• Globalní oznámení

Příspěvek Stíhač tanků Achilles


Obrněná technika z období 2. světové války



Britský stíhač tanků M10 Achilles



Obrázek

Stíhač tanků Achilles verze IIC- boční pohled




Předmluva :

Britové se vývojem stíhače tanků začali vážněji zaobírat v roce 1940, když hrozilo nebezpečí invaze německých vojsk na ostrovy. Když tato situace pominula, byl projekt odložen. Šlo o vozidlo s nízkou nástavbou, plně otočnou věží a pancířem, který měl vydržet palbu německých kanónů do ráže 50 mm ze vzdálenosti 700 m. Později britští konstruktéři testovali na podvozku tanku Churchill z výzbroje vyřazené protiletadlové kanóny ráže 76 mm, instalované do neotáčivé věžové nástavby. Prototyp byl kompletní v únoru 1942. Armáda objednala na 100 strojů, a následně ji snížila o polovinu. Po nabídce stíhačů tanků M10 z americké strany byly v prosinci 1942 veškeré projekty úplně zastaveny, již vyrobené stroje se do boje nedost
...

Views: 7405  •  Komentáře: 5  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Stíhač tanků M36 Jackson / Slugger


Obrněná technika z období 2. světové války



Americký stíhač tanků M36 Jackson / Slugger



Obrázek

Počítačově upravený stíhač tanků verze M36B2 na propagační upoutávce na Vojenské muzeum v Danbury na jihu Nové Anglie, CT (Connecticut),



Předmluva :

Předchůdci zde popisovaného bojového stroje byly stíhače tanků M10 Destroyer, které po delším vývoji a testování různých variant, například polopásové samohybné kanóny M3, vznikly na bázi podvozku a pohonu středního tanku Sherman verze M4A2. Nástavba byla upravena a na ní umístěna shora otevřená věž. Korba byla rozměrově skoro shodná s tankovou variantou, svařena byla avšak z tenčích pancéřových desek. Stíhač tanků se od vybrané verze tanku odlišoval výkonnějším kanónem M7 ráže 76,2 mm s vysokou úsťovou rychlostí střely v modifikované věži těžkého tanku T1/M6. Jako protizávaží dlouhého kanónu sloužila mohutná zástavba zadní části věže
...

Views: 11906  •  Komentáře: 13  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Stíhač tanků M10 Destroyer / Wolverine


Obrněná technika z období 2. světové války



Americký stíhač tanků M10 Destroyer / Wolverine



Obrázek



Předmluva :

Když byly v první světové válce nasazeny první tanky, používaly se hlavně k podpoře pěchoty, kde prorážely v zátarasech průchody a ničily kulometná hnízda protivníka. Zřídka docházelo k boji tanku se shodným vozidlem nepřítele, tato bylo však zapříčiněno malým počtem těchto pancéřovaných strojů na bojišti. Později se k tomu uzpůsobily válečné doktríny, které řešily nasazení tanků jako podporu pěchoty nebo k boji s tanky protivníka. Jak bylo následně zjištěno, tyto úkoly si navzájem odporují, a armády požadovaly pro specifický požadavek odlišnou techniku. Pro podporu pěchoty by měly sloužit pomalé a těžce pancéřované stroje, vhodné k ničení opevněných bodů a hlavně aby jim pěšky jdoucí útočící vojáci stačili. K ničení nepřátelských tanků by byly vyrobeny rychlé, dobře m
...

Views: 29653  •  Komentáře: 56  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Samohybné dělostřelecké prostředky (1)


Obrněné vozidlo z období 2. světové války



Americká samohybná houfnice M7 Priest



Obrázek



Předmluva :

Americké velení došlo k názoru, že je zapotřebí nahradit tažené dělostřelectvo samohybným.

Samohybné lafety ráže 105 mm na polopásech se moc neosvědčily, tak velení tankových vojsk požadovalo samohybný stroj.

I když se s samohybnými houfnicemi počítalo už v roce 1942, vzniklo jen pár prototypů, bez možnosti velkovýroby.

Zámysl vzniku samohybné houfnice byla kooperace s tankovými divizemi jako mobilní bojový stroj s dostatečnou palebnou silou.

Nebyla nutnost silnějšího pancéřování, neboť se s nimi počítalo pro těžkou dělostřeleckou podporu, ne pro boj s obrněnými vozidly protivníka.




Část první : Vznik, vývoj a výroba samohybné houfnice M7




Jako nejvhodnější se jevil podvozek středního tanku M3 Lee, který byl v ten čas ve výrobě. Postavený prototyp T32 vznikl ...

Views: 7864  •  Komentáře: 4  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek TK-3/TKS


Tančík TK-3



Obrázek



1.Vývoj



Předchůdcem tohoto stroje byl tančík Carden-Loyd Mk VI od anglické firmy Vickers. Polsko zakoupilo nejdříve jeden, ale po kladných zkouškách bylo zakoupeno dalších 10. Tančíky nicméně vykazovaly při delším provozu poruchovost, takže bylo rozhodnuto, že proběhnou určité technologické změny, například zlepšené odpružení, vedení pásu. Pokus zaznamenal určitý pokrok, ale bylo jasné, že pro masovou výrobu bude potřeba připravit rozsáhleji rekonstruované vozidlo.

Šéfkonstruktérem programu se stal Ing. Wladyslaw Trzeciak, spolupracující s rtm.Edwardem Karkozem a mladým Ing.Edwardem Habichem, jednou z nejvýraznějších postav předválečné konstrukce. Trzeciak se nakonec výroby svého výtvoru nedočkal, již 14. ledna 1931 zemřel. Państwowe Zakłady Inżynieryjne (Národní inženýrské závody) obdržely zakázku na výrobu dvou prototypů, pro zkušební účely p



...

Views: 22310  •  Komentáře: 28  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Polský tank PT-91 Twardy


Polská rozsáhlá modernizace licenčně vyráběného sovětského tanku T-72M1

Polský bojový tank PT-91 Twardy

(s vlastním názvem Tvrdý nebo také Odolný)



Obrázek


Na konci 80. let se velení polské armády rozhodlo modernizovat, spíše vyměnit svůj tankový park. Jednalo se o tanky T-55 až T-55AM. Jednou z variant se jevila modernizace licenčních T-72M1, ale také nákup modernizovaných sovětských tanků T-72S nebo moderních T-80. Koncem roku 1988 bylo rozhodnuto, zpracovat projekt modernizace T-72M1. Po politických změnách v roce 1989 se polsko-sovětská jednání o koupi moderních tanků přerušila a projekt na nový polský tank se opět rozjel. Začátkem 90. let to byl nejdříve projekt s názvem "Wilk" (Vlk). Později byl tento projekt zastaven a nahrazen projektem "Twardy" na kterém firma Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy spolupracovala s ústavem OBRUM (Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mecha ...

Views: 19415  •  Komentáře: 19  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Praga TNH n. A.


http://utocnavozba.wz.cz

Hydrostar se s námi trvale rozloučil...

Views: 31917  •  Komentáře: 38  •  Odeslat odpověď

Příspěvek Praga LTH (Panzerwagen 39)


Lehký tank Praga LTH (Panzerwagen 39)

Exportní lehké tanky PRAGA (ČKD) – díl 2



Obrázek

Po delší době se vracím k tématu, které ještě dnes dokáže vyvolat mezi čtenáři hrdost na příslušnost k tomuto národu (přespolní prominou). Jak jsem zde již psal, naše mladá první republika dokázala během několika let konkurovat zavedeným zbrojařským velmocem a to nejen v dělostřeleckých a pěchotních zbraních. V prvním části této minisérie jsem se zmínil o vývoji tanku Praga TNH a jeho vývozu do Iránu (Persie).



Vývoj tanku TNH znamenal zásadní obrat v konstrukci tanků koncernu ČKD, byl zde k dispozici skvělý lehký tank, schopný dalšího vývoje. Pro některé státy byl ale „velký a drahý“, byla zde ale možnost vycházet z tanku TNH a poněkud ho zmenšit. Československo coby světová jednička ve vývozu zbraní v letech 1934-1935 rozhodně nebylo neznámou zemí pro cizí armády a aktivní zahraniční zástupci dokázali získat pro firmu velmi zajímavé zakázky. ...

Views: 15934  •  Komentáře: 18  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]

Příspěvek Škoda T-15


http://utocnavozba.wz.cz

Hydrostar se s námi trvale rozloučil...

Views: 15759  •  Komentáře: 8  •  Odeslat odpověď

Příspěvek Pilot v pozadí


Obrázek



Frank Tallman


Frank Gifford Tallman (narozený 17. dubna 1919 v městečku Orange v New Jersey, zemřel 15. dubna 1978 při havárii letadla) byl pilot kaskadér, který pracoval v Hollywoodu během 60. a 70. let 20. století.



Byl synem vojenského pilota z I. světové války. Po otci i po strýci, rovněž vojenském pilotovi, měl letectví v krvi; svůj první let absolvoval jako pětiletý na klíně svého otce v roce 1924. Pilotním výcvikem prošel jako šestnáctiletý a když USA vstoupily v roce 1941 do II. světové války, byl již kvalifikovaným pilotem. Nejprve působil jako civilní instruktor kadetů AAF; když námořnictvo uvolnilo požadavek absolutoria vysoké školy, byl přijat pro pilotní výcvik. Létal jako instruktor námořních pilotů a ukončil válku v peruti letadel SBD Dauntless.



V poválečných letech mohl Tallman uskutečnit ...

Views: 8915  •  Komentáře: 7  •  Odeslat odpověď [ Číst dále ]


  •  Novinky
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

  • Kdo je online?
  • Ve fóru je celkem 390 uživatelů :: 10 registrovaných, 0 skrytých a 380 hostů (založeno na uživatelích aktivních během posledních 5 minut)
    Nejvíce zde současně bylo přítomno 1088 uživatelů dne 13/6/2024, 02:29





  • Hledání

  • Statistiky
  • Totals
    Celkem příspěvků 412988
    Celkem témat 8775
    Total Announcements: 1494
    Total Stickies: 14
    Total Attachments: 16800

    Topics per day: 4
    Posts per day: 194
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 92
    Posts per topic: 47

    Celkem zaregistrovaných uživatelů 4506
    Nejnovějším uživatelem je Michaeloser