Konštrukcia (štvormotorová jednotka) - jednotný trupový diel (nádrž+konvertor), command modul CM125 , 4x sacák, motory 4xALE-220 +1xALE-075, riadenie 4+4 cannard + 8xRCS, pristávací systém 4xLandingLeg + 12xpadák, vysielačka, Mechjeb, svetlá, vypúšťacie ventily
Alchymist A 4xALE-220 F1800 type II D
- tabuľková hmotnosť 21 151kg
tabuľkové TWR 4,82
tabuľkový ťah 1000kN
tabuľková zásoba paliva 1350LqF+450oxi+70MP+0,75SF
Náklad "15 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = 15030kg
Štartovacia hmotnosť 36 230kg
štartovacie TWR 1,41
štartovací ťah 500kN
Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~19:20
celková hmotnosť na orbite 31 004 kg
hmotnosť návratovej zostavy 15 969 kg
návratová zásoba paliva 473LqF+284oxi+70MP
Alchymist A 4xALE-220 F2250 type II D
- tabuľková hmotnosť 23 651kg
tabuľkové TWR 4,31
tabuľkový ťah 1000kN
tabuľková zásoba paliva 1688LqF+563oxi+70MP+0,75SF
Náklad "15 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = 15030kg
Štartovacia hmotnosť 37 730kg
štartovacie TWR 1,31
štartovací ťah 500kN
Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:00
celková hmotnosť na orbite 33 026 kg
hmotnosť návratovej zostavy 17 990 kg
návratová zásoba paliva 724LqF+387oxi+70MP
Konštrukcia (sedemmotorová jednotka) - jednotný trupový diel (nádrž+konvertor), command modul CM250 , 6x sacák, motory 6+1 ALE-220, riadenie 6+6 cannard + 12xRCS, pristávací systém 6xLandingLeg + 24xpadák, vysielačka, Mechjeb, svetlá, vypúšťacie ventily
Pri testoch bolo zistené, že štart a stúpanie na sedem motorov je možný, ale vo výške ~17-20 000 metrov je potrebné centrálny (siedmy) motor dočasne vypnúť, pretože sacie zariadenie nie je schopné dodávať dostatok vzduchu pre sedem motorov vo výške nad 20 500 metrov - dodávka pre šesť motorov je ale plne postačujúca a ich ťah dostatočný. Jednotka má dodatočnú zásobu 180LqF+220oxi aj vo veľkom CM.
Alchymist A 6xALE-220 F4500 type II D
- tabuľková hmotnosť 46 186kg
tabuľkové TWR 3,31/3,86
tabuľkový ťah 1500/1750kN
tabuľková zásoba paliva 3180LqF+1720oxi+330MP+6SF
Náklad "20 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 2,5m) = 20400kg
Štartovacia hmotnosť 66 981kg
štartovacie TWR 1,41
štartovací ťah 1750kN
Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:18
celková hmotnosť na orbite 56 922 kg
hmotnosť návratovej zostavy 36 477 kg
návratová zásoba paliva 1469LqF+1422oxi+330MP
Z testov vyplynulo niekoľko záverov:
- u všetkých prestavaných dvojmotorových a štvormotorových jednotiek je zrejmé, že pôvodne navrhnutý pomer paliva a okysličovadla 3:1 je asi menej výhodný ako pomer 2:1 použitý u šesťmotorovej jednotky a palivo a okysličovadlo sa v novej konštrukcii spotrebováva nerovnomerne, respektíve v inom pomere ako u pôvodnej konštrukcie, ktorá prechádzala na raketový režim v značne menšej výške
- - bude potrebné urobiť zmeny konfigurácie trupového dielu (zmeniť pomery paliva a okysličovadla) a urobiť ďalšie letové testy
- veľký zostatok paliva je zrejmý u všetkých jednotiek, je ale potrebné mať na pamäti, že:
- - testovací náklad je síce ťažký, ale kompaktný - iné náklady si budú mať väčšiu spotrebu paliva na rôzne "korekcie" a motorické riadenie stability letu
- - veľký zostatok paliva umožňuje dosiahnuť dráhy s väčším sklonom
- - veľký zostatok paliva umožňuje rozsiahle orbitálne manévre pri stíhaní cieľového objektu
- - veľký zostatok paliva umožňuje presné motorické pristátie bez použitia padákov
Letový test jednotky Alchymist A 6xALE-220 F6160 type II D sa zatiaľ neuskutočnil a jednotka bude pravdepodobne využívaná len výnimočne - nosnosť bude vzhľadom k veľkej zásobe paliva nižšia ako u jednotky Alchymist A 6xALE-220 F4500 type II D a zostatková zásoba paliva vyššia - bude vhodná len ako tanker, alebo pre vynášanie nákladu na vysoké orbity alebo orbity s veľkým sklonom.
Tých 20-21 ton je asi tak rozumné maximum, čo moje jednotky dokážu dopraviť na orbitu bez pomocných motorov, a to hlavne kvôli nízkemu počiatočnému TWR na štarte - je to daň za ich vlastnosti, simulujúce chovanie skutočných scramjet motorov.