PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Dvě T-50 se zúčastňují soutěže (cvičení) nejlepších posádek z celého Ruska, Aviadarts 2014 ve Voroněžské oblasti (asi to bude ale jen propagační).
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/ ... 6-idty.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Skeptik »

mepu píše:Dvě T-50 zúčastňují soutěže (cvičení) nejlepších posádek z celého Ruska, Aviadarts 2014 ve Voroněžské oblasti (asi to bude ale jen propagační).
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/ ... 6-idty.htm
V článku ale není, že se "zúčastnili soutěže", ale že vystoupili v rámci zahajovacího ceremoniálu.
Ostatně, je to soutěž řadových pilotů vzdušných sil. Účast zkušebních pilotů by nedávala smysl.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Julesak »

Presne tak, T-50 má od radových jednotiek ešte pár rokov.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

IMHO - zmysle to dáva. Najlepší si do T-50 (možno) môžu sadnúť, ostatní aspoň zblízka poobzerať a pokecať s pilotmi, čo na tom lietajú. Kladné body k morálke...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

T-50 sa samozrejme nezúčastňuje ako účastník súťaže ale vykonal len prelet (aj s podvesmi) na otvorení zaháj. ceremoriálu. Celá "šaškáreň" bola údajne urobená pre osobnú účasť ministra obrany S.Šojgu, fámu o účasti T-50 v súťaži vyrobili senzáciechtiví novinári niektorých menej hodnotných plátkov.. Samotný Bondarev to vrátil na pravú mieru(viz citát: "..Его покажут во время спецпрограммы, подготовленной к приезду министра обороны Сергея Шойгу."). V tlačovke však odznela iná, zaujímevajšia správa - T-50.2 ukončil zaškolovanie pilotov(ako som písal už dávnejšie) a prejde na riadne kondičné lety zaškolených pilotov... Gen.por. V.Bondarev dokonca naznačil že prvá séria T-50 (overovacia) by mohla začať ešte pred plánovaným termínom a prvé kusy by mohlo letectvo prevziať ešte pred koncom roka 2016! Do Achtubinska má tak prísť ďalší prototyp (že by 50.5 ?), ktorý vykoná odložené štátne skúšky.

http://vpk.name/news/110739_rossiya_nac ... eniya.html
http://vpk.name/news/110720_vvs_rossii_ ... a_t50.html

Ako je písané v starších príspevkoch, štátne skúšky mali prebiehať v priebehu marca - apríla 2016 na prototype 50.2 ale ten slúžil pre spomínaný zácvik nových pilotov a prototypy T-50.3, 50.4 miesto harmonogramu štátnych skúšok vlastne (pre nezverejnené príčiny) vykonávajú dodatok ku štátnemu preberaciemu protokolu - skúšky vonk. podvesov. T-50.5 pretože má slúžiť ako technologický vzor, bol uzemnený v súvislosti s montážou zásadne dôležitého systému REB "Himalaya" v orig. ako ""Гималаи", dodaného v apríli t.r.. Tak julesák a alchymista - možno miesto rokov to bude asi pár mesiacov, či rok...
Ako som hore písal, výrobná linka je pripravená a čaká len na "gosudarstvennuju bumažku ob štatnov(g)o proizvodstva T 50 v serii".
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

absik píše:..... Celá "šaškáreň" bola údajne urobená .....
Na západe sa tomu hovorí PR :twisted:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

V tomto článku o novom ruskom lietadle 5. generácie na základe Mig-35,sa zmieňujú že PAK-FA bol zhotovený naroubováním nových technologií na základ z lietadla SU-27/35 http://www.militarybox.cz/news/nova-rus ... e-migu-35/
Má tá poznámka nejaký reálny základ?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Alchymista »

Asi tak na úrovni "F-15 vznikol narúbovaním nových technológií na základ z lietadla F-4".
Samozrejme, že všetky progresívne postupy a riešenia, overené na rodine Su-27 boli pri konštrukcii PAK-FA využité - to je snáď logické.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Podle mě je to celé nepochopení "co tím chtěl básník říci", nemluvíme zde o tom, že jako základ vezmeš MiG-35 a přetvoříš jej do více stealth a máš 5 gen. lehkého stíhače, podle mě tu není myšlena samotná konstrukce letounu, ta se bude vyvíjet samozřejmě s odkazem na předchozí programy a ledacos se použije, ale ta paralela s Su-27 > PAK-FA i MiG-35 je myšlena tak, že jejich poslední vývojové stádia obsahují už pokročilé prvky v podstatě už z 5. generace, hlavně jde o radary, elektronika, elektroptika a celkově hitech oblast, atd., a tedy že část těchto vývojových dílčích projektu se může využít při vývoji, s tím, že jej výrazně urychlí a zlevní.
Obrázek
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 564
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Xawi3r »

mepu píše:Podle mě je to celé nepochopení "co tím chtěl básník říci", nemluvíme zde o tom, že jako základ vezmeš MiG-35 a přetvoříš jej do více stealth a máš 5 gen. lehkého stíhače, podle mě tu není myšlena samotná konstrukce letounu, ta se bude vyvíjet samozřejmě s odkazem na předchozí programy a ledacos se použije, ale ta paralela s Su-27 > PAK-FA i MiG-35 je myšlena tak, že jejich poslední vývojové stádia obsahují už pokročilé prvky v podstatě už z 5. generace, hlavně jde o radary, elektronika, elektroptika a celkově hitech oblast, atd., a tedy že část těchto vývojových dílčích projektu se může využít při vývoji, s tím, že jej výrazně urychlí a zlevní.

Díky za vysvětlenou mepu. Nicméně básník se v tomto případě vyjádřil opravdu špatně (silně zavádějícím způsobem) :)

Použiji oblíbený příměr z automobilového průmyslu: Jako že třeba VW Golf VII generace má xenonové natáčecí světlomety, které ke konci produkce obdržel i Golf VI generace a přesto Golf VII byl navrhován na čistém stole zcela od začátku a s předchozí generací nemá shodný prakticky jediný díl (a to včetně těch xenonových světlometů, které ač využívají stejný princip, jsou funkčně někde jinde)...

Aneb jak naznačoval Alchymista-takhle by jsme se mohli dostat až k letadlům z druhé světové války a možná ještě dál...


Já naopak vyjádření Korotkova chápu v tom smyslu, že připravují několik variant vývoje lehkého/středního stíhacího modelu příští generace. Jednou z nich je vývoj zcela nového typu po vzoru Pak-fa v menším, levnějším a flexibilnějším provedení... Dalším a vývojově levnějším řešením je něco jako udělali amíci v případě Super Hornetu, když z něho udělali Advanced Super Hornet. A o této možnosti se právě Korotkov bavil (už jen z toho důvodu, že vysloveně zmiňuje platformu Mig-35 jako základ pro zavádění nových technologií a nikoli naopak). "Je to jedna z myšlenek, jeden ze směrů, který je v kapsách konstrukční kanceláře".

http://www.flightglobal.com/news/articl ... er-400087/
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Ja poažujem celé vyhlásenie g.r. Korotkova za neštastné also novinára ktorý zlepil článok. Ako je nepriamo napísané, podstatné je - že nie je vypísaná štátna objednávka. A sám Putin nedávno znovu povedal že LFI 5.gen. nie je v programe. Že vraj rozdiel 5 ton... T-50 nom/max 26/38 ton a mig35 17,5/29,7 t. A to 35 v plnom náklade lieta ako JumboJet. Okrem toho 35-tka bola predsa priekopníkom v 5 gen. technológiách... Chýba stealth paneláž a 2. podstatný nedstatok - Rusko samo ani v blízkom dosahu nemá patričné nadzvukové motory bez forsáže!

http://vpk.name/news/111633_MiG_rabotae ... eniya.html
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

1.Písal v tom článku, že spoločnosť MIG jedná na základe príkazu a nejedná sa o súkromnú iniciatívu.Tak je tam asi nejaká "oficialnejšia" požiadavka od štátu.
2."roubováním nových technologií na základ v podobě letounu řady Su-27/35" by som pochopil ako že vzali drak lietadla a aerodynamický koncept,ktorý trocha pozmenili a dali mu vonkajšie prevedenie STEALT .Ale asi to bude skreslená informácia.(Bugatti Veyron je auto vzniknuté naroubovánim nových technologií na Ford-T :evil: )
3.Pre Rusko by bola strategická výhoda udržať v hre ďaľšieho výrobcu schopného navrhnúť a vyrobiť lietadlo 5.generácie.(konkurencia v know-how a aj v cene).
4.Vo svete budú asi zákazníci ktorí by si radšej kúpili lietadlo menšie ale hlavne lacnejšie ako PAK-FA.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

kenavf.
1.Písal v tom článku, že spoločnosť MIG jedná na základe príkazu a nejedná sa o súkromnú iniciatívu.Tak je tam asi nejaká "oficialnejšia" požiadavka od štátu.
2."roubováním nových technologií na základ v podobě letounu řady Su-27/35" by som pochopil ako že vzali drak lietadla a aerodynamický koncept,ktorý trocha pozmenili a dali mu vonkajšie prevedenie STEALT .Ale asi to bude skreslená informácia.(Bugatti Veyron je auto vzniknuté naroubovánim nových technologií na Ford-T )
3.Pre Rusko by bola strategická výhoda udržať v hre ďaľšieho výrobcu schopného navrhnúť a vyrobiť lietadlo 5.generácie.(konkurencia v know-how a aj v cene).
4.Vo svete budú asi zákazníci ktorí by si radšej kúpili lietadlo menšie ale hlavne lacnejšie ako PAK-FA.

Ad 1, "Самое главное, чтобы на разработку был выдан заказ", - сказал он. Čiže: "Najdôležitejšie je aby bol na prácu(práce) vydaný príkaz" -pvedal on. Slovník je spravidla lepší ako Google Translator..
Ad 2, Su-35 BN má pôvodný drak, niekde (napr. hlavný predný nosník krídiel) je použitá iná technológia a materiál, výrazná zmena je vo vírovom prechode trup - krídlo, odpadlo pohyblivé predkrídlo zo starej 35-tky. (pozn. Veyron/ Ford T je ako Utočkin vs. MiG-23
Ad 3, "Pre Rusko by bola strategická výhoda udržať v hre ďaľšieho výrobcu schopného navrhnúť a vyrobiť lietadlo 5.generácie." -jednozn. súhlas,
"konkurencia v know-how a aj v cene" - absol. nesúhlas. Píše sa tam že pre rozumy budú chodiť k Suchojovcom. Cena - irelevantná pretože sami píšu že by sa jednalo o odlišné triedy lietadiel. Ak by "stealtht-li" MiG-35, vznikne ľahší Su-35 S, T-50 je iný level.
Ad 4, jednoznačne máš pravdu, tretí svet, hlavne tí ktorí majú/mali 29-tky by to brali. Že váhajú kúpiť Su-35 nie je len o priamej cene za stroj, aké by boli náklady preškoliť radových pilotov MiG-29 na 4++ generačné Su-35BN? Osobne si myslím že kto nekúpi aspoň pár Su-35, nejaký T-50E(export) nedostane. Prečo Rusi sami rozširujú park Su-35? Úlet ďalšieho V.I.Bělenka tentokrát s T-50 si nemôžu dovoliť.
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Dnes začal hořet při pojíždění po dráze letiště po přistání prototyp PAK-FA (tak to jsem zvědav jaký, doufám že ne T-50-5). Zkušební pilot vyskočil z kabiny a nic se mu nestalo.
> http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/ ... 0-mycf.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od absik »

Pravdepodobne ide práve o T-50.5(ak sa dá veriť fotke), pilot"bystro" opustil kabínu (to aby sa zle nepochopilo že "vyskočil") bolo to malé zahorenie cez spodnú obšívku pravého motora , bolo to rýchlo uhasené a vraj to nebude mať vplyv na rozpis letov (vsjo pajďot po planu).

http://ria.ru/incidents/20140610/1011488969.html
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

Jeden zdroj spomína že sa to stalo na letisku Ramenskoe a druhý že na letisku Žukovskom.Ktorý z týchto názvov je pre to letisko oficiálnejší?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Milos984
praporčík
praporčík
Příspěvky: 350
Registrován: 14/10/2009, 09:48
Bydliště: Žochárovce

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Milos984 »

absik píše:Pravdepodobne ide práve o T-50.5(ak sa dá veriť fotke), pilot"bystro" opustil kabínu (to aby sa zle nepochopilo že "vyskočil") bolo to malé zahorenie cez spodnú obšívku pravého motora , bolo to rýchlo uhasené a vraj to nebude mať vplyv na rozpis letov (vsjo pajďot po planu).

http://ria.ru/incidents/20140610/1011488969.html
???
http://ic.pics.livejournal.com/dementie ... iginal.jpg
http://ic.pics.livejournal.com/dementie ... iginal.jpg
Poškodenie je vydieť, aj keď nie moc dobre. Lepšia by bola fotka z toho schodiska na ľavo.
“Není mé pravdy,” řekl Josef Arimatejský. “Je jen jediná pravda pro všechny.”
“A která je to?”
“Ta, ve kterou věřím.”
(Karel Čapek, Kniha apokryfů - Pilátovo krédo)
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od Julesak »

kenavf píše:Jeden zdroj spomína že sa to stalo na letisku Ramenskoe a druhý že na letisku Žukovskom.Ktorý z týchto názvov je pre to letisko oficiálnejší?
Ten druhý. Ramenskoe je americké/západné označenie.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od kenavf »

Milos984 píše:..
http://ic.pics.livejournal.com/dementie ... iginal.jpg
http://ic.pics.livejournal.com/dementie ... iginal.jpg
Poškodenie je vydieť, aj keď nie moc dobre. Lepšia by bola fotka z toho schodiska na ľavo.
Pod "malým" poškodením by som si predstavoval niečo iné.Som zvedavý ako rýchlo to opravia.A či teplo nenarušilo štrukturálnu pevnosť draku.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Program PAK-FA (Suchoj T-50)

Příspěvek od mepu »

Hlavní je že se nestalo nic zkušebnímu letci, přeci jen stroj se dá do pár měsíců postavit nový, zkušební pilot zapojený do vývojového projektu už tak lehce ne :), určitě se s možnou ztrátou minimálně jednoho stroje muselo počítat dopředu, takže trochu to zbrzdí to co T-50-5 testovala (v podstatě dělala takový vývojový "integrátor" z předchozích prototypů).

Podle mě je ta T-50-5 odepsaná, pokud je to vážné poškození (strukturální) nemá cenu to opravovat kor když jde o prototyp (testujete stroje z továrny), přeci jen už musí být skoro hotový další letový prototyp T-50-6-2 (když T-50-5 vyjela z továrny v říjnu 2013) a rozestavěný bude pravděpodobně i T-50-7.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Letadla“