Oficiální název 4,7cm Pak(t) auf Panzerkampfwagen I (SdKfz 101) ohne Turm
Na počátku druhé světové války se ve výzbroji nacistického Německa nacházelo poměrně velké množství lehkých tanků Panzer I, který byl původně koncipován jako školní tank pro výcvik tankových posádek. Při útoku na Polsko v září 1939 však tyto tanky tvořily téměř polovinu stavu Panzerwaffe. Pouze kulometná výzbroj a slabé pancéřování ukázaly, že tento tank není schopen vést boj s klasickými tanky vyzbrojenými kanony. Bylo proto rozhodnuto o přestavbě tohoto tanku na stíhač tanků vyzbrojený protitankovým dělem. pro přestavbu byla vybrána varianta Panzer I Ausf. B

Problém nastal při výběru kanonu, ráže 37 mm neslibovala nějaké oslnivé výsledky a vývoj kanonu PaK 38 ráže 50 mm ještě nebyl dokončen. Proto byl použit původně československý protitankový kanon ráže 47 mm (Škoda A5 - 4,7cm kanon PÚV vz.38 ???), v německé armádě označovaný jako 4,7cm PaK (t) 38. Délka hlavně byla 43,4 ráže.
Kanon byl umístěn v jednoduché nástavbě z plechů o síle 14,5 mm. Ta kanon chránila jen z přední strany a boků, strop a zadní stěna zůstaly otevřeny. Náměr kanonu byl -8° až +12°, stranový odměr 17,5° na každou stranu.
Pro kanon byl palebný průměr 86 střel. Jako sekundární zbraň posádka vozila samopal MP 38 s 192 náboji v zásobnících.
Pasívní ochrana tříčlenné osádky byla velmi nízká. Navíc velitel vozu plnil i funkci střelce.
Výroba probíhala od března do května 1940 a bylo vyrobeno 132 vozidel
technická data Panzerjäger I:
hmotnost – 6,4 t
délka – 4,42 m
šířka – 1,85 m
výška – 2,25 m
výkon motoru – 100 HP
zásoba PHM – 146 l benzínu
spotřeba paliva silnice – 100 l/100 km
spotřeba paliva terén – 125 l/100 km
max. rychlost – 42 km/h
osádka – 3
Zdroj:
I.Pejčoch - Obrněná technika 2