SK, žádné možná, prosím. He 112 byl v mnohém o hodně lepší než BF 109, o tom není pochyb. Výrobně byl v porovnání s Bf 109 dražší (ačkoliv je otázka, jak by to bylo ve velkosérii), ale to byl např. i FW 190...no a o údržbě nevíme nic, takže to jsou jen spekulace.SK píše:No ono dosť často hrá schopnosť údržby rozhodujúcu rolu...je síce fajn mať výkonejšie stroje ale ešte lepšie je mať stroje, ktoré môžeš poslať do vzduchu.
To je možno jeden z ďalších dôvodou prečo nebol prijatý He 112...možno oproti Bf 109 bol podstatne náročnejší na údržbu, pričom výkonami nebol výrazne lepší...
Základní chyba Luftwaffe
Moderátor: Hans S.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
No to nie je možná, ale fakty...YAMATO píše: SK, žádné možná, prosím. He 112 byl v mnohém o hodně lepší než BF 109, o tom není pochyb. Výrobně byl v porovnání s Bf 109 dražší (ačkoliv je otázka, jak by to bylo ve velkosérii), ale to byl např. i FW 190...no a o údržbě nevíme nic, takže to jsou jen spekulace.
Je zrejmé, že He 112 síce bol lepší ale nie výrazne...
Naopak, výroba He 112 bola nákladnejšia a je teda otázkou či by sa vyplatila... (Fw 190 bol oproti Bf 109 výrazne lepší v niektorých parametroch, takže tam sa to dalo prežiť).
S tou údržbou som to myslel tak, že ďalší stroj navyše by spôsobil výrazne väčšie problémy pre údržbarské tými (pozemný personál) mimo to, že pravdepodobne samotný He 112 bol náročnejší na údržbu oproti Bf 109...
Podle mě převyšoval he 112 Bf 109 dosti výrazně...o dost vyšší rychlost, výrazně vyšší dolet, nesrovnatelně lepší vlastnosti při startu a přistání, skvělý výhled z kabiny....podle mě by se jeho zavedení vyplatilo všem mimo Williho, jehož Bf 109 by byl nakonec zrušen...
O nákladnosti výroby se jen domýšlíme, neboť nedošlo na velkosériovou výrobu...byla by vyšší, ale neviděl bych to nějak dramaticky.
Údržba ano...do doby, než by byl vyřazen Bf 109, pak by to bylo OK.
Nicméně se bavíme o něčem, co sice podle mě byla chyba, ale zdaleka ne z těch největších...
O nákladnosti výroby se jen domýšlíme, neboť nedošlo na velkosériovou výrobu...byla by vyšší, ale neviděl bych to nějak dramaticky.
Údržba ano...do doby, než by byl vyřazen Bf 109, pak by to bylo OK.

Nicméně se bavíme o něčem, co sice podle mě byla chyba, ale zdaleka ne z těch největších...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Ohľadne toho, že či mal He 112 podstatne väčší dolet môžeme len diskutovať...viem, že sa udáva i 1100 km, ale udáva sa i 690 km, čo je obdobne ako u 109...mimo to ani na fronte sa nám nepodarilo zistiť ako na tom s palivom (a doletom) He 112 skutočne bol...
Rýchlosť nebola výrazne vyššia, cca 470 oproti cca 500 km/h a je otázka ako by na tom boli ďalšie modernizácie Heinkla...nemyslím, že by si prevahu v rýchlosti udržal...

Rýchlosť nebola výrazne vyššia, cca 470 oproti cca 500 km/h a je otázka ako by na tom boli ďalšie modernizácie Heinkla...nemyslím, že by si prevahu v rýchlosti udržal...
Rozdíl 30-40 km mi přijde hodně výrazný. A nevidím důvod, proč by ho "cihloidní" Bf 109 měl nějak dohonit v dalších versích...
Ten dolet byl spíše těch cca 1100 km, vždyť Japonci jej chtěli jako doprovodný stroj pro bombardéry, zklamala je však malá (z jejich pohledu ovšem) obratnost, nikoli dolet.
Ten dolet byl spíše těch cca 1100 km, vždyť Japonci jej chtěli jako doprovodný stroj pro bombardéry, zklamala je však malá (z jejich pohledu ovšem) obratnost, nikoli dolet.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
ono zalezi, do jakych pramenu se clovek kouka, ja uz videl i clanek, kde z He112 udelali naprostej vrak, kterej 109tkam nesahal ani po ostruhovy kolecko, stejne tak jsem videl i takovej, kde to bylo presne naopak, kde je pravda, kdopak vi? 8)
osobne si ale nemyslim, ze by tohle byla hlavni chyba LW, jsem presvedcenej, ze 109tka byla velmi dobry letadlo a v maloktery verzi zaostavala za letadlama spojencu, jedina vetsi vada na jeji krase byl malej dolet, kterej byl treba na pocatku valky, ale kdo vi, jakej by mel opravdu He112, stejne tak si nemyslim, ze by seriove vyrabeny He112 litaly o 150 km/h rychlejc, nez 109tky rady E...ale to je kdyby a mozna...
osobne si ale nemyslim, ze by tohle byla hlavni chyba LW, jsem presvedcenej, ze 109tka byla velmi dobry letadlo a v maloktery verzi zaostavala za letadlama spojencu, jedina vetsi vada na jeji krase byl malej dolet, kterej byl treba na pocatku valky, ale kdo vi, jakej by mel opravdu He112, stejne tak si nemyslim, ze by seriove vyrabeny He112 litaly o 150 km/h rychlejc, nez 109tky rady E...ale to je kdyby a mozna...
válka je vůl
No asi preto, že od Fka to rozhodne nebol "cihloidný" stroj...YAMATO píše:Rozdíl 30-40 km mi přijde hodně výrazný. A nevidím důvod, proč by ho "cihloidní" Bf 109 měl nějak dohonit v dalších versích...
Máš údaje o množstve paliva ktoré He 112 niesol? Myslíš, že mal skoro dvojnásobnú zásobu paliva oproti Bf 109? Ja nie a rovnako si nemyslím, že by mal He 112 podstatne nižšiu spotrebu pri použití toho istého (len iná verzia) motoru...Ten dolet byl spíše těch cca 1100 km, vždyť Japonci jej chtěli jako doprovodný stroj pro bombardéry, zklamala je však malá (z jejich pohledu ovšem) obratnost, nikoli dolet.

- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak příznivce He-112 asi moc nepotěším...
http://airwar.valka.cz/muzeum/nemecko/h ... efault.htm
http://www.mujweb.cz/veda/airwar/muzeum ... /popis.htm
http://airwar.valka.cz/muzeum/nemecko/h ... efault.htm
http://www.mujweb.cz/veda/airwar/muzeum ... /popis.htm
to je presne ten prvni pripad, kdy je na he112 vsechno spatne 8)
jinak je pravda, ze se hodne casto zamenuje He100 s He112, He100 vychazel z He112, tam uz ty vykony byly opravdu vynikajici, nicmene se nikdy seriove nevyrabel...
a aby v tom nebyl zmatek prilis malej, He100 byl propagandou nazyvan He113
ale abych se vratil k vykonum He112, tohle jsou rany verze He112A a He112B, ty co ma namysli Yamato, to byly v podstate He 100, rady "V", tedy zkusebni prototypy, ale oznacoval se taky jako He112U...
jinak je pravda, ze se hodne casto zamenuje He100 s He112, He100 vychazel z He112, tam uz ty vykony byly opravdu vynikajici, nicmene se nikdy seriove nevyrabel...
a aby v tom nebyl zmatek prilis malej, He100 byl propagandou nazyvan He113

ale abych se vratil k vykonum He112, tohle jsou rany verze He112A a He112B, ty co ma namysli Yamato, to byly v podstate He 100, rady "V", tedy zkusebni prototypy, ale oznacoval se taky jako He112U...
válka je vůl
Spočívalo v termínu známém z bojů v Pacifiku "Nemoci z vítězství". Němci zpočátku měli vojenské úspěchy a zdálo se, že vše funguje tak jak má. Proto nebylo třeba nějak více se snažit.
To je třeba to co tvrdím, že kdyby Němci vyhráli válku proti SSSR tak jak plánovali s velkou pravděpodobností by světlo světa nespatřil Panther, Tiger apod. protože by jich prostě nebylo třeba. To že Sověti měli T-34 a KV by nebylo pro ně odůvodnění. Britové měli v roce 40 Matyldu a Francouzi B-1 a výzbroj Němců v tankách se za následující rok do napadení SSSR prakticky vůbec nezměnila. Podobně i v letectvu. Sice zavedli nové typy Fw 190 a Ju 88, ale bylo jich hodně málo a to hlavně proto, že je zatím netlačila pata.
To je třeba to co tvrdím, že kdyby Němci vyhráli válku proti SSSR tak jak plánovali s velkou pravděpodobností by světlo světa nespatřil Panther, Tiger apod. protože by jich prostě nebylo třeba. To že Sověti měli T-34 a KV by nebylo pro ně odůvodnění. Britové měli v roce 40 Matyldu a Francouzi B-1 a výzbroj Němců v tankách se za následující rok do napadení SSSR prakticky vůbec nezměnila. Podobně i v letectvu. Sice zavedli nové typy Fw 190 a Ju 88, ale bylo jich hodně málo a to hlavně proto, že je zatím netlačila pata.

Člen palby bez super hlášky pod čarou