Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
No ono vůbec, s nikým nepotvrzenými daty je nakládáno jako s ověřenými a jsou prezentována pouze čísla o velikosti tahu, hmotnosti a geometrické velikosti. Takto se porovnávat letadla nedají. Ano, dost vypoví úhlové rychlosti, ale ty jsou dle mého názoru téměř u všech letadel špatně. Pak by pomohly specifické přebytky tahu pro různé rychlosti a výšky (například jak je možné že v transsonické rychlosti má Gripen značně lepší SEP než F-16 nebo F/A-18? Poměr statického tahu ku hmotnosti tomu neodpovídá, ale přece je to pravda).
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Cover72-máš naprostou pravdu ohledně úprav aerodynamiky letounu :
Tak tedy aspoň menší náhled jak na tem vývoj F-22,začátkem 90. let....
Vizualizace víru, který vzniká při manévrování, rychlost M 0,6-0,9. Na Indickem foru sem narazil na tvrzení indického pilota, kterému to prozradil
pilot USAF- "F-22 MA VE VÝŠCE 20.000 STOP USTÁLENOU MANEVROVATELNOST-28 st/sekundu.


Tak tedy aspoň menší náhled jak na tem vývoj F-22,začátkem 90. let....
Vizualizace víru, který vzniká při manévrování, rychlost M 0,6-0,9. Na Indickem foru sem narazil na tvrzení indického pilota, kterému to prozradil
pilot USAF- "F-22 MA VE VÝŠCE 20.000 STOP USTÁLENOU MANEVROVATELNOST-28 st/sekundu.


http://www.defencetalk.com/usaf-to-cond ... ors-36421/
USAF i nadále provádí testy kyslíkového generátoru a dokonce vytvořila na
vyřešení problému -mozkový trust.
Tady na temto grafu vidět v jaké výšce hlídkují US.stíhačky
Ruské stíhačky Mig-29, SU-27, při hlídkovém letu též maximalní letovou
výšku 12-14 OOO metrů
USAF i nadále provádí testy kyslíkového generátoru a dokonce vytvořila na
vyřešení problému -mozkový trust.
Tady na temto grafu vidět v jaké výšce hlídkují US.stíhačky

Ruské stíhačky Mig-29, SU-27, při hlídkovém letu též maximalní letovou
výšku 12-14 OOO metrů
Tak v USA končí výroba F-22 a právě v době kdy bude nejvíce potřeba,viz
činská J-20 a ruská T-50.
http://www.militarybox.cz/news/vyroba-posledniho-f-22a/
činská J-20 a ruská T-50.
http://www.militarybox.cz/news/vyroba-posledniho-f-22a/
To sklo (resp. PolyCarbonat) me zaujalo. Cetl jsem ze kokpit F-22 je nejvetsi jednolity kus polykarbonatu (jako na hmotnost).....
tak se divam na cenu - 182 000,- USD za kus plastu.
Tedy je to nejak technologicky narocne na vyrobu ( jestli polykarbonat se tezko zpracovava v takove velikosti /tlousce ) nebo je ta cena dana dalsi upravou ( pozlacevani kvuli stealth , antireflexni vrstvy, pripadne nejake povrchove vytvrzeni jako na brylich)
protoze si porad rikam ze 2x1m tlousky 5mm deska polykarbonatu stoji v OBI nejakych 1500,- Kc
tak se divam na cenu - 182 000,- USD za kus plastu.
Tedy je to nejak technologicky narocne na vyrobu ( jestli polykarbonat se tezko zpracovava v takove velikosti /tlousce ) nebo je ta cena dana dalsi upravou ( pozlacevani kvuli stealth , antireflexni vrstvy, pripadne nejake povrchove vytvrzeni jako na brylich)
protoze si porad rikam ze 2x1m tlousky 5mm deska polykarbonatu stoji v OBI nejakych 1500,- Kc

Amíci snad tu výrobní linku na F-22 nezavřou na trvalo.Tady podle té
ruské rozborky má F-35 manévrovatelnost na úrovni cihle! Maximální úhlov.
krátkodobá rychlost činí 21-23 st/sekund. Rafal ,Gripen,Tajfun má kolem
30st/sekund a SU-35 má zhruba 36st/sekund http://www.avia.ru/press/13366/
Tady podle tehoto odkazu snad přece jen amíci nejsou tak hlopí aby zavrhli
jedinou stíhačku,která by obstála se ctí proti T-50 . Snad dokonce pracují
na vylepšení konstrukce F-22 aby předčila ruskou HYDRU/T-50,tak Rusové
pojménovali neoficiálně svojí stíhačku.
http://www.lenta.ru/articles/2011/08/31/f22/
Stíhačky F-22,SU-27,MIG-29
Mhh..tak nějak bych řekl, že v tem jaksi moc rozdil nevidím
ruské rozborky má F-35 manévrovatelnost na úrovni cihle! Maximální úhlov.
krátkodobá rychlost činí 21-23 st/sekund. Rafal ,Gripen,Tajfun má kolem
30st/sekund a SU-35 má zhruba 36st/sekund http://www.avia.ru/press/13366/
Tady podle tehoto odkazu snad přece jen amíci nejsou tak hlopí aby zavrhli
jedinou stíhačku,která by obstála se ctí proti T-50 . Snad dokonce pracují
na vylepšení konstrukce F-22 aby předčila ruskou HYDRU/T-50,tak Rusové
pojménovali neoficiálně svojí stíhačku.
http://www.lenta.ru/articles/2011/08/31/f22/
Stíhačky F-22,SU-27,MIG-29


Mhh..tak nějak bych řekl, že v tem jaksi moc rozdil nevidím

Naposledy upravil(a) krizak dne 16/12/2011, 14:38, celkem upraveno 1 x.
Tragická havárie z 16.11.2010 objasněna,viníkem je údajně mrtví pilot.Pád letounu způsobil když se snažil zapnout záložní kyslikový system...
http://www.lenta.ru/articles/2011/12/16/f22/
http://www.lenta.ru/articles/2011/12/16/f22/
Tak v USA byl vyroben poslední RAPTOR F-22, nakolik vlastně USAF přišel jeden RAPTOR ? Výrobní cena jednoho letounu podle firmy LM je 137 miliónu dolarů, což je jen o 27 miliónu více jak ten nepovedený všeuměl- F35. Za 196 letadel bylo včetně vývoje zaplaceno 74 miliard dolarů,přepočet na letoun to je 377 miliónu dolarů. RAPTOR bude v aktivní službě asi 40 let a provozní výdaje budou činit asi 59 miliard dolarů. Celkové výdaje na F-22 tedy budou 133 miliard dolarů, přepočet na letoun je tedy 678 miliónů dolarů. Je to obrovská částka , ale bylo by lepší vyvinout jednodušší verzi F-22 a zahájit masovou výrobu a F-35 zrušit
http://gizmodo.com/5868405/buyers-remor ... eally-cost

