Proti stavbě se zvedla vlna odporu. Politici nebyli schopni pochopit, proč chce USNavy stavět několik nových obrovských plavidel když má desítky poměrně moderních o něco menších. Například ministr obrany James Forrestal velký zastánce nových plavidel se pod tlakem levicových politiků a tisku psychicky zhroutil. Rezignoval na všechny funkce a byl přijat na psychiatrické oddělení Námořní nemocnice v Bethesdě. Zde 22.5.1949 zemřel po pádu z okna. Ironií osudu, rok po sebevraždě jeho odpůrci uznali pravdivost jeho výroků. Korejská válka prokázala, že letadlová loď je nejúčinnějším bojovým prostředkem jaký jsou Spojené Státy schopny nasadit do operací ve vzdálených oblastech. Proto byl za velkého přispění dalšího z mocných příznivců moderní USNavy senátora Carla Vinsona urychleně schválen program výstavby čtyř moderních letadlových lodí.
Stavba první z nich, pojmenované po nešťastném ministrovi CVA-59 Forrestal byla zahájena v Newport News Shipbuilding 14.7.1952. Slavnostní spuštění proběhlo 12.11.1954 a námořnictvo novou jednotku převzalo 1.10.1955. Další tři lodě brzy následovaly: CVA-60 Saratoga v New York Naval Shipiard (kýl – 16.12.1952; spuštěna – 8.10.1954; předána – 14.4.1956), CVA-61 Ranger (Newport News Shipbuilding - 2.8.1954; 29.9.1956; 10.8.1957) a CVA-61 Independence (New York Navy Yard - 7.7.1955; 6.8.1958; 10.1.1959).
Vznikla plavidla o něco menší než zrušená třída United States. Na rozdíl od ní byly lodě vybaveny klasickým ostrovem na pravoboku. Rozlehlá paluba je v zadní části řešena jako úhlová na levobok se dvěma parními katapulty typu C-7 na přídi a dalšíma dvěma na úhlové části. Brzy byly nahrazeny výkonnějšími modely C-11. Ranger a Saratoga byly osazeny přímo typy C-11. Spojení s hangárem zajišťují čtyři výtahy jeden na levoboku v přední části úhlové paluby a tři na pravoboku, dva za ostrovem a jeden před ním.
Plavidla jsou schopná pojmout až 90 letadel, ke konci služby tvořilo letecký park standartně 86 strojů hlavně typy F-14; F-18; EA-6B; E-2C a S-3.
Rozměry plavidel třídy Forrestal jsou následujíci: délka trupu 326 m; délka letové paluby 319 m; šířka trupu 40 m; šířka letové paluby 76 m; ponor 11,3 m; standartní výtlak 61235 tun a plný výtlak 81100 tun.
Pohon vycházel z United States, tedy osm kotlů Foster-Wheeler dodávajících páru čtyřem soupravám turbín Westinghouse o výkonu 280000 koní.Maximální rychlost dosahuje hodnoty 33 uzlů.
Po dokončení tvořilo výzbroj lodí osm kanónů ráže 127 mm (5"/54 (12.7 cm) Mark 42) v jednohlavňových věžích na balkónech pod úrovní letové paluby (po dvou na obou bocích přídě a zádě). Postupně byl jejich počet snižován až na čtyři, v polovině sedmdesátých let byly zrušeny úplně. Jejich místa zaujaly tři plně automarizované systémy vybavené šestihlavňovými rotačními kanóny 20 mm/76 Vulcan-Phalanx a tři odpalovací zařízení Raytheon GMLS Mk 29 každé pro osm PLŘS Sea Sparrow. Střely jsou naváděny pomocí radiolokátorů Mk 91. pro vedení radioelektronického boje jsou plavidla vyzbrojena čtyřmi šestihlavňovými vrhači klamných cílů SRBOC typu Tracor Mk 36 a výstražnými systémy WLR 1; WLR 3 a SLQ-32.
K hlavním radiolokačním systémům patří vyhledávací radiolokátor AN/SPS 48 s dosahem 400 km; AN/SPS 49 schopný sledovat vzdušný prostor do vzdálenosti 460 km; protilodní soupravy AN/SPS 67, 41, 42 (2x) a 43. Lodě jsou vybaveny taktickým integrovaným řídícím systémem NTDS/ACDS a soupravou pro satelitní komunikaci SATCOMS, navigačním radiolokátorem AN/SPS 64 a systémem TACAN
V rámci programu SLEP byly v letech 1985-1988 lodě třídy Forrestal rozsáhle modernizovány. Byly vyměněny parní katapulty za nový typ C-13, proběhla revize a opravy trupu, plavidla dostala kevlarové pancéřování, bylo modernizováno elektronické vybavení a proběhla generální oprava pohonné soustavy. Toto vše mělo zajistit efektivní službu na další desetiletí.
Přesto byla plavidla v průběhu devadesátých let vyřazena. Do činné služby vstupovaly lodě třídy Nimitz a USNavy si nemohla dovolit držet ve službě lodě které byly najednou nadbytečné. První byl vyřazen 10.7.1993 Ranger (přeměna na muzejní loď), 11.9.1993 ho následoval Forrestal (dnes také muzeum), 20.8.1994 Saratoga (překlasifikována na experimentální loď) a 30.9.1998 odešla do výslužby i Independence (také muzeum).


