AČR kampak kráčíš?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
bheid
praporčík
praporčík
Příspěvky: 388
Registrován: 7/12/2008, 19:26

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od bheid »

AWACS, to jsou letouny včasné výstrahy, které se významně podílí na ochraně aliančního vzdušného prostoru. Jejich provoz společně zajišťují vojáci ze 17 spojeneckých zemí; Mezi nimi i Češky MR a AB, které nedávno vzlétly jako součást čistě ženské osádky jednoho z hlídkových letů.
obrázek_2024-04-29_115122237.png
GMUm_EcW8AIf3dM.jpg
https://twitter.com/ArmadaCR/status/1784875698928169240
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od parmezano »

Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11699
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Zemakt »

Zajímavé, že se počítá i s neúspěchem projektu.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3847
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Je možné že třeba vzhledem k železničním předpisům takový vůz nebude moc být realizován. Ovšem to už by si měli vyřešit konstruktéři.
Tady je vizualizace požadovaného vozu.
UAAI.jpg
UAAI 1.png
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5007
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Toto by vam nestačilo? :wink:
https://tatravagonka.sk/wagons/laados/
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
https://tatravagonka.sk/vyvoj-konstrukcia/
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Jo jo, dvě nápravy na tank. Tenhle vůz neuveze ani AD-20.2
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5007
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tiez z produkcie Tatravagonky :D
Oni vam to v Poprade radi vyvinú.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Ad AD20 https://www.railvolution.net/resources/ ... C03292.jpg
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3847
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Vidím na tom pár tahačů které dohromady váží nic.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tady je problém, že se opět kombinují protichůdné požadavky. Z jedná strany nosnost na tanky a z druhé strany nízkoložnost pro zodolněné Tatry. Kdyby to bylo na mně, tak bych poptal vagon se třemi dvoukolovými podvozky, koncepčně jako je pojezd lokomotiv řady 93E jako klasický plošiňák pro tanky, protože by takový vagon měl příznivější jízdní vlastnosti na koleje. A pak ten poptávaný nízkoložný, který by už mohl mít jenom 8 dvojkolí na 4 podvozkách.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3847
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Obávám se že takhle by uspořádat podvozek aby měl stále požadovanou nosnost nelze.
Bundeswehr například používá klasický šesti-nápravový plošinový vůz. Takový dokáže vyrobit kde kdo a koupit by ho nebyl problém.
stock-photo-schwandorf-germany-november-cargo-train-transports-german-tanks-leopard-on-a-1231634437.jpg
Tady je požadovaná univerzálnost pro přepravy ve spojení v velkou nosností. Navíc by bylo teoreticky možné s tankem přepravovat i nějaké lehčí kolové vozidlo. Jestli je to možné realizovat se ukáže.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5007
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Scotty87 píše: 29/4/2024, 16:58 Vidím na tom pár tahačů které dohromady váží nic.
To bude tým, že vagón bol vyvinutý pre Hodlmayr. Logicky nepotrebovali platiť extravahu na železnici.
Uveze to dve AD20 s rezervou.

Keď budú vyvíjať vagon na prevoz tankov, pojdu na to určite inými podvozkami.
IMHO hladanie špeciálneho riešenia, ktoré nikto na trhu nepotrebuje je blbosť. Kebyže ho trh potrebuje, už existuje.
Koľko mesiacov v roku tie vagóny budú ležať ladom na vlecke?
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Právě u čmeláků, sergejů a šestikoláků byl problém s účinkem jízdy v obloucích na trať. tak přišla Škodovka s 93E a pojezdem Bo´ Bo´ Bo´ místo Co´ Co´a kdyby se udělal takový plošiňák, tak by mohl být superkrátký, prakticky jenom spřahadla a podvozky. S přihlédnutím k potřebné šířce ložné plochy, by se pak ten vnitřní podvozek mohl i v r150 obloucích pohybovat mezi podélníky rámu ložné plochy.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3847
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Měl bych strach o tuhost podvozku a tím pádem nosnost. Myslím že jsem ještě neviděl podvozek nákladního vozu kde by nebyla všechna dvojkolí uložená v jednom rámu.
Jako taková zajímavost je že v USA mají v podstatě také velmi nízký vůz který zvládne dva tanky Abrams.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5007
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tomáš, všetko sa da.
Nosnosť 100t, hmotnosť vagona 35t. Po odstránení nadstavby na oceľové zvitky, bude ešte aj ľahší a nosnosť vyššia.
Obrázek

Otazka je na čo?
Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3847
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše: 29/4/2024, 20:06 Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
V míru k ničemu.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Uložit jak? ČDC je akciová společnost a jako taková nemá žádnou povinnost dělat servisní organizaci armádě. Naopak, stát jim nemá ani nemůže co nařizovat. Museli by s MO uzavřít klasickou smlouvu který by musela být pro Cargo finančně výhodná.
Navíc když máš jednotky zařazeny do sil rychlé reakce, tak je ti k ničemu že zrovna "vydělávají" na druhé straně republiky.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Nejde jen o cvičení. Viz.
V současnosti využívaná rámcová dohoda na zabezpečení mezinárodní železniční přepravy neumožňuje zahájení dříve než za 35 dní, čímž ČR nesplňuje závazky při nasazení jednotek sil rychlé reakce. Při zahájení výběrového řízení na konkrétní přepravy je velkým rizikem nezájem dodavatelů o realizaci zakázky. Komerčně dostupných železničních vozů pro přepravu techniky je pouze omezené množství. Vybraná VT (např. vyprošťovací vozidlo pro vozidla Pandur) je přepravitelná pouze omezeně z důvodu existence jediného typu železničního vozu, na kterém je možné tuto VT přepravit po železnici. Uvedený typ železničního vozu řady Sdmrrs je k dispozici pouze ve 3 kusech v Rakousku ve vlastnictví rakouských drah ÖBB a z důvodu neutrality Rakouska nesmí být použit na přepravu nákladu do válečné zóny. Jedná se o speciální nízkopodlažní železniční vůz vanového typu s bočnicemi a nesplňuje některé níže specifikované takticko-technické požadavky.
V minulosti došlo při realizaci přepravy do Polska k vyloučení naloženého železničního vozu s nákladem AD-20.2 z důvodu překročení povoleného nápravového zatížení u přepravy na speciálním železničním voze řady Laadks. AČR vhodnými železničními vozy pro železniční nákladní přepravu nedisponuje a na komerčním trhu univerzální železniční vůz, který by nahradil potřebu širokého spektra speciálních a málo dostupných železničních vozů, neexistuje.
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od tomas.kotnour »

Hlavně kolik vagonů je komerčně dostupných, pro přepravu obrněných tater by se nechaly použít vagony pro RoLu, které už nejspíše byly převtěleny do něčeho užitečného, a šestinápravové Sammxxx jsou úzké (Leoš má rozchod necelých 2,8 metru) a nemají s Leopardem přechodnost na tratě B2.
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od parmezano »

Juraj Tichý píše: 29/4/2024, 20:06 Tomáš, všetko sa da.
Nosnosť 100t, hmotnosť vagona 35t. Po odstránení nadstavby na oceľové zvitky, bude ešte aj ľahší a nosnosť vyššia.
Obrázek

Otazka je na čo?
Máte predsa zakon o hospodárskej mobilizácii.
Máte statne CD Cargo.
Tak mu treba uložiť ake vozne a koľko v akom rozsahu maju mat k dispozícii pre AČR a z rozpočtu MOČR sa za ne bude platiť ročný poplatok. A zvyšok casu ich môže Cargo využívať na prepravu.
Ved plán cvičení sa robi na dva roky.
Nemá to " palce", byly by potřeba mostky
Obrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od parmezano »

stock-photo-schwandorf-germany-november-cargo-train-transports-german-tanks-leopard-on-a-1231634437.jpg
tyhle vozy si "mostky " vozí sebou
Obrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5007
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Juraj Tichý »

parmezano píše: 29/4/2024, 22:41 Nemá to " palce", byly by potřeba mostky
Samosebou, že by sa museli na trhu dostupné vozne upraviť.

Scotty: mobilizačný zákon sa dá upraviť.
Nepoznám ten váš, ten náš ukladá napríklad takému Slovnaftu kde musia byť čerpačky, aká minimálna hodnota PHM musí byť na takejto čerpačke dostupná, že musí mať záložný zdroj, etc...
V čase vojny, sa nebude pozerať na to koho je vagón. Proste sa zrekviruje a hotovo.
Aj keď som si myslel, že sily rýchlej reakcie sa preto budujú na kolesách, aby preprava po železnici nebola treba.
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4241
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: AČR kampak kráčíš?

Příspěvek od Alfik »

Ve Studénce se dělala Veronika s dvanácti nápravami, vl. hm. přes 140 tun (kvůli vyzděné nádobě na tekutou ocel) a nosností 130 tun.
Tj. celkem 270t.
Mch viděl jsem koleje poté co na nich prdla :) ještě bych měl mít někde fotky :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“