Myslím, že místo dojmů by se to chtělo lépe podívat na fotky a uvidíte, že pásy nahoře se určitě nesmýkaly po železu, ale že je mezitím určitá mezera.Barrymore píše:Když koukám na ty řezy, tak bych měl jako člověk válčící pájkou a klávesnicí laický dotaz. Ty pásy byly zespodu vedeny kolečky. Shora to ale vypadá, že byly jen tak položeny na kovových profilech. Uniklo mi nějaké kolečko, nebo to bylo řešeno pořádným množstvím vazelíny?
badaxe píše:Myslím že ti nic moc neuniklo, pásy byly vedeny více než polovinou své délky mezi dvěma lištami (anglicky jim říkali "rail" tedy kolejnice). Kolečka byla pouze v přední a spodní části a nebyla odpružena.
...Když se podíváš na snímky z boku je ty osy (a tedy místa kde byla kolečka) dobře vidět, jsou navíc zdůrazněna L profilem nad nimi ze kterého jsou kolem jejich matic zajišťovací U profily. Jedno další je v místech kde se pás nahoře lomí, opět je vidět jeho osa a její zajištění. Podobně byly řešeny pásy i později (často i s tím že žlábek vyl vyložen promaštěným dřevem) až do třicátých let.


Doplním Badaxeho, nebudu to sice komplikovat U či L profily, či zda se pásy pohybovaly po pomaštěném dřevu
