Existuje plán na změnu struktury vlastnického řízení aerospace (Antonov,...) v rámci státní firmy Ukroboronprom
https://ua.interfax.com.ua/news/economic/680852.html
V tomto smyslu je asi srozumitelnější letošní plán, že Boeing a Antonov by vzájemnou spoluprací si navzájem mohli líp vyhovět (vzhledem k tomu že letos na jaře padla fúze Boeing - Embraer), např. propojením civilních Antonovů do světové prodejní/MRO sítě Boeingu.
https://www.aerotelegraph.com/en/antono ... r-together
https://www.aerotelegraph.com/en/we-int ... the-an-158
Předpokládám, že kvůli čínskému viru v několika příštích letech ubyde peněz v kapsách zákazníků po (civilních) dopravních letadlech=vzroste poptávka po levných nových letadlech nad kterými by někteří uživatelé letadel dřív "ohrnuli nos". Takže pro Boeing byla částka za převzetí Embraer příliš vysoká. Zatímco produkty Antonovu by mohly být "k mání" mnohem levněji, vzhledem k minimální výrobě ukrajinských závodů Antonovu za poslední roky
https://www.aerotelegraph.com/en/antono ... five-years
Ruslan?
https://www.youtube.com/watch?v=OTZcwcQZ_Iw
Antonov 32/132?
https://www.youtube.com/watch?v=VOUIH4MoIW8
V případě spolupráce Antonov a Boeing mi není úplně jasná perspektiva An-148/158.... nicméně militarizovaná varianta (= Antonov An-178) je zvažován pro licenční výrobu v Turecku
https://www.dailysabah.com/business/ukr ... ports/news
viz pohled na výrobní halu
https://www.youtube.com/watch?v=Y3YijVknmlM
Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
Naposledy upravil(a) zzz dne 22/8/2020, 09:23, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
Když se Ukrajinský Antonov zaváže Boeingu tento pakt odstavi jak Čínu, tak i Rusko.
Dnes je Boeing v jeho civilním sektoru výroby v hluboké krizi. Nemyslím si, že by Ukrajinský Antonov získal přístup k úvěrům prostřednictvím jakési fúze s ním. .Prijdou o technické zkušenosti aplikované v konstrukcich Antonov Mrija a Ruslan a zároveň i o možnost je předat či prodat. V takové fúzi vidím jenom vytezeni Antonova.
Dnes je Boeing v jeho civilním sektoru výroby v hluboké krizi. Nemyslím si, že by Ukrajinský Antonov získal přístup k úvěrům prostřednictvím jakési fúze s ním. .Prijdou o technické zkušenosti aplikované v konstrukcich Antonov Mrija a Ruslan a zároveň i o možnost je předat či prodat. V takové fúzi vidím jenom vytezeni Antonova.
Re: Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
HONZIK11 píše:Když se Ukrajinský Antonov zaváže Boeingu tento pakt odstavi jak Čínu, tak i Rusko.
Dnes je Boeing v jeho civilním sektoru výroby v hluboké krizi. Nemyslím si, že by Ukrajinský Antonov získal přístup k úvěrům prostřednictvím jakési fúze s ním. (...)V takové fúzi vidím jenom vytezeni Antonova.
To je nedorozumění ... IMHO nejde ani o společnou firmu na produkci letadla xyz. A myslím, že nejde ani o převzetí (fúzi) firmy Antonovu firmou Boeing....
výše jsem upřesnil svůj odhad o co konkrétně by mělo jít v nynější zvažované spolupráci = rozšířit sortiment světové sítě Boeingu o levnější letadla, nad kterými někteří zákazníci dřív "ohrnovali nos" ... ovšem teď si řada uživatelů dopravních (civilních) letadel bude muset utáhnout opasek.
Tomu nerozumím. Ohledně (ne)perspektivy spolupráce ukrajinského a ruského civilního profesionálního aerospace ... viz důvody konce výroby An-148 vyráběné v RF do roku 2018: https://investforesight.com/voronezh-to ... ane-crash/ ...Honzik11 píše:Prijdou o technické zkušenosti aplikované v konstrukcich Antonov Mrija a Ruslan a zároveň i o možnost je předat či prodat.
Tj. existuje-li poptávka po Ruslanech, tak spolupráce se světovou sítí Boeingu (po konci výroby cargo 747) je cesta jak další Ruslany dostat k zákazníkům, nebo se pletu?
Mě na celé věci není jasná možnost spolupráce Antonov, Boeing v oblasti vojenských (bojových) letadel....
- Antonov v minulosti rozsáhle spolupracoval s licenčními producenty Antonovů např. v Iránu (An-140). Předpokládám že spolupráce v nějaké podobě pokračuje...
- Např. pro Ukrajinské vojenské letectvo by se nabízelo "levně" si osvojit nesovětské zbrojní technologie např. použitím olétaných F/A-18 A/B/C/D Hornet.... US Navy už je neprovozuje, Kuvajt má objednané SuperHornety, Španělské letectvo asi nebude zvažovat prodloužení provozu. Švýcarsko a Finsko v těchto letech shání nástupce Hornetů...
- Tj. nabízelo by se, aby nějaká ukrajinská firma (s podporou zbrojní divize Boeingu) zajišťovala MRO nakoupených olétaných Hornetů na UA a zajišťovala integraci ukrajinských zbraní do těchto olétanin....Což je ale asi nereálné v případě Antonovu
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
Není to nedorozumeni. Jestli existuje nějaký záměr Boeingu spolupracovat s Ukrajinským Antonovem. Tak to je dle mého názoru důvod popsány výše. Samozřejmě. Pakliže Ukrajina nakoupí ,, oletance,, tak je jejich závod jediný možný,ktery bude letouny servisovat. A že bude servisu třeba je jasné.
Re: Co si vzájemně můžou nabídnout Antonov a Boeing?
HONZIK11 píše:Nemyslím si, že by Ukrajinský Antonov získal přístup k úvěrům prostřednictvím jakési fúze s ním. .
Prve jsi psal o fúziHONZIK11 píše:Jestli existuje nějaký záměr Boeingu spolupracovat s Ukrajinským Antonovem. (...)


Já bych spíše řekl, že forma eventuelní spolupráce bude spíše:
výrobce = (kyjevský/charkovský) Antonov
a
prodejce = Boeing + MRO = světová servisní síť Boeingu
IMHO - právě v oblasti prodeje a (pozáručního) MRO je hlavní nevýhoda Antonovu, neboť Antonov na civilním světovém trhu v podstatě nemá žádný prodej a ani civilní MRO (viz An-158 v Cubana). Jelikož zchudli (a několik let budou furt chudí) někteří zákazníci světové prodejní/MRO sítě Boeingu, tak bych řekl, že zákazníci by nyní mohli "přivřít oko" a nějaké Antonovy do civilní provozu nakoupit. Hlavně cargo (=asi lepší než předělávat pasažérské letadla).
Je-li můj odhad správný, tak po světě budou nabízeny zejména takové typy Antonovů v těch kategoriích letadel, která (už) Boeing nevyrábí. Proto jsem psal o Ruslanu a o An-32/132 ... a o taky An-178, pokud neklapne licenční výroba An-178 v Turecku ....Těžko říct, jestli se spolupráce bude týkat An-148/158
Z portfolia Antonovů (viz např. flotila aerolinky "Antonov Airlines") to na trhu nebudou mít snadné ty typy turbovrtuláků, které budou čelit konkurenci typů které v Číny vyvinuli na bázi dřívější licenční výroby Antonovů v Číně viz např. MA60/600/700
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.