Skvělý způsob jak obejít "demokraticky projevenou vůli lidu"jersey.se píše:Zákulisní informace: Švýcarsko si Gripeny patrně nekoupí, ale pronajme. Už se o tom jedná...
Saab JAS-39 Gripen
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
To není. Referendum bylo o nákupu, tedy spíš způsobu financování. Vůli k určité strategické doktríně projevilo voličstvo v jiném hlasování a v dalším k tomu dostane příležitost rovněž. Pokud by voliči ve Schweizu získali podezření že jsou obcházeni... no jak bych to řek. Ve Schweizu se ještě pořád bojí parlament ozbrojených voličů a ne naopak, jak je tomu v EU.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Podle toho co jsem četl, je Gripen pro Švýcarsko mrtvým projektem. Údajně nepřipadá do úvahy ani pronájem.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
To záleží kdo to píše. Uvidíme.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tak věci se zatím mají tak, že 340 mil. CHF vyčleněných na modernizaci armády se vrací zpět do státní pokladny. Jinými slovy místo Gripenů nebude ani Rafale, ani olétané Typhoony, které EU Švýcarsku rázem nabízí za až podezřele nízkou cenu. Co bude? F-5 se postupně přesunou do muzea, protože jejich provoz stojí pomalu víc než nákup nové techniky a až se tam přesunou... Něco se koupí. Švýcarsko si ještě může dovolit komplikovanější řešení. Pořád vyjde zemi levněji když něco zkomplikují svobodní a sebevědomí voliči, kterých se politici "bojí"...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Jersey, nezapomněl jsi náhodou na 26 F-18C a 6 F-18D?Tak věci se zatím mají tak, že 340 mil. CHF vyčleněných na modernizaci armády se vrací zpět do státní pokladny. Jinými slovy místo Gripenů nebude ani Rafale, ani olétané Typhoony, které EU Švýcarsku rázem nabízí za až podezřele nízkou cenu. Co bude? F-5 se postupně přesunou do muzea, protože jejich provoz stojí pomalu víc než nákup nové techniky a až se tam přesunou... Něco se koupí. Švýcarsko si ještě může dovolit komplikovanější řešení. Pořád vyjde zemi levněji když něco zkomplikují svobodní a sebevědomí voliči, kterých se politici "bojí"...
Výrazně větší letecká síla než 14 Gripenů nejmenované země o něco větší velikosti.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tomu sa povie silné odbory,"keď mám padla,tak mám padla".Poriadok musí byť a fachať ako švajčiarske hodinky.Keď incident,tak má byť v pracovnej dobe.jersey.se píše:Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident.
Firma Textron ponúka Švajčiarsku náhradu za Gripeny,lietadlo Scorpion http://www.militarybox.cz/news/svycarsk ... -scorpion/ .Píšu že je 7x lacnejší ako Gripen a stojí len 20mil USD( ).
Česko by potom mohlo ponúknuť L-159.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Aha, máš pravdu. Na toto jsem zapomněl.jersey.se píše:Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident.
Tedy na to, že zatímco F18ky sedí na zemí jak kachny, tak Gripeny hrdě startují proti nepříteli ............ a to bez ohledu na to, že jejich piloti ještě spinkají, protože šichta začíná až v 8:00
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tak nějak to bylo. Když tedy myslíte
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Neviem či to tu už náhodou nieje.
Gripen má zo západných lietadiel najnižšiu cenu letovej hodiny 4700USD.
Pre porovnanie aj ceny ostatných západných lietadiel http://www.stratpost.com/gripen-operati ... ters-janes
Ktovie ako sú na tom ruské lietadlá!
Gripen má zo západných lietadiel najnižšiu cenu letovej hodiny 4700USD.
Pre porovnanie aj ceny ostatných západných lietadiel http://www.stratpost.com/gripen-operati ... ters-janes
Ktovie ako sú na tom ruské lietadlá!
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Zajímavé porovnání, které vložil kenavf do vlákna o Tu-160.kenavf píše:Len taká zaujímavosť,ktorú som niekde čítal.
TU-160 v prípade zapnutia forsáže je lietadlo s najväčšou hodinovou(okamžitou) spotrebou na svete(170t/hod). http://www.leteckemotory.cz/teorie/srovnani.php
Zarazilo mne, že Gripen má při maximální vzletové hmotnosti horší počáteční akceleraci (MTOW / max. tah) i než MiG-21
Je to letadlo tedy podmotorované? Díky
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tak pokud Mig unese taky 6000 kg podvěsů, pak by byl Gripen asi fakt podmotorovaný...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Možno nie je podmotorované,ale dokáže uniesť veľkú hmotnosť maximálnej záťaže vzhľadom k minimálnej hmotnosti lietadla.Pri minimálnej hmotnosti ten koeficient má lepší Gripen.Skeptik píše:Zajímavé porovnání, které vložil kenavf do vlákna o Tu-160.kenavf píše:Len taká zaujímavosť,ktorú som niekde čítal.
TU-160 v prípade zapnutia forsáže je lietadlo s najväčšou hodinovou(okamžitou) spotrebou na svete(170t/hod). http://www.leteckemotory.cz/teorie/srovnani.php
Zarazilo mne, že Gripen má při maximální vzletové hmotnosti horší počáteční akceleraci (MTOW / max. tah) i než MiG-21
Je to letadlo tedy podmotorované? Díky
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Blik. Dotaz byl, přiznejme si, poněkud blbý. On na tom zas o tolik líp není ani Su-27, žejo
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
To je jasné. Tu "podmotorovanost" jsem myslel spíše vůči letounům stejné generace.jersey.se píše:Tak pokud Mig unese taky 6000 kg podvěsů, pak by byl Gripen asi fakt podmotorovaný...
Ale jistě, jedná se pouze o jeden parametr, který na celkovou kvalitu nemusí mít žádný závažnější vliv. Stejně ale je to ale divné.
Bylo by zajímavé vědět, jak je na tom v čistě stíhací konfiguraci.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Tak tohle už je na mě asi moc. Double face palm.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Som si musel vygoogliť čo to znamená https://www.google.sk/search?q=Double+f ... 47&bih=619jersey.se píše:Tak tohle už je na mě asi moc. Double face palm.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
To je přesně ono. Tah zná, hmotnosti taky. Může směle počítat. Krom toho je Gripen stejně velký jako ten Mig, jeho hlavní úloha je taky stíhací a přesto unese najednou 3x víc paliva a výzbroje.
A dodám že ta tabulka platí tak možná pro vzlet, jsou tam hrubá data, bez vlivu aerodynamiky, takže...
A dodám že ta tabulka platí tak možná pro vzlet, jsou tam hrubá data, bez vlivu aerodynamiky, takže...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe
Začátkem září došlo k setkání zástupců firem Saab a Embraer na brazilské letadlové lodi Sao Paulo. Účelem schůzky bylo prodiskutovat technické otázky případného nazení navalizované verze Gripenu na tomto plavidle.
odkaz
odkaz