p3tris: No vidíš, takhle se mi to líbí už mnohem více
Idaho: v leteckých simulátorech to funguje tak, že když si průměrný nebo slabší pilot vleze do proudové stíhačky, tak (pokud dokáže vzlétnout a letět) se silnějším pilotem v konvenčním stroji mnoho neudělá, navíc pravděpodobně bude sám sestřelen poté, co ztratí rychlost, výšku a sebevědomí

Vše vychází z toho, že letecký začátečník zpravidla nedokáže přemýšlet prostorově a letecký souboj vidí pouze jako sérii horizontálních manévrů, ve kterých ale excelují
stará a slabá letadla. To znamená, že v korektně pojatém leteckém simulátoru v souboji dvou nováčků téměř vždy zvítězí ten ve starším a slabším letounu (sám si srovnej, jak by vyzněla férovka dvou nováčků ve WoT, kdy jeden by měl BT-7 a druhý Tigera). U WoW ale nemůžeme očekávat přístup jako ke korektnímu leteckému simulátoru (ať si tvůrci hry říkají o vlastnostech letadel cokoliv). To by prostě pro hráče nebylo zábavné. Ti chtějí letět, sestřelit, sestřelit, spadnout, utratit EXPy a zlaťáky za silnější motor a pilota s lepšíma očima a znovu letět, sestřelit, sestřelit a spadnout.
Co to podle mě znamená pro WoW?
- Vše bude muset být zjednodušené až na samotný elementární základ létání. Aréna musí být velmi velmi omezena jak vertikálně, tak horizontálně. Pro těch řekněme 30 letadel v jednom boji asi na kvádr o hranách 15 * 15 * 3 km. Možná ještě méně. Otázka je, jak to bude provedeno. Dohlednost a zobrazování letadel nejspíše bude řízeno na základě EXPů.
- Vzlet a přistání bude velmi pravděpodobně úplně vypuštěno. I ve zcela zjednodušené podobě by toto bylo příliš náročný pro řadu lidí. A v podobně koncipované hříčce to ani není potřeba.
- Letové modely v podstatě nebudou existovat. Prakticky vše, co simulují dnešní letecké simulátory bude muset být vypuštěno. Letadla nebudou smět být výrazněji ovlivňována momenty vrtule, zcela vypuštěny budou muset být ztráty vztlaku, odtržení proudnic a vůbec všechny věci, které v reálném letadle i v moderním simulátoru vedou k pádu, nebo rovnou k vývrtce. Vztlaková mechanizace (pokud nebude vypuštěna) bude nejspíše mít jiný dopad, než má v reálu. Nešlo by to létat bez joysticku a pro lidi, kteří tomu nevěnují hoooodně času by to nešlo létat ani s tím joystickem.
- Letové výkony, ovladatelnost a manévrovatelnost s měnící se rychlostí a výškou nejspíše nebudou napodobovat reálné předlohy. Jak jsem naznačoval výše - v podstatě by pak běžný hráč se strojem na vyšším tieru nemohl válčit s hráčem na nižším tieru protože by prostě nevěděl, jak na to. Lze předpokládat, že slabší letadla budou abnormálně zpomalena a nějakým způsobem znevýhodněna, silnější letadla budou z hlediska ovladatelnosti zesílena minimálně do blízkosti těch slabších. Ovladatelnost se s rychlostí nejspíše bude měnit pouze minimálně, přetížení konstrukce nebo pilota pravděpodobně nebude zakomponováno.
- zbraně nejspíše budou velmi důležité a klíčové pro "RPG vývoj". Je možné, že u nich bude po vzoru WOT určitý rozptyl, různá kadence, různá účinnost..prostě věci, které budou moci oddělit hráče s méně EXPy od těch s více EXPy. Kulomety, kanony, neřízené rakety. Je otázka, jestli tvůrci zahrnou i nějakou formu AI řízených defensivních kulometů v těžkých stíhačkách a bitevnících. To by byla od WoT myslím docela odchylka - jakékoliv zapojení AI je velmi velmi rizikové.
- pancíř a různé štíty, se kterými si lze myslím nějakým základním způsobem hrát ve WoT půjdou asi u letadel taky nějak udělat. Historicky to příliš korektní není, protože letadla vždy hrála na hmotnost a nesla jen velice lehké pancéřování proti relativně lehkým leteckým zbraním. Toto pancéřování navíc chránilo pouze skutečně ta nejkritičtější místa (většinou pouze pilota).
Ve výsledku to může být zábavné. Domnívám se ale, že to nebude až tak hratelné, jako tanky, nebo lodě. Letadla jsou prostě s tím třetím prostorem komplikovaná a v reálu až příliš složitá na řízení a bojování zároveň. Ona ani v pravdě legendární Crimson Skies nebyla hračka zdaleka pro každého.