Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tady v tomto odkazu porovnání amerických a evropských stíhacích letadel, asi jse tomu dá věřit tak F-22 nemá takovou převahu nad Tajfunem nebo stíhačkou Rafal. http://www.dept.aoe.vt.edu/~mason/Mason_f/F22S06.pd
Například taková blbost jako stoupavost-15.OOO metrů/sekundu !!
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

No ono vůbec, s nikým nepotvrzenými daty je nakládáno jako s ověřenými a jsou prezentována pouze čísla o velikosti tahu, hmotnosti a geometrické velikosti. Takto se porovnávat letadla nedají. Ano, dost vypoví úhlové rychlosti, ale ty jsou dle mého názoru téměř u všech letadel špatně. Pak by pomohly specifické přebytky tahu pro různé rychlosti a výšky (například jak je možné že v transsonické rychlosti má Gripen značně lepší SEP než F-16 nebo F/A-18? Poměr statického tahu ku hmotnosti tomu neodpovídá, ale přece je to pravda).
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Jersey: Protože aerodynamika vysokých rychlostí je sviňa :)
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

To taky, ale kdo jí políbí, tomu se bohatě odmění a promění se v princeznu :D
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Grafy -jakou rychlost prototyp YF-22 ve zkouškách dosáhl v r.92
U sériových F-22 až tak moc lišit nebude...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Návrhy F-22 z poloviny 80. let...
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Může se to lišit celkem dost, protože aerodynamiku vcelku výrazně ladili (vč. úprav křídel a VOP) - a vzhledem k tomu, jak důsledně jsou tajeny podobné grafy u mnohem méně "top-notch" letounů si nemyslím, že by to mělo nějak extrémní vypovídací hodnotu.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Cover72-máš naprostou pravdu ohledně úprav aerodynamiky letounu :
Obrázek
Tak tedy aspoň menší náhled jak na tem vývoj F-22,začátkem 90. let....
Vizualizace víru, který vzniká při manévrování, rychlost M 0,6-0,9. Na Indickem foru sem narazil na tvrzení indického pilota, kterému to prozradil
pilot USAF- "F-22 MA VE VÝŠCE 20.000 STOP USTÁLENOU MANEVROVATELNOST-28 st/sekundu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

http://www.defencetalk.com/usaf-to-cond ... ors-36421/
USAF i nadále provádí testy kyslíkového generátoru a dokonce vytvořila na
vyřešení problému -mozkový trust.
Tady na temto grafu vidět v jaké výšce hlídkují US.stíhačky
Obrázek
Ruské stíhačky Mig-29, SU-27, při hlídkovém letu též maximalní letovou
výšku 12-14 OOO metrů
Jája
praporčík
praporčík
Příspěvky: 314
Registrován: 9/2/2006, 12:35
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jája »

Koho by zajímalo jak má F-22 tlusté sklo kokpitu, tak doporučuji foto níže na TÉTO stránce. Pilotovi se to trochu zaseklo tak museli použít rozbrušku.
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tak v USA končí výroba F-22 a právě v době kdy bude nejvíce potřeba,viz
činská J-20 a ruská T-50.
http://www.militarybox.cz/news/vyroba-posledniho-f-22a/
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

však ona se ta výroba ještě spustí...
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Bude-li za co.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
xyz989
vojín
vojín
Příspěvky: 14
Registrován: 31/8/2011, 22:16

Příspěvek od xyz989 »

Keď bude USA potrebovať F-22, tak začnú kvantitatívne uvoľňovať a hneď majú začo vyrábať.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Pučej si od Číny...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

To sklo (resp. PolyCarbonat) me zaujalo. Cetl jsem ze kokpit F-22 je nejvetsi jednolity kus polykarbonatu (jako na hmotnost).....
tak se divam na cenu - 182 000,- USD za kus plastu.

Tedy je to nejak technologicky narocne na vyrobu ( jestli polykarbonat se tezko zpracovava v takove velikosti /tlousce ) nebo je ta cena dana dalsi upravou ( pozlacevani kvuli stealth , antireflexni vrstvy, pripadne nejake povrchove vytvrzeni jako na brylich)

protoze si porad rikam ze 2x1m tlousky 5mm deska polykarbonatu stoji v OBI nejakych 1500,- Kc :D
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Škoda že už skončila výroba, mohli bychom polykarbobát vyvážet z EU do USA...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Amíci snad tu výrobní linku na F-22 nezavřou na trvalo.Tady podle té
ruské rozborky má F-35 manévrovatelnost na úrovni cihle! Maximální úhlov.
krátkodobá rychlost činí 21-23 st/sekund. Rafal ,Gripen,Tajfun má kolem
30st/sekund a SU-35 má zhruba 36st/sekund http://www.avia.ru/press/13366/
Tady podle tehoto odkazu snad přece jen amíci nejsou tak hlopí aby zavrhli
jedinou stíhačku,která by obstála se ctí proti T-50 . Snad dokonce pracují
na vylepšení konstrukce F-22 aby předčila ruskou HYDRU/T-50,tak Rusové
pojménovali neoficiálně svojí stíhačku.

http://www.lenta.ru/articles/2011/08/31/f22/
Stíhačky F-22,SU-27,MIG-29
Obrázek
Obrázek
Mhh..tak nějak bych řekl, že v tem jaksi moc rozdil nevidím :shock:
Naposledy upravil(a) krizak dne 16/12/2011, 14:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tragická havárie z 16.11.2010 objasněna,viníkem je údajně mrtví pilot.Pád letounu způsobil když se snažil zapnout záložní kyslikový system...
http://www.lenta.ru/articles/2011/12/16/f22/
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Tak v USA byl vyroben poslední RAPTOR F-22, nakolik vlastně USAF přišel jeden RAPTOR ? Výrobní cena jednoho letounu podle firmy LM je 137 miliónu dolarů, což je jen o 27 miliónu více jak ten nepovedený všeuměl- F35. Za 196 letadel bylo včetně vývoje zaplaceno 74 miliard dolarů,přepočet na letoun to je 377 miliónu dolarů. RAPTOR bude v aktivní službě asi 40 let a provozní výdaje budou činit asi 59 miliard dolarů. Celkové výdaje na F-22 tedy budou 133 miliard dolarů, přepočet na letoun je tedy 678 miliónů dolarů. Je to obrovská částka , ale bylo by lepší vyvinout jednodušší verzi F-22 a zahájit masovou výrobu a F-35 zrušit
Obrázek Obrázek http://gizmodo.com/5868405/buyers-remor ... eally-cost
Odpovědět

Zpět na „Letadla“