Pavesi Autocarro Tagliafili (ITA)
Moderátor: Rase
Pavesi Autocarro Tagliafili (ITA)
Pavesi Autocarro Tagliafili
Itálie vyhlásila válku Rakousko-Uhersku 23. května 1915 a byť většinu společné hranice tvořil masiv Alp, nabízel se možný průchod podél Jaderského pobřeží. Brzy se ale postup italské armády zastavil na řece Soča a generálové si uvědomili, že je nutné vytvořit zařízení, kterým by bylo možno překonat překážky z ostnatého drátu. Za tímto účelem, ještě téhož roku, postavil inženýr Ugo Pavesi (1886-1935) obrněné vozidlo se základem v kolovém traktoru Pavesi-Tolotti Tipo A. Ten byl zakryt pancéřovou nástavbou a v přední části usazeny dvě vyvýšené otočné věžičky s kulomety. V každé z věží byl instalován kulomet Villar-Perosa M1915, dle jiných zdrojů FIAT-Revelli M1914, ráže 6,5 mm. Třetí zbraň stejného typu byla umístěna v zadní části trupu. Pancéřová ochrana dosahovala šíře až 4 mm, což stěží stačilo na ochranu osádky před střelbou z pistolí, ale chránila před střepinami nebo různými úlomky. Hlavním účelem tohoto obrněného vozidla bylo překonat drátěné zátarasy a tak byly v přední části osazeny zařízení pro jejich přestřihávání. Osádku tvořilo 5 nebo 6 mužů. Změny se dotkly rovněž podvozku, který byl otočen (vůz tedy couval), motorový prostor byl tedy umístěn v zádi trupu a byla přidána druhá přední náprava, která byla s tou první spojena společným odpružením s listovými pružinami. První prototyp nazvaný Pavesi Autocarro Tagliafili, byl postaven v první polovině roku 1916 a vojskové zkoušky se konaly v květnu 1917. Bohužel se ukázalo, že vůz nedokáže zatáčet a maximální rychlost činila pouze 6 km/h a to pouze na rovném terénu. Projekt byl tedy zastaven a italská armáda upřednostnila vývoj tanku na pásovém podvozku.
Zdroj:
http://www.tanks-encyclopedia.com/ww1/I ... tagliafili
https://landships.activeboard.com/t5793 ... -tagliafi/
https://seryj221221.livejournal.com/172657.html
https://www.patreon.com/posts/pavesi-autocano-18457211

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček