Obrázek
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od reddog »

ASU 57 byla bojově nasazena v Šestidení válce egyptskou armádou
Naposledy upravil(a) reddog dne 11/12/2008, 16:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18384
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Mantra píše:Критическим днем было 27 декабря 1979г. В то время как части высадившейся 105-й дивизии въезжали на своих БМД в Кабул и занимали узловые стратегические точки, другие части на танках АСУ – 85, окружили дворец Даруломан южнее Кабула.
Pro děti sametové revoluce byl by překlad? :lol:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Děti sametové revoluce jsou na tom lépe, než já stará struktura. Pro mě nedostupná většina internetu.

Kritickým dnem byl 27. říjen roku 1979. V té době části vysadivší se 105. divize vjely na svých BMD do Kábulu a zaujaly uzlové strategické body. Další části na tancích ASU - 85 obklíčily palác Daruloman jižně od Kábulu.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 18384
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Díky
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

K ASU-76 by sa dalo už len napísať, že bol naprojektovaný a skonštruovaný v konštukčnej kancelárii Mytiščinského strojárskeho závodu, ktorý viedol M.A.Astrov.

Do jeho prijatia do výzbroje, ktoré sa uskutočnilo v termíne ako uviedol kopapaka, na základe rozhodnutia č. N5560-2153, niesol označenie objekt 570.

Na spojenie sa používala rádiostanica JURT-12 a na priamu a nepriamu streľbu s hlavnej zbrane sa využívall zameriavač OP2-66.

Zaujímavosťou je, že napriek jeho prijatiu do výzbroje, nedošlo k spusteniu sériovej výroby, nakoľko neboli ukončené dôležité štátne skúšky - jazdy na polygóne za účelom zistenia celkovej odolnosti pri dlhšom jazdení a používaní. Pre tieto potreby boli postavené dva kusy strojov. Skúšky prebiehali v nov-dec. 1950. Stroje skúškami neprešli. Konštrukčná kancelária bola preto požiadaná o odstránenie nedostatkov, ale na základe rozhodnutia min. obrany Bulganina bol projekt k 27.augustu 53 ukončený. Prednosť dostali ASU-57P a ASU-85.

Plánovaná bola ešte verzia ASU-76P s prepracovaným vodochodným motorom s vrtuľou, a prednou časťou podvozku, umožňujúci plavbu rýchlosťou 7,6km/h.



Zkušenosti jak od Anglo-Amerických výsadkářů, tak i vlastních průzkumných jednotek
K tomuto sa viaže jedna pikoška, nakoľko však nie som doma tak to bude bez presných dátumov, mien a počtov.

Anglicko bola posledná z významných krajín v Európe, ktorá sa zaoberala výsadkovým vojiskom.Začali ich formovať až veľmi tesne pred WWII v tom čase už malo Sov.Rusko tisíce vycvičených výsadkárov, Nemecko jednu celú divíziu, veľké množstvo malo aj Taliansko a vo Francúzku bola pre nich zriadená škola.
Keď sa niekedy v polke 30. rokoch zúčastnil jeden Anglický generál cvičenia Sov. výsadkárov, v rámci ktorého došlo k vysadeniu veľkého množstva vojakov a techniky, tak len sucho skonštatoval, že to síce vyzerá efektne, ale nemyslí si, že to bude mať nejakú budúcnosť.
Uživatelský avatar
Ljubov
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 851
Registrován: 13/7/2008, 17:17
Bydliště: Udmurtsko

Příspěvek od Ljubov »

Jen malý dodatek k překladu, v textu je psáno: Критическим днем было 27 декабря 1979г.
V Patráčově překladu je uvedeno: Kritickým dnem byl 27. říjen roku 1979.
Omlouvám se, že mne to nenapadlo hned, ale декабрь je prosinec, nikoli říjen.
Obrázek
All for our vantage. Then, in God’s name, march.
Every rose grows merry with time.
There’s never a rose grows fairer with time.

reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od reddog »

ASU 57 vyřazeno z výzbroje CA v roce 1980
Naposledy upravil(a) reddog dne 11/12/2008, 16:12, celkem upraveno 1 x.
Sgt.Pierro
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 232
Registrován: 21/10/2008, 12:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sgt.Pierro »

reddog: vydrželo ve výzbroji značně dlouho. Jen netušíš kolik kousků se vlastně do výzbroje CA dostalo??
Veni, vidi, vici...
reddog
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 469
Registrován: 21/11/2008, 11:40
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od reddog »

smazáno :)
Naposledy upravil(a) reddog dne 11/12/2008, 16:17, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

ASU 76 vyřazeno z výzbroje CA v roce 1980
Ale určite len papierov, lebo závod MMZ nevyrobil ani jeden sériový kus.

V čase keď nemal objekt 570 / ASU-76 / ešte skončené skúšky na polygóne, tak jeho konkurent objekt 572 / neskoršie ASU-57 / už malo tieto testy úspešne za sebou / apríl 49 / a už aj vojiskové / jún 49 / a v roku 1951 začal závod MMZ so sériovou výrobou. Za úspešné zvládnutie prác na tomto stroji bola OKB-40 / konštruktéri / a závodu MMZ / výroba / udelená Štátna cena ZSSR.

A u Egypťanov bola od roku 1961 používaná táto "samochodka"



Upresnenie kopapakovho údaju o prieraznosti nábojov z dela D-56S:
projektil Br-354 na 500m 75mm RHA pod uhlom 60 stupňov a
Br-354N na 500 m 100mm RHA pri 60 stupňovom sklone

Jenom bych doplnil něco o ASU 57
Nebuď nedočkavý. Zatiaľ sme pri téme ASU-76. Skús to potom uviesť k ASU-57, takto to bude iba riadny bordel, lebo tu budú ponahadzované údaje ku kadečomu a nebude to mať žiadnu hodnotu, len chaos. Dík
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“