Američani zkoušeli pro přepravu vzduchem lehký tank XM8 AGS. Měl být náhradou za tank M551 Sheridan. Bylo vyrobeno jen několik prototypů.
Cílem bylo vyrobit podpůrné vozidlo pro síly rychlého reakce, schopné přepravy k cíly letecky. Měla s nimi hlavně operovat 82. a 101. výsadkové divize.
XM8 má hliníkovou korbu i věž a je vyzbrojen 105mm kanónem M35 s oslabeným zákluzem, střílející stejnou munici jako první verze M1 Abrams + 2 kulomety 7,62mm . Je použito upravené samočinné nabíjecí zařízení námořního děla 127mm Mk-45. Zásobník pojme 21 nábojů, 9 je uloženo ve schránce v přední části vozidla. Systém je schopen nabít náboj za 5 vteřin.
Posádka je tříčlenná, řidič sedí vpředu, střelec a velitel v pravé části věže. Stroj je poháněn vznětovým motorem o výkonu 550 HP se samočinnou převodovkou dosahuje rychlosti až 45 mph / 74 km/h.
Hliníková korba je pokryta karbidem křemíku v podobě desek potažených syntetickou pryskyřicí, která poskytuje stupeň ochrany srovnatelný s M2 Bradley verze A2. Na tank lze jednoduše přidávat přídavné pancéřování, vyrobené z karbidu křemíku, titanu nebo kompozitorů. Po doplnění pancéřování měl tank odolávat projektilům ráže 30mm.
Tank byl konstruován pro snadno přepravu nákladními letadly USAF, do C-5 Galaxy se mělo naložit 5xM8 s maximálním pancéřováním a samozřejmě plně vyzbrojených, popřípadě bylo možno shodit z C-5 M8 s nižším pancéřováním na padáku. Tank byl konstruován s ohledem na minimální možnost údržby v terénu.
Hmotnost vozidla je různá podle použitého pancéřování – 19,25 tun - verze 1, 22,25 tun - verze 2, 24,75 tun - verze 3.
Pro armádu bylo postaveno šest prototypů pod označením XM8 AGS. Americká armáda tanku koncem roku 1995 dala označní M8 AGS. V roce 1996 byl americkou armádou program zrušen pro nedostatek finančních prostředků. Firma United Defense pokračovala ve vývoji a nabídla tank na mezinárodní trh.


