
Moderní vojenské vzducholodě
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Sovietske protibalónové strelivo AM-23 FZ pre 23mm letecké kanóny (GŠ-23, NR-23, NS-23) má normálnu konštrukciu (granát typu OFZ), špeciálny je "len" zapalovač BŠ-23N.
Vyznačuje sa extrémnou citlivosťou - reaguje už na prielet milarovou fóliou s hrúbkou cca 10-15 mikrometrov. Okrem iného sa strelivo nesmelo používať v daždi a v mrakoch, náraz na vodné kvapky spoľahlivo stačil na jeho výbuch.
V predpise bolo uvedené, že vyžaduje špeciálnu starostlivosť, nesmelo sa pásovať "strojovo" a na ručné pásovanie bol určený mierne upravený "nástroj", aby nedošlo k poškodeniu zapalovačov. Podľa niektorých nákresov v predpise sa zdá, že strelivo je konštrukčne pomerne staré, sú na nich zobrazené kanóny NR-23, ktoré boli vo výzbroji Mig-17. Strelivo je zrejme v ruskej výzbroji dodnes...
Ničenie vzducholodí a veľkých mnohokomorových balónov plnených héliom nie je vôbec jednoduchý problém - sovieti pri akciách proti stratosférickým balónom Moby Dick, Genetrix a Grandson zistili, že trvá desiatky minút až niekoľko hodín, kým začne balón po úspešnom zásahu výraznejšie klesať - a to aj v prípade, že v balónoch vznikli väčšie otvory. Vo väčších výškach (> 18km) bola reakcia na zásahy pomalšia ako v menších výškach (<18km).
Vyznačuje sa extrémnou citlivosťou - reaguje už na prielet milarovou fóliou s hrúbkou cca 10-15 mikrometrov. Okrem iného sa strelivo nesmelo používať v daždi a v mrakoch, náraz na vodné kvapky spoľahlivo stačil na jeho výbuch.
V predpise bolo uvedené, že vyžaduje špeciálnu starostlivosť, nesmelo sa pásovať "strojovo" a na ručné pásovanie bol určený mierne upravený "nástroj", aby nedošlo k poškodeniu zapalovačov. Podľa niektorých nákresov v predpise sa zdá, že strelivo je konštrukčne pomerne staré, sú na nich zobrazené kanóny NR-23, ktoré boli vo výzbroji Mig-17. Strelivo je zrejme v ruskej výzbroji dodnes...
Ničenie vzducholodí a veľkých mnohokomorových balónov plnených héliom nie je vôbec jednoduchý problém - sovieti pri akciách proti stratosférickým balónom Moby Dick, Genetrix a Grandson zistili, že trvá desiatky minút až niekoľko hodín, kým začne balón po úspešnom zásahu výraznejšie klesať - a to aj v prípade, že v balónoch vznikli väčšie otvory. Vo väčších výškach (> 18km) bola reakcia na zásahy pomalšia ako v menších výškach (<18km).


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Práve Švédsko niečím takým disponuje - munícia 3P.Nie je prioritne určená proti balónom, ale 40mm projektil, čo sa pred cieľom rozprskne na 1100 3mmtakže ani specializované střelivo proti nim
šrapnelov s počiatočnou rýchlosťou cca 1100m/s spraví veľkú dieru nie len pri vstupe, ale aj výstupe. A to len jeden. Dajme tomu krát 10.... A niečo obdobné si viem predstaviť aj v ráži 30mm a páskované do lietadiel.
Ak by sa naozaj stalo, že vzducholode budú na bojisko privážať luxusnejší materiál, tak sa proti nim použijú hoci aj PLRS stredného/ďalekého dosahu, ktoré vzdušné ciele ničia tiež nekontaktne, ale kilami črepín. A to už sa bavíme o metrových dierach. Tie už tiež zavedené sú.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Rabo: Vidíš, to jsem fakt nevěděl. Ale já obecně nemám o výzbroji a munici přehled, takže mě to nepřekvapuje
.
Tady je něco o té 3P munici: http://www.baesystems.com/BAEProd/group ... 3pammo.pdf

Tady je něco o té 3P munici: http://www.baesystems.com/BAEProd/group ... 3pammo.pdf
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
tak podobnou munici má i Oerlikon ráže 35mm. Zničit se dá vše, o tom žádná, ale ..
vezmi si vzducholoď Lockheed Skyliner, která má mít nosnost 450tun (hangár pro techniku má rozměry 91x15x9m; plánovaný vzlet 2016). Při takové nosnosti si může dovolit si sebou tahat hodně silnou obranu.
A vzhledem k tomu, že by to tahalo sakra drahý náklad, tak ji i mít bude.
vezmi si vzducholoď Lockheed Skyliner, která má mít nosnost 450tun (hangár pro techniku má rozměry 91x15x9m; plánovaný vzlet 2016). Při takové nosnosti si může dovolit si sebou tahat hodně silnou obranu.
A vzhledem k tomu, že by to tahalo sakra drahý náklad, tak ji i mít bude.



Re: Bell V-247 Vigilant
Nejrychlejší, typ-x(L70,71,72), 131km/h. Dnešní vzducholodě(klasické) na tom nejsou lépe.Zemakt píše:Zádrhel je přesně v té rychlosti, viz Kenafv. Prvoválečne vzducholodě měly maximální kolem stovky plus minus, Vodouch popřípadě opraví.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Bell V-247 Vigilant
Nu, Hindenburg (před 85 lety) létal 135 km/hod... měl 4 motory celkem 4.800 HP... myslíte, že dneska by nešlo rychleji? Americký heliový zepelin Macon létal 140 km/hod... S tehdejšími letadly se rychlostí skvěle srovnával, když byl vlastně létajícím letištěm. Z hangáru se letouny vysunovaly hrazdou a zase na tu hrazdu přistávaly... Tehdy v první čtvrtině minulého století to šlo...
Váha paliva dálkového letounu je ohromná. Čistě fysikálně zvednutí těch tun paliva do letové výšky není vtip. Neznáte někdo konkrétní čísla?
Váha paliva dálkového letounu je ohromná. Čistě fysikálně zvednutí těch tun paliva do letové výšky není vtip. Neznáte někdo konkrétní čísla?
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Bell V-247 Vigilant
No ještě si dovoluji připomenout odkaz pana Zemakta : viewtopic.php?f=97&t=4850&p=104269&hilit=vzducholo%C4%8F#p104269
Zvednout 500 tun do výšky 6-ti kilometrů... to není málo. A ta věc letí prý 180 km/hod... takže zase ryze fysikálně vykoná práci 30GJ... teda cca 72Gigakalorií... ...
Tedy: kolik váží palivo transoceánského letounu před startem? Jak těžký je letoun? Jaký je energetický obsah leteckého paliva? Jak účinný je přenos chemické energie paliva na energii pohybu celého stroje?
Zvednout 500 tun do výšky 6-ti kilometrů... to není málo. A ta věc letí prý 180 km/hod... takže zase ryze fysikálně vykoná práci 30GJ... teda cca 72Gigakalorií... ...
Tedy: kolik váží palivo transoceánského letounu před startem? Jak těžký je letoun? Jaký je energetický obsah leteckého paliva? Jak účinný je přenos chemické energie paliva na energii pohybu celého stroje?
Re: Bell V-247 Vigilant
Jenže nic s těmihle výkony nikdy nevzniklo. Demonstrátor P-971 létal rychlostí okolo 100km/h, nosnost měl okolo 20t.Vlastimil Čech píše:Zvednout 500 tun do výšky 6-ti kilometrů... to není málo. A ta věc letí prý 180 km/hod...
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Bell V-247 Vigilant
pane Atamane, a tohle? na co dal odkaz pan Zemakt?
viewtopic.php?f=97&t=4850&p=104269&hilit=vzducholo%C4%8F#p104269


viewtopic.php?f=97&t=4850&p=104269&hilit=vzducholo%C4%8F#p104269
Re: Bell V-247 Vigilant
Co se s těmi projekty dále stalo, jsem se moc nezajímal Vlastimile, je to již hoooodně dlouho. Ale v té době to byly výkony pouze odhadované. A i když vezmeme tu maximálku kolem 160 km/h, je to pořád málo. Pro helikoptéry a obdoby V-247 fajn, ale pro letadla je málo i těch 200 km/h. Nebo spíš hraniční meta.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Vlastimil Čech
- podporučík
- Příspěvky: 603
- Registrován: 3/12/2012, 16:49
- Bydliště: vesnice nedaleko F.-M.
Re: Bell V-247 Vigilant
Tak projekt! Škoda.Myslel jsem, že je to realita... škoda. 

Re: Bell V-247 Vigilant
Projekt ve smyslu demonstrátoru apod.. To jakože to zase létalo, zkusím na to juknout a oživím to. Ať je jasné jak to vlastně dopadlo 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Bell V-247 Vigilant
Nevesele, truchlivě. V kostce - armáda ztratila zájem, v civilu není moc uplatnění.Zemakt píše:Ať je jasné jak to vlastně dopadlo
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Bell V-247 Vigilant
No ako by to dopadlo, narazilo to. Je to opacha ktorá sa špatne ovláda. A teraz to nasaď vo vojenských sťažených podmienkach.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Bell V-247 Vigilant
Kenafv: zas tak s(S)keptický bych nebyl, od toho je zde jiný týpek
. A to první video mi nejde spustit.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Bell V-247 Vigilant
Je to nejako chránené,musíš tam potom kliknúť aby sa to spustilo na youtube.
P.S.
Prečo dnes námorníctvo nepoužíva plachetnice, veď sa pohybujú zadarmo a väčší výtlak by sa dal tiež nejako v dnešnej dobe, nanovlákien a kevlaru,dosiahnuť.
P.S.
Prečo dnes námorníctvo nepoužíva plachetnice, veď sa pohybujú zadarmo a väčší výtlak by sa dal tiež nejako v dnešnej dobe, nanovlákien a kevlaru,dosiahnuť.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Bell V-247 Vigilant
No jo no
. Video už jde. Osobní názor. Pokusili se vynechat přistávací stožár, kvůli urychlení přistávacího manévru. A ono to holt nemaká. Měli si nechat poradit od průkopníků. Těch pár minut navíc, to by se nepodělalo.
Nebo testovali polní nasazení, nouzový přistání?

Nebo testovali polní nasazení, nouzový přistání?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"