Satelitní snímky s vysokým rozlišením ze 3. března 2022 ukazují leteckou základnu Sešča, která se nachází 160 kilometrů od hranic s Ukrajinou. Byly sem z jiných základen dopraveny dva vzácné letouny EW Il-22PP, jeden letoun ELINT Il-20M a 42 dvouplošníků Antonov An-2. Jeho prototyp vzlétl poprvé v roce 1947, ale poněkud překvapivě se stále drží ve službě. V průběhu historie se objevily pokusy používat An-2 k přímé bojové činnosti a to hned v několika válečných konfliktech; od války ve Vietnamu, přes několik afrických válek, Sověty při válce v Afghánistánu, až po válku v Jugoslávii a naposled válku v Náhorním Karabachu (jako sebevražedný dron). Nejčastěji byl An-2 používán v oblastech a obdobích s předpokládanou nízkou leteckou činností protivníka, k rušivým hloubkovým či nočním útokům na pozemní cíle, vyzbrojen se standardními leteckými, či různými improvizovanými pumami (např. upravenými minometnými granáty), nebo se salvovými raketomety určenými pro vrtulníky. Při těchto činnostech bylo zdokumentováno sestřelení An-2 různými stroji, od vrtulníku Bell UH-1, AH-1 Cobra, až po Su-27. V průběhu války v Jugoslávii byl zaznamenán případ, kdy na sestřelení jednoho An-2 bylo spotřebováno více než 10 ručních protiletadlových střel (MANPADS), kdy se ukázalo, že starý pístový motor je pro infračervená čidla těchto střel mnohem obtížnějším cílem, než moderní proudové motory.
https://twitter.com/COUPSURE/status/150 ... de%3Dfalse
Antonov An-2
Moderátor: Julesak
Antonov An-2
Naposledy upravil(a) Rase dne 10/3/2025, 15:39, celkem upraveno 2 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Antonov An-2
Ruský letoun An-2 se údajně zřítil v Moskevské oblasti poblíž letiště Vatulino, přičemž pilot i druhý pilot údajně zahynuli. Letadlo provádělo zkušební let a bylo používáno místním parašutistickým klubem. Na místě havárie aktuálně zasahují záchranné složky. Prý šlo opět o zkušební let po opravě a selhávku motoru.
https://msk1.ru/text/incidents/2024/09/09/74065736/
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 7931872597
https://msk1.ru/text/incidents/2024/09/09/74065736/
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 7931872597

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Antonov An-2
Obnovení výroby motoru pro An-2
Podle agentury TASS Rusko 27. února 2025 oznámilo plán na obnovení výroby turbovrtulového motoru TVD-10, původně vyvinutého v Sovětském svazu roku 1965. Tento motor má podpořit modernizaci dvouplošníku Antonov An-2, zavedeného v roce 1947. Ruský ministr průmyslu a obchodu Anton Alichanov toto rozhodnutí potvrdil a uvedl, že motory budou použity pro přestavbu letounu An-2 s možným budoucím využitím pro další modernizaci. Sibiřský vědecko-výzkumný letecký ústav (SibNIA) plánuje, že do léta 2025 bude prototyp letounu An-2 vybaven motorem TVD-10B, přičemž jeho výroba má být obnovena v Omsku. Toto rozhodnutí následuje po zpoždění dostupnosti motoru VK-800 vyvinutého v UZGA, které vedlo k pokračování výroby staršího modelu TVD-10. Cílem je zajistit provozuschopnost letounu alespoň do roku 2030, kdy se očekává zahájení sériové výroby lehkého víceúčelového letounu LMS-901 Bajkal. Projekt VK-800 byl původně zahájen v roce 2008 s cílem pohánět různá ruská letadla, včetně vrtulníků Ansat a Ka-226. Potýkal se však s řadou problémů, což vedlo k téměř desetiletému přerušení prací. V letech 2018 a 2019 bylo obnoveno úsilí o adaptaci motoru pro letoun Bajkal. Motor by měl být certifikován do konce roku 2025 a sériová výroba je plánována na rok 2026. Zpoždění ovlivnilo harmonogram sériové výroby letounu Bajkal, která byla původně plánována na začátek roku 2024, ale byla odložena. Další komplikací je výrazné zvýšení předpokládané ceny letounu – z původně odhadovaných 120 milionů rublů (31,2 mil Kč) vzrostla na přibližně 445 milionů rublů (115,7 mil Kč) za kus.
https://www.armyweb.cz/clanek/rusko-zem ... izaci-an-2
Podle agentury TASS Rusko 27. února 2025 oznámilo plán na obnovení výroby turbovrtulového motoru TVD-10, původně vyvinutého v Sovětském svazu roku 1965. Tento motor má podpořit modernizaci dvouplošníku Antonov An-2, zavedeného v roce 1947. Ruský ministr průmyslu a obchodu Anton Alichanov toto rozhodnutí potvrdil a uvedl, že motory budou použity pro přestavbu letounu An-2 s možným budoucím využitím pro další modernizaci. Sibiřský vědecko-výzkumný letecký ústav (SibNIA) plánuje, že do léta 2025 bude prototyp letounu An-2 vybaven motorem TVD-10B, přičemž jeho výroba má být obnovena v Omsku. Toto rozhodnutí následuje po zpoždění dostupnosti motoru VK-800 vyvinutého v UZGA, které vedlo k pokračování výroby staršího modelu TVD-10. Cílem je zajistit provozuschopnost letounu alespoň do roku 2030, kdy se očekává zahájení sériové výroby lehkého víceúčelového letounu LMS-901 Bajkal. Projekt VK-800 byl původně zahájen v roce 2008 s cílem pohánět různá ruská letadla, včetně vrtulníků Ansat a Ka-226. Potýkal se však s řadou problémů, což vedlo k téměř desetiletému přerušení prací. V letech 2018 a 2019 bylo obnoveno úsilí o adaptaci motoru pro letoun Bajkal. Motor by měl být certifikován do konce roku 2025 a sériová výroba je plánována na rok 2026. Zpoždění ovlivnilo harmonogram sériové výroby letounu Bajkal, která byla původně plánována na začátek roku 2024, ale byla odložena. Další komplikací je výrazné zvýšení předpokládané ceny letounu – z původně odhadovaných 120 milionů rublů (31,2 mil Kč) vzrostla na přibližně 445 milionů rublů (115,7 mil Kč) za kus.
https://www.armyweb.cz/clanek/rusko-zem ... izaci-an-2

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Antonov An-2
Je to stale skvela predloha coby dvouplosnik . Absolutni raritka.Re: Antonov An-2
To bez diskuze. Padni komu padni.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"