Stránka 2 z 2

Napsal: 21/6/2005, 20:38
od Haness
No ty tři roky dělají hodně :D ,ale i právě ten starý/klasický Hornet by se měl z malé části nahradit tím Super Hornetem.

Napsal: 21/6/2005, 20:40
od YAMATO
F/A-18 E/F Super Hornet je už ve výzbroji a už si zaválčil v Iráku. Tam snad i ty F-14 "Bombcat".

Napsal: 21/6/2005, 20:56
od Haness
Byl už nasazen částečně v bosně.

Co já vím tak právě ty bombcaty by měly být taková spíše záloha pokud nejdou poslat letadla která by se tím bombardováním měla přímo zabívat:) třeba A-6 nebo přezbrojené hornety (SuperHornety) a ty F-14 by jim měly dělat stíhací krytí.

Napsal: 21/6/2005, 21:38
od trimin
No snad aspoň trochu umím anglicky, ale pro jistotu:
".....A typical CAW in 1990 was made of: two squadrons of F-14s, one of A-6s, one of A-7s, one of E-2Cs, one of S-3s, and several helicopter detachments. Today a CAW looks more like this: one squadron of F-14s, three of F/A-18, and the E-2Cs, S-3s and helicopters....."
a
"....Currently, all air wings include F-14 and F-18 fighters, S-3 attack planes, E-2 AWACS, EA-6 electronic warfare planes, and a combination of helicopters. ........... The Navy intends to fully convert the air wings to F-18C/D and F-18E/F fighters over the next few years followed by the introduction of the Joint Strike Fighter (JSF) as it becomes available. SV-22 Osprey aircraft are also slated for inclusion in the air wings..."

Napsal: 21/6/2005, 22:04
od Haness
Ano ale jak starý je tenhle článek??

Já četl taky něco a to konkrétně:"Super Hornet který je používaný od roku 1996,uzavírá mezeru která vznikla vyřazením typu A-6 v US NAVY.To znamená že Super Hornet by měl být používán pro přepadová stíhací a stíhací-bombardovací akce."

a taky: "Po mnoha letech doprovázených krácením rozpočtů obrany a řadou nezdarů se v roce 1990 konečně objevil sice ve velmi malém počtu F-14D tomcat."

Takže ty Super Hornety/hornety byly plánovány asi jako celková "zásoba" :D letadel pro většinu rolí ale Tomcat je tam pořád...

Používají je VF-1 a VF-14 což přímo ukazuje jejich prozatimní počet.

Napsal: 22/6/2005, 06:12
od trimin
No ono k vyřazení F-14 dochází postupně jenom naše vláda si dovolí stáhnout letadla, které nemají odlétané hodiny - všichni ostatní čekají na to až se letadlo dolítá a pak jej teprve stáhnou. Ty články jsou z netových zdrojů, takže ti stáří těžko řeknu.

Napsal: 22/6/2005, 11:52
od Haness
naše?
Já myslím že je to tím že staré F-14 A,nejsou tak technicky vyspělé jako třeba Hornety které jsou v určitých technických bodech lepší (v některých samo že ne, třeba současná zteč na počet cílů-Tomcat může útočit na víc letadel naráz)...ale to je zase něco mimo...
Jen že ty požadavky na stíhačku která brání svaz už jsou vyšší a proto přezbrojují na D.

Napsal: 22/6/2005, 12:01
od trimin
To s tou naší vládou byla pouze narážka na to, že jsme už před časem (2roky ? ) stáhli z provozu jediný typ, který by mohl létat i teď a přitom ve své historii nezaznamenala ani jednu let. katastrofu SU-25K

Napsal: 22/6/2005, 12:12
od trimin
Jak přezbrojují - program F-14D byl snad uzavřen v roce 1992 ????? A tím vlastně ukončen celý vývoj typu F-14

Napsal: 22/6/2005, 18:17
od Atlantis
Otázka je, kolik čeho veze průměrná letadlovka na palubě. POměr F-14 ku F-18. A jaký byl např. před 5 lety.
Neví to někdo???

Napsal: 22/6/2005, 19:59
od Haness
No že přezbrojují z verze A částečně na verzi D! Nevím v kterém roce byl uzavřen,smlouva s námořnictvem byla uzavřena v r. 1990 a o vývoj se stará firma Grumman takže je to na ní jestli vyvýjí další typ nebo,o tom vůbec nic nevím jen je to myslím tak že někdo musí zadat požadavek/zakázku?? na novej stroj a oni podle toho začnou něco vymýšlet...

Ty počty před 5-ti lety nevím,to bylo ještě hodně jiných letadel na L.L¨. než je teď ale ty dfnešní počty nevím přesně,co vím určitě tak jsou přibližně 2 letky F-18,ale nechci kecat, zítra to budud vědět přesně :wink:

Napsal: 22/6/2005, 20:04
od trimin
No zkus si chvilku pobrouzdat po netu a zjistíš že F-14 je uzavřenej program mnohé z těch D jsou modernizovavé A nově se jich vyrobilo asi 36ks

Napsal: 22/6/2005, 20:31
od Haness
Já mám napsané že d ka jsou celkově "jiná" letadla,jsou o něco malinko větší,mají jiné motory,jiné technické vybavení a tak (což je samo že modernizace).ale ty změny v konstrukci - nevím.

Napsal: 23/6/2005, 20:10
od trimin

Napsal: 23/6/2005, 21:01
od Haness
Dobře...

Ty počty letadel co byly v době kdy ještě byly ve výzbroji A-6 intruder byly takový (asi):
Na lodi bývá normálně 85 letadel (základní počet kterej by neměl být ani zvýšen:z důvodu přesáhnutí kapacity, a ani snížen z důvodu akceschopnosti...)

F-18---na lodi bývá 1 palubní křídlo které má průměrně 40 Hornetů rozdělených do 3 až 4 letek..

F-14---palubní křídlo má průměrně od 15 do 20ti F-14 ve 2 letkách

A-6---na lodi bývá 1 letka za 14 letadly Intruder (tento typ začíná být nahrazen F/A-18 Hornet,nebo SuperHornetem jako útočnými letadly)

Zbytek letadel tvoří vrtulníky (SeaKing,SeaHawk aj.)S-3 Viking - protiponorkový boj;
EA-6B - jako tankovací letadla - nyní nahrazována tankovací verzí Vikingu,
E-6 Prowler jako letadlo pro radio-elektronický boj,
a další transportní a podpůrná letadla
--------celkem 85 :D )
před těma 5ti rokama nevím pže to tam byly ještě i jiná letadla jako třeba A-7 Corsair II.

Napsal: 18/9/2010, 20:47
od Jose
Zdravím,

nevíte někdo které všechny protiletecké rakety Ruské výroby byly vybaveny IR naváděcí hlavicí s úhlově pohyblivým snímacím členem ( podobně jako R-73 ) ?

Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch

Napsal: 10/8/2014, 13:56
od skflanker_
AIM-9X Block II má dokázať po výstrele urobiť otočku a do 10 míl od odpálenia doletieť k cieľu v zadnej polosfére
http://www.seapowermagazine.org/sas/sto ... issle.html
To znamená že AIM-9X Block II dokaže byť navedená aj keď IR hlavica nevidí cieľ - cez datalink
Predpoklad zavedenia do výzbroje marec 2015 ( R-73M to mala už od zavedenia do výzbroje v roku 1994)

Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch

Napsal: 11/8/2014, 12:17
od cover72
Jenže na té R-73M to bylo bez datalinku, takže se piloti báli to používat ;-)
Jak to jeden pilot vystihl, "je to jako strčit bulldoga do pytle, pořádně s ním zatřást, nakopat ho a pak ten pytel otevřít."

Re: Moderní letecké střely vzduch-vzduch

Napsal: 12/8/2014, 18:28
od skflanker_
Súhlasím - veď až neskôr do lietadiel rodiny Su-27/30/35 a MiG-35 začali montovať radar/optiku aj zadnej polosféry. Inak to nik nepotreboval - až teraz F-35 vidí za seba, takže majú čas.