Junkers Ju-87 Stuka
Moderátor: Hans S.
[Frankie:] "střílení krys v sudu" popis sestřelování stuk spojeneckými piloty v Bitvě o Anglii
Tohle jsem trochu nepochopil? Tak tomu měli říkat stíhači RAF? Nikdy jsem o tom neslyšel - ok, to nemusí znamenat mnoho, nepřečetl jsem všechno, ale jediný relevantní gůglí odkaz vede na recenzi počítačové hry?!
Tohle jsem trochu nepochopil? Tak tomu měli říkat stíhači RAF? Nikdy jsem o tom neslyšel - ok, to nemusí znamenat mnoho, nepřečetl jsem všechno, ale jediný relevantní gůglí odkaz vede na recenzi počítačové hry?!
Tuhle hlášku už sem taky slyšel a přijde mi jako celkem známá a opravdu popisovala masakry Stuk při náletech na radary. Myslím, že zazněla ve filmu "Bitva o Británii".jersey.se píše:"Jako střílet krysy v sudu", byl popis jednoho pilota RAF o obtížnosti sestřelovat Stuky. Byla to pochopitelně nadsázka, ale "úspěchy" Stuk v Británii k tomu poněkud opravňují.
ps. Kdo to doopravdy řekl hledat nehodlám, leda bych na to náhodou narazil.
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Jája: trefa...
http://www.imdb.com/title/tt0064072/quotes

Sgt. Pilot Chris: [the British Spitfire pilots are having an easy time shooting down the feared German Stuka Dive Bombers] It's like shooting rats in a barrel.
Squadron Leader Canfield: *You'll* be "in a barrel", if you don't watch out for the *fighters*!

http://www.imdb.com/title/tt0064072/quotes




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Co tohle? Nic. Podle toho co jsem si o tom ted precetl, tak jde o reakci na fiasko Stuk nad Britanii a (pokud jsem dobre pochopil), tak jeste v oktobri 1943 se Junkers vazne zaoberal timhle projektem! Neskutecne, snazit se obnovit slavu letadla, ktere mnelo svuj zenit uz 2 roky za sebou a jedine co na tom zmenili byl podvozek a smerovka. Pritom vykony zustaly stejne. S rychlosti 400 km v hodine, se zanebdatelnou obrannou vyzbroji a bez moznosti vzdusne nadvaldy, nemel tenhle stroj sanci obstat v roce 1940, v roce 1943 uz je to spise k placi.Mechac píše:Co tohle?
http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/2-A ... 87-287.htm
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

- Montgomery
- nadrotmistr
- Příspěvky: 152
- Registrován: 6/4/2010, 19:00
- Bydliště: Lukavice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Ta směrovka byla umístěna obráceně jen kvůli palubním zbraním nebo měla i nějaký skrytý smysl?
Není nic nesnesitelnějšího než hlupák, který má štěstí. Cicero
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Bitva nad Británií byla trochu specifická, na východní frontě našly stuky uplatnění ještě u Kurska. Ovšem koncem roku 1944 začalo stahování stuk z fronty a na jejich místo nastoupily bitevní Fw 190.
Focke-Wulf Fw-190 F, G "Würger"
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=515

nebo http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=832
I když Fw-190 bylo dobré letadlo, nebylo ideální pro roli stíhacího bombardéru. Při podvěšení 500 kg bomb nebo raket, "Focke-Wulf" docela ztratil agilitu a rychlost.
Jinak Montgomery, ta obracená směrovka je skutečně kvůli tomu, aby zadní střelec neustřelil vocas a měl výhled
Focke-Wulf Fw-190 F, G "Würger"
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=515

nebo http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=832
I když Fw-190 bylo dobré letadlo, nebylo ideální pro roli stíhacího bombardéru. Při podvěšení 500 kg bomb nebo raket, "Focke-Wulf" docela ztratil agilitu a rychlost.
Jinak Montgomery, ta obracená směrovka je skutečně kvůli tomu, aby zadní střelec neustřelil vocas a měl výhled






Re: Junkers Ju-87 Stuka
Zajimavej "banan", ale zivotaschopnej nebyl. Nicmene Rudel pise ve svy knize, ze skousel prototyp Stuky se zatahovacim podvozkem(spokojenej nebyl protoze nebyla stabilni ve stremhlavym letu, ale rychlost Stuky se zvysila o asi 50km/h), tak sem premyslel jestli to nebylo tohle.
Re: Junkers Ju-87 Stuka
O tomto by se dalo docela slušně polemizovat, aber je to zde OT, tak mlčím.I když Fw-190 bylo dobré letadlo, nebylo ideální pro roli stíhacího bombardéru


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Re: Junkers Ju-87 Stuka
BoB byla specificka, ze se takticke bombardery konecne utkali s RAF, ktere predstavovalo konecne dobre organizovanou a vyzbrojenou silu. Je pravda, ze neslo o primou frontovou podporu vojsk, k cemu byli primarne urceny ale jejich debakl o mnohem napovedel. Na vychode jeste mohli rok tezit z neskusenosti pilotu VVS, ale pak pri konfrontaci s novou generaci pilotu a zejmena novych letadel, skoncila era Stuk uplne. U Kurska mneli sanci jenom diky vysoke koncentraci stihacich letadel Luftwaffe.Lord píše:Bitva nad Británií byla trochu specifická, na východní frontě našly stuky uplatnění ještě u Kurska.
Bitevni Fw-190 se pro tuhle roli hodili lepe, jelikoz v pripade napadeni mohl pilot odhodit naklad a prasknout do bot, Stuky ale nemneli sanci.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

Re: Junkers Ju-87 Stuka
Zemakt klidně polemizuj, vo tom to je
Něco naznačil už Abrams ... je to samozřejmě relativní, ale když to srovnáte třeba s americkým P-47 Thunderbolt ?
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=4040

To bylo jiný kafčo, samozřejmě robustnější konstrukce, výkonný motor, solidní rychlost. Ale uznávám, že Němci v rámci možností ...

Něco naznačil už Abrams ... je to samozřejmě relativní, ale když to srovnáte třeba s americkým P-47 Thunderbolt ?
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=4040

To bylo jiný kafčo, samozřejmě robustnější konstrukce, výkonný motor, solidní rychlost. Ale uznávám, že Němci v rámci možností ...





Re: Junkers Ju-87 Stuka
Lorde, P-47 má menší rychlost než Fockewulfy, je méně obratný, je větší. To že jde o robustnější konstrukci je jeho asi jedinou výhodou. Můj názor je, že se bitevni FW Thunderboltu v bitevních úlohách vyrovnal, respektive ho i překonal.
To že by nebyl FW vhodný pro boj se stíhači mi přijde dost zvláštní, když byl vlastně FW jeden z nejúspěšnějších stíhačů své doby. A pokud někdo předtím létal na štukách a jeho jedinou výtkou na adresu FW je, že se nehodí na boj s nepřátelskými stíhači, tak to pro mě zavání špatným překladem, nebo nějakým nesmyslem.
To že by nebyl FW vhodný pro boj se stíhači mi přijde dost zvláštní, když byl vlastně FW jeden z nejúspěšnějších stíhačů své doby. A pokud někdo předtím létal na štukách a jeho jedinou výtkou na adresu FW je, že se nehodí na boj s nepřátelskými stíhači, tak to pro mě zavání špatným překladem, nebo nějakým nesmyslem.
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Otazne je, jestli byli bitevni piloti pri preskoleni z Ju-87 na Fw-190 jenom preskoleny na bitevni ukoly, neboj jestli si pricichli take ke zakladum dog fightu. Priznam se, ze nevim co obnaselo tohle prezbrojeni.Tempik píše:A pokud někdo předtím létal na štukách a jeho jedinou výtkou na adresu FW je, že se nehodí na boj s nepřátelskými stíhači, tak to pro mě zavání špatným překladem, nebo nějakým nesmyslem.
Cituji z knihy "La-5/7 vs Fw 190" z Grady:
(Hlaseni 322.IAD): "Bitevni Fw 190 obvykle utoci na cile v sesti az deviti clennych skupinach. (...) S nasimi stihaci nevstupuji do boje. Kdyz jsou napadeny, snazi se jako hadi uniknout."
Kdyz jsem si to precetl, tak mne napadlo jedine vysvetleni - ze mozna jde o ex-piloty Stuk, kteri proste dog fighty neumneji. Jelikoz i kdyz byli bitevni Fw 190 ochuzeny o vnejsi kridelni kanony, stejne disponovali dostatecnou palebni silou, takze nejsou odkazany na zbesilej unik. Ale mozna jsem to pochopil spatne.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

Re: Junkers Ju-87 Stuka
Tempiku nevím, kde jsi četl, že by kdo psal, že se nehodil jako stíhač, když vycházel z výbornýho stíhače.
Např. Fw 190 A-6 byly těžce vyzbrojeny kanónovou výzbrojí a určitě učinné.
Dobrej odkaz, porovnání jednotlivých verzí Fw 190 A
http://www.ipmsstockholm.se/home/modell ... ts-part-i/
Bylo napsáno, že když se podvěsí bombičky, tak je z toho udejchanej. Tedy byla myšlena hlavně verze s pumovými závěsníky. Jako náhrada Junkers Ju 87 - Stuka. Samozřejmě pokud je odhodil, tak se mohl dát do souboje i se stíhačkami na východní frontě, tato taktika by měla asi úspěch, i když Abrams píše něco jiného.
Verze Fw 190 F-8 byla dokonce vybavena od září 1944 přídavným vstřikováním paliva do kompresoru, což dovolilo současně se zvýšením tlaku kompresoru zvýšit maximální rychlost ve výškách do 1 000 m o 20 až 25 km/h. Souboje s Lavočkiny 5 mohly být vyrovnané při zkušenosti pilotů, ale La-7 už bych se trochu obával.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1127
Naproti tomu, když byl upraven P-47 na střemhlavý bombardér, tak v Normandii prokázal svý kvality, ovšem za vzdušné nadvlády spojenců, takže si to užíval jako v roce 1940 štuky nad Francií.
Např. Fw 190 A-6 byly těžce vyzbrojeny kanónovou výzbrojí a určitě učinné.
Dobrej odkaz, porovnání jednotlivých verzí Fw 190 A
http://www.ipmsstockholm.se/home/modell ... ts-part-i/
Bylo napsáno, že když se podvěsí bombičky, tak je z toho udejchanej. Tedy byla myšlena hlavně verze s pumovými závěsníky. Jako náhrada Junkers Ju 87 - Stuka. Samozřejmě pokud je odhodil, tak se mohl dát do souboje i se stíhačkami na východní frontě, tato taktika by měla asi úspěch, i když Abrams píše něco jiného.
Verze Fw 190 F-8 byla dokonce vybavena od září 1944 přídavným vstřikováním paliva do kompresoru, což dovolilo současně se zvýšením tlaku kompresoru zvýšit maximální rychlost ve výškách do 1 000 m o 20 až 25 km/h. Souboje s Lavočkiny 5 mohly být vyrovnané při zkušenosti pilotů, ale La-7 už bych se trochu obával.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1127
Naproti tomu, když byl upraven P-47 na střemhlavý bombardér, tak v Normandii prokázal svý kvality, ovšem za vzdušné nadvlády spojenců, takže si to užíval jako v roce 1940 štuky nad Francií.





Re: Junkers Ju-87 Stuka
No je zajimavy, ze vyse zminovany Rudel lital se Stukou az do konce valky. Mel k dispozici FW-190 a taky s nim casto lital, ale preferoval Stuku. Hodnekrat ho sestrelili, hodnekrat mel kliku a jednou zdrhnul Rusum doslova pred nosem. Nakonec prisel o nohu, ale prezil valku v letadle ktery bylo davno za zenitem.
Mel 7 sestrelu, minimalne dva ve Stuce(IL-2 kanonama), zbytek vetsinou na FW, takze se da tezko rict ze by se boji s letadly vyhybal.
Mel 7 sestrelu, minimalne dva ve Stuce(IL-2 kanonama), zbytek vetsinou na FW, takze se da tezko rict ze by se boji s letadly vyhybal.
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Dík Tempíku.

Mimochodem, to videjko je parádní.
Takže, když to zkrátíme, tak se jednalo o ideální éro pro toto nasazení se schopností vést rovněž účinný stíhací boj. A agilitu ztratí letadlo s plnými podvěsy obecně každéI když Fw-190 bylo dobré letadlo, nebylo ideální pro roli stíhacího bombardéru. Při podvěšení 500 kg bomb nebo raket, "Focke-Wulf" docela ztratil agilitu a rychlost.

Mimochodem, to videjko je parádní.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Junkers Ju-87 Stuka
Já vám nevím, ale když se podívám na videa štuk, tak určitou čilost mají, takže ano - rychlost už byla malá, ale ovladatelnost letounu stále na úrovni.Mechac píše:No je zajimavy, ze vyse zminovany Rudel lital se Stukou az do konce valky. Mel k dispozici FW-190 a taky s nim casto lital, ale preferoval Stuku.
Mechac jinak Rudel ještě v lednu 1945 na tom lítal, viz. video.




