Německé představy a možnosti při útoku na čs. opevnění 1938

Obranná pásma, pohraniční opevnění, lehké a těžké objekty, tvrze.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše:Hansi, Bf 109 B-1 měly ve výzbroji dva kulomety...
http://en.valka.cz/viewtopic.php/t/44225
Ano, souhlasím. Kulomet, který se občas umisťoval do motoru, byl krajně nespolehlivý, takže nejspíše u drtivé většiny mašin ani instalován nebyl. Jen mi uniká, proč to píšeš :)
Rosomak píše:Aha, tak proto byly Befka pořád ve vzduchu...
Že jsi se tím tehdy nepochlubil.
Ano, vytrvalost Bf 109 v akci byla okolo 120 - 150 minut. Správnější by byla vytrvalost okolo 90 - 120 minut. Dále jsme například měli automatické stavění vrtule, zatímco v reálu bylo zaváděno snad až někdy na přelomu let 1939 a 1940..a to nevím, jestli nejsem stále ještě příliš optimistický. A dále jsme myslím měli těžší výzbroj na He 111, než by bylo správné a taky Stuky jsme měli pozdější :). Přesto československé letectvo bojovalo srdnatě a jeho porážka byla pod tvým velením statečná :)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Hoši nemotejte sem simulátory nebo v tom bude totální bordel

už tak mají problémy někteří přijmout realitu
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše:Hansi, uvádíš zde:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=40920#40920
Bf 109 C - Dolet: 650 km (http://letectvi.wz.cz/nemecko/bf109/)
Bf 109 E - Dolet: 600 km, zde (http://www.topsid.com/index.php?war=nemecko&unit=bf109e) 660 km.
Máš tam také počty té Tvé "velkosérie" Bf-109 E-2
- Dolet C a E sedí. Tedy až na to, že na letectvi.wz.cz operují s jakýmsi imaginárním množstvím paliva 750 l. Bf 109 C a D měly nádrže na nějakých cca 330 l. Nevím kolik přesně, musel bych mrknout do manuálu, nebo do svého článku, který vznikal z velké části právě četbou a překladem dobové dokumentace. Kdybys chtěl kalkulovat s přídavnou nádrží, tak bys měl vědět, že ta běžně používaná na stíhačkách měla objem 300 l.

- O velkosérii E-2 teď píšeš v tomto vláknu poprvé, ne? Já celou dobu mluvím o E-3.
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Na jeden podstatný detail jsi zapomněl ale neva.
Až budu mít čas to dodělat, tak to dám na svk, tady to zbytečně plevelíme.

Sorry, s počty E-3 máš pravdu, především:
Erla Maschinenwerk: 812 kusů (W.Nr.: 666-994, 1074-1574)
WNF Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 249 kusů W.Nr.: 5001-5259)
Bayerische Flugzeugwerke: 35 kusů (W.Nr.: 1927-1954)
Messerschmitt: 75 kusů (W.Nr.: 1955-1979)
Počítají se k tomu i ty E-3a, ne?
75 kusů (W.Nr.: 2159-2178, 2189-2198, 2346-2443, 2479-2513, 2622-2640)
Naposledy upravil(a) Rosomak dne 23/8/2011, 12:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

Idaho píše:Tak měli jsme na to stroje, tuším ruzné kolohousenky atd... ale během bojů... Navíc zablokujou střílny, pěchota se kryje za vraky zatímco letadla bombardují pozice a máš průlom

Kolohousenky byly jenom nějaké pokusy, mohly se na to teoreticky použít dělostřelecké traktory, možná těžší náklaďáky - ale to by bylo v opevněném pásmu docela nebezpečné. U těžkého opevnění se počítalo s tím, že vraky budou odtahovat naše střední tanky, ale to by byla záležitost až roku 1939, kdy měly prapory středních tanků pro ŘOP vznikat.
VGR_j4ck41 píše:
Rosomak píše:To už je věštění z kříšťálové koule.
Ano, Oerlikony. Ale doopravdy nevíme - i když jsem se snažil - jak to tehdy bylo. Ono tam není dát jen kanon. Musí ho někdo vyrobit a dodat a mít na to licenci.
samozrejmne .. o tomhle prave mluvim ... a nepovedlo se jim to za DVA roky vyresit ... takze tvoje ohaneni se tim ze B-35 byla planovana jako kanonova driv nez Bf-109 tim jde trosinku do hajzlu, protoze uz pripad kanonovy Avie ukazal, ze to zase takovej fofr s tim neco vymyslet a dodat do vyzbroje nebude
Oerlikony pro první sérii Bk-534 byly objednány ve Švýcarsku, ale po Mnichovu byla objednávka stornována (tuším, že se dokonce pár kousků z téhle objednávky do republiky ještě dostalo). Bk-534 se začaly vyrábět až od léta 1938 a letectvo je začalo přebírat myslím v září - v té chvíli už bylo samozřejmě pozdě, ale pokud by nedošlo ke zrušení objednávky a ty Oerlikony se k nám dostaly, tak by myslím mohly být Avie dozbrojeny a to zpoždění by nebylo nějak veliké (i když i tak by bylo zásadní - nebyly k dispozici když je bylo třeba).
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Ramon píše: Kolohousenky byly jenom nějaké pokusy, mohly se na to teoreticky použít dělostřelecké traktory, možná těžší náklaďáky - ale to by bylo v opevněném pásmu docela nebezpečné. U těžkého opevnění se počítalo s tím, že vraky budou odtahovat naše střední tanky, ale to by byla záležitost až roku 1939, kdy měly prapory středních tanků pro ŘOP vznikat.
Trochu zapomínáte na to, že tančíky by musely překonat protitankové zátarasy, které byly skutečně impozantní.
Ramon píše:Oerlikony pro první sérii Bk-534 byly objednány ve Švýcarsku, ale po Mnichovu byla objednávka stornována (tuším, že se dokonce pár kousků z téhle objednávky do republiky ještě dostalo). Bk-534 se začaly vyrábět až od léta 1938 a letectvo je začalo přebírat myslím v září - v té chvíli už bylo samozřejmě pozdě, ale pokud by nedošlo ke zrušení objednávky a ty Oerlikony se k nám dostaly, tak by myslím mohly být Avie dozbrojeny a to zpoždění by nebylo nějak veliké (i když i tak by bylo zásadní - nebyly k dispozici když je bylo třeba).
Díky Ramone, to je velmi podstatná informace. V podstatě potvrzuje to co tvrdím, že Bk-534 měly funkční uložení pro kanon a čekalo se pouze na její dodání.

Tím padá bod 1) Hanse.
1) Luftwaffe nebyla schopna nasadit letecký kanon dříve, než letectvo ČSR.

Ad 2)
Wehrmacht úmyslně nesprávně uvýděl chybné množství techniky, resp. bojových prostředků.
řeč byla do Mnichova 1938, o válečných hlášeních jsem se nikdy nepřel.

3) Bf 109 nebyly schopny doletět nad Prahu, resp. to pro ně bylo krajně obtížné.
Napsal jsem něco jiného - v případě leteckých soubojů by se museli s českými Aviemi vypořádat vcelku rychle. Třeba by bylo za pět minut hotovo, třeba by je dvacet minut dokázaly vymanévrovávat.
To už se skutečně nedozvíme a spekulace logicky vedou do extrémních postojů.

4) B-35/135 story
Jak vidíme na příkladu Německa, tak rozběhnutí letecké výroby po obdržení československého zlata se v roce 1939 rychle rozeběhlo (když měla německá vláda - přesněji Göring který tehdy vedl ministerstvo financí - čím zaplatit).
Byly zde dříve zmiňovány problémy s výrobou eliptického křídla, ale víme, že byla objednána zkušební série 10 ks do konce roku 1938, která byla po Mnichovu zrušena - cca tři letadla měsíčně.
Tj. v průběhu ledna se mohla rozjet skutečná sériová výroba např. 100 ks. Nevím, co je na této úvaze tak fantastického.

5) Rakety!
Pokud jsi schopen vystřelit na letící letadlo flakem a zasáhnout ho, můžeš na něj pomocí záměrného zařízení vystřelit NEŘÍZENOU raketou (osobně bych si to představoval spíše jako salvu několika raket, protože čas na výstřel je krátký a 80 cm dělo nedokáže tak rychle střílet) a zasáhnout ho. Zvuková rozbuška není zas tak složité a drahé zařízení.
Nedávno jsme se zde bavili o raketách na Me-262 a jejich velmi dobré účinnosti. Už jsi zapomněl?
Naposledy upravil(a) Rosomak dne 23/8/2011, 13:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
VGR_j4ck41
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 448
Registrován: 1/9/2010, 10:23

Příspěvek od VGR_j4ck41 »

Rosomak píše:
VGR_j4ck41 píše:samozrejmne .. o tomhle prave mluvim ... a nepovedlo se jim to za DVA roky vyresit ... takze tvoje ohaneni se tim ze B-35 byla planovana jako kanonova driv nez Bf-109 tim jde trosinku do hajzlu, protoze uz pripad kanonovy Avie ukazal, ze to zase takovej fofr s tim neco vymyslet a dodat do vyzbroje nebude
Kdy mělo Německo k dispozici kanonové verze Befek v sérii 100 ks?
rozhodne o par let drive nez se to same podarilo CS letectvu ... a urcite by LW mela k dispozici driv 100 kanonovych Befek, nez CSL 100 kanonovych B-35
nehlede na to ze jsem rikal ze ty Avie byli OBJEDNANY ... tim se ukazuju ze otazka jestli zbrojit nebo ne byla uspesne vyresena ... akorat ze vyrobni zavod nestihnul za 3 mesice tak nejak nic udelat
Otázka je, čemu byla dávána armádou přednost, jestli výrobě Bk-534 dodávkám B-534 IV. nebo vývoji B.35 či náběhu výroby B-71.

Nezapomínejme také na A-300, jejichž výroba se již nerozběhla - zakázka byla zrušena.
uhybas od tematu ... to ze Avii byla dana zakazka na vyrobu 10ks testovaci serie prece nema nic spolecnyho s tim cemu armada dava prednost - to uz je proste a jednoduse vsechno rozhodnuty ... Avie mela vyrobit 10 kusu B-35 a za 3 mesice neudelala nic ... ale mas pravdu ... tenhle tvuj argument muzes pouzivat donekonecna ... proc by se pripadne nerozebehla velkoserie B-35? no protozese mohlo soustredit na tohle a tamto
mno vidis a z Drazdan do Prahy to je po silnici zhruba 150km ... tak mi rekni co vlastne resis?
nehlede na to ze nad Anglii se Befka stretavali s ponekud vykonnejsima strojema nez byli Avie a tomu stretu se tak nejak vyhnout nemohli protoze karty rozdavali Anglani ... nad RCS by to bylo prece jenom trosku jiny
Střetávaly se letadla konstrukce a doletu platné v roce 1940, ne stav roku 1938.
Německé letadla již měla větší nádrže umožňující dolet o 100-150 km dále, případně externí. Ale pořád mohly Befka být nad Anglií max. 20 minut.
Takže těch 150 km by bylo v roce 1938 dost na hraně.
Když tak to vyzkoušej v simu.
Nezapomínej také na jedno - Anglie neměla oproti ČSR v podstatě žádnou protiletadlovou obranu.
HA ... to je marny ... ohledne doletu uz nemam co rict ... vsechno uz bylo receno ... a ty si klidne mel ty svoje bludy ... sam jsi psal jakych zavodu se Befka v Curychu 1937 zucastnili
Rosomak píše: Trojúhelníkový let - 367 km - 387,8 km/h
... tak jenom pro upresneni jedno byl zavod na nejakejch 370km ... zopakuju klicova slova ... 1937, ZAVOD, 370km ... zavod se neletel cestovni rychlosot ale na co nejvyssim vykonu a presto Befka uleteli 370km a tutove jim jeste neco v nadrzich zbylo ... tak jak by asi nemohli doletet od hranic nad Prahu? uz se tesim jak budes ted argumentovat sam proti sobe
Uživatelský avatar
Ramon
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 432
Registrován: 18/9/2007, 17:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ramon »

Rosomak píše:Trochu zapomínáte na to, že tančíky by musely překonat protitankové zátarasy, které byly skutečně impozantní.
Já odpovídal na dotaz na odtahování tanků, tohle jsem neřešil, každopádně ne všude byly PT překážky na podzim 1938 dokončeny (chyběly i na docela důležitých směrech).
Rosomak píše:Díky Ramone, to je velmi podstatná informace. V podstatě potvrzuje to co tvrdím, že Bk-534 měly funkční uložení pro kanon a čekalo se pouze na její dodání.
Spíš bych řekl, že to bylo pravděpodobně funkční. Oerlikony byly objednány, ale různé zdroje se liší v názoru na to, jestli bylo uložení vyřešeno. Já se sice domnívám, že si někteří autoři sami vydedukovali, že původní problémy s uložením byly příčinou nevyzbrojení Bk-534 a že hlavní příčinou bylo zrušení objednávky, ale na 100% to nevím.
Obrázek
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše: Díky Ramone, to je velmi podstatná informace. V podstatě potvrzuje to co tvrdím, že Bk-534 měly funkční uložení pro kanon a čekalo se pouze na její dodání.
Ale Bf 109 C měl taky funkční uložení pro kanon. Jsem si naprosto jistý, že ve chvíli, kdy ten kanon namontovali, tak opravdu fungoval :) Jen když ho pak zaseklý a poničený vyndali, tak to bylo poněkud slabší..

Otázka zní: Byl skutečně ten kanon na B-534 zkoušen? Úspěšně? Oni se hoši okolo Williho Messerschmitta také domnívali, že ten kanon v Bf 109 použít půjde. Spletli se, nešel :) Resp. šel, ale s velkými "ale", za která ta produkce zatím nestála.
Uživatelský avatar
Idaho
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 459
Registrován: 21/8/2008, 19:50

Příspěvek od Idaho »

Ramone díky za informaci o likvidaci vraků kryjících palebné pole řopíků a dalších ;)

Jinak ohledně těch letadel, polovině věcí jako motory, uložiště a jednotlivým verzím prostě nerozumím, nikdy jsem se o to nezajímal a tak Vám nechci zasahovat do diskuze. Ale příjde mi že se zbytečně dohadujete.

Jednoduše, bavíme se o případném střetu Luftwafe s letectvem ČSR někdy okolo začátku roku 1939, že? Vykašlete se an dohady ohledně zapomenutých, učelně likvidovaných a překrucovaných informací o projektech a vemte to obšírněji:
1) měli jsme šanci zavést sériovou výrobu letadel, dostatečnou na to, aby mohli bránit republiku? A to s přihlednutím k faktu, že jsme měli nedostatek tanků a prototyp jednoho z nejlepších tanků té doby se nám proháněl po cvičáku (a v Peru)?
2) Měli jsme šanci zasáhnout, za předpokladu že by byli letadla rozházená a poschovávaná všemožně tak, aby se vyhnula zničení ze vzduchu? Je vůbec předpoklad, že by byli letadla na letištích snadný cíl pro luftwafe, správný?
3) Pustilo by se vůbec Luftwafe do našeho vnitrozemí? Někde jsem četl, že jejich představy o našem letectvu byli zcestné a mysleli si že máme víc letadel, z toho nějaké dodávky z Ruska

Různě poschovávaná letadla (po stodolách ajk o tom píše Drdek :D) museli mít určitě problémy se zásobováním a komunikací

Celkově tedy, jak velkou hrozbou pro nás bylo Luftvafe v říjnu 1938, lednu 1939 a dubnu 1939? (rozfázováno na základě předpokladu A a B, o kterých psal předtím)
Existují stovky různých, vzájemně nesouvisejících důvodů, proč se věci dějí nebo nedějí. Neporozumění může být tísnivé, stejně jako vědomí vlastní zodpovědnosti. Proto je lákavé svést všechny nepravosti na všemocné tajné organizace, které ovládají prakticky všechny prostředky komunikace a zbavují nás tak veškeré zodpovědnosti za naše omyly. Napsal Pavel Kasík
Uživatelský avatar
vencour
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 517
Registrován: 1/6/2007, 00:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vencour »

Otázkou je i informace, zda skutečně znala Luftwaffe pozici VŠECH našich letišť, hlavních, záložních i těch polních?
Tj. pozici, velikost, orientaci a co by na nich mohlo přistávat/vzlétat?
Obrázek
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

VGR_j4ck41 píše:HA ... to je marny ... ohledne doletu uz nemam co rict ... vsechno uz bylo receno ... a ty si klidne mel ty svoje bludy ... sam jsi psal jakych zavodu se Befka v Curychu 1937 zucastnili
Rosomak píše: Trojúhelníkový let - 367 km - 387,8 km/h
... tak jenom pro upresneni jedno byl zavod na nejakejch 370km ... zopakuju klicova slova ... 1937, ZAVOD, 370km ... zavod se neletel cestovni rychlosot ale na co nejvyssim vykonu a presto Befka uleteli 370km a tutove jim jeste neco v nadrzich zbylo ... tak jak by asi nemohli doletet od hranic nad Prahu? uz se tesim jak budes ted argumentovat sam proti sobe
Dobrá a relevantní připomínka.
Fajn, pokud letěly na sólo vyhlídkový let nad Prahu, máš úplnou pravdu.
Co nejvyšší výkon? To by asi rychle přehřály motor (jako Udet, který nedokončil - nebo mu došla šťáva?).
Ale asi jsi myslel na maximálně možném výkonu.

Do úvahy započítej také váhu kulometů a střeliva, a to, že při bojovém střetu se neletí jen rovně. Ale to víš lepší než já, kolik času by se na této trase této činnosti mohli věnovat.
Také to, jestli by byly na sólo letu, nebo doprovázely bombardéry, či letěly v letce...
Uživatelský avatar
Kruan
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 293
Registrován: 30/11/2009, 17:20

Příspěvek od Kruan »

Rosomak píše:Díky Ramone, to je velmi podstatná informace. V podstatě potvrzuje to co tvrdím, že Bk-534 měly funkční uložení pro kanon a čekalo se pouze na její dodání.
Spíš bych řekl, že to bylo pravděpodobně funkční. Oerlikony byly objednány, ale různé zdroje se liší v názoru na to, jestli bylo uložení vyřešeno. Já se sice domnívám, že si někteří autoři sami vydedukovali, že původní problémy s uložením byly příčinou nevyzbrojení Bk-534 a že hlavní příčinou bylo zrušení objednávky, ale na 100% to nevím.[/quote]

To že bylo mechanicky vyřešeno uložení kanonu neznamená, že to bude v praxi natož v boji fungovat. I ve věku CADu například zlobil kanon Plamen v L-159 Alca.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Rosomak píše: Tím padá bod 1) Hanse.
Luftwaffe nebyla schopna nasadit letecký kanon dříve, než letectvo ČSR.
Luftwaffe měla ten kanon ve výzbroji od jara 1938 a to na Bf 110. V minimální počtu, ale měla. ČSL kanon ve výzbroji nemělo vůbec.
řeč byla do Mnichova 1938, o válečných hlášeních jsem se nikdy nepřel.
Zdroj jsi neuvedl ani k Mnichovu, ani k ničemu jinému.
Napsal jsem něco jiného - v případě leteckých soubojů by se museli s českými Aviemi vypořádat vcelku rychle. Třeba by bylo za pět minut hotovo, třeba by je dvacet minut dokázaly vymanévrovávat.
To už se skutečně nedozvíme a spekulace logicky vedou do extrémních postojů.
Bf 109 tam nebyly od vedení dlouhých soubojů. Musely především odhánět nepřítele od bombardérů, případně ideálně přímo zabránit napadení. Tehdejší německé bombardéry samotnou Prahu přeletěly cestovní rychlostí asi za 2 - 3 minuty (což není z hlediska leteckého boje příliš důležitá informace).
Jak vidíme na příkladu Německa, tak rozběhnutí letecké výroby po obdržení československého zlata se v roce 1939 rychle rozeběhlo (když měla německá vláda - přesněji Göring který tehdy vedl ministerstvo financí - čím zaplatit).
Výroba například verzí Bf 109 E a Bf 110 C byla rozjeta již na konci roku 1938 a to po zahájení velkosériové výroby motoru DB 601.
Byly zde dříve zmiňovány problémy s výrobou eliptického křídla, ale víme, že byla objednána zkušební série 10 ks do konce roku 1938, která byla po Mnichovu zrušena - cca tři letadla měsíčně.
Tj. v průběhu ledna se mohla rozjet skutečná sériová výroba např. 100 ks. Nevím, co je na této úvaze tak fantastického.
Nereálné. Letoun ve své prototypové podobě měl k tomu sériovému ještě dosti daleko. Jenže tobě zjevně nemá smysl opakovat, jak dlouho to od prototypu k sérii běžně trvá, co? :( Ty máš prostě svojí představu, že když to letí, tak se to v Československu může začít sázet jak Baťa cvičky.
Pokud jsi schopen vystřelit na letící letadlo flakem a zasáhnout ho, můžeš na něj pomocí záměrného zařízení vystřelit NEŘÍZENOU raketou (osobně bych si to představoval spíše jako salvu několika raket, protože čas na výstřel je krátký a 80 cm dělo nedokáže tak rychle střílet) a zasáhnout ho. Zvuková rozbuška není zas tak složité a drahé zařízení.
Vystřelit ano, ale zasáhnout? Jak moc byly tehdejší rakety na 4 - 5 km přesné nechám stranou. Každá raketa ale jistě bude mít cenu třeba i desítek granátů do těžkého protiletadlového kanonu. Pálit na takovouhle vzdálenost do svazu i velmi přesnými neřízenými raketami je enormně drahé. Vítr je bude ovlivňovat výrazně více, než těžké rychle letící granáty.
Nedávno jsme se zde bavili o raketách na Me-262 a jejich velmi dobré účinnosti. Už jsi zapomněl?
To bylo jaro 1945 a odpal celé salvy malých raket na vzdálenost 1 km. Tzn. diametrálně odlišná situace.
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Já to beru takto - naše armáda tehdy kupovala věci vyzkoušené a funkční a tomu musela objednávka 55 kusů letadel odpovídat a projít vojskovými zkouškami.

Oerlikon chtěl za licenci příliš mnoho peněz, podařilo se vyjednat pouze licenci na výrobu munice.
Po Mnichovu stornování objednávky odpovídá tomu, že zakázka již byla neefektivní.
Můžeme se přít také o to, jestli by nebylo možné používat ZB-60 (15 mm kulomet ze Zbrojovky Brno, které se 2 cm kanon nedařil vyvinout) či tam nebyly nějaké tlaky, který byl v roce 1938 k dispozici.
Uživatelský avatar
Bleu
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1693
Registrován: 29/9/2009, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bleu »

Přiznám se, že diskuzi jsem nesledoval od začátku nebo mi to prostě nějak uniklo. Přesto nechápu proč to zde vypadá jako kdyby měla LW všechno vyhrát sama a wehrmacht jen přicmrndával, a čsr měla být v roli statisty. Zároveň, dle mého soudu zbytečně řešíte jednotlivosti ohledně techniky (viz Avia vs 109). Zkuste se na to podívat více z nadhledu.
Otázka by spíš měla znít jestli by obrana hranic dokázala zastavit nebo alespoň zpomalit postup wehrmachtu, protože to byla právě rychlost co dělalo wehrmacht wehrmachtem. Druhý a velmi zásadní problém pro ČSR spočíval v nemožnosti vést ústupové boje jednoduše proto, že neni kam ustupovat (možná to svým způsobem připomíná izraelsko/arabské války resp. postavení Izraele). Pokud jste někdo četl "Podivnou porážku" od M. Blocha, jistě jste si všimli jedné věci na, kterou Bloch upozorňuje - Francouzi nebyly schopni ustoupit o tolik aby se stihly po ústupu opět zkonsolidovat. V podstatě ustupovali pomaleji než wehrmacht postupoval. Obávám se, že tady by asi byl základní kámen úrazu pro obranu ČSR. Abych to obrátil obrana ČSR by měla šanci jedině tehdy kdyby armáda wehrmacht zastavila ideálně už na hranicích a nějakou dobu ho dokázala držet na místě, bez možnosti manévrovat.
Obrázek

"Slepému neukážeš, hluchému nepovíš, debilovi nedokážeš..."
- Anonym -

Historie bude mít právo nárokovat si místo mezi znalostmi opravdu hodnými úsilí pouze tehdy, pokud nám místo pouhého výčtu postrádajícího souvislosti a prakticky i omezení umožní racionální řazení a postupnou srozumitelnost.
Marc Bloch, 1942
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

naše armáda tehdy kupovala věci vyzkoušené a funkční
to by do motorů Avia HS12Ycrs nervalo Oerlikony, ale šlo by po Hispanech o kterých se bezpečně vědělo, že tam fungují..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Zemakt »

V podstatě ustupovali pomaleji než wehrmacht postupoval. Obávám se, že tady by asi byl základní kámen úrazu pro obranu ČSR. Abych to obrátil obrana ČSR by měla šanci jedině tehdy kdyby armáda wehrmacht zastavila ideálně už na hranicích a nějakou dobu ho dokázala držet na místě, bez možnosti manévrovat.
ba ba, ovšem třeba podotknout, že se stále bavíme o 38 roce. Na příkladu anšlusu je vidět, že to také žádnej fofr nebyl (nicméně nějaké ponaučení z toho muselo být).
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
VGR_j4ck41
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 448
Registrován: 1/9/2010, 10:23

Příspěvek od VGR_j4ck41 »

Rosomak píše:
VGR_j4ck41 píše:HA ... to je marny ... ohledne doletu uz nemam co rict ... vsechno uz bylo receno ... a ty si klidne mel ty svoje bludy ... sam jsi psal jakych zavodu se Befka v Curychu 1937 zucastnili
Rosomak píše: Trojúhelníkový let - 367 km - 387,8 km/h
... tak jenom pro upresneni jedno byl zavod na nejakejch 370km ... zopakuju klicova slova ... 1937, ZAVOD, 370km ... zavod se neletel cestovni rychlosot ale na co nejvyssim vykonu a presto Befka uleteli 370km a tutove jim jeste neco v nadrzich zbylo ... tak jak by asi nemohli doletet od hranic nad Prahu? uz se tesim jak budes ted argumentovat sam proti sobe
Dobrá a relevantní připomínka.
Fajn, pokud letěly na sólo vyhlídkový let nad Prahu, máš úplnou pravdu.
Co nejvyšší výkon? To by asi rychle přehřály motor (jako Udet, který nedokončil - nebo mu došla šťáva?).
Ale asi jsi myslel na maximálně možném výkonu.

Do úvahy započítej také váhu kulometů a střeliva, a to, že při bojovém střetu se neletí jen rovně. Ale to víš lepší než já, kolik času by se na této trase této činnosti mohli věnovat.
Také to, jestli by byly na sólo letu, nebo doprovázely bombardéry, či letěly v letce...
vsechno bylo zapocitano a uz nekolikrat receno ... Befka by nad Prahu doleteli ... at uz solove, ve formaci nebo pri doprovodu bombarderu ... proste doleteli ... a pokud by chteli bojovat s Aviema, tak by s nima bojovali ... pokud ne a Avie by chteli dotirat na bombry tak by na ne parkrat nalitli, cimz je zpomalili, bombry by uleteli a adieu, uvidime se zitra sneci
Uživatelský avatar
VGR_j4ck41
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 448
Registrován: 1/9/2010, 10:23

Příspěvek od VGR_j4ck41 »

Rosomak píše:5) Rakety!
Pokud jsi schopen vystřelit na letící letadlo flakem a zasáhnout ho, můžeš na něj pomocí záměrného zařízení vystřelit NEŘÍZENOU raketou (osobně bych si to představoval spíše jako salvu několika raket, protože čas na výstřel je krátký a 80 cm dělo nedokáže tak rychle střílet) a zasáhnout ho. Zvuková rozbuška není zas tak složité a drahé zařízení.

a tohle me jeste neda ... Rosomaku, uprimne receno do raket moc nevidim, ale muzes me rict ktery stat a kdy zavedl palbu takovouto salvou nerizenych raket rekneme do tebou uvedene vysky 5000 m?

Nedávno jsme se zde bavili o raketách na Me-262 a jejich velmi dobré účinnosti. Už jsi zapomněl?
mimochodem, timhle chces rict ze Me 262 strileli na svazy B-17 z mnohakilometrovych vzdalenosti?
Zamčeno

Zpět na „čs. opevnění“