Tu-160
Moderátor: Julesak
Pár fotek TU 160 na jejich domovské základně Engels a letové:
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2741.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2743.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2744.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2750.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2745.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2753.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2762.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/07.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/09.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/14.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/u ... _xvost.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/u ... 001/44.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2741.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2743.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2744.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2750.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2745.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2753.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... CF2762.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/07.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/09.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/e ... nov/14.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/u ... _xvost.jpg
http://openphoto.com.ru/cpg140/albums/u ... 001/44.jpg




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Mená Tu-160-tok:
01 Михаил Громов (Michail Gromov); zničen v roce 2003
02 Ваcилий Решетников (Vasilij Rešetnikov)
03 Павел Таран (Pavel Taran)
04 Иван Ярыгин (Ivan Jarygin)
05 Александр Голованов (Alexandr Golovanov)
06 Илья Муромец (Ilja Muromec)
07 Александр Молодчий (Alexandr Molodčij)
11 Василий Сенько (Vasilij Seňko)
12 Александр Новиков (Alexandr Novikov)
15 Владимир Судец (Vladimir Suděc)
16 Алексей Плохов (Alexej Plochov)
17 Валерий Чкалов (Valerij Čkalov)
18 Валентин Близнюк (Valentin Blizňuk); nejnovější
Борис Беремей (Boris Beremej); jeden ze dvou zkušebních letounů OKB Tupolev
aspoň podľa webstránky Lukáša Visingra
01 Михаил Громов (Michail Gromov); zničen v roce 2003
02 Ваcилий Решетников (Vasilij Rešetnikov)
03 Павел Таран (Pavel Taran)
04 Иван Ярыгин (Ivan Jarygin)
05 Александр Голованов (Alexandr Golovanov)
06 Илья Муромец (Ilja Muromec)
07 Александр Молодчий (Alexandr Molodčij)
11 Василий Сенько (Vasilij Seňko)
12 Александр Новиков (Alexandr Novikov)
15 Владимир Судец (Vladimir Suděc)
16 Алексей Плохов (Alexej Plochov)
17 Валерий Чкалов (Valerij Čkalov)
18 Валентин Близнюк (Valentin Blizňuk); nejnovější
Борис Беремей (Boris Beremej); jeden ze dvou zkušebních letounů OKB Tupolev
aspoň podľa webstránky Lukáša Visingra

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dnes byl VVS Ruska předán nový Tu-160. Byl přelétnut na Engels a stane se 16. operačním strojem. Jde o první nově postavený stroj (tři předešlé byly postaveny ještě za sojuzu, ale neodebrány), i když jeho stavba byla zahájena ještě v devadesátých letech a jako nedokončený stál ve výrobním závodě v Kazani. Další bude již novovýroba. Je to zároveň první stroj dokončený jako modernizace.
08 Виталий Копылов (Vitalij Kopylov)
08 Виталий Копылов (Vitalij Kopylov)


Oni fakt obnovili výrobu? Jsem si myslel, že to je spíš fáma...vida vida, Rusko stále překvapuje. Kolik jich asi z novovýroby bude, psal jsi tuším 5-10 kusů, změnilo se něco?
A ta modernizace...je něco bližšího známo?
Tohle je jedno z mále proudových letadel, která fakt obdivuju!
A ta modernizace...je něco bližšího známo?
Tohle je jedno z mále proudových letadel, která fakt obdivuju!


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Doplním Julesakov príspevok o údaj po kom sú pomenované Tu-160
01- Michail Gromov ( jeden z najlepších skúšobných pilotov SSSR )
02- Vasilij Rešetnikov ( bývalý veliteľ diaľkového letectva )
03- Pavel Taran (pilot bombardéra z ww2 )
04- Ivan Jarjgin ( zápasník, zlato na olympiáde 1972 )
05- pôvodne Ilja Muromec, teraz Aleksander Golovanov ( veliteľ diaľkového letectva v rokoch, 1942-44 a 1946-48)
06- Ilja Muromec / Ruský bohatier z „Bohatierskych bylín“ /
07- Aleksander Molodčij ( jeden z najlepších pilotov bombardérov z WW2 )
08 – Vitalij Kopylov ( viedol letecký vývoj v Kazani v rokoch 73-93 )
11- Vasilij Seňko ( navigátor v diaľkovom letectve , 2 násobný Hrdina sov. zväzu )
12- Aleksander Novikov ( maršál letectva 1940 )
15- Vladimír Sudec ( maršál letectva, hrdina sovietskeho zväzu )
16- Aleksej Plochov ( pilot bombardéra počas ww2)
17- Valerij Čkalov ( skúšobný pilot, bol jedným z trojčlennej posádky ktorá v 37 preletela z Moskvy do Venkúvru )
19- Valentin Blizňjuk ( hlavný dizajnér Tu-160 )
-- - Boris Beremej ( skúšobný pilot )
Čísla 09 a 13 neboli pridelené ( 13 je pochopiteľná ) Čísla 10, 14, 18 sú bez mien.
01- Michail Gromov ( jeden z najlepších skúšobných pilotov SSSR )
02- Vasilij Rešetnikov ( bývalý veliteľ diaľkového letectva )
03- Pavel Taran (pilot bombardéra z ww2 )
04- Ivan Jarjgin ( zápasník, zlato na olympiáde 1972 )
05- pôvodne Ilja Muromec, teraz Aleksander Golovanov ( veliteľ diaľkového letectva v rokoch, 1942-44 a 1946-48)
06- Ilja Muromec / Ruský bohatier z „Bohatierskych bylín“ /
07- Aleksander Molodčij ( jeden z najlepších pilotov bombardérov z WW2 )
08 – Vitalij Kopylov ( viedol letecký vývoj v Kazani v rokoch 73-93 )
11- Vasilij Seňko ( navigátor v diaľkovom letectve , 2 násobný Hrdina sov. zväzu )
12- Aleksander Novikov ( maršál letectva 1940 )
15- Vladimír Sudec ( maršál letectva, hrdina sovietskeho zväzu )
16- Aleksej Plochov ( pilot bombardéra počas ww2)
17- Valerij Čkalov ( skúšobný pilot, bol jedným z trojčlennej posádky ktorá v 37 preletela z Moskvy do Venkúvru )
19- Valentin Blizňjuk ( hlavný dizajnér Tu-160 )
-- - Boris Beremej ( skúšobný pilot )
Čísla 09 a 13 neboli pridelené ( 13 je pochopiteľná ) Čísla 10, 14, 18 sú bez mien.
YAMATO nevím, ten údaj je z tisku. Představa je jeden ročně nový a jeden dva modernizovat. Asi to tak bude a nejstarší Tu-95 asi pomalu vyřadí. Pilot co s tím přelétával žíkal něco ve smyslu vybavení nové, motory nové, výzbroj nová. Je fakt že po vyřazení Tu-22M by tam nezůstal konvenční bombardovací letoun.YAMATO píše:Oni fakt obnovili výrobu? Jsem si myslel, že to je spíš fáma...vida vida, Rusko stále překvapuje. Kolik jich asi z novovýroby bude, psal jsi tuším 5-10 kusů, změnilo se něco?
A ta modernizace...je něco bližšího známo?
Tohle je jedno z mále proudových letadel, která fakt obdivuju!


Tu je jeden zo starších článkov o Tu-160 a jeho službe vo VVS
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/r ... 83886.html
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/r ... 83886.html
Tak sa zdá že si modernizované 160-tky ešte poslúžia. Nedávno sa tak pred novinármi vyjadril zástupca ruského MO V. Popovkin že miesto chystaného projektu PAK DA(perspekt. aviacion. kompleks ďaľnoj aviaciji) by bolo hospodárnejšie predĺžiť rezurs Tu-160....
http://www.rian.ru/defense_safety/20100 ... 32755.html
http://www.rian.ru/defense_safety/20100 ... 32755.html
Podľa gen.plk V. Zelina by ďalšia modernizácia mala zabezpečiť riešenie útočných misií s použitím klasickej, nejadrovej munície vrátane navádzanej. Okrem toho modernizácia sa má dotknúť palubného rádioelektronického vybavenia a rozšírenia nomenklatúry použiteľných zbraní(striel a bômb).
http://www.rian.ru/defense_safety/20090 ... 79013.html
http://www.rian.ru/defense_safety/20090 ... 79013.html
Ruské letectvo zavede do výzbroje více jak 10 modernizovaných bombardérů TU-160. http://www.itar-tass.com/c9/336587.html Modernizované bombardéry budou mít jak novou výzbroj-bomby a nové typy ŘS, tak bude modernizovaná avionika.
Tu-160 tankuje za letu:
http://www.youtube.com/watch?v=q7utU8qv ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=q7utU8qv ... r_embedded

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tu-160
Biele labute sa po pár rokoch opäť pozreli do Venezuely:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tu-160
Dve Tu-160 údajne narušili kolumbijský vzdušný priestor pri lete z Venezuely do Nikaraguy a späť:

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tu-160
Je těžké soudit, jestli Tupolev měl lepší letadlo, nebo delší prsty. Letadlo Suchova bylo vítězem souteže, Jeho rychlost v horizontálním letu 3200km/h , (nevím jestli krejserská neznamená cestovní, ale to se mi zdá moc) a už bylo i přes nevoli Tupoleva rozhodnuto o sériové vyrobě, jenže vyrábět se to mělo právě u Tupoleva, tedy u konkurence. Výroba se nerozběhla a záhy byl kontrakt bez udání důvodu zrušen,
více zde http://www.youtube.com/watch?v=_kgwEMhj4uo
více zde http://www.youtube.com/watch?v=_kgwEMhj4uo

read between lines, read between lies
Re: Tu-160
Konkurz vyhral projekt Mjasčiševa, ale bolo rozhodnuté že na jeho úspešné dokončenie nemá kapacity, a že lietadlo podľa jeho projektu postaví Tupolev. Je to zmienené aj v úvodnom článku od Redboya.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tu-160
Nevyrábět T-4 bylo dle mého správné rozhodnutí, protože nové rakety PVOS by ho zákonitě přibližovaly k zemi, kde by jeho výkony byly na dvě věci..



Re: Tu-160
No asi ti rusové co natočili to video na rozdíl od od redboja neví jak to doopravdy bylo.Julesak píše:Konkurz vyhral projekt Mjasčiševa, ale bolo rozhodnuté že na jeho úspešné dokončenie nemá kapacity, a že lietadlo podľa jeho projektu postaví Tupolev. Je to zmienené aj v úvodnom článku od Redboya.

read between lines, read between lies
Re: Tu-160
Projekt od Mjasiščeva se nazýval M-18
http://www.sergib.agava.ru/russia/myasi ... 18/m18.htm
takže příště to chce ubrat páru a spíš se pídit po faktech. Takže jo, zakázku dostal Tupolev, ale prvotní návrh navrhli jiní.
http://www.sergib.agava.ru/russia/myasi ... 18/m18.htm
takže příště to chce ubrat páru a spíš se pídit po faktech. Takže jo, zakázku dostal Tupolev, ale prvotní návrh navrhli jiní.



Re: Tu-160
Souhlas - zbytečné emoce.
Je nutno vzít v potaz, že OKB Mjasiščeva bylo v roce 1960 rozpuštěno a Mjasiščev se stal šéfem CAGI. Tam v roce 1966 vznikla podd jeho vedením experimentální konstrukční kancelář EMZ, která se měla zabývat "avantgardními" projekty. Mjasiščevovi se evidentně stýskalo po konstruování letadel a tak se "vecpal" do projektu nového strategického bombardéru (pozor nemyslím to negativně). Ono se to hodilo, Tupolevovo OKB bylo přetíženo finalizací prestižního nadzvukového dopravního letadla Tu-144 (první vzlet 31.12. 1968), a spoléhat jen na zbývající OKB Suchoje by byl zbytečný risk. To se ukázalo jako prozíravé a návrh EMZ M-18 byl vybrán k dalšímu vývoji.
Otázka, zda experimentální konstrukční kancelář má dostatek kapacit na takto náročný projekt byla naprosto na místě,a když se tedy uvolnily kapacity OKB Tupoleva, která na rozdíl od EMZ měla zkušenosti s uspěšným vývojem velkého nadzvukového letadla ......
Tedy žádné zákulisní čachry (i když i ty tam určitě byly, to je normální všude), ale poměrně rozumné a racionální rozhodnutí.
Více třeba zde: http://www.airwar.ru/enc/bomber/tu160.html
Poz. Opraveno Suchého na Suchoje abych nedráždil lingvisty
Je nutno vzít v potaz, že OKB Mjasiščeva bylo v roce 1960 rozpuštěno a Mjasiščev se stal šéfem CAGI. Tam v roce 1966 vznikla podd jeho vedením experimentální konstrukční kancelář EMZ, která se měla zabývat "avantgardními" projekty. Mjasiščevovi se evidentně stýskalo po konstruování letadel a tak se "vecpal" do projektu nového strategického bombardéru (pozor nemyslím to negativně). Ono se to hodilo, Tupolevovo OKB bylo přetíženo finalizací prestižního nadzvukového dopravního letadla Tu-144 (první vzlet 31.12. 1968), a spoléhat jen na zbývající OKB Suchoje by byl zbytečný risk. To se ukázalo jako prozíravé a návrh EMZ M-18 byl vybrán k dalšímu vývoji.
Otázka, zda experimentální konstrukční kancelář má dostatek kapacit na takto náročný projekt byla naprosto na místě,a když se tedy uvolnily kapacity OKB Tupoleva, která na rozdíl od EMZ měla zkušenosti s uspěšným vývojem velkého nadzvukového letadla ......
Tedy žádné zákulisní čachry (i když i ty tam určitě byly, to je normální všude), ale poměrně rozumné a racionální rozhodnutí.
Více třeba zde: http://www.airwar.ru/enc/bomber/tu160.html
Poz. Opraveno Suchého na Suchoje abych nedráždil lingvisty

Naposledy upravil(a) Skeptik dne 7/11/2013, 13:30, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Tu-160
Jména se, pokud vím, tímto způsobem "nepřekládají".
Takže nikoli Suchov, nikoli Suchý, a už vůbec ne Tupolý, stejně tak ne Korolý, nebo Putiný. Nesnažte se prosím vypadat jako idioti.
Navíc jsou to někdy překlady ve smyslu "vy óčeň krasnaja", či "ja zabýl i sprasíl".
Mohlo by to být pokládáno za urážlivé, stejně tak (podle stejného pravidla) si některé "v týví viditelkyně" ponechávají nepřechýlená jména, vzav si muže z jinozemska. I když má třeba česky znějící jméno.
Takže nikoli Suchov, nikoli Suchý, a už vůbec ne Tupolý, stejně tak ne Korolý, nebo Putiný. Nesnažte se prosím vypadat jako idioti.
Navíc jsou to někdy překlady ve smyslu "vy óčeň krasnaja", či "ja zabýl i sprasíl".
Mohlo by to být pokládáno za urážlivé, stejně tak (podle stejného pravidla) si některé "v týví viditelkyně" ponechávají nepřechýlená jména, vzav si muže z jinozemska. I když má třeba česky znějící jméno.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus